@vlinder: het klinkt inderdaad als verborgen reflux. Heeft Suzannah ook alleen nu is het "normale" reflux geworden omdat ze nu wel erbij spuugd. Is ze op andere tijdstippen ook onrustig? Word ze bv ook onrustig van de hik? Het is wel zo dat reflux kindjes vaak heel onrustig zijn en veel huilen. Suzannah sliep heel veel maar rond om haar fles was ze altijd heel onrustig en huilde ze heel erg veel. Overstrekken en werkelijk krijsen, dat doet ze trouwens nog steeds. Gewoon door laten verwijzen naar de KA hoor en niet te lang mee blijven modderen hoor! @Bibaatje: ohh dat is ook wat! hebben ze gezegt hoe lang het nu gaat duren? hier hebben we vandaag weer contact gehad met de KA en in eerste instantie was ik wat teleurgesteld. Ik vroeg namelijk of ze een indicatie kon geven hoe lang ze het nog wilde gaan aankijken omdat we nu al 4wkn intensief bezig zijn en dat het nog steeds niet is zoals we hoopten en omdat er toch nogal wat ingrijpende ziektes genoemt zijn. Waarom er geen onderzoeken gedaan werden enzenz. Volgens haar wilde ze het nog 2maanden aan blijven kijken en dan onderzoeken gaan doen. Dat vond ik wel heel schokkend omdat ik toch bang ben dat de hoeveelheid forlax schade aan haar darmen aan kan brengen en waarom ze ons niet doorverwezen naar de kinder chirurg..... Werd ik om 18uur gebeld door de kinderarts en ze vonden toch wel dat ik gelijk had en ze hebben ons eindelijk doorverwezen naar de kinder chiriug voor onderzoeken Het verbaast me werkelijk hoe hard je moet knokken voor je kind en dat ze eigenlijk het liefts zo lang mogelijk wachten. Ik ben wel heel blij. Morgen direct maar kijken wanneer ze ons kan zien.
@bibaatje wat erg meid hoop dat ze nu snel nieuwe oproep krijgt @sloppy ja triest he hoe hard je moet vechten voor je eigen kind erger ik me nu al 4 jaar dood aan. pfff evi haar kuur is sinds vrijdag afgelopen en ze hoest weer als een gek en nu had ze ook nog koorts ze is wel vrolijk maar ben toch beetje bang dat het een longontsteking word
@vivi: ja jullie hebben ook heel wat te stellen met de artsen. Wat evi betreft......bij ons zeggen ze steeds zolang ze hoesten is de kans op een longontsteking kleiner.. Ik hoop dat het geen longontsteking zal worden hoor!! Hier net opzoek gegaan naar een nieuwe tandarts. We hebben er nu een in Amsterdam en dat is gewoon niet te doen. eR zit er hier een op loop afstand, nu maar hopen dat hij nieuwe patienten aan neemt Vandaag eindelijk naar de neuroloog. Ben zo benieuwd wat ze gaan doen om te kijken wat er aan de hand is. Nu ze tijgerd zie je heel goed dat ze haar linker kant afwijkend gebruikt. Ook het aanpakken van spulletjes met haar linker arm doet ze heel raar. Ze draaid zeg maar haar hele hand eerst naar buiten (tegen de klok in) En dan pakt ze het aan, dan is haar duimpje naar beneneden. Er gaat dus duidelijk iets niet goed maar ik wil nu wel eens weten wat dat betekend. Misschien wel helemaal niks of iets wat met fysio makkelijk op te lossen is.......dat hopen we maar Ik ben wel positief hoor. Hoe dan ook gaan ze nu eindelijk mee kijken en dat geeft al rust. fijne dag allemaal! Ik laat zo snel mogelijk weten hoe het is gegaan.
@Sloppy, hoe is het gegaan? @vivi, moet je er niet even naar laten kijken dan? @bibaatje, wat balen meid, wanneer mag ze nu? @All, een uur geleden gestopt met roken. Ben trots op mezelf, vooral omdat ik vanmorgen slecht nieuws heb gekregen over mijn vader. Hij heeft een agressieve vorm van blaaskanker. Over 4 tot 6 weken word hij weer geopereerd en hopen we dat hij zijn blaas kan behouden. Een van de oorzaken die aangedragen werden voor deze vorm van kanker, was dat hij als kind zijnde bloot was gesteld aan sigarettenrook. Ja, destijds rookte iedereen, overal. Ook al waren er kinderen bij. En dat wil ik mijn kindje niet aandoen.
