Ik heb nu een aantal jaren last van een extreem hevige menstruatie. Ik gebruik geen anticonceptie, mijn man heeft een vasectomie ondergaan. Afgelopen menstruatie was extreem, nog nooit zo erg geweest dat ik zelfs twijfelde of ik geen miskraam heb gehad en toch maar een test gedaan heb. Negatief gelukkig, we hadden ook raar opgekeken dan, na de knip van mijn man maar oke Ik twijfel al jaren over de novasure omdat ik daar ook heel veel slechte verhalen over lees en ik wil absoluut niet aan de pil. Mirena spiraal is ook weer met hormonen en dat wil ik eigenlijk niet. Ik begin echt een beetje radeloos te worden en het beïnvloed sowieso een paar dagen mijn leven waarbij ik echt een zombie ben. Buikpijn, slecht slapen, bang om door te lekken etc Ik zal sowieso maar naar de gynaecoloog. Dit is alweer 3 jaar geleden en er is toen geen reden gevonden voor het extreme bloedverlies. Wie heeft de tip? Misschien iets van vitamines of toch de novasure ?
Ik adenomyose en endometriose en ben ook bekend met heftige menstruaties. Ik ben onlangs begonnen aan innositol myo d chiro. Door mijn fertilliteitstraject lees ik veel studies en ook buitenlandse en kwam dit tegen. Het word in Amerika voor geschreven bij PCOS maar word ook gebruikt bij zware menstruaties, en vruchtbaarheidstrajecten. Ik heb 2 heerlijke menstruties gehad sindsdien. Daarnaast als je er bij de gyn niet uit komt. Misschien is acupunctuur iets als je daar voor open staat. Dat helpt ook. Althans wel bij mij. Als de gyn kijkt laat ze dan goed kijken naar vleesbomen of afwijkingen. Ook wil ik je aanraden je ijzer na te laten kijken bij de internist. Door het bloeden kunnen je reserves laag worden. Waardoor je vaak moe bent. Met een ijzertablet kun je dat weer opkrikken. Ik heb hier verschillende verhalen gelezen over de nova behandeling, zowel positief als negatief. Ik weet wel dat @RoGiJuLi de behandeling heeft gehad (meen ik mij te herinneren) misschien dat zij nog anderen kan tangen waarvan ze weet dat die deze ook gedaan hebben? Succes in iedergeval ik weet als geen ander hoe het is.
Ik heb er ook jaren mee rondgelopen en geen oorzaak gevonden. Afgelopen december bleek ik daardoor een hb tekort te hebben. In februari heb ik een novasure behandeling gehad en in juni is mijn baarmoeder en 1 eierstok verwijderd omdat de novasure niet geholpen bleek te hebben.
Oh hier precies hetzelfde. Ook paar jaar geleden naar gynaecoloog geweest, maar mag niks met hormonen ivm trombose risico. Spiraal geprobeerd, maar die viel er na een paar maanden uit en daarbij had ik ook 3 maanden bloedverlies. Novasure was toen nog niet van toepassing omdat we nog een kind wilden, maar twijfel er nu wel over. Ik had bij mijn laatste menstruatie ook zo'n groot stolsel wat er uitviel, heel de wc ook vol met bloed, schrok me rot. Ook zit er steeds maar 3 weken tussen, dus ben ik 2 weken niet ongesteld en dan weer een week ongesteld, heel irritant. Wil je ons op de hoogte houden als je de behandeling wel doet of naar de gynaecoloog gaat?
Ik had ze via bol.com maar die verkopen ze niet meer sterker nog, ze zijn nergens meer te krijgen zie ik net. Ik moet zelf ook weer opnieuw researchen Hier kun je al wat verder komen als je via bol wilt bestellen. https://www.bol.com/nl/nl/p/lamberts-myo-inositol-200-gram/9200000104501942/ Interessant artikel: zou alleen wel kijken of de myo and d chiro van belang is. Anders alleen inositol. Het is bizar voor hoeveel dingen het werkt. Mijn gyn weet er recent pas wat van in Nederland word het nog onderzocht. Ik hoop dat het mij en mijn vriend helpt bij het zwanger worden en staat het een positief effect heeft op onze laatste poging om ouders te worden. https://www.inositoli.it/en/the-difference-between-inositol-myo-inositol-and-d-chiro-inositol/
Thanks zal eens kijken. Inositol is vitamine b8 zie ik, dat slik ik al voor mijn haar, alleen nog niet zo heel lang. Zal eens kijken wel sterkte ik nu gebruik en welke sterkte ze adviseren.
Ja en nee. Het valt onder half vitamine. Daarmee eigenlijk niet in een categorie maar voor het gemak zetten ze deze in het B-vitamine rijtje. Heb net wat verder gezocht en de 40:1 geeft de beste verhouding. Ik heb net van vitortho besteld op bol.com Ook neem ik er nu 1 per dag. Bij de vorige die ik had werden er 3 aangeraden. Heb de eerste maand 1 gedaan daarna 2 per dag. Heb net alle verhoudingen nog eens na gekeken en ik denk weer terug te gaan naar 1 per dag. Omdat het gewoon een aanvulling is. En ik niet wil overdoseren. Ik geef mijn vriend ook 1 capsule per dag. Zijn studies dat het zaad zou verbeteren. Dus niet geschoten... denk dat ik half september stop. We hebben in oktober onze laatste poging.
