@Wolfje: Waarom heet je anders?? Grappig dat we zo in hetzelfde schuitje zitten he..Scheelt ook maar een weekje! Veel plezier dit weekend!
@ Vlinder: jaaaaaaaaaaaa, ook jullie kleine meid mag vanaf vandaag lekker komen geniet van de laatste loodjes meis... @ vivi ( en evt alle anderen) op mijn uitzetlijst van de kraamzorg staat dat ik 6 flanellen omslag luiers moet hebben??? wat zijn dit en waar krijg ik deze, kan ze nl nergens vinden. Ook staat er dat ik 4-6 molton onderleggers moet hebben. Ik heb nu 4 molton hoeslakens voor onder het gewone hoeslakentje.... dat is toch ook goed he, of moeten het per se onderleggers zijn i.p.v. hele molton hoeslakens???? @ wolfje: wat is er idd met je naam gebeurd??? @all: wederom druk weekend voor de boeg. gisteren hele dag geshopt in Eindhoven.... wat een mega babydump zeg dat was leuk hahahaha... vanavond verjaardag en morgen komen vrienden eten.... Fijne dag allemaal... XXXX
naam heb ik laten veranderen... dit omdat ik problemen met me computer had, ben naar de winkel gegaan en hun weten me gebruikersnaam...aangezien ik er 2 mensen pers. ken vind het niet fijn als ze me kunnen volgen en zoeken
chelleke; ik heb een molton dan hoeslaken... in totaal 2 moltons... vlinder; 37wk gaat opschieten nu all fijn weekend
@chelleke; ik kon flannelen luiers ook niet vinden. Maar de HEMA heeft ze. 3 voor 7 euro geloof ik. Heb ze vorige week gekocht. Die gebruiken ze voor onder het hoofdje in de wieg en daaroverheen de hydrofiele luier ofzo. Dat is wat de kraamzorg aan gaf, want ik had geen idee wat ik ermee moest haha.
flanellen luiers worden niet onder het hoofdje gebruikt daar ligt een hydrofiele luier de flanelle luiers worden met kruiken gebruikt, althans wij leggen dan tussen de baby en de kruik een flanellen en een hydro luier dus zeg maar eerst baby daarover de flanellen en de hydro luier en daarop de kruik ( die is ook gewikkeld in hydro luier) en daarover pas laken en deken
Flanellen luiers zijn een beetje overbodig.... Valt een beetje in de categorie navelbandjes.. Ook van voor de oorlog! Ik had voor Lotte in de wieg een dekentje, 3 lakentjes, 3 hoeslakentjes en 2 moltons. De molton deed ik niet elke keer vervangen. En in totaal had ik dus drie schonen sets.. Want mijn moeder zegt altijd; 1 in de kast, 1 in de was en 1 aan de bast (of in dit geval, in de wieg!) Wie heeft er gister trouwens de voice gezien? Ff echo hoor, want mijn broertje speelde mee in de band met Michael Buble!!! Is dat cool of wat!! ben helemaal trots op hem! hihi Ben nu lekker thuis aan het rommelen.. Nieuwe puntmuts op de pop van Julian, de kapstok voor mijn neefje afmaken...(schandalig! is nog steeds zijn geboortekado maar kan hem bijna voor zijn 1e verjaardag geven... Het kwam er niet van hem eerder af te maken) en nog een paar naaldjes breien voor de nieuwe poncho van Lotte.. Daarna de kerstboom optuigen en het huis in kerst sfeer brengen.. Kortom, lekker freubelen en keuvelen in en om het huis! Fijn weekend allemaal! Toedeloe
zie je, ik vond het al zo vreemd om het onder het hoofdje te doen. Maar daar had die coordinator van de kraamzorg het over. En moest alles van de uitzetlijst hebben. Toch weer zonde van al dat geld
Heej meiden, Hier niet zo heel lekker. Woensdag had ik nog steeds een heel beurs gevoel onderin (inmiddels al 3 weken toen) en heb ik toch maar de verpleegkundige gebeld ondanks dat de gyn er de week ervoor een beetje laconiek over deed. Het zat me gewoon niet lekker. Wat blijkt nu, dit is iets wat ik wel heel serieus moet nemen, want dit zijn echt klachten die horen bij bekken-problemen. In combinatie met mijn bandenpijn en vele harde buiken die ik de laatste tijd heb, heb ik verplichte rust als advies gekregen. Ze wilde eigenlijk dat ik nog maar voor de helft van mijn uren ging werken per dag. Werkte er 4,5 per dag, dus zou nog maar 2,25 werken. Ik heb het nu op 3 uur gehouden en haar moeten beloven dat ik gelijk vanuit mijn werk mijn bed in moet gaan en rusten tot het tijd is dat ik de kleine van school kan halen. Als ik dat niet doe, heb ik kans dat ik verplicht fulltime op