Zo eindelijk tijd om even achter de laptop te zitten.... Hefitge dag zo bij elkaar.. Oke, de neuroloog vond het goed dat we gekomen zijn en er is duidelijk een verschil tussen links en rechts. Haar hele linker kant blijft achter in ontwikkeling en dat is ook de reden dat ze niet kan zitten. Ook was het heel duidelijk dat ze geen schikreflex heeft en dat kan invloed hebben op haar val gedrag in te toekomst. Ze hebben nu besloten om een MRI te maken van haar hersenen om te kijken of ze daar een afwijking zien. Dit is dan aan de rechter kant van haar hersenen. Als dit niet het geval is, en dat kan, gaan ze verder kijken. Het kan door de hersenvliesontsteking komen maar ook al in de baarmoeder ontstaan zijn. Dat zullen we nooit weten. De MRI is op 24mei en dan 2wkn daarna hebben we de uitslag. Het gebeurt onder narcose en dat is dan wel heftig. We hopen natuurlijk dat dit onderzoek wat duidelijkheid zal gaan geven maar we zijn ook wel geschrokken. Hoewel we het natuurlijk zelf wel zagen en ze niet voor niks doorverwezen is naar een neuroloog hadden we toch de hoop dat ze het niet heel erg aanwezig vonden......... Maar helaas is dus nu wel bevestigd dat het niet goed is met haar ontwikkeling. We gaan het beleven. WE proberen het op ons af te laten komen en we zien wel wat de uitkomst zal zijn en wat dit voor invloed op de toekomst zal hebben.
Meestal als je na zo'n 'boodschap' stopt met roken, is het definitief! Knap besluit van je, missQ... Maar niet leuk van je vader zeg... Das flink k*t!! Sterkte! @vlinder; idd verborgen reflux zou ook nog kunnen. Heeft een vriendje van Julian gehad en die rook wel altijd erg naar spuug, maar spuugde niet echt... Tip! @bibaatje; das balen zeg.. hebben ze een indicatie gegeven over wanneer wel? Hoest met je meisje? Is ze nog erg ziek? Of al weer redelijk opgeknapt... @Vivi; Lotte is al vanaf begin december af en aan verkouden... het lijkt maar niet te stoppen en HOESTEN dat ze dan doet! Niet te zuinig.. En om de luchtwegen dan een beetje schoon te houden , snipper ik een uitje en zet die dan naast haar bedje als ze slaapt.. Dat helpt wel redelijk.. Alleen nu is dr neusje echt helemaal kapot.. van de schraalheid en het snot... echt wel sneu.. Succes! Pff, slop.. Ik ben trots op je dat je dit voor elkaar hebt gekregen bij de artsen... Dat het allemaal wat heftiger is dan van te voren gedacht bevestigd alleen maar wat een goede moeder jij bent!! En hopelijk valt het allemaal mee.. Hier is het rustig.. Lotte slaap nu al 2 nachten door!!! JOEHOE!!! En als hubbie en Julian dan ook s nachts geen geluid maken, dan kan ik ook eindelijk weer eens slapen!! hahaha (Hubbie slaapwandelt en praat in zn slaap !!! en Julian vraagt altijd wel 1 keer per nacht een flesje drinken...)
@mrt: Dank je voor je liever woorden en wat fijn dat lotte al 2nachten heeft door geslapen! Suzannah 1 nacht en wat knap je daar van op zeg........hahahahaha Ik hoop voor je dat je vannacht weer een rustige nacht hebt!
Sloppy wat heftig allemaal zeg en vind dat het toch best wel weer lang duurt voor ze door de MRI heen gaat...steeds maar in spanning moeten zitten is ook niks! MissQ sterkte met je vader en knap dat je bent gesopt met roken! Vandaag moest Sun toch heen? Hier had madam vanmorgen natuurlijk geen koorts meer dus had het wel door kunnen gaan....nu is het weer wachten op de brief in de bus wanneer ze weer aan de beurt is en dan kan ik alles weer regelen op werk en oppas pfff...
