Pink Ladies (Part II)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tina85, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ jannie, Zo overdag gaat het nog wel. Doe weinig tot helemaal niks. Maar die nachten. Die duren zo lang. Ik draai tig keer op een nacht omdat anders mijn bekken zeer doen. Hier weet ik niet precies wat voor vk het zijn. Ik verwacht niet dat ze me gaan "helpen".

@ minim, ik ga er ook niet vanuit dat de kleine eerder komt. Hier denk ik dat hij te laat komt. Ik denk zelf zeker een week te laat. Mijn man denkt dat hij eerder komt. Hoop dat hij gelijk heeft.
    Hopelijk kondigt de kleine zich bij jou snel aan.

@ stampertje, leuke winkel is dat. Ben een tijdje geleden samen met mijn moeder er geweest. Mijn moeder heeft daar kleertjes gekocht voor onze kleine knul.

@ wii, moet ik eens even onthouden dat ze daar ook zumba voor hebben. Vond dit altijd wel leuk om te doen op de sportschool

2. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Net terug van de vk.
    Mijn bloeddruk was 120/85, voor mijn doen best hoog omdat deze heel de zwangerschap maximaal 95/65 was. En dat in combinatie met het vocht vasthouden van de laatste weken, wilde ze toch ff mn urine controleren.

Daar zat een spoortje eiwit in. Nu moet ik maandag weer terug voor extra controle van urine en bloeddruk.

Geen reden tot paniek, maar wel ff in de gaten houden.
    En bellen als ik hoofdpijn krijg, duizelig, sterretjes zien, tintelende vingers, bandgevoel onder de ribben enz.

Met de kleine was het verder goed. Lag weer anders dan vorige week, nu met zn ruggetje rechts ipv links. Door die draai is ie ook weer iets hoger komen liggen en ligt nog niet vast in mn bekken. Dus als mn vliezen nu breken, liggen en bellen!

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    miniM, balen meis... hopelijk komt tie weer snel laag te liggen.. en zakt je bloeddruk weer...

hier ff bakkie doen bij mijn schoonouders... ff eruit (op de super na dan)

4. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    MiniM dat is minder goed nieuws. Rustig aan! Hopelijk zakt je bloeddruk.

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Jannie: hier niet zo'n super fiestconditie als jij maar ook hier kost fietsen flink wat moeite. Van een klein stukje hangt mijn tong al op mijn vestje. hahahaha
    Aan zumba durf ik helemaal niet te beginnen nu. hihi

6. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Minim: Hopelijk word je bloeddruk snel weer normaal en gaat de kleine weer lekker naar beneden liggen. Spannend zeg, zo aan het einde van je zwangerschap :D

7. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Net de kinderwagen besteld! :D:D:D
    Het de Maxi-Cosi Mura 4 geworden. In het zwart :) Hadden nu een actie lopen dat je er een autostoeltje en een luiertas gratis bijkreeg. Dus daar hebben we handig gebruik van gemaakt.
    Whoep whoep! Weer iets dat we van ons lijstje kunnen schrappen. Langzaam maar zeker geraken we er wel.
    Nu lekker effe internetten en muziekje luisteren. Manlief is aan het gamen op zn playstation ;) Bang, bang, knal, knal...shit ik ben weer dood...pfffff ;):D:D:D

Oh en mn babybel is binnengekomen! Heb zo eentje van proud mama besteld. Suuuuperleuk! Ga ik morgen mee lopen pronken op het werk ;)

Wen: jaaaaah, jij gaat het er echt om laten spannen :D Onrustig buikje en al voorweeën... Jij hebt toch wel (net als jannie) alvast een zeiltje op bed liggen he ;)

Jannie: Petje af hoor als jij nog op de fiets kruipt! Ik zou dat nu al niet meer zien zitten. Maar heb ook een hekel aan fietsen :)

Minim: Oei...dat eiwit in je urine is niet goed he...al weet ik niet wat je hier tegen zou kunnen doen? Of is daar gewoon niets aan te doen?

