whaha, van mijn beide placenta's heb ik idd ook nog foto's.. ennuh, dit was het smakelijkste plaatje hoor.. stond er 1 naast die was een stuk ranziger.... hier lekker aan het rommelen in huis... elke keer wat doen en tussendoor ff zitten.. dan gaat het redelijk goed... net ook ff eea aan speelgoed/knuffels in de wasmachine gedaan.... allemaal van die dingetjes die normaal blijven liggen, maar die ik, nu ik de grote dingen niet kan doen, dan maar aanpak... nu ff lekker eten, de bedden opmaken van de jongens en dan naar bed....
Mams: Opleiding tot anesthesiemedewerker Helaas niet af mogen maken, ging niet goed genoeg Vond het super werk, maar ja... Nu bijna klaar met het volgende
errrrrrrr.. is er 1 jarig HOERA HOERA dat kun je wel zien/lezen dat is UILTJE!!! GEFELICITEERD MEID! zoo wat een prop zag ik daar voorbij komen,, maar als je bedenkt dat het 9 maandenlang de boel dichthoud kan het er ook niet smakelijk uit zien dacht ik zo.. dus schrik er niet van! juulll. had jij em al gesignaleerd? wat dan kan je met een paar dagen toch al bevallen? @mira.. tepels hier standaard in de fik.. doet zelfs zeer als ik met tepel over matras ga als ik me omdraai.. moet echt voor zichtig doen! @mams... vind het nu al spannend!! ga je testen voor oud en nieuw? zodat je anders miss een champie kan drinken? hier slik ik davitamon puur mama ofzo.. soms vergeet ik hem.. maar maakt niet zoveel uit denk ik..eet veel fruit en groente en brood en beetje vlees.. dus krijg als het goed is alles binnen wat nodig is.de pillen zijn alleen beetje ondersteuning.. de foliumzuur heb ik in princiepe niet meer nodig . zo nu weer werken.. en straks ff bellen voor de 20 wk echo!
Kirsten: ik slik puur mama van VSM. Daar zit ook foliumzuur in. En daarnaast ook de visolie-capsules van VSM (ook puur mama), omdat ik dus niet elke week vis eet. Mira: Ik denk stiekem dat jij prijs hebt! Als ik je tempkaartje bekijk lijkt het of je nu de 2de tempstijgingsfase ingaat... Looking good girl! Jannie: gadver-de-gadver!!!! Wat is dat een smerig prentje!!! Bah, ik krijg het gelijk niet meer van mn netvlies af! Ik hoop mn slijmprop niet te vinden als dat ding er zo uitziet! Blèèèèh! Oh, god wat ben ik een meut! Denk dat ik voor de bevalling maar zo'n ooglapje bestel...als de kleine netjes is mogen ze dat dan afdoen Uiltje: Gefeliciteerd met je verjaardag!
me, ik heb wel wat slijm gesignaleerd idd. Was net alsof ik in mijn borek plaste maar kan dan volgens mij nog wel een poos duren voordat de bevalling begint .