@Sloppy, pfff, wat een verhaal zeg! Hopelijk krijgen jullie door dat onderzoek snel meer duidelijkheid. Dikke knuffel @Bibaatje, tuurlijk zul je net zien, lastig zeg! Zou fijn zijn als je nu niet weer heel lang moet wachten. Je ziet er toch erg tegenop en dat het dan weer uitgesteld wordt, niet leuk! @MissQ, oh nee, wat een nare berichten zeg! Heb je nog steeds niet gerookt?! Knap hoor, als je het nu vol kan houden. Sterkte met alles. @All, hier gister de echo gehad en heb 11 follikels waarvan er drie 13mm zijn. Maandag weer een echo en ze denken dat ik dan dinsdag de punctie zal hebben. Spannend allemaal hoor, komt nu wel erg dichtbij haha. Volgens mij worden die drie dagen na de punctie het zwaarst als je moet wachten of er wel iets bevrucht is. Tot nu toe goed nieuws dus!
Vanmorgen op school gehoord dat de moeder waar ik tegelijk mee zwanger was bevallen is. Vader was heel trots aan het vertellen dat "t zo gepiept" was... Helaas vanmorgen al weer 2 peuken opgestoken. Waarom?? Geen idee, was het lekker, nee.. zucht..... Zit er gewoon ff doorheen.
Och lieverd! Het is ook allemaal soms zo moeilijk... Hou vol, je kan het!!! Hele dikke digi knuffel van mij
Och missQ! meis toch dat is ook een heel moeilijk moment! Ik heb op het moment ook heel veel moeite on miet te gaan roken hoor...... Dit is weer zo'n confrontatie waar je mee te maken krijgt wat heel veel pijn doet. Bij Megan op school heeft een meisje een broertje van 2 augustus en mijn vriendin heeft een dochter van 1 augustus en ik vind het ook heel moeilijk om te zien dat het met hun kindjes wel goed gaat en met Szuannah niet. Dat zijn van die momenten waarop het gewoon ff allemaal te veel word. Ik duim heel hard voor je dat je snel weer zwanger mag zijn! Hele dikke knufffffff voor jou! En geen drukte ove rje sigaretjes hoor!
@ Sun: Meis goed nieuws... ik duim heel hard voor je voor bevruchting en een goede punctie... @ MissQ: Dikke knuffel meid... kan me goed voorstellen dat je er eff doorheen zit.... het is toch weer behoorlijk confronterend...... Hopelijk voel je je snel weer wat beter... en die 2 sigaretten... pfff wat boeit t..... als je die eff nodig had, gewoon pakken.... @ Slop: He gatsie wat een rot nieuws alweer..... het houd ook niet op he..... ik duim voor jullie, en wat balen dat je nog zo lang moet wachten op die MRI... pfffff @ Vivi: Germ Evi nog steeds ziek???? @ Mrt: Joepie Lotte slaapt door... lijkt me heerlijk.... @ Vlinder: Hoe is t nu met Indya??? nog steeds zo veel huilen?? @ Bibaatje: Verdorie, wat balen dat de operatie niet door kon gaan.... wanneer moet ze nu??? @ all: Hier eindelijk weer wat beter... hectingen waren echt erg ontstoken en moest volledig plat liggen... flinke AB kuur gehad en nu begint het gelukkig beter te gaan... Met Mila gaat t super, behalve dat ze moeite heeft met haar stoelgang... hebben nu lactulose gekregen.... zijn er hier meer dames bekend met stoelgang problemen bij pasgeborenen??? ze zeggen nl dat het veel voorkomt en geen kwaad kan, maar toch maak ik me zorgen....
Hoi allemaal! @MissQ: Dikke knuffel, lijkt me inderdaad erg confronterend zoiets. En die twee sigaretten zal ik me niet zo druk over maken, op zulke emotionele momenten is het gewoon heel moeilijk. @Sloppy: Wat een onzekerheid met jullie meisje, ik kan me goed voorstellen hoe jullie je voelen. Lucas had zuurstoftekort en daar hoor je meer negatieve verhalen over dan positieve, gelukkig was de MRI scan bij Lucas helemaal goed en ontwikkeld hij zich nu ook helemaal goed. Ik hoop dat, dat ook voor jullie meisje. Dikke knuffel. @Bibaatje: Och wat vervelend dat de operatie niet door is gegaan, sterkte @Sunshine: Joepie positief nieuws, spannend allemaal hoor! Heb je nog last van de hormonen die je moet spuiten? @Chelleke: Auw ontstoken hechtingen, helaas heb ik ervaring mee. En met moeilijk poepen van een baby ook. Ik heb Thomas toen omneo gegeven, omdat het echt heel moeilijk ging. Daar ging het een stuk beter mee. Maar als je borstvoeding geeft gaat dat niet. @Hier nog steeds druk aan de studie, ik heb een 8 gehaald voor anatomie, het hoogste cijfer van de klas, ik was helemaal trots op mezelf haha. Woensdag ga ik beginnen in het ziekenhuis heb er helemaal zin in. We zijn nu aan het aftellen, voor Lucas zijn verjaardag nog een kleine twee weken en dan wordt onze kleine man alweer 1 jaar!!
