Mams, fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen. Hier al op bed. Bellen bleef pijnlijk en in deze houding heb ik geen last. Dus tv aan en met telefoon op bed..
Nou mams dat moet je wel een beetje goed doen lijkt mnij. De bevestiging dat jij er alles aan gedaan hebt en dat t dus (hoe pijnlijk het ook is) voor mylan* maar beter is zo., ik hoop dat jullie het nu met een goed gevoel kunnen afsluiten., al zal je er echt nog wel eens een huilbui of iets dergelijks van hebben maar dat mag ook best natuurlijk. @ minim en wen: wauw! Wat een mooie echo's zeg.., jeetje wat kan ik me indenken dat dat moment genieten is zeg! Kan niet wachten..,!! @ hier., bedankt voor de alive tip. Ik heb altijd ibu 600mg dat werkt ook goed maar wil zo min mogelijk medicijnen innemen omdat ik dit in t verleden regelmatig nodig heb gehad en ik bang ben dat mijn maag t anders niet zo lang volhoud als moet. Vanmiddag was de buikpijn weer heel erg, nu gaat t wel. Ik verlies wel zodanig veel bloed dat ik er af en toe duizelig van wordt dus dat moet ik ff in de gaten houden. Nou ik ga lekker slapen, vriendjelief komt pas rond 12u half 1 thuis van wederom een storing (al vanaf 7u aan t werk) arme ziel.., Trusten dames..,
O jeej nu vergeet ik t leukste nieuws van de dag(voor ons dan he.., hihi) De financiering voor t huis is eindelijk echt rond!!!! Wauw! Wat ben ik blij zeg..., jooeeehooooeeee
Mams wat fijn dat je al meer duidelijkheid hebt! Het lijkt me wel een opluchting. Kirsten gefeliciteerd meid! Ook wel spannend allemaal. Hier heb ik het idee dat ik minder moe ben. Of ik wen eraan. Hopelijk wordt het al beter.
Ik kan 18okt. al terecht bij de Gyn,!!! Dat had ik niet verwacht., wat fijn..,! Ben benieuwd wat ze voor mij kunnen betekenen.
@Mams: prettig dat bij jou alles in orde is. @Kirsten: lekker! Weet je al wanneer je de sleutel krijgt? Kan ook al snel bij de gyn terecht. Hier: flink last van maagzuur vandaag. Gelukkig wel goed geslapen. Zo boodschappen doen en straks komen mijn moeder en oma helpen poetsen.
@ mams, wat fijn dat alles bij jou goed is. Wanneer krijg je nou de andere uitslag te horen? @ kirsten, mooi zo dat de financiering rond is. Wanneer krijgen jullie de sleutel van het huis? @ hier, vanacht weer veel wakker geweest. Weet niet wat dat de laatste tijd is. Ben dan rond 2 uur wakker. En val dan pas tegen 5 uur weer terug in slaap. Ik weet nu ook wat die bandenpijn is. Dat kan best zeer doen.
Bijna vergeten. @ uiltje, heel hele mooie trouwdag vandaag. Geniet ervan. Voor je het weet is het voorbij.
ff gauw spieken kirsten, gefeli met de financiering van je huis.... en fijn dat je zo snel al bij de gyn langs mag.. deesje, hier helaas ook vaak van die nachten... en bandenpijn is idd niet fijn.... lekker een warme pittezak of kruik tegen aan! uiltje, fijne dag vandaag meis, hoop dat de zon speciaal voor jullie gaat schijnen (hier begint tie door te komen...) vaddie, lekker dat ze je een handje komen helpen... hier doet manlief in het weekend veel, als er geen afspraken zijn.. en maagzuur... probeer eens een augurkje of amsterdams uitje... schijnt beter te werken als melk en vla... kwiebje, fijn dat je minder moe bent meis... hier bij de jongens het 2e trimester ook altijd minder moe... in die periode deed ik altijd mijn complete huis opruimen en soppen.. alle kasten werden stuk voor stuk gedaan... hier.... gauw aan de gang in de slaapkamer, anders moet ik morgen vroeg beginnen en dan lopen we weer vertraging op... en wil mijn kamer zo graag af hebben (word op de vloer na compleet vernieuwd, zelfs de inbouwkast gaat eruit...)