Tina: Ik hoop het ook meid!!! Zelf durf ik er nog niet goed aan te denken... Ben deze keer erg bang voor teleurstelling, aangezien ik nu echt zeker weet dat ik mijn ei heb gehad... Tempkaartje ziet er idd erg goed uit Vind mijn temp zo hoog, maar ben er zeker heel erg blij mee Tweede tempstijging??? Nog nooit van gehoord, maar is dat goed? Zo te lezen in je bericht wel Hihi, zie jou al tijdens de bevalling met van die ooglapjes opliggen: "Mevrouw, als u naar beneden kijkt kunt u het hoofdje al zien! Neeeeej! Neeej, ik wil het absoluut niet zien!!! Schat waar zijn zijn mijn ooglapjes?! Ik wil NU mijn ooglapjes!!!" hihihi hahaha!!! Me: Hihi, als je mij bedoelt, mss ga ik testen op 31 december. Weet het nog niet zeker. Champagne hebben we dan waarschijnlijk niet en drink net zo lief iets zonder alcohol
Zoo fijne plaatjes hier!! Gelukkig heb ik een sterke maag. Mira het ziet er allemaal goed voor hè uit meid. Ik hoop het zo voor je! Mams heeft er ook goed vertrouwen in. Dan moet het goed komen. Uiltje gefeliciteerd!! Hoe is het verder met je? Juultje dus waarschijnlijk ben jij je prop al verloren. Betekent dat dat het snel gaat gebeuren? Of kan het nu nog weken duren? Me wat een verhaal zeg! Jeetje. Hier gisteren naar de vk geweest. Mijn moeder was mee en dus hebben we weer even mogen kijken. Ze deed het weer goed. Ik hoefde me niet ongerust te maken dat ik dr niet veel gevoeld heb. Dat kan komen, omdat mijn placenta voor ligt. Als ze dan op een bepaalde manier ligt dan voel ik dat minder. Gelukkig maar. Gisteravond was ze ook opeens weer flink bezig! Mijn bloeddruk was laag 60/105, maar dit schijnt normaal te zijn midden in je zwangerschap. Verder ben ik weer 2 kilo aangekomen. Zes in totaal nu. ik moet nu uit gaan kijken, omdat het anders te zwaar voor me kan worden. Oeps!
Mira: 2de temperatuurstijging zou op een innesteling/zwangerschap kunnen duiden... Als je zwanger bent, kan de 2de temperatuurstijging veroorzaakt worden door de aanwezigheid van progesteron. Het feit dat je temp wederom gestegen is, is een heel goed teken Ik begrijp dat je jezelf wil beschermen tegen een teleurstelling. Moet je ook gewoon doen meid. Één ding is wel zeker...je hebt een ei gehad en dat heb je ook zo goed mogelijk benut. Ik schat je kansen best hoog in Hoop zo voor je dat je roze het jaar uit mag! Je hebt het zoooo verdiend!
@ kwiebje, hier ook een voorliggende placenta. Ik voel onze kleine knul ook niet altijd. Vorige week nog naar de verloskundige gebeld omdat ik hem al 1.5 dag niet gevoeld had. @ mira, ik ga heel hard voor je duimen. @ slijmprop, Hier zat vanmorgen ook een flinke klodder in mijn onderbroek. Was wittig. Geen bloed bij. Zou dat al de slijmprop kunnen zijn? Is toch wel vroeg?
Tina: Thanks voor de uitleg! Ik moet zeggen dat ik ook wel een positief gevoel over deze ronde heb hoor. Heb ei gevonden (mss zelfs gevoeld!), hebben voldoende geklust ervoor en erna, temp gaat goede kant uit, wat kun je dan nog meer doen??? Hopen!!! Maar goed, als ik juist iets ga hopen loopt het meestal fout Dus ik blijf maar zo positief als mogelijk Deesje: Thanks meid! Bij jou alles nog goed?
@ mira, hier nog steeds alles goed hoor. Merk wel dat het einde in zicht komt. Begin meer last van lichamelijke klachten te krijgen. Ach ja ik krijg er straks iets moois voor terug. Wanneer wil je precies gaan testen? Zou geweldig zijn op nieuwjaar een positieve test.
Deesje: Idd, denk aan het moois dat er al bijna is, dan vallen al die dingen in het niet Zit eraan te denken om zaterdagochtend te testen (dan 12 DPO) en daarna echt op 2 januari (dan 14 DPO). Moeten morgen nog testjes halen (doen we tijdens de koopavond hier in centrum).