Wen vs Kirsten en de nieuwe job ;););): tja, ik denk persoonlijk ook dat ze bij de gamma niet blij gaan zijn als dat buikje begint te groeien. Langs de andere kant ben je niet verplicht om bij je sollicitatie te melden dat je zwanger bent. Maar ik begrijp Wens standpunt ook wel...
    Ach ja Kirsten, gewoon lekker gaan werken en dan maar afwachten wat de toekomst brengt.
    Niet lullig bedoeld tov Kirsten, maar ik ben van mening dat als de werkgever ergens niet blij mee is/akkoord gaat, hij toch wel een manier zal vinden om zn werknemer buiten te werken. Toch zeker in deze tijd/economie.
    Maar ik wil niet te pessimistisch zijn...kirsten, ik hoop dat de reactie van je nieuwe werkgever positief uitvalt :)

8. me83

me83 Niet meer actief

@kirst.. zou ook eerst nog niks zeggen.. tegen de tijd dat je je proeftijd door bent en hun je wel een contract willen aanbieden omdat je bewezen hebt goed te werken iig laten weten dat je zwanger bent.. en dat je hun niets achter wilt houden..maar wel dat je graag beoordeelt wil worden op je werk en niet of je met verlof moet ja of nee..

dan kunnen ze tegen die tijd een vakantiemdw inhuren en verder kost jou verlof hun niets.. dus gewoon je best doen zoals altijd.. dan lijkt het zwanger zijn mij iig geen reden je niet aan te nemen!

9. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    meiden, de rede dat ik 2x in de week op de fiets zit, is omdat jelle dan naar de PSZ moet... en dat stukje lopen gaat echt niet meer, dus dan maar fietsen..

ben totaal niet sportief, maar omdat we geen prive auto hebben moet ik door de weeks wel fietsen (of altijd de bus pakken die nokkie vol zit)

manlief is naar een verjaardag, dus lig lekker met de laptop op bed... weer onwijs last van aambeien, dus zitten is nu geen pretje :(

10. me83

me83 Niet meer actief

@jannie.. heb je niet zo'n opblaasring waar je op kan zitten? dat verlicht de druk zodat je iig wel even lekker zit zeg maar.

11. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Jeetje dames.,! Vandaag van 8 - 20u gewerkt., ben kapot ! Vuurwerkverkoop.., wat een drukte en lange dagen, morgen van 8 - 21u dus straks mooi optijd mijn bed in!

@ Wen: Snap echt dat het niet verkeerd bedoeld is hoor., maar ik weet inderdaad dat een werkgever en niet om staat te springen maar aan de andere kant mag een werkgever er niet naar vragen en je bent tot 2 maand voor je uitgerekende datum niet verplicht het te melden tegen een werkgever.

Tuurlijk is het netjes als ik het van te voren zeg, maar aan de andere kant moet ik ook aan mezelf denken en weet ik dat ik dan sowieso de baan niet krijg. Dus ik zie wel hoe het loopt maar wil het zoals ik het nu zie, na mijn proeftijd vertellen.

Dit is iets waar we meer dan een jaar mee bezig zijn geweest en dat ik dan toevallig zwanger raak EN een nieuwe baan MOET vinden is gewoon een rot situatie maar het kan niet anders., en wil het nog tegen niemand zeggen dus ook niet op het werk.
    (ook dit is natuurlijk totaal geen aanval, maar mijn mening en hoe ik er tegenaan kijk).
    Ik zie wel hoe het loopt..,

Verder eerlijk gezegd niks onthouden, ik ga zo mijn bed in, ben kapot! En het eten wat we kregen van de cateraar is niet goed gevallen, al 2 keer naar de wc geweest en voel me flink misselijk.

Slaap lekker lieve dames.,

12. me83

me83 Niet meer actief

hahahahah kirst.. ik lees je banner!! wat een geweldig ding.. je baby heeft al meer hersencellen dan paris hilton! :D geniaal!

13. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Jaja., die hebben we al overtroffen!!! Hahaha

14. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Gisteravond ging vriendjelief EVEN naar een kennis., half 9 weg., kwart voor 11 thuis!! Nou ik lag al te pitten., is hij dus van die kennis ook nog naar goede vrienden geweest om iets uit te leggen en daar heeft ie gewoon verteld dat we een kindje verwachten!!! Ik wilde mijn vriendin dit zooooo graag zelf vertellen, ben er nog steeds een beetje teleurgesteld van., hij zei dat hij er niet onderuit kon omdat ze ernaar vroegen maar grrrrr vind het echt niet tof., dit moeten we samen doen en wist niet eens dat hij daarheen ging! BAH, maarja tijd kunnen we niet terug draaien, helaas..,

Moest het even kwijt, moet nu weer hollen naar mijn werk, tot 21u vanavond! Pff benieuwd of ik niet ergens op de dag neerval, ben nog steeds kapot (ging ook gefrustreerd slapen natuurlijk, maarja, hij is er iig blij mee anders praat je je mond niet voorbij, zo kunnen we het ook bekijken).

15. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    @ kirsten: ik snap dat dat erg klote is :( mannen, wat moet je ermee ;)
    Zo heeft mijn vent er veel moeite mee om stil te houden wat t wordt! Hij kan echt amper zn bek houden :s heel irritant!! Heb ook gezegd dat als ik dit van te voren had geweten ik zelf t geslacht niet had willen weten.. Er weten meer mensen t dan dat ik zou willen! Ben ik ook best ff boos om geweest hoor, maar ja idd de tijd draai je niet terug! Werkse, x

16. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    balen meiden... maar 1 ding is zeker! de mannen zijn apetrots ;)

hier ben ik vrij dominant (en nee, man zit niet onder de plak), dus toen hij zei dat tie wilde weten wat het werd, gelijk verteld dat ik het dan niet stil ging houden.. ken mezelf er te goed voor en kan dat niet...

vanacht gelukkig iets beter geslapen.. lag er om 21.30 al in marr pas na 0.30 viel ik in slaap :( gelukkig is er dan de foon voor afleiding, maar word er ondertussen behoorlijk sjaggie van... wil gewoon slapen als ik moe ben :(

bedacht me trouwens... zullen we vanaf 37 weken de meldplicht invoeren ;) begin en eind van de dag je melden.. en als je weet dat dat niet lukt van te voren ook melden ;)

17. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Jeej Jannie je zit op 37 weken!!!! Mijlpaal en meldplicht....:)

18. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ minim, dat is niet zo fijn dat ze eiwitten in je urine hebben gevonden.

@ jannie, goed idee.

@ de rest ben ik alweer vergeten. sorry

19. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Jannie zo het schiet op meid! Gelukkig heb je een beetje beter kunnen slapen. Je hebt de energie straks wel nodig. Ik ben voor de meldplicht, maar ik weet niet of dat haalbaar is voor iedereen.

Kirsten je moet doen waar jij je goed bij voelt met het werk. Er moet tenslotte wel geld in het laatje komen voor de kleine! En misschien doen ze helemaal niet moeilijk. Mijn contract liep begin december af en is gewoon weer met een jaar verlengd. Mijn baas (man) is dol op kleintjes. Ik kreeg gelijk allerlei adviezen mee, haha.
    Trouwens balen dat hij zijn mond voorbij heeft gepraat. Maar hij is in ieder geval enthousiast!

Minim balen van de eiwitten zeg! Hopelijk komt het doordat je bijna zover bent. Je bent gelukkig al een heel eind in je zwangerschap.

Tina gefeliciteerd met je mura 4. Collega van mij heeft de 3 en die is helemaal enthousiast erover. Hebben jullie ook al een kamertje besteld?

Hier gisteren uitgebreid geshopt voor de kleine. Wipstoeltje, boxkleed, deken, overtrekjes, badje, kleertjes en nog meer. We zijn nu een eind, maar nog niet helemaal. Ohhwww en we hebben een naam!!! Hèhè eindelijk. Lastig is dat zeg.

20. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    zo, eindelijk gedouched en aangekleed.. wat is vakantie toch heerlijk....
    zo ff een poging doen om de mand strijk weg te werken en dan vanmiddag naar de oogarts met beide jongens en als tjeerd thuis is boodschappen doen en de klossen halen...

Deel Deze Pagina