Pink Ladies (Part II)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tina85, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    He jammer skaya...
    Nou ik zit ook nog te wachten op een belletje van het ziekenhuis hoor. Ik krijg een GUO in het Erasmus, maar het Ikazia moet eerst contact opnemen met het Erasmus voordat we daar een afspraak krijgen... maar nu begin ik eerlijk gezegd ook te twijfelen of dat dit jaar nog kan gebeuren... Misschien manlief straks nog maar eens laten bellen naar het ziekenhuis ;)

2. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Hi meiden,

Ik heb net de vk gebeld en die wist niet wat de pijn was. In ieder geval niets met de baarmoeder of banden dacht ze. Ze heeft me doorverwezen naar de ha. Daar moet ik vanmiddag naartoe. Ik moet urine meenemen. Misschien heb ik wel blaasontsteking ofzo. Ik heb alleen geen last als ik naar de wc ga. Zodra ik geweest ben laat ik wel weten wat de ha heeft gezegd.

Sorry, dat ik verder niet reageer op jullie. Ik zit nu op mijn werk, dus ik kom vanavond weer langs.

3. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @kwiebje, goed dat je even heb gebeld, en dat je naar de ha gaat. Vaak is het uiteindelijk niks. Maar toch even naar laten kijken.

@Tina & skaya, oohhh irritant als dat dan niet meer lukt dit jaar. Ik lag ook echt gelijk met precies 20 weken op die tafel met een kwak gel op me buik. Wilde geen dag langer wachten. Maar ja, als het niet anders is. Als alles maar goed is straks. Daar gaat het om.

@skaya, 1 dec pretecho toch? :)

@mams, ga me rot duimen voor je. Je heb in iedere geval goed je best gedaan..:D

@Jannie, beterschap. Hier voel ik me ook al zo rot. Geen buikgriep, maar heel me kop vol. En mega keelpijn..bleh...

Hier kunnen ze zo iedrer moment voor de deur staan van de kraamhulp. Ben benieuwd!

4. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    @ tina: ik heb ook een guo gehad in het erasmusziekenhuis!! Waarom krijg je die??

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Kwiebje wat goed dat ze je wel doorsturen naar de ha. Mijn vk zei ongeveer hetzelfde, ook dat het misschien niet de bm of de banden zijn en dat ze het niet wist. Hoef alleen nog niet naar de ha. Ben benieuwd wat eruit komt.

Wen, jaaaa volgende week donderdag mn pretecho!! Zal ze de groeten doen hor van jullie en jullie zoon...uhhh dochter :p
    Ben benieuwd naar je intake met de kraamhulp. Komen ze alleen dingen vertellen of kan je zelf ook nog bepaalde wensen aangeven in zo'n gesprek?

6. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Zieke dames, beterschap!

Skaya, wat balen he als je moet wachten om je kindje te zien... Maar 1 dec is ook al zo!

Hier bij de manueel arts geweest. Ben benieuwd hoe t verder gaat met mn rug...

Nu ff lekker tv kijken en straks naar de Sint met mn neefjes.

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    MiniM, heeft hij je goed kunnen kraken/masseren of heb je tips gehad?
    Veel plezier bij de sint zo! Hoop dat het bij jullie beter weer is. Hier is het best donker, nat en winderig.

8. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Intake kraamzorg: ik heb de intake een paar weken geleden gehad! Stelt niet zoveel voor hoor, wel leuk! Dat wel. Maar het is gewoon wat uitleg en tips. Ze heeft niks nagekeken, qua spullen.

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Stampertje, is dat dan ook echt de persoon die de kraamzorg bij jullie zal doen of dat niet?

Ik wil heel graag iemand die verstand heeft van contact met honden en die het contact van onze hond en de kleine ook kan begeleiden. Is toch een beest van 65kg en wil absoluut niet dat hij zich op wat voor manier dan ook buitengesloten voelt.

10. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hmmm, er is een verandering in de planning...
    In manliefs gezin had iemand een open gehemelte bij de geboorte. Aangezien dat een erfelijke afwijking is, wou het Ikazia ons doorsturen. Maar nu vind het Erasmus dat kennelijk geen medische indicatie om bij hun een GUO te doen. Heb nu een 20-weken-echo staan in het Ikazia op 23 december. Daar gaan ze extra aandacht aan het gehemelte van de baby besteden. Als hun dan nog twijfelen worden we toch nog doorgestuurd naar het Erasmus.
    Dus voorlopig blijven we in het Ikazia :)
    MAAR...ik ben al blij dat we dit jaar nog die 20-weken echo hebben.

Skaya...beat you on this one ;):p

11. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Tina, stillll hahahaha ik wordt straks nog strijdlustig!!! Ik weet volgende week donderdag wat het wordt!!!
    1-1 by then!

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Tina: Man van Tooske. :) Hij schrijft liedjes, theaterstukken, collums en heeft nu dus zelf ook een theaterstuk.

Hier is huiskamer weer schoon. Zo lekker douchen en misschien nog wat was opvouwen. Wel rustig aan want merk dat ik moet begin te worden.

13. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Hahaha...Skaya vs Tina....:D

Super leuk gesprek gehad met de mevrouw van de kraamzorg. Alles was prima, alleen nog even 1 kruik bijhalen.
    Bed is alleen beetje probleem. De klossen passen niet. Voor bierkratjes is het bed te zwaar. Dus we moeten nu met tuin tegels of blokken hout aan de slag. Hahahaha..
    Krijg 49 uur plus nog een 15 uur extra kraamzorg. Lekker hoor...

