O dames wat egoïstisch van me! Ja soms denk ik dat ik de enige ben waarbij het niet lukt., Maar dit komt ook omdat er zoooo veel mensen om mij heen zwanger zijn! Maar indd ik ben niet alleen., En ja 13dec naar de Gyn!! Nog anderhalve week., komt goed., @ Mira: Wat super grappig dat hij dat zegt.., hihi kan me dat gevoel wel begrijpen. Leuk hoor.., @ Jannie: Jaaaaa 33 weken.,!!
Kirsten dat geeft toch niks! Soms denk ik ook zo hoor. Pfff ik voel me toch beroerd vandaag! werd kotsmisselijk wakker en voel me nog steeds zo. Had nog 1 testje liggen en kon het niet laten...er staat weer een lichte streep op. Maargoed als mn cyclus klopt met wanneer ik denk mn eisprong te hebben gehad zit ik nu pas op 8DPO dus...what was I thinking???? Maargoed, haal morgen even nieuwe en test dan zondag weer proberen. Ga er nu vandoor, kleine man naar school brengen en dan naar de dokter voor mijn spontaan opgekomen acne de laatste weken. Word gek van de jeuk!
Kirsten: Dat is niet egoïstisch, dat is gewoon je gevoel en dat wilde je even delen. En onze reacties daarop waren er om jou een hart onder de riem te steken en niks anders meid! Probeer positief te blijven. Komt helemaal goed, wij raken ook snel zwanger Ik weet het zeker!!!
mams, je maakt het weer lekker spannend meis... op naar de knaller! en 8dpo een lichte streep... ja, kan heel goed, helaas zit je nu nog rond de innestelling en die is crusiaal.... ga voor je duimen... s6 bij de HA, benieuwd wat hij zegt... en of ie er iets tegen heeft... kirsten, logisch meis... is gewoon $%^%^&&*( dat het zo lang duurt... stort je hartje maar lekker hier uit... daar zijn we tenslotte voor...
skaya, mooi plaatjes van jullie knul! wen, mooi buik! en je ziet hem idd al iets zakken miniM, fijn dat alles bij de VK goed was en de intake meeviel.. op naar een mooie echo as maandag... nesteldrang.. hier ook erg aanwezig... heb gister 2e kerstdag afgebelt, zodat we lekker thuis kunnen rommelen.. hebben in dec. al zoveel verplichtingen, dat ik die dag thuis wel erg lekker vind... moet nog genoeg gebeuren... sjoerd vandaag maar half dagje, dus ga ff mijn tijd goed besteden en hem dan weer ophalen.. hopelijk wil hij ook nog ff plat.. hij lag er gister pas laat in...
Niet zwangere meiden, begrijp jullie gevoel en reactie. Nog geen vier maanden geleden hoorde ik ook nog bij die club en weet nog goed hoe frustrerend dat soms was! Ik duim nog steeds voor jullie!!! Mams, wel vroeg idd maar misselijkheid is een goed teken net als die lichte streep op je test!! Spannendd!!! Jannie, gefeli met je 33 weken!!! Het gaat echt opschieten!! Me, mooi dat je je verwijzing hebt voor de echo!!! Ben benieuwd wanneer je kan. Je gaat vandaag bellen toch voor een afspraak? Ik heb ook alleen een echo gehad met 9w5d en krijg er nu pas weer 1 met 21 weken. Idd elke vk-praktijk is anders. Maar gewoon lekker pretecho's tussendoor plannen joh Ik zweef vandaag nog lekker op mn blauwe wolk! Ga mn banner 1 dag naar voren zette, want volgens de echo ben ik vandaag 16 weken en 3 dgn toch weer een dagje winst hoeveel het ook uitmaakt
@Kirsten en andere nog niet zwangere dames: ook jullie tijd komt nog. En zoals eerder gezegd dan luisteren we naar jullie klachten zoals jullie nu doen naar die van ons. Hier weer bagger geslapen. Duurde echt uren voor ik sliep. Lag alsmaar aan vanalles en nogwat te denken. Moeder en oma zijn weer onderweg voor een poetsronde in huis.
