@ mams: ja daar lijkt het wel op inderdaad.. Ik mag bij de verlosk blijven, aangezien de kleine alsnog is ingedaald
Kirsten, vaak bieden de gastouder bureaus de opleiding/cursussen kostenloos aan mits je ervoor tekent nog minstens een jaar bij ze te blijven. Ik heb de niveau2 opleiding binnen 3 maanden gedaan (kon sneller maar mijn oma overleed en het examen was op de dag van de crematie) Gewoon thuis, via een online studie en toetsen en dan 3 avonden op school en wat opdrachten(theoretisch en praktijk(die je in een map verzamelt, soort van portfolio). Was echt zo gepiept. En de EHBO is ook echt niet moeilijk en was met 2 dagen voor elkaar.
Ja lijkt idd wel of er meer naar de gynecoloog moeten. Ben er aan de ene kant wel blij om. Word nu goed in de gaten gehouden. en als het te erg word zit ik meteen goed.
@Kirsten: duimen draaien overuren @Mams: heerlijk dat je vanuit huis kan gaan werken. Hier echt mijn dag niet. Net met Lief meegeweest naar de tandarts en same boodschappen gedaan. Buik doet beetje zeer dus nu even bankhangen in de hoop dat het over gaat. Alleen caviakooi staat nog op de planning. FB: weer wat mensen toegevoegd trouwens.
ben weer thuis met de kids... pfff, wat een wind... deesje, jeetje wat een hoge bloeddruk.. jou onderdruk is net zo hoog als mijn bovendruk.... zullen we een beetje uitwisselen.. wil nl wel graag een iets hogere bloeddruk.. stampertje, fijn dat je idd nu thuis mag proberen! vaddie, rustig aan meis... kirsten, ik blijf duimen! rest ff vergeten.. ondertussen aan het kijken hoe sjoerd op zwemles komt.. tjeerd zijn overleg loopt uit
naar GYN/in ZKH bevallen: Ik zal sowieso bij de GYN moeten bevallen vanwege mijn gewicht hoewel ik, als ik de keuze had, ook wel thuis zou willen bevallen, ik vind het echt moeilijk om me ergens anders 'goed te houden' als ik me niet lekker voel of pijn heb. Maar idd, het lijkt wel of we allemaal op het eind onder toezicht van de GYN moeten gaan bevallen... Niet zo leuk natuurlijk, zeker als je liever thuis zou willen bevallen, maar waarschijnlijk wel beter voor de gezondheid van jezelf en de kleine. Maar goed, eerst eens richting die 7 kilo en daarna proberen zwanger te raken, anders hoef ik helemaal niet te bevallen Mams: Wat fijn dat je nu lekker thuis kan gaan werken. Zag toevallig vandaag een opleiding tot gastouder die je op afstand kan volgen, dus wist dat die bestaat. Kirsten: Duimen blijven draaien hoor!!! Dikke knuffel! Nog een uurtje en dan is manlief thuis en gaan we weer richting centrum. Lekker een avondje samen door de stad lopen, in de winkels snuffelen en een hapje eten... Zoveel zin in!!!
hoop hier niet onder toezicht van de gyn te komen.. hopelijk gewoon lekker thuis bevallen.. maar goed.. dan moet ze zich wel zelf melden, niet in het vruchtwater gaan poepen en dan moet ze ook nog eens indalen.... pfff, wat een hoop maren...
Net terug van de vk. Bloeddruk ietsje hoger, 120/83. Kilo afgevallen. Urine was ook goed. Met de kleine verder alles goed. Gekeken of ik gestript kon worden... Helaas nog niet. De baarmoedermond was nog niet helemaal rijp en lag ver naar achter. Komt omdat de kleine al zover is ingedaald. Wil verder niks zeggen want zou elk moment kunnen bevallen. Dus weer een afspraak voor volgende week..... Gaan ze wederom kijken of ik gestript kan worden. Maar mag toch hopen dat hij er dan is!
Minim wat balen dat je niet gestript kon worden.,.. Gewoon een boel seksen...elke avond seksen! sperma helpt de bmm verstrijken he En een hoogtepunt kan weeen opwekken als te tijd rijp is!
balen miniM.. had gehoopt dat je idd gestript kon worden.. idd veel sperma... daar zit een hormoon in wat ook word gebruikt in het ziekenhuis bij het opwekken van een bevalling... en een hoogtepunt zou idd het laatste zetje kunnen geven, maar goed, dan moet eerst je bmm verweken...
@Zussie: ik had ook een keer gekeken voor gastouderschap en toen werd me vertelt dat je minimaal 25 moest zijn?
Ik ben blij dat er gastoudergezinnen bestaan. Ik heb er hier in de buurt eentje gevonden die erg leuk lijkt. De huiselijk setting en kleine groep spreekt mij aan. Ook voor de ouders is het persoonlijker en daardoor fijner!
Ja dat heb ik ook met Gastouder/Gastgezinnen., Lijkt me ook voor t kind gewoon fijner om een vast aanspreekpunt te hebben als dat hij/zij bij 2 jaar persee naar een andere groep moet enzo., Gewoon een vertrouwd gezicht en een vertrouwde omgeving.
MiniM, nee nog niks joh! Ik hoop heel hard met je mee dat je kleine man er dan idd al wel is voor je weer die afspraak hebt volgende week! En als seksen helpt, dan maar proberen als het nog gaat en je er zin voor kan maken?! Deesje, heh bah wat een rotnieuws!!! Valt mij ook op dat er zoveel een hoge bloeddruk hebben en onder begeleiding van het ziekenhuis moeten bevallen...wat is dat toch? Net een lief babyblauw kleurtje voor op de muur uitgezocht! Zoals het er nu uitziet gaan we zaterdag eindelijk beginnen met de kleine zn kamertje, door de muurtjes een kleurtje te geven. Toch geen metallic geworden, omdat dat nogal moeilijk aan te brengen schijnt te zijn.
Hier ga ik ook voor een oppas/gastouder.. Ik heb bij een KDV altijd zo'n fabriekgevoel.. Toevallig past 1 van de Juni2012 mama's op, dus daar ga ik gebruik van maken