Pink ladies, deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Zeepaardje, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

@Dames die weg gaan: Jammer zeg, ik kom ook niet meer heel erg vaak, maar ik vind het toch altijd nog wel erg leuk om hier te lezen en schrijven.

@Sloppy: Hoe is het met je schoonmoeder gegaan?

@Chelleke: Wat heerlijk zeg, dat jullie meisje al doorslaapt, geniet er maar van.

Hier is Lucas uit zijn hummetje, hij heeft de waterpokken en wordt dus s'nachts wakker (normaal slaapt hij altijd lekker door) vanmorgen was hij al om 4.10 uur wakker. Dus ik ben een klein beetje brak.

2. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sun: Nee!!!!!!!!!!!!!!! GVD... meid dit vind ik echt zwaar K*T...... Heel heel heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie het een plekje geven... Ik denk aan je...
    Dikke knuffel...

@ Sandra: Germ... de waterpokken..... hopelijk is Lucas er snel van genezen.... en kan hij volop zijn 1e verjaardag vieren:)

3. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Kwam stiekem ff kijken en leed bericht van sub dus wou ff reageren hoop dat jullie dat goed vinden

Lieve sun wat een naar bericht ik had zo geduimd voor je, weet niet zo goed wat te zeggen dus bij deze een heele dikke knuffel!!

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Sandra: Alles is goed gegaan met mn SM en ze is al naar huis! Nu alleen maar hopen dat ze zich aan de leef regels zal gaan houden.....
    Waterpokken...blehh....maar ze kunnen het maar beter gehad hebben.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    pffff zondag was mijn schoonmoeder naar huis gegaan omdat het allemaal goed ging en vannacht is ze weer naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance.....

Weer haar hart :( Begrijp er helemaal niks van.

6. mrt

mrt Actief lid

16 aug 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, slop, t zit niet mee... Hopen dat het snel weer goed komt allemaal...

7. sandra

sandra Fanatiek lid

Jeetje Slop wat heftig allemaal!!

@Waterpokken: Als ze het voor een jaar krijgen kunnen ze het nog een keer krijgen, dus helaas voor Lucas.
    Hij is natuurlijk wel al bijna 1, maar wel prematuur dus ook met deze dingen moet er gecorrigeerd worden.

Nog 1 nachtje en dan is mijn mannetje jarig, wat is het jaar voorbijgevlogen zeg!!

8. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Ik kom ook even binnen wippen...Vanmorgen met ons meisje bij mijn huisarts geweest. We zijn overgestapt naar Nutrilon Omneo... Maar pfff die flesvoeding is veel dikker... ik kreeg er bij de Difrax en de Avent fles niets door de speen heen..... had gelukkig al een speen gekocht voor 1+ maand dus die maar erop gezet en toen kwam er wel wat uit...... Zijn er meerdere meiden met ervaring met Nutrilon Omneo??? Mila krijgt nu trouwens ook 7x 110cc aangeboden... De huisarts zei wel dat een baby minimaal 150cc en maximaal 180cc per kg lichaamsgewicht mag hebben, krijgt hij/zij meer binnen kan dat ook weer krampen veroorzaken...

Vandaag ontdekt dat Mila een kleine afvlakking heeft op het achterhoofdje.... dadelijk om 16:30u dus weer naar de kinderarts. Huisarts raadde me van die driehoek kussens aan zodat ze op haar zij vast gelegd kan worden( ze kan dan ook op haar zij slapen in bedje zonder de angst dat ze omrolt.... eerst maar even kijken wat de KA hier in Dl zegt en anders morgen die kussentjes maar bestellen....

9. sandra

sandra Fanatiek lid

Toen Thomas klein was heeft ie omneo gehad, maar dat is wel heel lang geleden dus ik kan me niet meer zo goed herinneren of het veel dikker was.
    Jasper en Lucas hebben hypo allergene voeding gehad, omdat Thomas eczeem kreeg.

