Wen: ik zet mijn reactie er wel even tussen, anders zit ik steeds zo op en neer te scrollen en daar heb ik zo'n hekel aan...
@ vaddie, nou je doet meer als dat ik doe. als ik moet werken doe ik voor mijn werk eigenlijk vrij weinig. Anders kom ik niet vooruit op het werk. Ik doe eigenlijk alleen maar iets in het huishouden als ik vrij ben. En dan verdeel ik over heel de dag. Gisteren keuken schoongemaakt en boodschappen gedaan. En ik denk er nu zo over. het is hier niet zo schoon als dat het was, maar als iemand zich er aan stoort dan begint die maar te poetsen. Maar goed ik houd er over op. @ wen, als je niet kan sporten is zwangerschapszwemmen dan niet iets? Ik doe dit nu 3 weken op advies van de fysio. En ik vind het heerlijk. Kon gisteren bijna niet uit mijn stoel komen omdat ik zo moe was. Wel gegaan en was heerlijk. Daarna nog even bubbelen en kletsen.
Ik vind het lastig om alles los te laten, hoe kan je iets los laten wat je zo graag wil? Waar denk je dan aan? Verban je het uit je leven? Waarop moet ik mijn gedachten en energie dan richten? :'( Het is ook lastig, maar het leven is nou eenmaal hard. We willen dingen, en de een moet nou eenmaal meer moeite doen om dingen te bereiken als een ander. Je kan daar in blijven hangen, maar je kan ook aan de slag gaan. Om vol trots straks dat doel te bereiken. Sporten hoeft niks te kosten. Draai het om, gebruik je kinderwens juist als motivatie. Ga op internet op zoek naar een hardloop schema. Ga juist wel fiesten! Misschien heeft iemand ergens onder een stoffige doek een home of crosstrainer staan die je mag lenen. Stipel een route uit, ga gewoon stevig door wandelen desnoods. Maak een schema voor jezelf, om de dag ga ik sporten en geen smoesjes! Hou je hieraan! En zorg dat je hier met een rood zweet hoofd van terug komt, iedere keer de lat een stukje hoger voor jezelf. Daag jezelf uit! Laat je man je motiveren om dit vol te houden! Eis van jezelf dat je 2 liter water drink per dag, eet gezond en van alles iets minder. Hou voor ogen dat je dit doet voor jullie kinderwens, hoeveel motivatie wil je hebben??!!!! Blijf gewoon om de 2 a 3 dagen klussen, dan mis je nooit je ei. En hoef je je daar ook geen zorgen om te maken. Het is net als stoppen met roken, geen smoesjes. Dan schuif je het alleen maar voor jezelf uit, vandaag beginnen!! Je zal trots zijn op jezelf, en dat heb je nu nodig. Maar de meeste dingen komen jammer genoeg niet aan waaien, we moeten er nou eenmaal moeite voor doen. Nou ik kap ermee, ik bemoei me niet gauw met mensen. Maar als ik het doe, doe ik het goed. Meiden, nu nog even iets leuk. Kindjelief had gister de hik, zo grappig. Niet normaal.
@dees, hihihi denk dat je mira bedoeld. Ik ga ook iedere maandag zwemmen. Heerlijk indd. Wat voelt je buik zwaar he, als je dan het water weer uit komt. Voel je de kleine al bewegen? Dinsdag begint voor mij de zwangerschapscursus. Ben benieuwd. Het gaat echt snel, we zijn al bijna een half jaar zwanger zei me vriend vanmorgen. Gaat zo snel!
@ wen, dan heb ik jou verkeerd begrepen. Ik dacht dat jij niet meer kon sporten. Ik doe het zwemmen vooral voor mijn bekken. Heerlijk is dat. Je voelt gewoon geen pijn. Maar dan als je dat water uit loopt. pfff. En van het gewicht van mijn buik heb ik nog geen last. Heb eigenlijk bijna nog geen buik. Maar ik had van mezelf al een buik. Was ik hard mee bezig om eraf te krijgen. Maar toen werd ik gelukkig zwanger. Dus na de bevalling weer verder. Ik voel de kleine nog niet bewegen. Dat denk ik dan. Zou nog niet weten wat ik moet voelen. Nu ligt mijn placenta aan de voorkant. En ik denk dat ik het daarom ook wel later kan gaan voelen. Zal wel blij zijn als ik het voel. Nu ben ik zo onzeker. Van gaat het allemaal nog wel goed daar binnen. Vooral omdat ik een vlokkentest heb gehad en ze dus in de placenta zijn geweest. Dinsdag mag ik het hartje weer gaan beluisteren bij de verloskundige. Kan er bijna niet op wachten.
