Pink ladies, deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Zeepaardje, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianca87

bianca87 Bekend lid

8 okt 2010
    752
    0
    0
    Verpleegkundige
    Omgeving Utrecht
    ik kom heel even spammen

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Bianca: Wat een schatje :D <3

3. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Hallo dames, ik kom na afwezigheid even een ego berichtje plaatsen met een verantwoording voor mijn afwezigheid ;)

Sinds 10 juni had ik last van zeurende pijn in mijn gezicht, er werd gedacht aan een bijholteontsteking. Bij de tandarts geweest, nog eens bij de huisarts en vervolgens via de gyn een antibioticakuur gehad. Het hielp echter niets, werd alleen maar erger en de week erop is er een kies behandeld voor de zekerheid. De tandarts adviseerde me een verwijzing naar een neuroloog te vragen omdat de pijnen inmiddels zo heftig waren dat ik af en toe alleen maar kon zitten wiegen.
    De huisarts stuurde me vervolgens naar de kaakchirurg met spoed, want inmiddels was de situatie echt onhoudbaar en had ik elke dag en nacht vele aanvallen en sliep niet meer. De kaakchirurg wilde dat de neuroloog kwam, die weigerde botweg. Ik ben naar de spoedeisende hulp gestuurd waar onderzoek gedaan is en uiteindelijk moest via daar de neuroloog toch komen. Boodschap: je bent zwanger dus ik ga niks doen en je niks geven, ga naar huis en ga door met 4 gram paracetamol per dag. Dat was donderdag.

Zaterdag kon ik niet meer, de pijn was inmiddels 24/7 aanwezig en ik sliep niet meer. Zondagochtend kreeg ik wegtrekkers, ik viel steeds kort flauw van de pijn en begon serieus te twijfelen of ik het zou overleven. Weer naar de spoedeisende hulp, via daar naar verloskunde voor een CTG, bloeddruk, bloed- en urinecheck wat gelukkig allemaal perfect leek. Geen zwangerschapsvergiftiging dus. Terug naar de spoedeisende en nu kwam er een andere neuroloog.

Wat onderzoekjes en vragen later kwam er dan uiteindelijk een verlossende diagnose: atypische aangezichtspijn. Grof gezegd een pijn die veroorzaakt wordt doordat je zenuwen aan je hersenen laten weten dat ze beschadigd zijn terwijl dat niet zo is. Je mankeert dus in feite niets, maar voelt je ondertussen alsof iemand je gezicht met een mes bewerkt omdat je zenuwen dat doorgeven :$ De pijn is nep, maar het gevoel is echt!

Omdat ik zwanger ben zijn de mogelijkheden beperkt. Ik mag 1 middel proberen in de laagste dosering. Ze staan niet te springen om het te geven in de zwangerschap, maar niets doen is geen optie want er werd me niet voor niets op het hart gedrukt te bellen als ik zelfmoordneigingen krijg :$
    Helaas moet het behandelen via het centrale zenuwstelsel en heb je dus geen pijnstiller nodig maar een antidepressivum. De inwerktijd daarvan is 1-2 weken dus de pijn zal niet direct verdwijnen maar het heeft wel een versuffend effect dat slapen misschien wat helpt. Daarnaast ben ik vandaag naar acupunctuur geweest in de hoop dat dat verlichting van de pijn kan geven op kortere termijn. Het lijkt wel iets te doen :) ik heb vandaag nog geen ondraaglijke aanval gehad. Verder een tijdje niet werken, ik weet niet eens of ik in staat zal zijn mijn contract af te maken, wat nog 4 weken duurt.

Jullie zullen wel snappen dat computeren niet het eerste is waar je aan denkt als je met een stekend hoofd rondloopt. Het is even te moeilijk om meer topics tegelijk te volgen en zodoende ben ik hier even niet geweest en heb ik alleen een langzamer topic gevolgd. Maar ik ben jullie niet vergeten en hoop bij te kunnen lezen als de pijn vermindert en ik me beter kan concentreren. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat of in ieder geval naar omstandigheden goed.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @assje: Ohhh meis wat erg allemaal zeg! Ik hoop dat je snel weer pijn vrij bent hoor!

