Pink Ladies (Part II)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Tina85, Sep 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    s6 meis! heel veel sterkte... zal wssl wel weer eea omhoogkomen en confronterend zijn... hopelijk zit de dader er tussen!

2. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Jannie: Thanks meid! Gaat vast goed komen.

Lees net op FB dat een de vrouw van een bevriend stel van ons bezig is met de bevalling (hebben een cafetaria en een van de medewerkers, die ik dan weer ken van de middelbare school, zei dat ze twee weekjes vrij zou zijn vanaf vandaag ;)). Super spannend! Ze zijn een maand eerder dan ons getrouwd en waren echt bijna meteen daarna zwanger. Dus binnenkort op kraamvisite :D

3. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,501
    0
    36
    Go We-en! Go We-en! *stuitert door de kamer* Ooooeeeee! De eerste baby!!!! Zet em op Wen!

:D:D:D

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    @Mira: succes bij de politie.

Hier gelukkig nog wel wat kunnen slapen. Helaas nog steeds helemaal verstopt en doet alles zeer. Dus vandaag zeer rustig aan.

5. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    @ mira, Succes vandaag bij op het politieburo.

@ vaddie, gelukkig dat je nog wat hebt kunnen slapen. Hopelijk word je niet ziek.

@ kylie, mooie buik al hoor.

@ hier, Vanmorgen maar even naar de verloskundige gebeld. Vocht bij houden was niet erg zolang ik maar geen hoofdpijn had en duizelig was. Moest 's nachts als ik veel last had van mijn handen en polsen met polsbeschermers slapen om mijn polsen te spalken.
    De pijn in mijn rug gisteren kan van mijn bekken af zijn gekomen of oefenweeën geweest zijn. Advies gekregen om niet alleen langere afstanden te rijden. Dus vanaf vandaag zit ik helemaal thuis. Werkte nog therapeutisch op kantoor. Wil dit niet nog een keer mee maken in de auto. Had geluk dat mijn man mij kon komen halen.

6. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    balen meis.. maar snap je angst voor langere ritten in de auto.. hopelijk blijf je niet te veel vocht vasthouden.. lijkt me erg pijnlijk....

7. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,501
    0
    36
    Pfffff, telkens als ik zie dat hier gereageerd is denk ik dat het nieuws is van Wen :D Spannend hoor! Ik leef helemaal mee ;):)

Wen...ik stuur je bij deze telepatische hulp bij de bevalling!;):D

Ben trouwens ook heel erg benieuwd naar de naam...
    Misschien lopen een aantal van ons wel met dezelfde naam rond ;):)
    Dat zou wat zijn...

Dees: ik las op internet dat als je op je linkerzij ligt, je het minste vocht vasthoudt. Had iets te maken met je nieren. Maar weet niet meer precies hoe het zat...

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Go Wen Go Wen Go Wen!!!!

Mira, succes en sterkte...
    Hier nog bezig met opstarten, lekker hoor vakantie hebben...Heb met de kleine man tot 11 uur in bed gelegen, lekker tekenfilms kijken en nog een beetje dommelen.

9. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hihi, van je nieren klopt tina.. heb zelf nierstuwing gehad en lig nu ook vaak op mijn linkerzij...
    je buik word erg vol en als je op je rechterzij ligt, kan de kleine de nieren wat afdrukken.. (kan je erge pijn van krijgen)
    dus idd je linkerzij en veel drinken, dan spoelen je nieren goed door!

10. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    mams, wat lekker... hier kinderen die niet te houden zijn.. gaan beide uit logeren vandaag.. en halen we morgen eind van de dag weer op... kan ik lekker mijn eigen ritme aanhouden ipv me aan te passen aan de kids... ook wel eens lekker..

11. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,501
    0
    36

Dees... ik heb het even voor je gegoogled! ;)

