Pink Ladies (Part II)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Tina85, Sep 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    @ mira, Ik denk altijd maar iedere ons is er eentje. Eraf is eraf en moet er niet meer bij komen.

@ hier ben ik gestopt met poetsen. Kan niet meer. Pijn komt zelfs nu ik de bekkenband aan heb. Dus maar luisteren en zo lekker languit voor de buis met een filmpje. Ben nu de houtkachel aan het opstoken.

2. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    2,291
    0
    0
    goed zo, goed naar je lijf luisteren. Gezellig met de houtkachel aan. Heerlijk!! En bijna maandag meid, spannend hoor en vooral leuk!!

Heb op aanraden van de vk, en een hoop moeders om mij heen het boek van Beatrijs Smulders "Veilig bevallen" net binnengekregen.
    Nog flink boek om te lezen, had dat niet verwacht. Maar ben benieuwd. Heb er zin in, en over een week of 5 alle tijd hiervoor..:D

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    deesje, rusitg aan he.. luister naar je lijf!
    wen, ik ken het boek niet... maar na 2 bevallingen ben ik daar ook niet meer mee bezig....

4. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    2,291
    0
    0
    Dat kan ik me goed voorstellen, ook al is ieder bevalling weer anders. Je heb al wat ervaring. Ik merk hier dat ik de laatste tijd opeens heel veel behoefte heb aan info rond en om de bevalling. En om verhalen van andere te horen. Droom nu ook veel over de bevalling. Vind het allemaal wel spannend hoor. Ben er wel van overtuigd dat het goed gaat komen, maar info verzamelen geeft me wel wat meer rust..

5. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    oja, zwangere vrouwen en werk.. daar is het uwv heel voorzichtig mee. zolang ze niet het idee hebben dat je de boel bednonderd zullen ze meestal naar de vrouw luisteren. die voelt nl haar lichaam het beste aan..

nino, $%&^& meis, had zo gehoopt dat deze hoeveelheid geod zou zijn voor jou lijf!
    hopelijk een wonder en volgende meting toch goed!

6. Skaya

Skaya Fanatiek lid

Jan 19, 2011
    4,337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Nino, wat ontzettend balen meisss!!!! Waar is dat ei ineens heengegaan??!! Vind zo raar!

Wen, ik heb dat boek ook en al helemaal gelezen. Wilde toen ik stopte met de pil me al zo goed mogelijk verdiepen, waaronder in de bevalling, omdat ik ZO bang ben...
    Aan de ene kant heeft het boek me wel heel erg gerustgesteld, omdat alles heel natuurlijk is en zo HOORT zeg maar zoals de pijn. Maar aan de andere kant als er dan staat dat je eens flink aan je mondhoeken moet trekken om je een idee te geven van het gevoel dan schrik ik wel weer even :p hahaha!
    Vond wel dat de thuisbevalling heel erg werd opgehemelt. Ben benieuwd wat jij ervan vind!
    Ben op het moment 'veilig zwanger' aan het lezen, van zelfde serie.

Ohhhh ik heb een gare dag vandaag!!! Niks gepoetst, alleen even boodschappen gedaan en t reptiel van mn vriendin verzorgd die op vakantie is.

7. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    2,291
    0
    0
    hahahahahahahahahah, oohh ik moet zo hard lachen. Zat ff snel wat te lezen op me werk, waaronder dus dat van die mondhoeken. Ik zat gelijk met me handen in me mond te trekken. hahahahah...
    Ben dus niet de enige..:D;)
    Ik laat het je weten als ik het uit heb. Ben ook benieuwd..

Lekker hoor zo'n luie dag, geniet er maar van..

8. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ik heb weinig aan voorbereiding gedaan.. en toch is het super goed gegaan.. beide keren wel uiteindelijk naar het ziekenhuis, maar ben zelf maar 1.60 en mijn jongens waren 8,5 pond..
    deze keer gaan we weer voor een thuis bevalling...
    laat het lekker over je heen komen en doe wat je zelf prettig vind.. bij sjoerd stond ik alleen maar onder de douche en bij jelle vond ik dat weer helemaal niets... elke bevalling is anders... het enigste wat bij mij niet veranderd is dat ik in mijn eigen tunneltje zit om de weeën zo goed op te kunnen vangen en dan moet je duidelijk tegen me praten, anders hoor ik je niet.. en me zo veel mogelijk met rust laten.. geen gezeur met natte washandjes.. die krijg je net zo hard weer in je gezicht terug gesmeten *oeps*

ga ff boodschappenlijstje maken.. kan tjeerd zo de weekendboodschappen halen.. morgen moet tie alweer werken :(

9. miniM

miniM Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,592
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb alles gelezen maar weet t niet meer precies...:)

Maarre... Bevalling... Ik ben er eerlijk gezegd nog niet echt mee bezig... Volgende week start mn cursus. Dan zie ik wel verder.

Ben nog steeds kei kapot. Vandaag wat kleine dingetjes ingepakt en in ns nieuwe hus gewacht op de bezorging vd kookplaat. Kwamen pas om half 4 ipv tussen half 11 en half 2....
    Dus toen even lekker in de zon gezeten.

Mn pijn is er helaas nog even erg.... Als je me ziet lopen is t een combi tussen een bejaarde, een zwangere en een dikke pinguin...
    Vk was er vandaag niet. Fysio maandag weer bellen...

Vanavond ons laatste avondje/ nacht in t appartement en dan morgen echt verhuizen!

10. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    2,291
    0
    0
    @minim, waarom eerst de vk bellen? Ik heb gelijk de fysio gebeld. De vk gaat voor mij niet bepalen of ik wel of niet naar de fysio ga. Dat doe ikzelf. Je heb tegenwoordig ook geen doorverwijzingen meer nodig.
    Sterkte meid! Alles wel naar wens in je nieuwe huis?

