Ik vind het niet direct een topic voor in de lounge, maar ook niet in een van de baby/peuter/kleuter categorieën passen omdat het breder is dan een bepaalde leeftijd. Dus toch maar even hier, als een andere categorie passender is, dan hoor ik het wel . Zijn hier ouders waarvan hun kind in een rolstoel zit? Mijn zoontje heeft nu sinds een maand een rolstoel omdat hij verder niet echt een manier van voortbewegen heeft (op tijgeren na). Omdat we hem meer zelfstandigheid wilden geven gekozen om vrij jong een rolstoel te introduceren. En eigenlijk gaat dit hartstikke goed! Hij heeft z'n troon al behoorlijk onder de knie (wheelies zijn geen enkel probleem ). Het lijkt mij wel leuk en fijn om wat tips en ervaringen uit te wisselen met andere ouders! Bijvoorbeeld over geschikt speelgoed. Het meeste is toch wat meer op zit hoogte of kan hij niet bij met z'n rolstoel. Zo ook buiten, we kunnen eigenlijk niet met hem naar een speeltuin oid want hij kan er niet zo veel en al helemaal niet zonder hulp. Dat vind ik soms toch best lastig en confronterend. Hoe maak ik het buiten leuk voor hem? En ook ben ik benieuwd wanneer ze ongeveer echt zelfstandig zijn in hun rolstoel.. Dat je ze dus niet veel meer hoeft te duwen etc. (Zal ook per kind verschillen natuurlijk, maar nu rolt hij nog geen meter als hij geen punt heeft om naartoe te gaan). En zo zijn er wel meer dingetjes waar ik benieuwd naar ben. Dus mochten dit voor iemand herkenbaar zijn, dan hoor ik het graag! Hier onze prins in zijn troon (het is nog een leenmodel, de aanvraag voor een eigen loopt bij de WMO)
Sorry geen ervaring maar wil wel even zeggen wat een knappe kanjer je hebt, wat een geweldig leuke foto!! Hoop dat je wat tips krijgt zodat je zoontje nog meer plezier krijgt in het spelen binnen en buiten
Sorry, geen ervaring. Wilde alleen even zeggen dat je echt een leuke en knappe zoon hebt! Wat een gave foto zeg, word er helemaal vrolijk van
Leuke zoon heb je! Ik heb geen kind in een rolstoel (klopt af, a.s. maandag 20 weken echo..) maar ik was zelf een kind in een rolstoel. Vanaf dat ik 1 ben had ik een soort wagentje wat later een echte handbewogen rolstoel werd, en vanaf mijn 3e al gebruikte ik een elektrische rolstoel. Tafels waar je onder kan rijden zijn erg handig, en daar het speelgoed op leggen. Je hebt ook een soort 'blad' die je op je rolstoel kan zetten en weg kan klappen of eraf kan halen als je hem even niet nodig hebt. Lijkt me voor jouw kindje ook echt een aanrader. Helemaal op deze leeftijd. Speeltuin heb ik nooit echt veel gedaan vroeger (was ook een schijterd, ik brak/breek namelijk snel mijn botten) maar je hebt tegenwoordig ook veel schommels die niet alleen uit zo'n dun plankje bestaan maar waar je echt in kan zitten kan liggen.
Geen ervaring, maar wat een dropje. Hij kijkt zo trots!! Wilde ook zo'n lig schommel opperen. En aan een tafeltje puzzelen, bouwen met duplo of een grote strandbal waar hij tegen aan kan rijden (als vorm van voetbal?)
Van dat bobbeltjesfolie op de grond leggen en daar overheen rijden, knettert zo leuk. Ik deed dat op mijn werk vaak met de kids. Nu had ik toen wel een vriendin die in een meubelmaker werkte dus kon ik gemakkelijk aan grote rollen van dat folie komen. Verder idd speelgoed allemaal op een tafeltje waar hij bij kan.
Krullie85 & mamabenjamin & wendy339, dankjewel! Leuk om alle positieve reacties te lezen op de foto . 't is zo'n lekker kind. Charlie & Drieka, hij is ook super trots/gelukkig als hij rondrijd in z'n stoel. En als we vragen of hij in z'n rolstoel wilt, reageert hij heel enthousiast. Hij heeft er zoveel schik mee.. Zwada, dankje voor het delen van je ervaring! Succes met de 20 weken echo . Een tafel zijn we mee bezig, eentje die in hoogte verstelbaar is zodat hij lekker lang meegaat. Heb je het gemist, dat je niet de vrijheid had zoals bijna elk kind dat heeft? Wij hopen dat hij geen elektrische rolstoel hoeft en hij zich kan redden met een handbewogen stoel, daar lijkt het nu wel op. Maartt, haha leuk om te horen! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Eenkadootje, bij een revalidatiecentrum 'lopen' we al een klein jaartje. Vanuit daar ook de rolstoel kunnen krijgen. We hebben sinds we de rolstoel meegekregen hebben geen ergotherapie meer gehad, wil wel weer heel graag gaan showen hoe goed hij nu kan rollen, dus gelukkig is de vakantie bijna voorbij. Boomm, zo'n schommel vind hij niks . Hij wil graag zien wat er om zich heen gebeurt, een gewone babyschommel vind hij wel fantastisch. Hoe harder hoe beter! Puzzelen en bouwen is hij nog niet zo van (zijn fijne motoriek is ook niet zo goed ontwikkeld, het lukt hem vooral niet), maar dat is wel iets wat we in de toekomst meer willen gaan proberen! De grote strandbal hebben we al , dat vind hij ook heel leuk, vooral het tegen de bal aan beuken. Boys will be boys. Eveline1986, oh dat is een leuke!! Als we weer eens een flink stuk binnen krijgen op het werk neem ik wat mee. Dat vind hij vast fantastisch. Voor nu vermaakt hij zich nog prima met het ontdekken wat er allemaal op ooghoogte zit. Voorheen zag hij alles vanuit de vloer, nu kan hij bij de salontafel, bij de vensterbanken, de spullen uit de open kast trekken, lades openmaken en alles eruit gooien. Lekker dreumes zijn dus , komt hij nu eindelijk aan toe. Maar dit zal ook wel weer gaan vervelen op den duur..
Geen ervaring maar wow wat een lekker scheetje is jullie zoon! Een foto voor in de boekskes! Ik vind het echt een mooie foto. Trots ventje
Wow, wat een vrolijkerd, zo! Is er kans dat hij nog uit de rolstoel kan komen? Wat heeft hij? (als dat heel erg onbeschoft is om te vragen, dan vooral geen antwoord geven, ik bedoel het goed...)
Vrolijke foto! Tip voor toegankelijke speeltuinen is de speeltuinbende van de nsgk. Je kunt er ook zelf lid van worden om speeltuinen op toegankelijkheid te testen.
Ik weet niet waar je woont, maar hier een kaartje met toegankelijke speeltuinen Toegankelijke speeltuinen | De Speeltuinbende
Wat een mooie foto! Heerlijk mannetje. En wat knap dat hij er al zo snel goed mee overweg kan. Ik heb ook geen tips, maar hoop dat je er wel veel gaat krijgen.
https://m.bol.com/nl/p/smartmax-basic-25/1004004011372803/ Misschien is dit leuk speelgoed voor hem? Kost wel wat kracht, maar vraagt minder als puzzelen fijne motoriek. Super foto.
Geweldige foto. Voortaan als ik koningsdag vier denk ik aan deze foto. Erg goed dat hij er nu al mee om leert gaan en zich makkelijker voort kan bewegen. Heel lief van jullie!