Ik wist niet zo goed waar ik deze kwijt moest, maar ben even nieuwsgierig want kom er zelf niet uit. Komt de achternaam van jullie kindje op het geboortekaartje? De doopnamen zijn hier al zo lang dat er weinig plaats over blijft. Het wordt een enkel kaartje en vrij smal. Is het gek als het er niet op staat?
staat er niet op. Neem aan dat ze jullie kennen hahah. Vind het ook niet zo belangrijk om te weten eigenlijk. Ik vind het niet raar als het er niet op staat.
Bij de eerste stond het er niet op. Er waren mensen die later vroegen welke achternaam hij had. Wij zijn niet getrouwd. Niet dat me dat boeide, maar vond het daarom wel beter om die bij onze dochter dus wel te vermelden.
Wij hebben op het kaartje de voornaam en dan onderaan onze voor- en achternaam. Ik neem aan dat iedereen begrijpt dat de baby dezelfde achternaam krijgt
Ik vind het vreemd staan wanneer je getrouwd bent en beide dezelfde naam hebt. Dan is het voor mij logisch welke naam de kleine heeft. Wanneer je beide een andere achternaam hebt is het wel duidelijker maar nog niet heel spannend vind ik zelf.
De achternaam stond beiden keren achter onze namen. Dus; voornaam man, mijn voornaam (tweede keer ook voornaam van de oudste) en dan de achternaam. Niet direct na de eerste en tweede naam.
Wij zijn niet getrouwd dus hebben de achternaam er wel opgezet. Eerst wat groter de voornaam en dan daaronder in wat kleinere letters de tweede- en achternaam
Wij gaan bij de naam van het kindje ook de achternaam vermelden, omdat we nog niet getrouwd zijn. Maar bij onze eigen namen zetten we niet de achternamen neer. Vooral omdat we graag al hadden willen trouwen maar we dit telkens op de lange baan schoven vanwege de lange weg om zwanger te worden. Dan vind ik het jammer om nu nog zo duidelijk neer te zetten dat we qua naam nog niet 1 familie zijn
Nee, ook niet achter onze namen aangezien wij niet getrouwd zijn. Als we wel getrouwd waren dan had het er wel achter gestaan. Als de doopnamen al zo lang zijn zou ik het niet doen.
Wij hebben haar achternaam niet vermeld, ook al zijn we niet getrouwd. Heeft ook niemand naar gevraagd, trouwens.
Nee doen we hier ook niet. Alleen z'n beide voornamen. We sluiten het kaartje ook af met alleen onze voornamen. Mag toch hopen dat degene naar wie ik het kaartje stuur mijn achternaam weet haha
wij waren bij de oudste niet getrouwd maar ook geen achternaam er op gezet. bij de 2e wel getrouwd maar ook geen achternaam neer gezet. alleen onderaan het kaartje bij onze eigen namen
Wij hadden wel achternaam erbij want ze heeft die van mij. Was wel grappig want alle kaartjes die we kregen wisten mensen niet zo goed hoe ze ons moesten aanschrijven aangezien we niet dezelfde achternaam hebben. Sommige van mn man zn fam deden alleen zijn achternaam met fam ervoor. En andere maakte een combi van onze achter namen, sommige dachten nou we doen alleen maar voornamen hahaha en andere schreven onze beide namen maar voluit.
Thanks, we doen het gewoon niet. Iedereen weet wel hoe het zit inderdaad, dat geprop maakt het kaartje er ook niet mooier op. Het is iig niet gek dus