@chelleke: auw ontstoken hegtingen. Hier ook gehad alleen niet zo erg dat ik ab nodig had. Suzannah had ook snel lacseer nodig, heel veel kleintjes hebben hier last van de eerste mnd. Hoeft niks erstigs te zijn hoor. @sandra: ja het hoeft ook helemaal niet dat er wat uitkomt hoor. En de mri kon echt niet eerder alles was al vol. Hier hebben we weer een hele onrustige suzannah. We hadden haar zeg 5dgn alleen op melk gehad en toen ging het best goed en weinig kramp. Gister maar weer wat fruit gegeven, pruim, en direct helemaal mis weer vandaag. Echt zielig. SM is vrijdag weer opgenomen en krijgt morgen een ....uhhh hoe heet dat ook al weer.....nou ze gaan in het hart kijken en als ze weten wat er mis is word ze overgebracht naar het amc voor behandeling. Wel spannend allemaal want er is wat mis ze weten alleen niet wat en hopelijk horen we morgen meer.
@ Sloppy: Hoe is t met je schoonmoeder? Zijn ze al wat wijzer geworden?? Hopelijk niets ernstigs.... Las op FB dat je zelf een fosfaat clysma moest zetten???? vervelende dingen he.... moest t 6x op 145dgn doen bij een cliënt destijds.... is het je gelukt??? Hopelijk heeft Susannah er niet te veel last van gehad....
@ Sandra: Gelukkig zijn de hechtingen alweer bijna genezen, heb alleen toch nog een extra kuur Augmentin gekregen voor een week zodat het zeker weg is... pffff nog steeds geen wijn dus hahaha Lucas alweer bijna 1!!! Wat gaat het snel zeg... en een 8 voor anatomie... wauw,. daar mag je zeker trots op zijn. Stoelgang van Mila gaat zonder lactulose nu toch de goeie kant op, alleen de krampjes blijven aanhouden en als ik haar te snel na de fles plat leg komt er wat voeding terug. Moet nu voor 1 week exact bijhouden wat ze drinkt, hoe laat, en hoe ze er op reageerd, of ze ontlasting maakt en wanneer ze krampjes krijgt. Mag haar volgende week bij mijn controle van de hechtingen mee nemen naar mijn huisarts en heeft ze voor mij een dubbele afspraak gemaakt ze kijkt Mila dan helemaal na en dan hopen we middels mijn registratie van de komende week er achter te komen waar het probleempje zit... misschien is het gewoon wennen, ik weet t niet. Mila is niet verzkeerd in NL omdat dat niet kan en eigenlijk mag ik dus alleen in Dl met haar naar de arts, maar mijn huisarts declareerd het consult gewoon op mijn naam) Super he.... ze is echt een geweldige huisarts.... we kennen haar al zo lang dus ze vond dat geen probleem... Hoop dus volgende week te horen waar het evt probleem zit... wij zelf denken toch dat ze idd misschien de hypo alergene voeding of de omnio nodig heeft, maar we wachten even af wat de HA zegt... we willen liever niet zelf gaan experimenteren...
@ Sunshine: Meis hoe is t emt je? hoe was je 2e FM???? hopelijk een paar mooie flinke eitjes.... Denk aan je..... Dikke knuffel. @ MissQ; Hoe is t met jou?? Alweer een beetje bekomen van de nare gebeurtenis op de school van Sylvester??? Kan me voorstellen dat zo'n "blijde"gebeurtenis voor jou op dat moment helemaal niet zo leuk is... ook voor jou een dikke knuffel XX @All: Dames even een vraagje... wanneer zijn jullie weer aan de anticonceptie gegaan na de bevalling??? Niet dat ik dat nu zo graag weer wil zodat we weer eens wat kunnen "doen", want dat zal voorlopig nog niet gebeuren hahaha, maar wil natuurlijk zo snel mogelijk mijn cyclus weer voorspelbaar hebben hahaha