Dus meiden...met z'n allen op de linkerzij slapen! :D

Vrouwen hebben betere nierfunctie bij zijligging

Als gezonde vrouwen aan het eind van hun zwangerschap vocht vasthouden, kunnen zij dat verminderen door op hun linkerzij te gaan slapen. Deze houding heeft een sterke invloed op de hormoonhuishouding en het uitscheidend vermogen van de nieren.
    Bij vrouwen die in een vergevorderd stadium van hun zwangerschap zijn, kan de baarmoeder met kind op de andere organen en de grote vaten gaan drukken. Braziliaanse artsen vroegen zich af of dit invloed heeft op de bloeddruk, de werking van de nieren en op hormoonspiegels van deze vrouwen. En zo ja, of die effecten dan verminderd of ongedaan gemaakt kunnen worden door een andere lighouding aan te nemen.
    Zij onderzochten elf gezonde vrouwen met een normaal verlopende zwangerschap die allemaal ten minste 35 weken zwanger waren. De vrouwen lagen twee uur op hun rug, waarna de onderzoekers de verschillende parameters maten. Vervolgens gingen ze op hun linker zij liggen en werd het onderzoek herhaald.
    Toen de vrouwen op hun rug lagen, bleef hun bloeddruk stabiel en nam de centraal veneuze druk af. In zijligging daalde de systemische bloeddruk juist met ongeveer 15 mm Hg en nam de centraal veneuze druk in het eerste uur weer toe. De spiegels van verschillende hormonen die bij de bloeddrukregulatie betrokken zijn, veranderden sterk. Daarmee samenhangend steeg de creatinineklaring van de vrouwen gemiddeld met 12 procent toen zij op hun zij gingen liggen. De natriumuitscheiding en urineproductie namen nog veel sterker toe.
    Een rusthouding op de linkerzij in plaats van op de rug veroorzaakt systemische en intrarenale hemodynamische veranderingen en hormonale wijzigingen, die een centrale fysiologische rol zouden kunnen spelen in het uitscheidingsvermogen van de nieren als reactie op het vasthouden van overmatig water en natrium, dat vaak aan het eind van een zwangerschap optreedt.

12. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ben trouwens ook benieuwd naar de namen.. wij hebben de naam al sinds ik zwanger was van sjoerd... dus dat is al zo'n 6 jaar...
    hebben nog getwijfeld om een andere naam te nemen. omdat we de naam na de geboorte van jelle verteld hebben.. (er zou geen 3e komen uhum...)

13. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,035
    0
    0
    @ mira: veel succes en sterkte xx

14. miniM

miniM Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,592
    0
    0
    Buddy nieuws Wen: vanmorgen om 10 uur 1e pil gehad en 2a 3 cm ontsluiting. Nu wat misselijk en druk op benen en rug.
    Om half 2 krijtgt ze weer controle om te kijken hoe het dan ervoor staat en eventueel een 2e pilletje.

15. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hoop voor d'r dat het lekker doorgaat zo... niet te snel en niet te langzaam...

16. me83

me83 Niet meer actief

ohhh wen!!! spannend!!! lees dat je al goed op weg bent.. ja misselijk hoort erbij.. maar hopelijk heb je later in de middag of vanavond je meisje in je armen!!

hopelijk loopt het een beetje soepel.. en kan laten zien wat je tijdens degeitenwollensokkenlesjes hebt geleerd!

go wen go wen!!! de aftrap is voor jou!:D

@mira.. ohh meis.. hopelijk zit ie er gewoon bij.. ook weer een geruststelling als ie van de straat is!

17. juultje

juultje Bekend lid

Jan 2, 2011
    983
    0
    16
    Leuk MiniM die update. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren en hoe ze ervaart.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Spannend...ben heel benieuwd!!

19. kwiebje

kwiebje Bekend lid

Feb 17, 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Ik kom ook effe kijken of er al babynieuws is. Rustig aan opbouwen lijkt mij ook het fijnst. Maar misschien is dat ook wel normaal als je ingeleid wordt.

Jannie geniet van je ikke dag!

Deesje dus je weet het, op je linkerzij liggen dan komt alles goed;)

Hier vanmorgen later begonnen. GIsteren had ik al meerdere malen een harde buik met een beetje een zeurende buik. Gisteravond had ik boodschappen gedaan en de tas tillen was ook niet fijn voor mijn buik. Verder vannacht ook meerdere harde buiken gehad. Vanmorgen ook en daarom maar lekker blijven liggen en rustig aan gedoucht. De vk zei laatst dat ik rustig aan moest doen. Ik schijn namelijk het type buik te hebben wat snel last heeft van harde buiken. FIJN! Ik heb dr advies dus netjes opgevolgd haha goed he! Alhoewel ik me heel schuldig voelde tegenover mijn werk. Ik krijg zo het gevoel dat ik me moet gaan verdedigen.

20. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Minim/Wen: Spannend zeg... Zit gewoon aan haar te denken, hoe ver zou ze zijn... Hoe lang duurt het nog... Echt super spannend!

Fotoconfrontatie: Is goed gegaan. Kreeg een soort filmpje met daarin 10 foto's (voor- en schuinvoorkant) van personen te zien die allemaal op elkaar lijken. Moest het alleen aangeven als ik zeker was. Heb wel een nummer genoemd, bij 2 personen enorm getwijfeld en niks gezegd en opeens bij 1 persoon minder twijfel. Gezichtsvorm klopte en de blik in de ogen, daarop heb ik gelet. Krijg niet te weten of ik de juiste aangewezen heb, maar ze kon wel zeggen dat ze nog steeds bezig waren met het onderzoek en dat het uiteindelijk een groter geheel bleek. Dus we hebben de maatschappij een goede dienst kunnen bewijzen ;)

Share This Page