Pink Ladies (Part II)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Tina85, Sep 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    @ wen, wat een mooi kamertje zeg. De kleine meid kan komen.

@ kirsten, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Is al vlug als je de 2de week van januari zou kunnen beginnen.

@ pijnbestrijding, Ik wil absoluut geen ruggeprik. Alleen maar als ik een keizersnede zou krijgen. Verder wil ik het eerst op eigen krachten proberen. En als ik het echt niet vol kan houden zijn er vast wel andere altenatieve voor een ruggeprik.

@ champagne, dat lust ik echt niet. Voor mij dit jaar jip en janneke champagne. Die smaakt goed.

@ hier, ben er nu helemaal klaar mee. Kan 's nachts zo slecht slapen. Moet zoveel draaien. pfff. Hopelijk kondigt de kleine knul zich met 37 weken aan. Zou het helemaal niet erg vinden, maar ben bang dat het toch wel 41+ gaat worden.

2. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,501
    0
    36
    Goodmorning ladies!

En? Melden we ons vandaag weer allemaal? Of ligt er al iemand gelukzalig met een zoon of dochter op bed? :D

Kirsten: Gefeliciteerd met je baan! Dat is het oude jaar nog eens mooi afsluiten zeg! Een posi test EN een nieuwe baan! Gaat je voor de wind geloof ik :) Wat betreft die zwangerschapsvitamines, gewoon een keertje bij het kruidvat binnenstappen. Daar staan er een heleboel op een rijtje. Ik ben nogal visueel ingesteld en vond het doosje van 'puur mama' zo leuk :) vandaar dat ik voor die heb gekozen :D Is wel één van de duurdere merken. Maar ik ben er erg tevreden over.

Wen: Ooooh, wat een schattig kamertje! Dat heb je mooi gedaan meid! Die kleine van jullie mag trots zijn! Wij hebben afgelopen weekend een ledikantje gehaald bij de ikea. Was nog afgeprijsd ook! Maar voor de eerste maanden in ons oude huis is dit zeker goed genoeg. Ik twijfel er erg aan om een volledige babykamer te kopen. Prijzen vielen mij zwaar tegen in de babywinkels. Ik vind het niet erg om veel geld neer te leggen, maar de kwaliteit van de meubels vond ik dus alles behalve. Heel veel MDF met van die plaklaagjes. Vind ik dus helemaal niks hè. Maar ach, ben wel tevreden met het bedje wat we nu hebben.

Champie: Hier Jip en Janneke in huis gehaald! Ik ga het op een zuipen zetten :p:D:D:D Moeders gaat kinder-dronken het jaar uit! :D:D:D

Pijnbestrijding: Ik heb de voorlichting van de gyn nog niet gehad. Maar momenteel ben ik helemaal PRO-pijnbestrijding! Echt alle respect voor moeders die het zonder doen! Dat vind ik erg knap! Maar het gezegde van “de vrouwen vroeger moesten het ook zonder doen” vind ik persoonlijk een beetje ouderwets… Hele stomme vergelijking misschien, maar vroeger werd de vaat ook met de hand gedaan, maar tegenwoordig staat er wel in bijna elk huishouden een vaatwasmachine. Iedereen wil meegaan met zijn tijd, maar op deze vlakken blijven we in de 'middeleeuwen' hangen... ;) Ik wil maar zeggen… waarom wil je als vrouw afzien bij de bevalling als het ook pijnloos/pijnlozer kan? Dat vind ik een beetje van de gekke...
    Als ‘buitenlandse’ vind ik ook dat de artsen in Nederland nogal geitenwollensokkerig zijn tov pijnbestrijding. Ze zullen het je eerder afraden dan aanprijzen! Nou, in Amerika krijg je bijna standaard een ruggenprik, en in andere buitenlandse landen moet je er maar naar vragen en dan krijg je dit zonder moeite (mits je niet al te laat bent natuurlijk of er geen medische risico’s aan vasthangen)
    Kijk… als je om medische redenen geen ruggenprik mag, vind ik dat helemaal ok! En ik ga ook naar het ziekenhuis met de instelling, ik kijk eerst hoe ver ik op eigen krachten kom. Maar ik wil wel dat ze me komen zeggen ‘mevrouw, als u pijnbestrijding wilt, is dit het laatste moment waarop dat mogelijk is’. Ik wil die keuze zelf maken.
    Dit wordt hoogstwaarschijnlijk mijn enige bevalling, en het gaat heus pijn doen, maar ik beslis (in de mate van het mogelijke) waar de grens ligt. Je zal maar een horrorbevalling hebben omdat één of andere muts/l*l voor jouw even beslist dat pijnbestrijding niet nodig is… Ik geef het jullie op een briefje… als mijn gyn deze beslissing voor mij neemt (met niet-medische redenen) dan beleeft hij ook een horrorbevalling hoor! Do not mess with Tina! :x
    Maar nogmaals...alle respect en lof voor de vrouwen die het zonder doen! Wie weet...misschien zit ik daar uiteindelijk ook wel tussen :) Maar de mogelijkheid voor pijnbestrijding is wel één van de redenen waarom ik in het ziekenhuis wil bevallen. Dat steek ik niet onder stoelen of banken. Ieder zijn mening ;)