Tina: Mentaal voorbereiden.. zo'n cursus is gewoon ideaal! En dan niet perse yoga ofzo hoor.. Tenminste dat is nix voor mij.. Ik heb de cursus zeker bevallen gedaan, dan krijg je veel uitleg en weet je er net wat meer vanaf. Je gaat dan ook het puffen 'oefenen' en dat is toch wel een prettig idee! Het klinkt heel stom, en was er ook heel sceptisch over, maar t helpt echt. Heb nu een heel zeker gevoel erover terwijl ik bij de eerste bijeenkomst ook aan gaf heel erg bang te zijn voor de bevalling. Nachtmerries en al :S Kwiebje: Zie dat t geslacht van jullie kleine nog niet is aangepast.. Ga ik zo ff doen! Haar verven: Wat is dat toch allemaal met die haarverf whaha. Ik verf mijn haar nooit! Zijn jullie niet blij met je eigen haarkleur dan? Ik weet wel van kapsters dat die graag hun haar verven haha. Me: Sterkte meid.. Wat n heftig gebeuren allemaal!! Kirsten: Succes met je sollicitatie!! Weet je al iets? En over die vit.pillen, ik weet je hebt nu heel veel advies gehad, maar ga me er toch nog tegenaan bemoeien haha. Ik heb ze van de kruidvat, zit PRECIES t zelfde in als in die andere tabletten die ik voorbij zie komen, maar dan istie n stuk goedkoper! Ik geloof iets van 4 euro ofzo Ipv over de 10 euro.. Kun je toch weer wat leuke dingetjes van kopen voor de beeb.. Uiltje: Gefeliciteerd meid Dees: Nee dat zal waarschijnlijk nog niet de slijmprop zijn hoor.. En als je twijfelt gewoon ff de verloskundige bellen? T zou wel heel vroeg zijn, als je m nu al verloren had..! Juultje: Als je slijmprop komt, komt de kleine er ook wel aan.. Maar volgens mij kan dat ook nog n week ofzo duren? Mira: oooooh man, ik ga echt huilen als jij zwanger bent haha. Heb je soms toch he? Heb dat ook zo bij kwiebje gehad.. Weet nog dat ik toen op mijn werk op het toilet ff snel t forum bijlas, en toen ik t zag staan stonden de tranen in mijn ogen haha. Heb ik trouwens bij bijna alle zwangerschappen wel hoor van t forum hihi.
NOD lijst: 27 december: - DutchDiva - 33 dagen (13e ronde, 1e kindje, 28 jaar) 31 december/1 januari: - Mira85 (Ei rond 18 december, 4e ronde, 1e kindje, 26 jaar) 15 januari: - Mams136 - 30 dagen (3e ronde, 3e kindje, 24 jaar) 18 januari: - Nino - 28 dagen (1e kindje, 26 jaar) ZWANGERLIJST: 10 januari 2012 - Wen29 - 1e kindje, 3e ronde. 11 januari 2012 - MiniM - 1e kindje, 5e ronde. 19 januari 2012 - Stampertje89 - 1e kindje, 5e ronde. 20 januari 2012 - Jannie1980 - 3e kindje, 2e ronde na 2e MK. 29 januari 2012 - Juultje - 1e kindje, 4e ronde. 05 februari 2012 - Vaddie - 1e kindje, 4e ronde. 26 februari 2012 - Deesjedees - 1e kindje, 1e ronde na 2e MK. 28 april 2012 - Kwiebje - 1e kindje, 7e ronde. 10 mei 2012 - Tina85 - 1e kindje. 16 mei 2012 - Skaya - 1e kindje, 6e ronde. 25 juni 2012 - Kylie1986 - 1e kindje, 5e ronde na MA en VMK. 03 juli 2012 - Me83 - 1e kindje. Eind augustus 2012 - Kirsten87 - 1e kindje, 10e ronde. Geslacht: 3 jongens. 4 meiden. 6 geheim/onbekend. Vlindertjes - Tina85: BBZ 30-01 7wkn - Jannie1980 22-2 vmk 4w3d 23-3 vmk 4w3d - Kylie1986, 11-5 MA 12 wkn, juni vmk 4wk - Deesjedees, apr '11, mei ,11 - Me83, juli '11 (x2) - Mams136, 11-11-11 vmk Engeltjes: -Mams136- Mylan, geboren op 16-09-2011 na 17 weken zwangerschap Geslacht van Kwieb's beeb aangepast
@ stampertje, heb het voor de zekerheid opgezocht op internet. Het zou bij mij de slijmprop kunnen zijn geweest. Die kan je blijkbaar al in het begin van het 3de trimester verliezen. Acht we zien het wel. Maak me niet zo ongerust.