Mams: Wat spannend meid!!! Ga weer volop voor je duimen natuurlijk Wanneer heb je NOD meid? Over 7 dagen zoals je banner zegt? Vandaag aan de slag voor morgen. Morgen hebben we bij schoonouders Sinterklaas (zowel pakjesavond voor de kids als surprise voor de volwassenen). Moet nog hapjes maken (appel/kaneel/suiker-, cacktailworstjes- en kaasbladerdeeghapjes en voor mezelf gezonde spiesjes met groente), gedichten printen, laatste hand leggen aan mijn eigen surprise en manlief helpen met zijn eigen surprise (zijn hoofd staat niet naar het maken van een surprise dus ga ik maar aan de slag ). Dus de muziek staat weer hard aan en na een Eftelingmok groene thee (gisteren gekocht bedankt nog voor de tips!!!) lekker aan de slag! Gisteren nog met manlief gehad over vertellen aan schoonouders. Hij vind het net zo spannend als mij. Ik zei al tegen hem: "Wat is het ergste dat ze als reactie kunnen geven? Dat ze het te vroeg vinden om al aan kinderen te beginnen aangezien ik nog niet werk en jij 1 januari thuis zit? Dat ze mij verwijten gaan maken dat het allemaal aan mij ligt (wat eigenlijk ook zo is, ik ben degene met PCOS en manlief is 'free to go'), dat ze ons niet willen steunen? Ik vermoed dat ze zo niet reageren, zo goed als ik ze ken. Toch verwacht ik het ergste, dan kan het alleen maar een betere reactie zijn!". Dus ik hoop maar dat het allemaal fijn verloopt vanavond. Het voelt zo raar om met mijn schoonouders over mijn cyclus te gaan praten, hoe scheef en irritant die is, over wat er met mij 'fout' is, over hoe moeilijk ik het soms heb hiermee, over dat ik het lastig vind het hen te vertellen, over dat ik ergens toch wel bang was voor hun reactie... Mijn onzekerheid steekt de kop op tijdens zulke gesprekken. Daar was ik, nadat ik manlief heb leren kennen, redelijk overheen gegroeid (er was opeens iemand van het andere geslacht die mij mooi, aardig, leuk, aantrekkelijk, ga zo maar door vond *Wauw * Dat heeft mijn zelfvertrouwen enorm goed gedaan!), maar nu komt het weer omhoog... Waarom??? Ik heb inmiddels een man die me nog steeds mooi, aardig, leuk, aantrekkelijk, ga zo maar door vind ondanks die ...tig kilo's die ik aangekomen ben tijdens onze relatie... Raar hoofd van mij, die laat me allerlei vervelende dingen denken Oow, het is weer een egobericht geworden. Moest het even kwijt dames... Zit me allemaal erg hoog en ben echt gespannen voor vanavond, stom he?! Er gaan zoveel gevoelens door mijn hoofd dat ik niet weet wat ik ermee moet doen... Vanmiddag maar weer even creatief aan de slag (heb de afgelopen 2 dagen mandala's zitten kleuren om mijn gedachten te kunnen ordenen, werkt zo goed bij mij ). Morgen is deze last weer van mijn schouders gevallen!
vaddie, wat heerlijk dat ze regelmatig komen helpen met poetsen... ik moet het helaas allemaal zelf doen.. mijn mams wil wel helpen, maar woont met ov 1,5 uur reizen, werkt 4 ochtenden in de week en heeft daarnaast het ook nog aan haar hart... mijn schoonmoeder werkt 3,5 dag per week en trekt het ook niet om hier nog eens te komen soppen... mira, lekker belangrijk wat anderen er van vinden meis.. het is jullie keus! en dat telt.. daarnaast, uiterlijk is ook niet alles.. uiteindelijk gaat het om het karakter! hier ook de nodige kilo's aangkomen tijdens onze relatie. (van mt 38 naar 42) maar bij mij zien de mensen niet dat ik overgewicht het, doordat het alleen rond mijn buik en op mijn borsten zit.. kwestie van goed kleden... en ook manlief is totaal niet mijn type qua uiterlijk, maar qua karakter is hij het helemaal hopelijk heeft je mannetje snel weer werk en steunt je schoonfamilie je alleen maar.. dikke knuf meis! oja, vaddie, hier is slapen ook een drama hoor.. vanacht voor de verandering elk uur gezien, vandaar dat ik de middagdutjes zo heerlijk vind....
Mira, ik snap je gevoel wel. We hebben nog maar weinig onderwerpen in Nederland waar mensen zich liever niet over uitlaten, maar dit is er toch echt wel een van. Er lijkt best een soort gewicht te hangen op het onderwerp 'moeilijker kinderen kunnen krijgen'. Ik zou hetzelfde hebben en zou het verschrikkelijk vinden om zoiets aan mn schoonouders te moeten vertellen. Eigen familie geen probleem, daar zeg ik alles tegen. In mijn geval speelt de cultuurkloof wel een rol. Jou schoonouders zijn Nederlands toch? Weet verder niet wat voor mensen het zijn, maar die zullen heus wel begrijpen dat jullie als jong getrouwd stel een grote kinderwens hebben. Wees niet bang voor de reactie, laat het op je af komen. Waarschijnlijk valt het hardstikke mee.
