Pingo's Island (de Scheg in Deventer)

Discussion in 'De lounge' started by Yanna, Feb 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yanna

Yanna Actief lid

Aug 7, 2013
    295
    6
    18
    Ik kom er maar niet uit, klopt het dat Pingo's Island in het zwembad de Scheg het gedeelte is waar kinderen van 0 tot 5 jaar met zand en water kunnen spelen? En is dat elke doordeweekse ochtend open?

Ik zoek me een ongeluk op internet maar ik zie we openingstijden van het zwembad, en die zijn anders als de openingstijden van Pingo's Island. Maar is dat dan het gedeelte met zand en water? Weet iemand ook toevallig de entree tarieven van?

Bellen naar het zwembad heeft geen zin want dan krijg ik een automatisch antwoordapparaat en daarmee worden mijn vrageen niet beantwoord. Ik woon ook niet in de buurt om er zomaar even heen te rijden.

Bedankt alvast voor het antwoord!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

leest mee :) De Scheg ben ik ooit eens geweest maar Pingo's Island ken ik niet, klinkt erg leuk!

3. Yanna

Yanna Actief lid

Aug 7, 2013
    295
    6
    18
    Ja als het goed is moet het heel leuk zijn en ook niet duur.
    Maar zeker weten doe ik het niet:)
    Dus ik ben ook benieuwd!

4. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Entree volgens mij 7,40 kinderen iets goedkoper. Volgens mij is het altijd open als t zwembad ook geopend is. Maar hou er rekening mee dat het mega druk kan zijn in de vakanties. En ja tis water en zand en er liggen schepjes emmers etc

5. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Oh en de weg na pingo is spekglad. Lees bruggetje wat je over moet

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar wat moet ik me erbij voorstellen dan? Gaan ze dan in zwemkleding, kun je ze erna even douchen? Vertel, ik had nog nooit van Pingo's Island gehoord nl en klinkt wel heel leuk!

7. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Tis een grote zandbak met eromheen water. Niet zo heel groot maar wel leuk. Verder zit er nog een subtropisch zwembad bij met wildwaterbaan/glijbaan bij en een wedstrijdbad en een verwarmd bad ( niet altijd open). En ja je kunt er gewoon douchen en ja in zwemkleding. Bij t bad zitten ook toiletten

8. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Probeer foto te plaatsen maar wil niet uploaden

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ga er niet naartoe in de vakantieperiode. Ik ben er de laatste week van de kerstvakantie geweest.

Het was ontzettend druk, geen badmeester te zien, spekglad, de vloer was echt heeeel erg vies. Ook is er een chronisch tekort aan kleedhokjes dan. In de vakantieperiode is het peuterbad volledig verstopt van de kinderen...

Het peuterbadje is op zich wel erg leuk en stoelruimte genoeg voor de ouders. Voor de rest ook een erg leuk zwembad voor de iets oudere kinderen.

Kortom, gaaf zwembad, maar niet in de vakantie!

10. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Klopt wij ook in de kersvakantie geweest vreselijk. Foto pakt zp niet

11. p1982

p1982 Niet meer actief

ga er echt niet heen in de vakantie, kom zelf uit deventer en de autos staan dan overal geparkeerd en ze laten echt de mensen gewoon binnen.

het is er inderdaad glad en weinig hokjes om om te kleden en soms ook geen kluisje meer te krijgen

12. Taliada

Taliada Actief lid

May 29, 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de rest is het erg leuk. Wij gaan er af en toe heen. Kan Liam mooi met zand en water spelen.

13. Cabb

Cabb Niet meer actief

Wij zijn er ook een paar keer geweest. Erg leuk zwembad en nemen altijd voor 2,50 extra ook een bandje voor de sauna's maar dat is je vraag niet haha. Op de website kan ik gewoon alle informatie vinden hoor, Pingo's island staat bij de attracties. Als het goed is werkt deze link:

Openingstijden Pingo's Island » De Scheg

Je betaald gewoon entree voor het hele zwembad blue lagoon en Pingo's Island is inderdaad leuk voor kleine kindjes, gaan ze gewoon met dr badkleding in lekker met zand en water spelen. Vind het niet heel groot dus inderdaad in vakanties misschien beter niet doen, geen idee hoe druk het dan is.

Tarieven » De Scheg

Openingstijden » De Scheg

Nichtje was een keer mee en die was 3,5 en toen de wildwaterbaan rustig was is ze gewoon meegeweest vond het heel leuk. Op bepaalde tijden gaat ie een stuk harder en dan istie wel vrij ruig. Vind het erg goeie prijs/kwaliteit verhouding, stuk goedkoper dan bijvoorbeeld de Eemhof van Centerparcs maar minstens net zo leuk vind ik. In het zwembad zelf ook een leuk kinderdingetje met glijbaantje enzo.

Veel plezier!

14. Yanna

Yanna Actief lid

Aug 7, 2013
    295
    6
    18
    Bedankt voor je antwoord, maar eigenlijk is mijn vraag, klopt het dat de openingstijden van het subtropisch zwembad anders zijn als die van Pingo's Island? Als ik het goed zie is Pingo's Island 's morgens al open en is de rest van het zwembad dan nog helemaal dicht? Zijn er hier ouders die 'smorgens wel eens heen gaan?
    Vind het zo raar want Pingo's Island hoort toch helemaal bij het zwembad, geen aparte ingang oi.d..

15. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
  16. moesje1

moesje1 Bekend lid

Dec 18, 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja buiten de schoolvakanties om heeft het andere openingstijden.
    Dit ivm met niet voldoende personeel en dat de kleintjes toch een ochtendje kunnen zwemmen.
    Als het grote bad dan ook open zou zijn moeten ze voldoende personeel hebben.

op de site kun je echt per week zien wanneer welk deel van het zwembad open is.

17. Yanna

Yanna Actief lid

Aug 7, 2013
    295
    6
    18
    Super, bedankt voor jullie antwoorden!!

Share This Page