Hier weer even een berichtje van mij! We zitten inmiddels op dag 71 van de cyclus, maar nog steeds geen duidelijkheid Afgelopen dinsdag en woensdag enorme baaldagen gehad Zag het ff niet meer zitten: de diëtist gedroeg zich alsof ik een klein kind was en niks wist van 'gezonde voeding', daarbij moet ik weer hetzelfde traject aflopen bij deze diëtist als wat bij de vorige dus 0,0 resultaat heeft gehad (dus daarmee had ik het al gehad), dan nog het bericht erbij dat de beste vriendin van mijn schoonzus zwanger is (kwam ff hard aan...) en nog wat meer kleine irritaties (die dan als een bom inslaan en me goed chagrijnig maken). Lag dinsdag dan ook al om 20.00 uur op bed, gewoon omdat ik mezelf beu was! Had gehoopt dat manlief dan even naar boven zou komen om te vragen wat er was, maar ja, manlief is niet van het praten, dus die kwam tegen 22.30 eens bij me in bed liggen. Toen was ik inmiddels ook (zeer onterecht natuurlijk) boos op hem, omdat hij niet vroeg wat er was, maar gewoon naast me kwam liggen alsof er niks aan de hand was. Inmiddels gaat het wat beter, met manlief gepraat over vanalles zodat ik even mij ei kwijt kon bij hem en hij ook weet hoe ik me voel. Hij merkte op (geheel terecht) dat ik sinds we weten dat het PCOS is en ik MOET afvallen ik steeds sneller chagrijnig ben. Hoe we dit op gaan lossen weet ik niet, mss dat de psycholoog iets weet... Heb nu al last van mijn hormonen en ben niet eens zwanger!!! Hoe zal dat gaan als ik wel zwanger ben...?
Kirsten, wat goed dat je zo snel al terecht kan bij de gyn zeg!! Maar anderhalve week wachten! En gefeliciteerd met de financ van je huisje! Ook weer een zorg minder! Lekker hoor! Jannie, beetje bijgekomen van die baaldag gisteren?? Deesje jaaa ik ga er nog het een en ander over opzoeken en lezen. Maar die kans die jullie eruit kregen is best wel hoog...de vk zei tegen mij dat je al verhoogd ben met 1 op 220 zeg maar. Uiltje, geniet van jou dag vandaag!!! De zon schijnt hier nu volop dus hopelijk bij jullie ook! Wen, waaauww wat een pracht van een meid~!! Wat leuk dat je echt dingen herkent aan haar al! Kwiebje, fijn dat je minder moe bent (of ernaan went)!!! Kan ik helaas nog niet zeggen! Miraa pfffff snap wel dat je er niet vrolijk van wordt. Als je zwanger bent zal het echt wel minder worden. Nu wordt je denk ik gewoon chagerijnig van het idee dat het nog wel even kan duren met de weg daar naartoe met die dietiste en PCOS en je cyclus die niet meerwerkt. Snap het wel hor meid, je mag best af en toe chago zijn. Maar probeer ook de motivatie te vinden om je keihard in te zetten voor het dieet! Waarsschijnlijk wel de sleutel naar het succes! En erin geloven dat het wel gaat lukken, dat is ook al het halve werk!! Hier gaat het goed! Borsten doen PIJNNNNNN en ben zo gaaaar! Gelukkig lekker vrij..zo even vers fruit halen op de markt en een vers broodje. Dan lekker op de bank series kijken en met hondje wandelen.
Mira: Ik begrijp je zo goed. Ik ben ook veel chagrijnig. Normaal nooit zoveel last van gehad. Ik ben ook veel moe. Niet leuk natuurlijk voor onze partners, maar het is allemaal niet niks. PCOS hebben, dat accepteren en alle onzekerheid. Iedereen wordt zwanger om je heen. Das best frustrerend. Dan (in mijn omgeving dan) ook nog verschrikkelijk klagen over hoe slecht ze zich voelen tijdens hun zwangerschap, maar zou zo met ze willen ruilen hoor! Snap natuurlijk wel dat zij niet weten van onze situatie en het soms natuurlijk best zwaar zal zijn, maar toch best confronterend. Wij hebben allerlei rotklachten en zijn niet eens zwanger. Dikke knuffel voor jou meis. Wat mij helpt is wat afstand nemen van t forum en veel afleiding zoeken. Vanavond wel op kraamvisite. Is ook weer een moeilijk moment, maar ja voor hun natuurlijk wel leuk. En ik zou ook willen als het bij ons zover is dat ze ook ons kleintje komen bewonderen. Hier gister een folikelmeting gehad. Nog niet echt eitjes die ze mee tellen, dus nog onder en rond de 10 mm. Wel nu 2 eitjes van rond de 10 mm, dus hopelijk groeien die beide door. Maandag weer... We wachten af.
Kirsten: gefeliciteerd met de financiering van jullie huisje! En super zeg dat je zo snel terecht kunt. Uiltje: Fijne dag vandaag, geniet ervan! Jannie: Gaat het wat beter met je?