@Deesjedees: misschien dat je mij bedoelde? Had gisteren ofzo gezegd dat ik morgen weer een poging wil doen met sporten. Misschien bedoelde je dat? Dat poetsen verdelen over de hele dag lukt dus niet altijd. Sowieso ben ik rond lunchtijd echt moe. Ongeacht wat ik doe. (behalve slapen natuurlijk) En soms gaat het zo lekker dat ik de tijd vergeet. @Mira: sporten hoeft inderdaad niks te kosten. Misschien dat je iemand hebt met wie je samen iets kan gaan doen. Werkt voor mij vaak als goede motivatie. @Wen: voel je dat zo goed, de hik? Grappig. Hier voelde ik wel frummel schrikken van een hard geluid. En voel frummel nu ook overdag heel veel. Zodra ik 5 minuten op de bank zit staat de trampoline in mijn buik weer aan. (en moet ik snel naar het toilet hahaha)
Mijn placenta ligt tegen me rug aan. Dus ik voelde het wat sneller. Komt vanzelf hoor, op een gegeven moment ga je twijfelen, dan denk je. Zijn het nou me darmen, of toch die kleine... Op een gegeven moment weet je het zeker. Het is indd een heerlijk gevoel, het wordt bij mij nu ook steeds sterker en duidelijker. Mensen voelen het nu ook al aan de buitenkant. Dan liggen we echt te genieten samen in bed, handen op me buik. En dan die kleine meid voelen bewegen. Voor je het weet is het bij jou ook zover, snap wel dat je nog steeds wat onzeker bent. Maar lekker genieten hoor, er gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat. Leuk weer dinsdag, ik maandag weer hartje luister. Blijf altijd leuk. en lekker blijven zwemmen, ik geniet er ook echt van.
Ja het was zo duidelijk, en anders als gewoon een trap of als ze beweegt. Kreeg er echt een beetje de slappe lach van, was zo grappig. Denk een goede 5 a 10 min lang, ging me buik om de zoveel tijd eventjes ophoog. Was heel duidelijk, had het echt nog niet eerder gevoeld. Hier geeft ze ook gelijk een trap, als er een hard geluid is. Of als ik opeens hard moet niezen ofzo.
Poehhh wat is er een hoop gekletst weer!!! Kan het even niet allemaal onthouden hor!! Mams, wel nog even mn diepe respect voor jou! Wat vervelend van die nachtmerries. Heb ook wel eens gehoord dat dat een manier van verwerken is... Wat heb jij een ha uit duizenden zeg!! Wat ontzettend meelevend dat die man even uit eigen initiatief belt! Wauw! Vaddie, dus toch maar 2 bloedvaten! Gelukkig lijkt de baby er geen hinder van te ondervinden! Wat zou de functie zijn van het missende vat? Lekker al dat gedoe met die asbest boven je hoofd! Zijn je konijnen nog ok? Wennn ahhhh wat leuk de hik!!! Heb dat wel een bij een collegaatjes mogen voelen met mn handen op haar buik! Voelde bij een ander al zooooo grappig en bijzonder! Niezen lijkt me een hele happening voor die kleine in je buik. Dat gaat met een kracht, je spant in 1 keer heel je buik aan natuurlijk. Tina vandaag je 2e vroege echo!!! Ben benieuwd wat ze zeggen over hoever je bent! Hoe voel jij je de laatste dagen? Kwiebje wat balen van die vermoeidheid!!! Ik voel het ook al wel, overdag gaat het redelijk als ik bezig blijf. Maar als ik stil ga zitten en savonds om half 9 kan je me wel opbergen. Voel me ook snel te moe om 'gezellig' te doen...klinkt btje stom. Hier nu al wel 4 dagen de hele dag beetje misselijk. Niet zo erg dat ik op t punt sta over te geven, maar voel me de hele dag alsof ik net uit een op hol geslagen draaimolen stap. Wordt er best wel een beetje chagerijnig van, vind het zo een rotgevoel. (klaag klaaag) Verder voel ik me prima, beetje moe natuurlijk en daardoor en door de misselijkheid weinig behoefte om te gaan sporten. Voel me zo schuldig! Vandaag zijn de MvM kannen gebracht. Ben met de eerste kan begonnen, kijken hoever ik m vol kan piesen vandaag
@skaya, het is indd een drukke boel nu in de buik. Maar zo leuk. Krijg steeds meer contact. Als ik savond me handen op mijn buik doe, en ik tik op me buik. Krijg ik vaak gelijk een trap daar. Dan ga ik helemaal naar de andere kant, en dan volgt ze gewoon. Net een hondje..Ook voel ik soms heel goed waar ze ligt aan de buitenkant van me buik. Of ze heel hoog, laag of juist aan de zijkant ligt. Dan voel je dat het daar harder is en dat ze lekker tegen je buikwand aan ligt. Zo raar, dat ze het tikken op je buik wel mee krijgt. Maar ze zeggen dat ze van sex niks merken. Nou ik geloof er geen zak van. Kan toch bijna niet anders. Manlief zei laatst ook, moet ze toch merken. Komt er opeens zo'n duikboot om de hoek kijken... Niet druk maken om het sporten hoor, daar vindt je straks ook wel weer je draai in. Het hielp mij wel iets om, om de 2 uur iets te eten. En ik dronk vaak een slok cola, hielp ook goed. @tina, spannend vanmiddag weer een echo. Ben benieuwd, of je vanmiddag de kleine spuit al kan showen hier met een mooie foto?