En nu ga ik aan de slag :)
    Oeh! Zie nu dat ik vandaag 21 weken ver ben! Whoep Whoep! :D

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    yoepie voor tina :D

hier een %^&&*( nacht gehad.. heb alles bij elkaar 2 uur geslapen... en nee, niet doordat het rommelde.... jongens zitten nu voor de buis en mama op bed met de laptop.. zo toch maar naar beneden en ff eruit om boodschapjes te doen...

voor pijnbestrijding moet je naar het ziekenhuis.. of je moet idd de tens willen gebruiken... en elk ziekenhuis heeft zijn eigen protocollen...
    zelf ben ik niet zo voor de ruggeprik (vanwege het gevaar) maar de pethidine is echt geweldig.. die heb ik ook gekregen toen ik nierstuwing had en toen de bevalling te lang ging duren...
    voelde de weeën nog wel, maar de scherpte was eraf.. kreeg zowaar weer praatjes, wat mijn man wel fijn vond... die vond me zo verdacht stil ervoor..

bij jelle heb ik het uiteindelijk toch zonder gedaan (duurde opnieuw vrij lang, dus naar ziekenhuis, spuit werd voorbereid, maar ineens schoot de ontsluiting door en na een bepaald aantal cm mogen ze niets meer geven)

deze keer wil ik het weer thuis proberen.. lekker in mijn eigen omgeving en niet in een kil ziekenhuis, waarna je daarna amper kunt lopen/zitten en toch de auto in moet om naar huis te gaan...

ben wel benieuwd of het allemaal 2012 kindjes worden.. zou ik ergens wel leuk vinden... met een beetje mazzel (ga duimen mams, mira en de rest) kunnen we allemaal in 2012 een kindje in onze armen sluiten!

4. Skaya

Skaya Fanatiek lid

Jan 19, 2011
    4,337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Deesje, ik hoop met je mee dat de kleine dan met 37 weken komt!! Maar ook dat duurt nog ff een paar weekjes!!

Tina, je hebt helemaal gelijk hoor! Zo denk ik er ook over.
    Als het een 'soepele' bevalling is dan kan het best zonder pijnstilling, maar zo niet ben ik er ook zeker voor dat pijnstilling gewoon altijd beschikbaar moet zijn.

Jannie, pethidine?? Daar ga ik me eens in verdiepen!! Doe ook liever eerder iets minder extreems dan een enge ruggenprik.

Als ik net zo een bevalling heb als mijn moeder bij mij destijds dan doe ik er dus ook dik 24 uur over met de complicaties van een niet loskomende placenta...Nou ik wil het echt zonder proberen, maar zet wel ergens een grens neer voor mezelf.

5. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    voor de meiden die interresse hebben in pijnbestrijding..
    Pijnbestrijding tijdens de bevalling - GezondheidsNet

hier lag sjoerd met zijn hoofdej scheef, waardoor hij niet goed de draai kon maken en niet genoeg kracht gaf om voldoende ontsluiting te krijgen...

deesje, snap je helemaal hoor meis.. hier hoop ik ook dat de kleine vandaag laat voelen dat ze morgen komt ;) , maar ben bang dat zij langer gaat blijven zitten als de jongens (die kwamen met 38w en 3 en 4 dagen)
    ben het zo zat.. wil weer lekker kunnen wandelen met de jongens, mijn huisje weer zelf aan kant maken en gewoon op mijn buik kunnen slapen en kunnen draaien in bed zonder wakker te worden... ben jaloers op meiden die graag de 40 weken minimaal vol willen maken.. die wil is er hier echt niet hoor...
    en de VKpraktijk hier doet niet aan "medelijden" om maar te zeggen... die gaan voor de 40 weken niet voelen hoe het er voor staat en of ze kunnen strippen oid.. dus tot 40 weken is het echt afwachten...