Dikke knuffffff voor jou!

5. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Assje: oh meis wat vreselijk, heel veel sterkte en doe rustig aan, we kletsen je wel bij hoor....

@ All: Net bij thuiskomst naar de wc geweest, flink bloed verlies ( nog niet echt een ongi, maar lijkt wel op een komende)..... hopelijk zet ie snel door, dan kunnen we over 2 weken misschien alweer voor de IUI gaan hahahaha, ik ben gewoon blij als het een ongi is whahahah

Liefs Chelleke

6. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    @Assje: Wat klinkt dat heftig zeg!
    Ik wens je heel veel sterkte. En ik hoop dat je het allemaal kan volhouden tot aan het einde van de zwangerschap.

@Bianca: Fijn dat je weer wat gerust gesteld bent en ja de bezoekjes duren meestal niet zo lang. Vaak wel een goed teken dat alles goed gaat. Ben je nog misselijk?

@Chelleke: Rot ei! Maar goed het zij zo dan maar volgende maand er tegen aan. Hier mag de ongi ook komen aangezien ik zeker weet dat het er aan komt. Kunnen we tenminste weer verder.

Verder ben ik heel erg moe,we gingen pas 01.30 naar bed.
    We zaten heerlijk in de tuin bij de buren wat te drinken en een beetje de tijd vergeten. Het was ook een heerlijke avond.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goedemorgen!

@Miranda: klinkt heel gezellig en het was ook zo lekker gister :D

@chelleke: Ik hoop voor je dat dit je ongi is en dat je over 2wkn aan de IUI kan!!

Hier hebben sloppyman en ik het er overgehad om te gaan starten met Sonde voeding.
    Ik had gister de dietsite gesproken en die vind het toch wel beter als ik dat ga overwegen.
    Vannacht dus de hele nacht wakker gelegen over wat voor inpact dat gaat hebben. Ik hoop eigelijk dat ik met 3wkn sonde voeding voldoende ben aangesterkt zodat ik zonder Sonde kan trouwen.
    Omdat ik nog steeds overgeef is het alleen mogelijk om de sonde naast de maag te laten lopen direct naar de darmen.
    Ik heb wat gegoogeld maar ben al snel gestopt omdat ik daar helemaal niet blij van werd.
    Mijn lichamelijke klachten worden steeds erger en vanmorgen toen ik opstond moest ik direct spugen........er kwam niks omdat mijn maag leeg was maar ik was zo vreselijk misselijk.
    Ik ben bang dat het de enige oplossing nog is.
    Ik ben de afgelopen dgn weer verder afgevallen en gezien ik nu echt nauwelijks meer kan eten is de keuze er eigelijk niet meer.
    Ook moet dit weer is het heel gevaarlijk zo.
    Met de sonde kan ik mijn zwangerschap voldragen en dat is het belangrijkste.
    Ik heb vannacht ook echt nacht merries gehad over dat mn meisje eerder gehaald werd en in een couveuse moest en uiteindelijk overleed........en dat alleen voor mij....
    Tja alles voor mijn kindje hoor!!

Dus spannende dag vandaag

8. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @assje jeetje dat klinkt ontzettend heftig meid
    heel veel succes en sterkte de komende weken
    @chelleke balen meid!! op naar de eerste iui
    @miranda ja het was ook een heerlijke avond he
    @sloppy dat lijkt me idd een moeilijke beslissing hoop dat dat gaat helpen en dat je idd zonder sonde kunt trouwen
    @bianca heerlijk he weer gerust gesteld.

verder vanmorgen maar even wat klein poetsen (lees beetje bijwerken) en dan vanmiddag lekker genieten in het badje met de kleine man heerlijk

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

hoi meiden,

Hier gaat het de goede kant op! Steeds meer een tevreden meisje en de Reflux lijkt redelijk onder controle :D.

