Pink Ladies (Part II)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Tina85, Sep 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ik wil weer BV gaan geven... de eerste keer aanleggen bij beide jongens gedaan voor ze gingen aankleden..
    helaas bij sjoerd na 3 weken gestopt, omdat hij bleef afvallen en ik tegen een 2e dubbele bortsontsteking aanzat..
    bij jelle 7 mnd bv gegeven..
    dus gaan het deze keer wel weer zien...

2. me83

me83 Niet meer actief

@jannie... het lijkt me ook gewoon een mooi moment.. je zie net je kindje voor het eerst,dan halen ze eht weer weg om alles te checken en zodat je je placenta kan lossen, is wel fijn dat je dan gelijk kan proberen te voeden.. en zeker als het lukt..daarom wil ik het ook graag proberen.

en stiekem ok wel omdat s.moeder zo bezig is met mijn kindje.zodat ze niet continu wil fles geven enzo. ze heeft ook toegegeven pas geleden dat ze zelf ook nog wel een kindje zou willen als ze een man had.ze is nu 43 en heeft al 3 kinderen.jongste 16. ze kan hetniet loslaten.. en vind het best erg dat ze wel graag een baby wilt ondanks dat ze vaneen uitkering 3 kinderen heeft moeten opvoeden en zodra ze gaan puberen ze de hele opvoeding maar laat voor wat het is..

heb hier zwager van 20 pas in huis gehad door schulden,agressief gedrag.werkloos..
    ik ben gewoon streng.en binnen drie weken had hij hulp,werk en was hij veel liever geworden,hij kon gewoon niet praten..

jammer dat ze het dan opnieuw wil proberen terwijl ze alle drie de kinderen niet onder controle heeft of heeft gehad..pfff

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    me, snap idd wel dat je dan liefst voor BV zou gaan.. aan de andere kant... zeker in het begin is het belangrijk om een band op te bouwen met je kind.. mocht BV toch niet lukken, vertel haar dan gewoon dat je dat nu nog niet wilt....
    dat scheelt een hoop stress in het begin...

bij sjoerd kwam de placenta zo snel, dat ze haast moesten maken met het doorknippen van de navelstreng... dus hij lag op mijn buik toen dat gebeurde... blijft bijzonder om de foto's terug te zien.. zeker omdat er een hoop langs me heen ging...
    daarnaast vond ik het nagesprek met de vlos fijn, omdat die je ook nog bepaalde dingen kan vertellen wat bvb je partner ook niet gezien of opgenomen heeft..

kraambezoek trouwens... de eerste dag hebben we alleen de ouders gedaan, zodat we zelf ook konden wennen en het voor de kleine ook niet teveel werd (heb 2 vrij heftige bevallingen gehad, waardoor ook zij het zwaar hebben gehad).
    de rest van de familie konden de dagen erna komen.. en ook alleen op afspraak!

4. me83

me83 Niet meer actief

@jannie.. ja ik ben al heel erg mijn grenzen aan het aangeven. maar vind het zo rot gewoo. kan er nu ook door die hormonen gewoonzo pissed om worden!

ik had paar maanden terug al een gesprek met haar dat ik niet wilde dat als ik een kleintje had dat iedereen steeds maar op de stoep zou staan maar dat wij als gezin dan tijd nodig hebben om te wennen en een band te krijgen.. zij vond dat niet eerlijk en vond dat ze ook een band moest opbouwen omdat ze dan oma is..GRRRRRRR

ps.. de reserve sleutel heb ik al met een smoes ingenomen.. die komt niet zomaar binnen vallen hahahahah

5. miniM

miniM Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,592
    0
    0
    Ow ik heb ook zo'n schoonmoeder.... Maar mn vriend en ik zitten goed op 1 lijn hoe we t voeden, bezoek enzwillen gelukkig.
    Snap dat zij ook oma word, maar tis wel ons kind!

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Even alles snel doorgelezen. Zo veel gekletst gisteren.

Scheren: benen en oksels als ik zin heb. Boel aan de onderkant alleen bijhouden. Moet het op gevoel doen en kan niet meer zo lang staan om het echt goed te doen. Dus alleen kortwieken.

Bevalplan: is al geschreven en besproken in het ziekenhuis.
    Borstvoeding: wil ik zeker gaan proberen.

De rest ben ik even kwijt.

Info avond gisteren was zinnig. Hoop nieuwe info dus weer nieuwe dingen om over na te denken.
    Wel bij gemeld dat er beter vermeld moet worden dat als je medisch moet bevallen je niet veel te willen hebt vanwege voorzorgsmaatregelen vanuit het ziekenhuis

7. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    @ wen, hopelijk kun je je zwangerschap tot 4 weken uit lopen. Ik wist niet dat dit zomaar kon. Hebben ze er nog een woord voor?