6. Skaya

Skaya Fanatiek lid

Jan 19, 2011
    4,337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Jannie, heb het even gelezen. Ben jij misselijk geweest van de pethidine of gemerkt dat je kleine er slaperig van was/bleef na de bevalling?

7. miniM

miniM Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,592
    0
    0
    Pijnbestrijding, je vk kan dit idd niet beslissen. Het is aan jou. Ik wil het op eigen kracht proberem. Mocht t niet meer gaan, dan zien we dan wel verder.

Dees, ik hoop voor je dat je kindje eerder komt maar ga er maar niet te veel van uit. Bij veel komt de eerste later... Van mijmag de kleine ook al komen hoor, maar denk ook dat ik netjes mn tijd uit moet zitten.

Vandaagweer controle bij de vk.

8. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    s6 bij de VK miniM

ik was al misselijk door de pijn, dus heb daar niet veel verschil in gemerkt... en door de adrialine die na de bevalling nog door je lijf giert, was ik na die tijd ook niet slaperig.. sterker nog.. kon niet slapen..(lag om 5.15 op zaal)

ook toen ik met 35/36 weken in het ziekenhuis lag en om de 6 uur een spuit kreeg werd ik er niet heel loom van... had alleen 3 uur lang geen pijn.. kreeg daarna 1000mg PCM en die hielpen totaal niet.... daarom ben ik er ook zo blij mee dat het er is...
    nadeel was bij mij trouwens wel dat door de spuit de weeën afzwakten en daardoor aan het infuus moest.. en de kleine krijgt als je een spuit krijgt ook altijd een dingetje op het koppie om de hartslag end. in de gaten te houden.. want het moet niet ten koste gaan van de kleine!!!

9. juultje

juultje Bekend lid

Jan 2, 2011
    983
    0
    16
    Minim succes zo bij de VK. Ben benieuwd wat zij weer denkt.

Hier rommelt het maar dat is om te oefenen denk ik.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb ook zo'n spuit gehad met Pethidine, om de pieken van de weeen af te halen bij Tygho.
    Hij had al zo'n dingetje op zn koppie omdat hij in het vruchtwater had gepoept dus dat wist ik niet dat dat met zo;n spuit ook had gemoeten,.

Ik ben er niet naar van geweest en Tygho ook niet.
    Die deed het prima.

11. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,035
    0
    0
    Sorry! Zie dat ik 2 mensen totaal genegeerd hebt :S

@ Kylie: Ja die bh is ook comfortabel.. Woon je in de buurt van Roosendaal (NB)? Daar kun je m halen bij Mama in spé.. daar heb ik m ook vandaan! Het is het merk annita volgens mij.

@ Wen: Kamertje is echt zoooo mooi en lief!! :) En ook grappig die 2 emmers, 1 voor de luiers en 1 voor de 'rommel' hihi, wat leuk!

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Dingentje op het hoofd van de baby doen ze hier al standaard als je bij de gyn onder behandeling bent.
    Zal denk ik ook wel per ziekenhuis verschillen wat ze precies doen.
    Wat ik hier zo krom vind. Tijdens de voorlichting vertellen ze dat ik 85% van de gevallen de placenta binnen 10 minuten uit zichzelf komt. " maar als je bij de gyn loopt krijg je er een spuit voor" Vond ik zo krom. (hopelijk vergeet ik dus morgen ook niet te vragen naar het nut daarvan)

13. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,035
    0
    0
    @ Vaddie: Niet alleen mensen die bij de gyn lopen hoor! Iedere vrouw krijgt standaard zo'n spuit :( Die krijg je op een moment dat t niet opvalt, wanneer bijv. het kindje net op je buik ligt! Dat is om de placenta wat makkelijker los te krijgen..

14. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    2,291
    0
    0
    Tanks meiden, zijn zelf zelf ook blij met dr kamertje.