Balen dat jullie meisje een afplatting op haar hoofdje heeft, is dat nog vanuit de baarmoeder of heeft ze een voorkeurshouding?

10. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sandra: Is nog vanuit de BM... net bij de kinderarts geweest, maar gelukkig hoeven we er voorlopig niets mee... gewoon voldoende wisselligging geven....

Ik zal even een berichtje posten bij de voedingsdeskundige... wie weet kan die me helpen..

11. mrt

mrt Actief lid

16 aug 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    He chelleke, wij hadden voor Julian ook omneo, daarna werd het AR. Dat is ook zo dik.. Wat ik me herinner van omneo is dat er een soort van vlokken in zaten en die zaten dan steeds voor het gat van de speen. Onwijs irritant. Wij hebben toen al vrij snel de I II III van avent erop gezet. En op de kleinste stand begonnen. Als hij verstopt zat, ff een slagje draaien met de fels en hij ging weer verder.. Misschien werkt het ook voor jullie! Fijn dat die afplatting trouwens niet ernstig is.. Ik zou persoonlijk niet zo snel met vanalles in het bedje beginnen. Weetje, alles wat je ze aanleert, moet je ze ook weer afleren.. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

Sandra, wat is dat snel gegaan zeg.. 1 jaar alweer. Jeemig.. Zal een bijzondere dag zijn morgen. Ik had het bij de eerste verjaardag van Julian ook. Beleefde het allemaal weer maar was ook heel duidelijk een moment van afsluiten.. Alvast van harte en maak er een mooie dag van!

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @chelleke: bij megan hebben we ook Omneo gebruikt.....wat een drama spul! Wij moesten er dan ook nog extra nutriton bij doen waardoor we het alleen met een papspeen konden geven. Echt ellende! Ben blij dat we nu op standaard gebleven zijn.

Hier een zieke megan.....koortsig en lusteloos en onuitstaanbaar. Heel moeilijk. Morgen maar langs de ha, want dit is niet normaal.

13. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sloppy: Wij zijn ook weer terug naar de standaard want de omneo was idd dikke ellende..... Gaat redelijk goed nu dus maar even afwachten....

@all: Stemmen op onze Mila heeft geen zin meer... ze hebben me gediskwalificeerd omdat ik stemmen heb geworven..... Ach ja... voor mij is ze toch al baby van de eeuw hahahaha;)

Morgen nacontrole ZH.... spannend... wel leuk om de Vk weer even te zien die de bevalling heeft gedaan..... Hopelijk is alles goed....

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Jammer zeg! Missq had het ook gedaan en daar deden ze ook niet moeilijk over!

Ik had vorige maand wel meer stemmen als verwacht maar helaas niet gewonnen.

Hier gaat het redelijk goed. Suzannah heeft alleen besloten dat flessen melk voor baby's is......
    Ze krijgt nu pap 's morgens en alleen nog een fles voor het slapen gaan. Verder groente, fruit en een toetje. Zou dat voldoende zijn?

15. mrt

mrt Actief lid

16 aug 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, Slop!
    Lotte krijgt het volgende:
    7h00 Fles melk (200) met 2 schepjes pap en daarna aan tafel een paar stukjes brood. ik denk dat ze een halve boterham opeet..
    9h30 200cc vers fruit en ik bied sap aan (ze drinkt maar 40cc)
    12h30 boterham met boter/smeerkaas (3/4 eet ze op)
    Daarna een fles 200 melk
    16h00 fles sap 125cc met een koekje
    18h00 groente hap (200) en daarna een schaaltje yoghurt, ik denk 100cc
    en voor het slapen gaan nog een fles melk met pap. Deze drinkt ze niet altijd leeg, ligt er aan hoe ze de dag heeft gedronken, maar vandaag ging er weer 200cc in!!!