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Wen, jij wilde toch in het ziekenhuis bevallen of niet? Heb je als je niet thuis bevalt ook die klossen nodig? Waarom is dat?
    Gezellig tuintegels onder de poten van je bed hahaha, pas je op voor je tenen dat je ze niet gaat stoten!!
    Waar sleep jij ie extra 15 uur vandaan? Op persoonlijk verzoek?

Hoeveel zijn de zwangere meiden eigenlijk aangekomen tot nu toe??

Laatste keer dat ik bij de vk ging wegen met 13 weken was ik 1kg afgevallen, maar merk dat ik weer patatjes en koffie enz lust, dus dat zal volgende keer wel anders zijn :D

15. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Heb uitgebreid pakket via mijn zorgverzekeraar. Dus dat betekende 15 uur extra. Wist dat ook niet, maar lekker hoor. Ook geen eige bijdrage voor kraamhulp. ook geen eigen bijdrage voor de bevalling in het ziekenhuis. Omdat ik tot nu toe ook geen medische indicatie heb zou je het anders zelf moeten betalen.

Bed ophogen is niet alleen voor thuis bevallen. Ook gewoon voor daarna, je bed verschonen e.d. zou je door wat voor reden dan ook je bed niet uit mogen/kunnen in je kraambed doen ze een hoop bij je aan bed.
    Dan wassen ze de kleine maar ook jou bijvoorbeeld bij je op bed. Vandaar dat het min 80 cm hoog moet zijn.

16. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Oh ja kilo's. Ben nu ong 10 kilo aangekomen. Maar gelukkig nog steeds taille, van achter zie je bijna niet dat ik zwanger ben..:p

17. me83

me83 Niet meer actief

@mams.. ja jongetjes wist ik al.. veel vrienden hebben een jongetje.. dit was de eerste keer dat ik lekker met een meisje aat freubelen was.. dus vond het erg leuk voor de verandering ahahha.

mijn eitje is bevrucht met onveilige seks dik 4 a 5 dagen voor eisprong..dus komt goed mams... als het zo moet wezen,,. dan komt het er wel!:D

@skaya..ooohhh meid je hebt anders 2 echo's in 1 maand.. en daar moet je dan weer een hele tijd op teren.. dus wees blij dat je 20 weken echo vooruit is gezet... heb je nog wat leuks in het verschiet na kerst en oud en nieuw...:D

@wen.. zozo lekker veel uurtjes kr zorg. je zal blij zijn als dat mens weg gaat haahahah

zoo hier straks mexicaanse taart maken.. op recept van vriendinnetje en tijdens en na het eten naar twilight kijken.. deel 2 en 3.. moet weer ff op de hoogte zijn voor ik naar de bios gaat volgende week...

morgen avond een feestje. twijfel of ik wat moet zeggen daar.. zijn alleen maar goede vrienden.(4).maar 1 nam toch een fles wijn voor me mee.. hmmmmmm.. hoop niet dat ze raar opkijken dat ik toch geen wijntje neem..

moet eerdaas toch wat gaan zeggen denk tegen mensen.. al hoop ik zolang mogelijk te wachten.. maar zwager kon op werk ze mond niet houden, en heeft het verteld aan iemand.. die de overbuurman van me moeder is.. dus me moeder werd al oma genoemd op straat.en diegene is al zo praatgraag... grrrrrr haat het als mensen mijn moment willen verpesten!

18. me83

me83 Niet meer actief

lees gelukkig overal dat je in de eerste 2 weken al heeell veeell afvalt.. waarsch.. ook doorslaap tekort enzo hahahah... en borstvoeding doet ook goed... moet goed komen hoor wen!! 10 kilo is echt niet veel!;)

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Wen, dat klinkt wel heel aantrekkelijk!! Welke zorgverzekeraar heb je? Heb op het moment alleen de basis van CZ met aanvullend tandzorg.
    Vind het een heel gedoe om uit te zoeken waar je nou het 'beste' zit. Geloof ook niet echt dat de een veel beter/goedkoper is dan de ander. Maar als ik jou verhaal zo hoor, ben ik toch wel weer even nieuwsgierig. Ga toch ook maar eens kijken of het interessant is als ik een iets uitgebreider pakket neem. Wil alleen niet ineens 25 euro meer gaan betalen p maand.

10kg is netjes!!!! Daar zou ik voor tekenen met dik 33 weken!!

20. me83

me83 Niet meer actief

ohh mijn bed is al veel hoger dan andere bedden.. maardie kan je niet meer verhogen... heeft steunpilaren aan de onderkant..al twijfel ik nu soms wel met thuisbevallen.. alleen maar zodat ik s. moedr niet hoef te bellen.. want die holt dan als een kip zonder kop denk zo de kamer in tijdens bevalling als ze erlangs komt..

ga daarom ook lkker borstvoeding geven.. lekker geen flesje...(zolang ik niet kolf oid) hahahahah.. evil ,maar ook goed voor je kindje;)

ik heb aanvullende verzekering en las van de week op nieuwe polis dat ik kr zorg en bevalling in ziekenhuis zonder medische iets onder mijn polis valt en ik niks hoef te betalen.. maar na de echo moet ik ze toch even bellen om het door te geven en dan kan ik even alles goed uitpluizen enzo

Deel Deze Pagina