hihi, laat ik nu net kapster zijn.... heb alles al gehad.. kort, lang, stijl, krullen, paars met rose plukken, bruin met blauwe plukken, vlechten van eigen haar, vlechten van nephaar.... de laatste tijd ga ik toch voor violet (heel donker) en richting de zomer meer richting koper, want die blijft mooier als mijn haar bleekt in de zon....
Ladiesssss, wat een heerlijke praatjes weer!!! Leuk fotootjes ook van die prop!! Ben weer een stuk wijzer. Ik ben in de eerste 2 maanden na het stoppen met de pil een keer zoiets verloren....was echt een stuk roze behangplaksel . Placenta's vind ik wel een beetje eng, niet vies maar kan niet zo goed tegen bloederige dingen. Wil wel een poging doen om ernaar te kijken als ze het aanbieden na de bevalling. Kirsten, er wordt aangeraden zeker de eerste 12 weken foliumzuur te slikken. Daarna is het zenuwstelsel aangelegd en hoeft het opzich niet meer. Maar toch kan het geen kwaad om het de hele zw te blijven slikken. Heb zelf prenatale vitamines die ik al slik vanaf het begin. En blijf doorslikken tot ik stop met borstvoeding. Succes met je sollicitatie!!!!! Deesje, geen idee of het de slijmprop zou kunnen zijn...misschien een stukje ervan? Kan dat ook nog? Kwiebje, 6 valt toch wel mee nog of niet? Hoeveel zou je er nog bijkomen tot eind als je zo door zou gaan dan? Ben benieuwd wat de weegschaal bij mij volgende keer zegt. Je bloeddruk is idd laag zeg! Mira, spannend meiddd!!!! Ik hoop het zo voor jullie! Juultje, Ben zooooo benieuwd wanneer het begint...er zit dus wel beweging in bij jou ook!!! Jannie, ook weer gerommel!! Volgens mij worden er dalijk in een keer een helemaal babys geboren hier! Uiltje, gefeliciteerd!!!! Hoe is het met jou?? Wen en MiniM, hoe is het met jullie??? Hier vanmorgen een mandje vol cadeautjes voor de kleine gehad van mn vriendinnetje Super leuk!! Merk dat ik niet meer op mn buik kan liggen, voelt nu echt wel vervelend. Lijkt een beetje van de een op andere dag ineens te zijn. Kan ook voelen waar de kleine ligt, meestal links! Is echt zn voorkeurskant.
Haar verven: Vroeger wel eens mijn haar proberen te verven (ergens op middelbare school-leeftijd ), maar met mijn haarkleur kan je er amper iets van zien, ben er veel te donker voor Dus ik doe het niet, moet maar blij zijn met wat ik gekregen heb Net gebeld door de politie, volgende week woensdag fotoconfrontatie! Manlief zou ik graag mee hebben, dus die moet nog even vrij vragen. Vind het wel spannend namelijk! Hopelijk kan ik iemand aanwijzen en het onderzoek verder helpen!!!
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen pijnstilling tijdens de bevalling?? Ik krijg twee soorten adviezen: 1. Van te voren ruggenprik aanvragen, je gaat toch geen onnodig pijn lijden. En als je halverwege nog een ruggenprik wil kan het vaak niet meer. 2. Gewoon op eigen kracht en pijn hoort er nou eenmaal bij. Als je het niet trekt, dan vraag je gewoon alsnog om pijnstilling en je hoeft echt niet meteen een ruggenprik te nemen. Zelf ben ik meer voor nummer 2, maar er zijn steeds meer mensen die zeggen ga voor nummer 1.