Nu moet ik zeggen dat ik door Julian er erg op gebrand ben dat ze genoeg vocht krijgt..
    En oh ja, mijn melkfles is trouwens, 180cc water met 5 schepjes nutrilon.. Dan blijft haar ontlasting lekker soepel!! :)

Succes ermee!

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Slop, misschien niet helemaal de goede vergelijking want N wordt al 1 zondag, maar hier is het al maanden zo, dus heb je er wellicht toch wat aan:

Pap 180/6 + 4 el Bambix uit een bordje
    Fruit en wat water/thee (paar slokjes)
    2 boterhammen en ongeveer 80 cc fles
    Koekje/rijstwafel/soepstengel en diksap
    Avondeten (meestal met de pot mee inmiddels, heerlijk) en yoghurt
    fles 180/6

Eigenlijk geven wij dus maar 80 cc melk meer en eigenlijk willen ze dat we die avondfles gaan afbouwen, maar die is zo gezellig en zo lekker slaperig wordt ze ervan...die houden we er gewoon nog in!

Ik zou haar wel ander drinken aanbieden als ze maar 2x melk wil, maar dat doe je vast :). Volgens mij zeggen ze van 6-8 maanden ongeveer 800 cc opvolgmelk, van 8-10 maanden ongeveer 600 cc opvolgmelk, vanaf 10 maanden naar ongeveer 400 ml opvolgmelk en na 12 maanden totaal 300 zuivel (inclusief yoghurt, dus met pap, yoghurt en een plak kaas ben je er dan al)

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @meijke: bedankt voor je overzichtje! Maar Suz komt echt niet aan de aanbevolen hoeveelheid hoor.....

Ze is afgelopen zondag begonnen met het weigeren van melk. Eerst gaf ik haar pap als vervaning maar dat wil ze ook niet meer eten en nu krijgt ze een broodje met roosvise.
    Ze komt aan hoog uit 300ml melk op een dag.......en dat is te weinig.
    Ik dacht vandaag slim te zijn en in haar avond eten 60ml melk te doen en toen wilde ze ook haar avond eten niet hebben. Toen heb ik haar maar fruit gegeven.
    Vandaag heeft ze een 1/2 broodje met smeerkaar op en 2 grote potjes fruit met 2 liga's. En in totaal 300ml melk.

We merken wel verschil in haar ontlasting en haar hele gestel! Ze is vrolijker, gilt niet meer en kan uren in de box spelen.......
    Wat ik nu vermoed, zoals in het allereerste begin al, dat ze lactose intolerantie. Als dat zo is worden we echt heel erg boos..........want ze houden ons nu al zo lang voor dat het onmogelijk is dat ze allergisch is maar ik zie echt zo duidelijk verschil bij Suzannah dat het bijna niet anders kan als dat er iets in haar voeding voor problemen zorgt....

Meot nu weg maar zal snel weer langs komen om te posten :D

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

En als je dan eens Pepti probeert? Of ze dan nog blijer wordt? Of obv Soja?

Je zou ook nog een schepje melk of 2 in haar thee kunnen proberen, is toch ook weer 60 cc ;), en/of door een gepureerde peer 30 cc.

Succes...blijft tobben hè?

19. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Oké kees stiekem toch af en toe mee,
    Evi drinkt ook geen 800cc opvolgmelk hoor heb het pas voorgelegd aan bureau en die zeiden er niets van
    Dit krijgt ze:
    Fles 210/7
    Fruit +diksap
    Pap
    Diksap/water soms koekje
    Groentehap
    Fles 210/7

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @meijke: ik ga zo direct om 8uur naar de ah toe die hebben pepti en gaan we kijken hoe dat gaat. Ik had gisteravond melk door haar avond eten gedaan en ze at het mooi niet op!
    soja adviezeren ze vanaf 10mnd pas te geven.

@vivi: jou schema lijkt heel veel op die van Suzannah van een week geleden. Net was ze wakker en heeft ze 80ml melk gedronken.

Ben benieuwd hoe het zal gaan met de pepti .

Deel Deze Pagina