@mira.. miss kennen zij ook wel ieand andersdie pcos heeft.. of een andere aandoening..en ze zullen jullie vast wel steunen! en waarom kindjes te vroeg? je bent getrouwd en gelukkig samen..ik vind dat de leeftijd er niet zo toe doet...je bent geen 16 toch! ik dnek dt je versteld zal staan van de onverwachtte reacties.. het zal je goed doen! en dat je weer onzeker word hoort daarbij..is een beetje alsofje in oud gedrag terug valt...maar jullie zijn samen zo gegroeit..dus waarom terugdenken aan die tijden... kijk vooruit meis! en leef in het heden..het komt vast allemaal goed! ik gaat nu ff bellen voor de echo afspraak.. @dutch... bijna maandag!!!!! spannendhoor!!
ik heb wwoe 7 dec me echo.. om kwart voor 12 in de middag..helaas doen ze dus niet buiten werktijden.. maar echo's komen niet al te vaak voor ..dus me baas zal het niet te erg vinden hahaha
dat gaat opschieten ennuh, je hebt recht om zulke bezoeken onder werktijd te doen hoor.. net als bezoekjes aan de VK
Me!!!! Dat is al snelll!!!!!! Woensdag al! Lekker hoor! Ben heel benieuwd naar je kiekjes! Leuk leuk leuk Ik kreeg er ook uurtje vrij voor, terwijl ik maar 3 dagen werk. Met tandarts bijv zijn ze niet zo soepel. Meiden ik kan echt niet uit over mn blauwe wolk ben zo blij! Iemand moet me voor me hoofd slaan, want ik draai langzaam door volgens mij. Voel een ontzettend grote obsessie opkomen om nu alles te gaan kopen!
Jannie: Thanks meid! Idd, uiterlijk is niet alles, maar verwonder met nog steeds over het feit dat manlief me nog steeds mooi vind met al die extra kilo's (laag zelfbeeld komt eens in de zoveel tijd de kop opsteken ). Schoonfamilie zal waarschijnlijk wel steunen, maar blijft toch eng Skaya: Thanks!!! Mijn schoonouders zijn idd Nederlands, dus geen echte cultuurkloof. Maar wat je schrijft over onderwerpen waar we het liever niet over hebben in NL, dat is dit idd. Je ziet pas hoe veel mensen er problemen hebben met zwanger worden als je zelf in de MMM zit en ziet hoe druk het bij die afdeling is! Niet normaal hoe veel dames ik daar zie, met of zonder manlief, die zenuwachtig om zich heen zitten te kijken... Dat zijn diegene die nog niet zwanger zijn en als de dood zijn om bekenden tegen te komen daar! Ik laat het ook maar over me heen komen, ze zullen vast beter reageren dan dat ik verwacht Me: Hopelijk gaat de tijd snel en is het snel echo-dag Lekker van genieten hoor meid! In de familie hebben we nog een stel (neef en nicht van schoonouders en manlief) die ook in de MMM zaten/zitten. Zij hebben inmiddels een zoontje en zij hebben dit jaar helaas hetzelfde als Mams mee moeten maken. Schoonouders hebben op hun MMM-verhaal volgens mij goed gereageerd, maar eigenlijk hebben we het over hen niet veel gehad. We zijn idd geen 16 meer (doe er maar 10 jaar bij voor mij en voor manlief vanaf de 18e 11 jaar bij ), maar toch wil je je ouders niet teleurstellen of extra kopzorgen bezorgen. Ik denk dat dit ook een beetje meespeelt. De hapjes zijn zo goed als klaar. Laatste baksel staat in de oven en moet er over een minuutje of 10 uit. Dan afkoelen en vanavond alvast meenemen naar schoonouders. Anders zul je zien dat ik het morgen nog vergeet
Mira, ik heb mn NOD ergens tussen 4 en 11 december hahaha. Ik denk mn eisprong te hebben gevoeld op dag 14, en met mijn luteale fase van 10 dagen zou dat dan uitkomen op zondag. Mn banner is gewoon om bij te houden op welke dag ik zit hahaha. De misselijkheid is inmiddels over. Ben bij de HA geweest en heb medicijnen gekregen om het van binnenuit te bestrijden. Want als mn huid steeds nieuwe verstoppingen gaat maken dan kun je natuurlijk smeren wat je wilt maar heeft het weinig zin. Ik heb wel tabletten die ik in een zwangerschap mag gebruiken. Hij vroeg heel netjes of ik weer zwanger wilde raken. De misselijkheid is nu ook over. Moet vanmiddag naar de tandarts voor 2 gaatjes.. En de 13e moet ik voor het eerst een verstandskies laten trekken...Brrrr hahahaha ik knijp em nu al. Ga nu wat uitgebreider teruglezen..
Mira meid, kan me voorstellen dat het je heel hoog zit. Maar probeer je niet te druk te maken. (makkelijk gezegd vanaf hier, i know)Komt wel goed hoor!!!
@mams, jij maakt het wel weer spannend. Het is nog wel vroeg, maar beter heellllll erg licht als geen...ik duim voor je! @me, oohh dat is al bijna. Spannend meid! Ik was echt bloednerveus die eerste echo. @Mira, ik zou me ook niet zo druk maken. Ze houden toch van je. Jij wilt toch ook niks liever dan de mensen helpen die dicht bij je staan. Waarom hun niet bij jullie. Komt vast goed. @Jannie, gefeliciteerd met de 33 weken!! Hier weer verder met wassen, kan het bijna niet kwijt. Heb echt veel ste veel gekocht... En zo even naar Loods5, kijken of ik wat leuks kan vinden voor aan de muur van haar kamertje..