Skaya: Je hebt volgens mij wel gelijk. Had het gevoel dat ik met die beweegcursus meteen de goede richting in zou gaan, maar uiteindelijk voelt het allemaal niet zo... Heb al 2 dagen 4 boterhammen gegeten (vind dat zo vies, at altijd crackers (lekker ) maar dat mag van de diëtiste niet omdat dat niet genoeg vult ) zelfs met boter erop (wat ik dus ook niet lekker vind...). Alle dingen die ik niet mag hebben we het huis uit gegooid (soms nog niet eens aangebroken) zodat ik niet kan terugvallen op 'slechte' dingen. Dus ik ga er zeker voor... Komende dinsdag weer naar de GYN, dus hoop dat al iets afgevallen te zijn! Nino: Wat vervelend dat jij dat ook hebt, maar troost je: Je bent dus niet alleen!!! Ben jij chagrijnig geworden van de pillen of denk je dat het met de diagnose te maken heeft? Bedankt voor je knuffel, je krijgt er ook een van mij terug Afleiding zoeken: Manlief en ik hebben afgesproken dat we naar de bossen gaan deze zondag, goede schoenen aan en lekker wandelen (hij bracht me op het idee toen hij zei dat hij het zo lekker vond ruiken, als de blaadjes zo van de bomen vallen, die herfstgeur) dus meteen afgesproken dat we dit samen gaan doen Heb er echt zin in!!! Vertellen over PCOS: Manlief en ik hebben het er toevallig woensdag over gehad om ook mijn schoonfamilie te vertellen over de PCOS en de GYN. Mijn moeder hadden we eigenlijk al meteen verteld wat er aan de hand was, maar mijn schoonouders weten alleen dat ik naar de diëtist ga, maar niet over de GYN enz. Mss ik me dan ook wat beter ga voelen en ze ook begrijpen dat ik soms niet lekker in mijn vel zit.
@Jannie: bij het idee van augurken word ik al groen... Doe het voorlopig wel met melk en rennies. @Mira: stel ook duidelijk je eigen grenzen bij de dieetiste. Toen ik daar liep altijd duidelijk gezegd dat ik geen honger ging lijden. En onthoud dat je niks moet! Je doet dit voor jezelf en voor jullie toekomstige beeb.
Vaddie: Honger lijden zal ik niet doen, ik moet zelfs meer eten dan ik normaal doe, en dat vind ik echt super moeilijk!!! Ik snap niet dat er mensen zijn die zoveel eten als de voedingsrichtlijnen van het voedingscentrum aangeven! Zoveel aardappels, groenten en vlees bij de avondmaaltijd, 6 - 7 boterhammen op een dag, tussendoor nog 2 stuks fruit op een dag... Pffff! Maar ik zal de volgende keer wat meer van mijn mening laten horen, even kijken wat we met elkaar kunnen afspreken.
@Mira Zoals ik al wel eerder verteld heb heb ik een vorm van reuma. Vooral toen ik nog in mijn tienerjaren zat vond ik het erg moeilijk om er mee om te gaan. Ik bepaalde zelf wel wat ik deed en wilde eigen regie. Maar uiteindelijk ging het steeds slechter met me. Er is toen een behandelplan opgesteld waarin ik een keuze had meedoen en kijken waar het heen gaat en niet meedoen (waarvan ik ook wel merkte dat het in ieder geval niet beter ging). Onder het mom van slechter kan het niet worden heb ik toen het programma gevolgd wat er was opgesteld. Dat was moeilijk. Moest regie uit handen geven en moest dingen doen die ik liever niet wilde. Maar gaande weg merkte ik door het programma dat ik juist meer regie kreeg. Natuurlijk vond ik niet alles leuk en moesten er aanpassingen gedaan worden. Nu is het zo dat ik mijn leven redelijk normaal kon leven. Zonder al te diepen dalen. Nu is dit een heel andere situatie maar op een bepaalde manier toch vergelijkbaar. Ja het is oneerlijk dat je een programma moet volgen om zwanger te kunnen worden maar aan de andere kant hebben we hier zo'n goed gezondheidssysteem dat je geholpen kunt worden. Je zult er echt voor moeten vechten. De manier waarop het nu gaat is ook niet fijn voor je en lijkt niet te werken. Mijn doel was niet terecht komen in een rolstoel en jouw doel is een baby. Ik hoop dat je krijgt wat je wilt. Je zult er alleen voor moeten vechten. Ik weet dat het makkelijk klinkt omdat ik al zwanger ben maar hoop je op deze manier mijn kijk op je situatie mee te geven. Maar het voelt nu dat je alle regie even moet overgeven. Mijn ervaring zoals eerder gezegd is dat je daar juist eigen regie mee terug kunt krijgen. Liefs!