de bank of in bed beland en lukt dat thuis niet, dan in het ziekenhuis.... dat is wel enorm schrikken. Ook had ze het erover dat als ik niet goed naar mijn lichaam luister, ik er ook voor kan zorgen dat mijn frummeltjes nog vroeger geboren worden. Geen prettig vooruitzicht natuurlijk. Dus rust, rust en nog eens rust. Manlief doet nu gelukkig een hoop in huis en de kleine ruimt zijn eigen dingetjes op en helpt me af en toe met stofzuigen . Ons mam en mijn zusje hebben al aangegeven af en toe eens mee in huis wat dingen te willen doen en de kleine man eens willen opvangen. Ik had serieus niet gedacht dat ik met 18 weken zwangerschap al zo in de lappenmand zou zitten.... Sorrie voor mijn ego-verhaal. Ik zal nog even mijn buikfotootje spammen en duik mijn bedje in. Slaap lekker alvast meiden. -x-
Hoi meiden wij zijn vandaag naar een kerstmarkt gegaan... helaas veel harde buiken, hoofdpijn, rugpijn en duizeligheid, morgen de vk ff bellen... weet niet of het door de blaasontsteking komt... of door de medicijnen, maar voelt niet fijn zo... vanmorgen belde me opa nog, 2mnd terug in het ziekenhuis gekomen doordat hij zo geel werd... had kanker en er is een stunt (ofzo) geplaatst...zodat de afvalstoffen weg konden...dit zou een maand/half jaar of een jaar goed kunnen gaan... Helaas heeft de stunt het nu op gegeven... opa wordt weer geel... Morgen dus zkh bellen, hopelijk dat hij snel terrecht kan voor een volgende stunt en dat die langer blijft zitten...hoop dat de tumor niet gegroeid is! Bah niks aan zo... oh hoef er ook maar aan te denken en de tranen lopen over me wangen... Maar goed... we zullen zien hoe het zal gaan allemaal... Knuffels missq; mooie buik meid en idd goed naar je lichaam luisteren, heel belangrijk, doe rustg aan meid!
@misq jeetje zeg goed naar je lichaam luisteren meid! Knuffel @zeepaardje welke meds heb je tegen de blaasontstekin? Ik kreeg van de meds ook hele erge hoofdpijn maar idd ff bellen meid
Die heb ik bij bryan gehad, nu had ik andere. Maar zou idd gewoon ff bellen kan bijwerking zijn maar toch
Ben me hier aan het ergeren. Was tot nu toe bij schoonfamilie nog niets bekend over kerst dus ik mijn schoonzus eens gesmst van weet je al wat, zegt ze ik moet eerste kerst werken. Nu is het zo dat we in het verleden altijd bij mijn schoonouders deden maar die wonen nu stuk kleiner dus al kids en kleinkids past niet met eten. Nu hebben wij vorig jaar die taak op ons genomen en met Pasen ook dus dit jaar echt niet. Stelt ze voor,om dan ergens te gaan brunchen 2e kerst dag ......janee dan hebben wij al andere afspraken (is dat zo raar 2 weken voor kerst?) Zegt ze nou dan is het probleem opgelost gaan we apart naar pap en mam dan past het wel Grrrr waarom kan se nu niet gewoon net als ons 1x per 2jaar een avondje bij hun thuis regelen is dat teveel gevraagd. Ben ik nu zo raar dat ik dat normaal vind om het om de beurt te doen. Kijk mijn schoonbroer woont nog thuis en zijn vriendin heeft kei kleine kamer dus dat snap ik wel maar hun hebben gewoon hus dan kan dat toch of zie ik dat verkeerd. Bah erger me,dood! Wordt voor het lange ego verhaal koest het,even kwijt
@MissQ: heftig meis! goed naar je lichaam luisteren hoor. En krijgt ook al een behoorlijke buik @Vivi: ohh herkenbaar dat van die kerst. Schoonma beld zaterdag op om ons uit te nodigen voor 1ste kerst........maar wij gaan dan al naar mijn ouders. Dus ik stel voor om dan in de ochtend naar hun te komen en dan rijden we door naar mijn ouders. Daar heb ik nog geen antwoord op.....word weer een leuke kerst. Alle voorgaande jrn nodigden mijn ouders hun ook uit maar ik heb nu gezegd dat ik dat niet meer wil. Ze moeten maar leren dat ze er een keer eerder aan moeten denken. @Zeepaardje: Zou ook even bellen. amoxi heeft wel echt een paar dgn nodig om effectief te zijn tegen de blaas ontstekking. Maar als je er niet goed van word kunnen ze je ook wat anders geven hoor. Hier is mn bronchitus weer helemaal terug en gister weer hoesten tot overgeven aan toe........echt fijn. Geen anti-hoest middel helpt dus ik moet ook weer langs de huis arts....blehh