@Skaya: konijnen maken het prima. Die zijn wel wat gewend met iedere zaterdag een klussen vader in de tuin. Hadden er een zeil overheen gelegd zodat er niks in kon vallen. @Wen: voel jij de beeb al lang aan de buitenkant? Hier schrikt frummel gelukkig niet als ik moet niezen. (dat doe ik nogal regelmatig) Lekker gefiets, nu even bijkomen en zo nog even konijnenkooi vegen
@vaddie, zo net na de 20 wkn echo, begon het ongeveer. Manlief toen ook al snel. Het wordt wel nog met de dag sterker en duidelijker. Ik was zo blij toen hij het ook echt voor het eerst voelde, heerlijk. Vriendlief trouwens ook, hij kon niet wachten. En dan opeens die trap.. zo leuk!
Wen wat grappig zeg dat ze nu met 24 weekjes oud gewoon al jou beweging kan volgen!! Dat is toch te gek voor woorden, hoe bijzonder! Hoe gaat het snachts? Slaapt ze dan emt je mee of houdt ze je wakker? Beetjes eten en drinken helpt idd wel een beetje, blijf dat maar gewoon doen. Ga zo ff plat want ben best wel moe en heb ook steeds vaker hoofdpijn. Herkenbaar? Tina ik ben zo nieuwsgierig hoe het is met je echooo Vaddie, gelukkig gaat het goed met de konijntjes!!! Je hebt er wel een hoop zeg...7 stuks! Superleuk! Ik ben echt een dierenmens, maar heb er helaas niet genoeg ruimte voor.
@skaya, sinds een week of 2 a 2,5 ben ik bijna iedere nacht tussen 4 a half 5 wakker. En dan is ze ook heel druk. Kom dan nog heel moeilijk in slaap.Volgens de gyn afgelopen maandag, kan het heel goed dat ze me wakker houdt. Ze schijnen nu toch ook een bepaald ritme te hebben, en dat de kans groot is dat ze dat straks ook aanhouden. Leuk vooruitzicht...
Wen ohhhh jaaaa heel fijn!! Hopelijk veranderd dat nog de komende weken, anders ben je al moe voordat ze er dalijk is. Dagen worden korter, dus misschien slaapt ze dan ook weer wat langer
Pffff ff klagen hoor. Ik voel me zo ontzettend.....ongesteld!! Het is zo raar. Gister stopte het nabloeden en vandaag stonden we in de intertoys en het was alsof ik leegliep en vanmiddag begon ik echt menstruatiekrampen te krijgen. Zo raar, dat kan toch niet zo snel al??? Ik loop gewoon krom van de pijn snel ibuprofen pakken.
Ik weet niet wat normaal is meis. Hebben ze je daar iets over verteld? Heel eerlijk lijkt het mij ook snel, maar als het wel zo is pakt je lijf het wel snel op. Kan je je vk of ha niet nog even bellen voordat je het weekend in gaat?
@Wen: mijn man kan ook niet wachten. Sinds een week of twee doen we iedere avond een muziekje van de babyfoon aanzetten en legt mijn man zijn hand op mijn buik. (op het stukje met het minste vet) Maar helaas, hij voelt nog niks. Nog een vreemde vraag: als je man zijn hand er lang oplegt, word het dan gevoelig? (bij mij wel, als zijn hand er een paar minuten opligt word het erg gevoelig) @Mams: (gelukkig) geen verstand van. MIsshcien idd even de ha bellen?
Nee dat doet echt geen pijn, maar hij drukt ook niet ofzo. Gewoon heel rustig zijn hand erop. Als jou man niet hard druk, zou ik dat echt even gaan vragen bij je vk. Lijkt me niet dat zoiets pijn hoort te doen.
Dames Poets uw brillenglazen! Want hier is ie dan! Met grote trots presenteer ik.....*trommel geroffel*... onze frummel! Bekijk bijlage 185178 Foto valt misschien een beetje klein uit, maar in mn album staat ie nog wat groter Vandaag precies 7w1d volgens de echo...en dat klopt helemaal met mijn eigen berekening En! Het hartje klopte! We zijn zo gelukkig en trots! 14 oktober mogen we terug voor een termijnecho, bloedonderzoek en intakegesprek... Oh dames...wat zit ik lekker op mijn roze wolk! *zucht*