Ja hier ook! Ik heb adenomyose en pcos en heb ook heftige menstruaties. Ik raad je aan om een doorverwijzing te vragen naar een gyn die verstand heeft van endometriose en adenomyose. @Asil ik zie dat je de D-chiro gebruikt. Ik heb dat op aanraden van mijn dieetiste ook gebruikt om te helpen bij mijn pcos. Kan je mij vertellen of je nog meer positieve dingen merkt sinds je het gebruikt? Mag in pb om topic van verder te vervuilen!
Ik zat 2 jaar geleden in hetzelfde schuitje als jij. Ik ben toen doorverwezen naar de gyn, er is een echo gemaakt (niks uitgekomen). Ze adviseerde me 2 opties; - Novasure (waarvan ze zei dat deze niet altijd werken). - Tranexaminezuur innemen elke eerste 3 dagen van de menstruatie. Ik heb voor optie 2 gekozen en geen moment spijt gehad. Ik heb nu ‘normale’ menstruaties en niet meer doorlekken op werk, of als ik te lang zit en sta. Ik neem de eerste 3 dagen (die zijn het zwaarst bij mij) 3x per dag 1 tablet in. En mijn bloedverlies verminderd met de helft. Heb deze optie ook gekregen, omdat mijn HB elke keer kelderde door de zware menstruaties.
Ik heb geen pcos, maar het helpt met de menstruatie en gewichtscontrole eventueel insuline disbalans.
Ik lees mee. Neig naar novasure maar ik weet diep in mijn hart nog niet of wij compleet zijn binnenkort of niet.
Hier naproxennatrium (aleve maar die van de kruidvat is ook prima). De boel is een stuk behapbaarder en de vloeiing minder. Ben nog wel steeds 8 dagen de klos, maar in elk geval niet 3 dagen elke maand een vaatdoek. (Ja moet niet gaan hardlopen dan, maar dat is mn bekken). Zou wel blij zijn als die ellende permanent uitblijft. Sinds mn 11e al van die veldslagen, na 26 jaar vind ik t wel weer mooi geweest. Maar ik wacht wel op de overgang.
Hier alles er aan gedaan. Pil, spiraal, naproxennatrium, Tranexaminezuur, novasure. Niets hielp. Toen mijn baarmoeder laten verwijderen en dat is zo'n opluchting. Nooit meer die maandelijkse ellende!
Hier was het ook een paar jaar drama! Spiraal zorgde wel voor minimaal bloedverlies ipv extreem. Maar met Spiraal is het 2 weken feest, 2 weken niet en zo door. Kortom zeker ook geen oplossing. Mogelijkheid Novasure en baarmoeder verwijdering besproken. Niet gekozen voor de Novasure omdat het apparaat een reikwijdte heeft van 10 cm en mijn baarmoeder is 12 cm. Dan zou er dus een klein stukje onbehandeld blijven en is het maar afwachten wat dan het resultaat gaat zijn. Gyn benoemde ook dat het een tussenstap zou zijn. Ik heb besloten om dan maar gelijk mn baarmoeder te laten verwijderen, ben er zo ontzettend klaar mee na jaren tobben! Eind september ben ik aan de beurt gelukkig!
Dank voor jullie antwoorden tot dusver. Echt super goede tips heb ik hier gelezen. Ik ga ze allemaal rustig overdenken en sowieso zal ik vandaag de huisarts bellen voor een verwijzing. Ik ben nu toch echt aan het overwegen de Novasure te ondergaan. Maar de andere tips neem ik zeker mee en ga ik mij in verdiepen.
Het is in ieder geval goed om nog eens langs de gynaecoloog te gaan en zaken als vleesbomen of poliepen uit te sluiten. Precies dit bij mij ook. Twee maanden geleden nu dat m'n baarmoeder eruit ging na een mislukte novasure die het alleen maar nog erger gemaakt had. Wat een opluchting sindsdien: het is gewoon echt over! Operatie met vNotes (is relatief nieuw; geen littekens, korte hersteltijd). Laat je goed informeren wat het beste bij jou past en neem ook de tijd om te wennen aan het idee wat je eraan laat doen. Met een baarmoederverwijdering ben je er echt definitief vanaf, maar het is een grote stap. Persoonlijk had ik de eerdere stappen (zelfs de vreselijke, mislukte novasure) niet willen overslaan, want in de meeste gevallen werkt het wel en zo had ik ook alles geprobeerd en was ik er helemaal ok mee dat uiteindelijk de enige optie nog een baarmoederverwijdering was. Ik zou wel zeggen: blijf hier niet mee rondlopen. Het is ongelooflijk wat voor kwaliteit van leven en hoeveel energie je terug krijgt als je geen (extreem) bloedverlies meer hebt
Ik heb helaas ook extreme hevige menstruaties. Novasure behandeling mag ik helaas niet dus ben ik maar weer begonnen met de pil. Maar ook de pil is extra risico bij mij ivm rolstoelgebonden en daardoor trombose risico. De gynaecoloog heeft al een keer de optie laten vallen om mijn baarmoeder te laten verwijderen maar daar ben ik nog niet aan toe om die beslissing te maken.