Deze foto is van gisteren:

10. bianca87

bianca87 Bekend lid

8 okt 2010
    752
    0
    0
    Verpleegkundige
    Omgeving Utrecht
    @assje; jeetje wat erg zeg. Rustig aan doen!!
    @meijke; wat een schatje zeg, fijn dat het beter gaat.
    @miranda; misselijkheid is nu beperkt tot de ochtend en als ik niet genoeg heb gegeten. Prima uit te houden dus zo. Ben je trouwens nog niet ongi?
    @chelleke; ik hoop ook voor je dat het je ongi was :D
    @sloppy; wat verschrikkelijk zeg dat je sondevoeding moet overwegen. Ik werk zelf op een maag/darm/lever afdeling. Dus zie heel veel duodenumsondes voorbij komen (sonde voorbij de maag in de twaalfvingerige darm). De sonde moet er vast wel voor de bruiloft uit kunnen hoor, desnoods brengen ze hem daarna weer in. Als je wat meer info wil erover, dan moet je maar PB-en

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh nee, Sloppy ik lees nu pas je post. Jeetje wat heftig dat het zo slecht met je gaat... Kan me voorstellen dat je daar naar van gaat dromen. Sondevoeding...bah! Sterkte...

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

En ook al zo'n heftig verhaal van Assje...:(. Totaal geen ervaring zelf of in mijn omgeving met aangezichtspijn, maar het klinkt vreselijk... STerkte ook voor jou

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @meijke: wat een schatje! En wat fijn dat het eindelijk beter gaat.

@Bianca: ik zal je ff bpen

14. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

assje; meid wat heftig!!! sterkte met alles zeg!

sloppy het zit je ook allemaal niet mee he:(

bianca; mooie echo meid!

miranda klinkt als een gezellige avond:)

meijke; wat een vrolijk meisje, fijn dat het wat beter gaat

all; dikke knuffel van mij
    morgen mag ik weer naar de vk voor controle spannend:)

15. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@Bianca, wat fijn dat alles goed is. Nu lekker genieten.

@Chelleke, dat zou snel zijn zeg, ik hoop het voor je:D Wie had dat gedacht dat we dat nog eens zouden zeggen hihi.

@Meijke, wat een vrolijk dropje. Fijn dat het steeds beter gaat.

@Sloppy, oh nee wat balen zeg, maar ik kan me voorstellen dat je alles voor de kleine meid over hebt. En als je er zelfs al van gaat dromen, zit je er heel erg mee. Ze kunnen hem op je trouwdag toch wel even eruit halen? Al is het maar een dagje. Succes en dikke knuffel!

@Assje, wat vervelend zeg. Heel veel sterkte en ik hoop dat de pijn snel minder wordt.

@Wolfje, succes morgen, spannend hoor!!!

@Miranda, is je ongi al gekomen? Als je al weet dat het toch niet raak is, laat het dan maar snel komen, kunnen we weer op naar de volgende ronde.

@All, hier zondagavond al begonnen met heel licht gekleurd verlies. Gister en vandaag af en toe gewoon en af en toe iets bruinig (sorry voor de details:p) Ik voel dat het gaat komen maar het zet niet door, grrrr. Normaal heb ik een avondje al iets verkleuring en zet het de dag erna door. Laat nou maar komen.

16. Zeepaardje

sunshine;als het dan moet komen dan liever meteen kun je weer verder, knuffel

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hallo dames.
    Het was inderdaad mijn ongi :) over 12 dagen misschien alweer de 1e IUI.

Liefs Chelleke

18. Zeepaardje

chelleke; nou meid heel veel s6 dan weer!!!!

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dank je wel... hoe is het weer bij jullie??? hier begint het flink te rommelen en bliksemen.. vind dat toch maar zo eng he..... hopelijk hoeft de vrouw van mijn neef vannacht niet te bevallen hahahaha moeten ze door dat noodweer...

Liefs CHelleke

20. Zeepaardje

chelleke; hier gaat het goed:)
    hier is het sinds nu onwijs aan het onweren en regenen:)

nee morgen is een mooie dag om te bevallen laat der dat maar doen haha

Deel Deze Pagina