@ bevallen, Hier heb ik nog niet echt over nagedacht. Maar ik heb nog even. Wil er alleen mijn man bij en de verloskundige.

@ mams, beterschap.

@ kirsten, succes vandaag. Ga hard voor je duimen.

@ nino, succes vandaag met de operatie. Was toch vandaag he?

@ minim, hoe bevalt je verlof?

@ de hik, dit lijkt me zo appart om te voelen. Dat heb ik hier nog niet gevoeld.

@ hier, straksjes op controle bij de verloskundig. Vanmorgen al vroeg en bed uit. Wat een wind zeg. Kan er niet meer van slapen. Vanacht ook slecht geslapen.

8. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    goedemorgen,

kirsten, heeeel veel s6 bij de gyn meis!

hier, ^&&*((*) geslapen.. jelle loopt al 4 nachten te spoken... dus al vanaf 5.30 klaarwakker...
    daarnaast wakkergeworden met koppijn en misselijk en een bloedneus... lekker begin van de dag...
    zo eerst maar door het rotweer sjoerd naar school brengen, dan naar de koffieochtend en aansluitend naar de VK...

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hier een goede nacht gehad.
    Kleine man sliep tot 5uur in zn eigen bed en daarna tot 8 uur bij mij nog geslapen.
    Hij is weer aan het eten, niet meer overgegeven en koortsvrij.
    Ik ben nog steeds wat misselijk maar heb wel wat gegeten.
    Schijt 7 kleuren voor dadelijk...

Enneuh...ben nu officieel overtijd... Nog geen duivels, 11DPO

10. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Goedemorgen dames!

Wat een geklets over placenta's, borstvoeding en bevallingsplannen. Hoef ik hier allemaal nog niet aan te denken. Maar heb er wel al mijn ideeën over hoor ;)

Om 11.00 uur weer een afspraak bij de diëtist. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft.

Kirsten: Veel succes bij de GYN vandaag, ik denk aan je meid!

Mams: Spannend!!! Hopelijk blijft het zo een heel aantal maanden ;)

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    @Kirsten: succes bij de gyn

@Mira: succes bij de dietiste.

Het regent hier gewoon zo veel dat er een laag water in mijn achtertuin staat. Bah. Vandaag maar een beetje binnen lekker rommelen en weer eens wat poetsen.

12. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    mira, benieuwd wat de diëtiste zegt!
    mams, spannend meis... op naar de knal test!

hier net terug van de VK...
    kleine dame lag met koppie naar beneden, maar dat kon over een uuur volgens haar idd wel anders zijn...
    verder een hele lage bloeddruk (90/45) dus moet nog meer drop en zout gaan eten.. en straks maar proberen een kopje zoethoutthee te drinken(vind ik zo vies :( )
    volgende week een extra controle ivm de ligging en met 37 weken weer ijzer prikken.. die moet dan nl omhoog zijn... volgende week maar eens vragen wat ze anders gaan doen....

13. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    @ mira, succes bij de dietiste.

@ jannie, fijn dat de kleine meid met het hoofdje naar beneden ligt. Hopelijk blijft ze zo liggen.

@ hier, weer terug van de verloskundige. alles was goed. Dat ik onze kleine man wat minder voel kan komen omdat het nu wat krapper is en dat hij misschien is gaan verliggen. Ik moet nu 2 dagen bijhouden hoe vaak ik hem voel. als ik twijfel mag ik meteen bellen. Ben dus weer gerust gesteld.

14. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Hallo dames,

Net terug van de diëtiste. Daar was ik helemaal niks afgevallen, maar ook niet aangekomen, dus totaal blijft bij haar op 1,2 kilo. Vind ik vreemd, want thuis was er gisteren 2,3 kilo af... Dus nu beetje verdrietig en teleurgesteld, maar kan ook aan het extra bewegen liggen, spiertjes aangemaakt ofzo... Over 2 weken nog een afspraak (had nog genoeg tijd voor dit kalenderjaar staan). Moet voor volgend jaar wel een aanvullende verzekering om fysio en diëtist te vergoeden, dus daar straks even naar kijken. Iemand hier mss tips voor, een goede verzekering met fysio en diëtist zo veel mogelijk vergoed en met het uitzicht op kinderen??? Weet niet goed waar ik moet beginnen...

15. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    deesje, fijn dat alles goed was.
    mira.. zou ff via independer kijken..
    daar kan je aangeven dat je extra fysio en diëtiste wilt en een kinderwens hebt..
    zelf heb ik agis gezinnen, maar heb niet naar fysio en diëtiste gekeken...
    er zijn ook verzekeringen waar je een bepaald budget krijgt per onderdeel en dat dan vrij kunt besteden.. weet niet meer welke dat is..
    wel balen dat het bij haar niet zo was.. misschien dat kleding ook scheelt??

16. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

Dec 19, 2010
    1,927
    0
    36
    Nederland
    Nou dames., vanmorgen samen naar de Gyn geweest.,

Mijn bloeduitslagen waren goed, geen gekke dingen.
    Zaadonderzoek vriendjelief kon beter., 9milj zwemmers ipv rond de 20milj maar volgens de gyn was het niet zorgwekkend en is de mogelijkheid er zeker, maar omdat ook ik een zwak punt heb ( mijn pcos) moeten we wel iets doen.
    Ik heb Clomid gekregen.
    Moet de volgende cyclus vanaf dag 3, 5dgn clomid slikken en op dag 21 bloedprikken om te kijken of ik netjes dan een ei heb. Zo niet, dag 28 weer bloedprikken.
    Vanaf dag 14 hebben we huiswerk gekregen zoals hij zei, hahaha dus vanaf dag 14 om de dag aan de klus! hihi (geeeen probleem., !! Haha)

Nog geen resultaat? Nog een maand clomid en het geri cht klussen enzo herhalen.
    Nog geen resultaat? Weer afspraak maken bij de Gyn.

Vriendjelief moet begin febr wederom zaad inleveren om te kijken of er wat veranderd, hij mag niet in een heet bad (hebben we niet komt mooi uit! ) Niet te strak ondergoed, niet teveel zitten achter elkaar (ballen in beknelling) Enzovoort.., puur om de zaadcellen netjes te laten leven.

Nou dat was een heel verhaal he? Ben we heeeel erg blij met dit nieuws! Mijn geweldige vent vind het nieuws ook totaal niet vervelend, voelt zich niet minder ofzo en we gaan het gewoon weer verder proberen.,

IK BEN GEWOON VRUCHTBAAR DAMESSS!!!! Whaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! HET KOMT ECHT GOED!
    Lekker aan de hormonen, (hopelijk blijf ik er een beetje mezelf bij, haha wat een bijwerkingen kan je ervan krijgen zeg.., pffff) en dan op naar een wondertje!! hihi

17. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

Dec 19, 2010
    1,927
    0
    36
    Nederland

Zorgverzekering: Mira, ik wist ook niet goed waar ik beginnen moest., maar ben maar ergens begonnen op zo'n vergelijkingssite en toen de bovenste 5 afzonderlijk op hun eigen site gaan bekijken., ik ga waarschnlk naar Ditzo, deze geeft een prima dekking fysio, goede dekkingen kraam en zw en net geen 130euro, viel me mee., ik zou gewoon is even kijken op de site wat het allemaal dekt met natuurlijk de extra pakketten., en ook wat andere willekeurige sites (of die vergelijkingssites) bekijken. Hoe het met dietiste zit geen idee trouwens.,

Toch best goed mira? Het afvallen.., kom op zeg.,! Je had ook niks kunnen afvallen.., positief blijven, je kan niet meer doen dan je best en afvallen is echt niet makkelijk!
    Ik vind het echt een hel.,! dus petje af van mij..,
    Het gaat echt goedkomen bij je.,

18. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    Super meis!

19. miniM

miniM Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,592
    0
    0
    Kirsten, goed nieuws! Fijn!

20. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    2,291
    0
    0
    @Dees, ze noemen het eclampsie of zwangerschapsvergiftiging. Je heb er heel veel verschillende niveaus in. Heb je het heel erg, kan het behoorlijk gevaarlijk zijn. Het gevaar zit hem ook in dat je waardes bv in de ochtend prima kunnen zijn, eind van de middag kunnen ze opeens de kop op steken en erger worden. Kan heel snel gaan. Daarom moet je er zo bovenop zitten.
    Mijn onderdruk was bv vorige keer opeens 105 en 4 uur later had ik weer een meting van gewoon 70 als onderdruk. Het kan dus heel erg schommelen.

Goed dat je het heb aangegeven van de kleine, en anders gewoon bellen hoor. Al is het maar voor je eigen rust.

@mams, :D ik zeg spannend.....:D

@kirsten, nou eindelijk beetje duidelijkheid. Hoop dat het op deze manier snel aan gaat slaan!! Op naar een mooi kindje voor jullie!

@Jannie, zoethoutthhee is indd heel goor. Maar hoop wel dat je je bloeddruk iets omhoog kunt krijgen, beetje van mij..;)
    Hoe komt het dat jullie meid nog zoveel ruimte heeft. Heeft dat er mee te maken dat het je 3e zwschap is??

Hier Trias, nu VGZ het familiepakket. Dekt zo goed als alles.

Share This Page