@Tina, hier ook is alles massief hout, wilde ook geen mdf. Nou mijn vriend zeker niet. Het was wel wat duurder maar het is ook echt mega stevig.

Ik wil dus absoluut geen pethidine spuit, ken teveel verhalen van meiden die helemaal suf werden. Niets meer kunnen herinneren achteraf of zelfs gingen hallucineren. En hoor ook vaak dat het weinig tot niks doet. Heb het er net nog met de gyn over gehad. Die zei ook er zijn veel goede ervaringen, maar het is bijna 50/50. Er zijn ook veel slechte ervaringen.

Hoop het echt zonder te kunnen. Ga daar gewoon vanuit.

@Kirsten, begrijp me niet verkeerd hoor, ben blij dat je een baan heb gevonden. Maar wij hebben zelf natuurlijk eigen zaken, en ik ben bang dat je er niet zo heel makkelijk mee weg komt.
    Misschien kan je er hier op het forum bij het UWV de juiste info krijgen.

@vaddie en stampertje, ik weet indd ook niet beter dat iedereen die spuit krijgt na de bevalling.

@Juul, is het rommelen weer zo heftig, of blijft het iets rustiger nu in je buik?

Hier weer ochtendje zh achter de rug. Onderdruk kwam niet boven de 85 uit, dus nog wel iets hoog voor mij doen, maar geen probleem.
    Ze vond de buik indd wel onrustig, en volgens haar had ik dan ook al echt serieuze voorweeen. Ze zegt doe maar rustiger aan, nou dan val ik bijna om. Doe al amper niks..
    Vanacht weer heel nacht krampen over heel me buik gehad. Niet echt heel erg pijn, maar ik wordt er wel steeds wakker van.
    En echt bijna non stop harde buiken, dag en nacht.
    Zegt helaas niks, kan over 5 min doorzetten maar ook nog 3,5 week duren..puffff....

Dus ik ga ff lekker in bed liggen, beetje tv zappen en klein tukkie doen..

15. juultje

juultje Bekend lid

Jan 2, 2011
    983
    0
    16
    Wen vervelend hoor die krampen. Maar met je kleine is nog alles goed? Onderdruk wel weer netjes inderdaad. Maar helemaal niets doen is zoooo moeilijk... Succes! Soms kun je daar nog gestresster van worden dan wel iets doen.

Vannacht inderdaad ook wakker gelegen van de krampen. Hield zo'n anderhalf uur aan zo om de 10 minuten. Volgende week op controle toch maar even vragen. Het zal er wel bij horen.

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    @Kirsten (en wen) tot 2 maanden voor de uitgerekende datum ben je niet verplicht om de zwangerschap te melden. Maar denk wel dat het wel zo netjes is.

Hier net tussen de buien door even met de hondjes naar het park geweest. Laatste keer dit jaar. :)
    Zo weer verder in huis.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Zoooo ff goed bezig geweest... de keuken is weer schoon, boven is opgeruimd, wasje afgehaald en gevouwen, nieuwe was opgehangen, was uit de droger gestreken. En alweer ff kwartiertje gewiifit (AU!Spierpijn van gister nog hahaha) Nu ff zitten en dan maar weer aan de slag.
    Tis hier ontzettend druilweer dus naar buiten ga ik vandaag niet.
    Morgen weer lekker met de hond het bos in, als het droog is.

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    @Mams: is je wii gehackt? Zo ja, dan is zumba voor de wii een hele goeie. :) Erg leuk en een flinke calorieverbrander. (bijna net zo veel als een les in de sportschool)

19. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Nee hij is niet gehackt maar wil int nieuwe jaar graag de zumba er gewoon bij kopen.
    Heb altijd zumba gedaan bij de dansschool maar mijn maatje is ermee gestopt en in mn 1tje ga ik echt niet.

Maar ik doe het niet voor de calorieen en om af te vallen...ik wil gewoon een beetje fit blijven.

20. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hihi, fit blijf je wel bij zumba.. deed het altijd met de dvd.. daarnaast 4x per dag 6 km fietsen met 2 kids op de fiets (lees 30 kilo extra gewicht)
    zal blij zijn als ik weer gewoon kan fietsen.. fiets nu alleen een klein stukje met de jongste achterop... en zelfs dan moet ik terugschakelen :(

Share This Page