11. Nino

Nino Bekend lid

Feb 1, 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Haha volgens mij heeft iedereen nu aan zn mondhoeken zitten trekken. Ik ook hahaha!

Juultje: Volgende stap word waarschijnlijk hormooninjecties. Moet je bij jezelf prikken. Poehh lijkt me echt helemaal niks. Weet niet of ik dat wel kan hoor. Vind bloed laten prikken al vreselijk. Laat staan dat ik bij mezelf in mn buik moet prikken.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    hoi meiden..
    heb niet echt teruggelezen, alleen dat van de mondhoeken bleef me bij?
    Waar moet dat mee te vergelijken zijn dan?
    Ik heb het geprobeerd en ja het doet veel pijn maar ik zie geen vergelijking met iets uit mn bevallingen???

Vandaag drukke dag gehad hahahah vanmorgen op de koffie bij een vriendin, vanmiddag een vriendin op visite en net met mams en tante ff boodschapjes gedaan voor de vakantie van volgende week. Tussendoor de keuken helemaal gedaan en was wasjes gedraaid...Nu wachten tot manlief thuis komt en dan ff bekijken wat we vanavond gaan doen.

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Nino: Lijkt mij ook vreselijk hoor. Ben geen held in prikken en naalden (bij anderen is het prima, bij mezelf is het minder leuk), heb al veel overwonnen door het niet meer eng te vinden om bloed te laten prikken ;) Maar mezelf gaan lopen prikken en iets in mij spuiten... BAH, de gedachte alleen al!!!

Om maar niet achter te blijven, en jullie maakten me ook nog eens behoorlijk nieuwsgierig ;), ook maar even aan mijn mondhoeken getrokken hahahaha! Ik zie iedereen al voor me, lezend op de laptop/pc en daarna trekkend aan de mondhoeken. Zal er vast leuk uitgezien hebben :D

14. miniM

miniM Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,592
    0
    0
    Klopt, maar wilde ff vragen of zij nog adviezen/ tips hadden. En bij de fysio dus geen plek... Maandag weer bellen.

In het huis gaat het goed ja! Ziet er al goed uit!

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    @Nino: Getver. Balen zeg. Sterkte

@Wen: dat verbaasde mij dus ook, hoe makkelijk het contact is. Zeker omdat ik vanuit mijn werkgever zo anders gewent ben.

Vanmiddag lekker 2 uurtjes geslapen. Straks the voice kijken

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Boek: boek zwanger zijn en bevallen van Beatrijs smulders ook gelezen. Het zwanger zijn boek heb ik gekocht. Het bevalboek vond ik helemaal niks. Met de termen oer instinct e.d. kan ik echt helemaal niks. Het 'luisteren naar je lichaam' had ik zeflf ook kunnen bedenken.
    Nu boek Eerlijke kijk op bevallen aan het lezen. Bevalt het me veel beter.

17. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

Dec 19, 2010
    1,927
    0
    36
    Nederland
    Wen: Dankjewel.,! Ben alleen maandag pas jarig maar vier het wel dit weekend., net alle taarten af., 2 appel en 2 kwark-bosvruchten., jummie!!
    Morgenochtend nog ff flink huiskamertje verbouwen en dan vanaf 3 uur feest., Mijn ouders zijn een welverdiend weekendje weg en wij hebben nu hun pup in huis.., pff wat een drukte! Maar wel heel leuk..,!! hihi

@ Nino: WAT?? Zelf prikken!!??? Dat zou ik echt niet kunnen!! Zooo bang voor prikken.,! Wij gaan dinsdag naar de gyn.., ben benieuwd.,

Nou fijn weekend dames.,

18. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    zelf prikken... o, geen probleem... krijg nu 2x per week een injectie in mijn bil(deze is erg pijnlijk). maar als blijkt dat ik hem mijn leven lang moet blijven prikken ga ik er wel over nadenken om het zelf te gaan doen... moet nu toch elke keer met 1 of 2 kids naar de assistente...

hier wel helemaal blij met de injecties.. voel me gewoon weer een beetje mezelf.. meestal moeite om uit bed te komen.. vandaag niet.. en gewoon zin om te douchen (keek ik elke keer tegenop omdat je je dan toch weer moet afdrogen en werd al moe van die gedachte).

vandaag mannetje aan eht werk, maar hier had de praxis extra korting, dus mijn broertje maar gevraagt om te rijden.. de verf en het behang was al in de aanbieding en nu dus nog 15% extra korting er bovenop.. wel de moeite waard... kan tjeerd dinsdag de hele dag aan de slag... ik dus maar weer zorgen dat de was weg is en er ruimte in de kleine kamer is voor onze kleding, want de inbouwkast zal er komende week ook wel worden uitgesloopt... en alles maar op marktplaats zetten (bed, commode, schilderij en beginnen met de babykleding voor jongens) mocht 1 van jullie interresse hebben in babyspul, laat het ff weten, stuur ik de foto's eerst naar jullie.. hoef er niet veel voor te hebben..

miniM, vandaag over toch? s6 meis.. gelukkig zit het weer mee.. maakt het toch wat prettiger verhuizen...

TVOH, blijft leuk... kijken elke vrijdag saampies op de bank.. heerlijk samen ontspannen.

oja, kreeg tip voor slapen en mijn bekken.. werkt perfect!! kom alleen nog stijf mijn bed uit, maar zonder pijn!

ga ff de koffie aanzetten.. anders heeft mijn broertje zo geen koffie.....

19. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    fijne dag meis en alvast gefeliciteerd! en wat heerlijk dat je zelf die taarten maakt, ik waag me er niet meer aan.. bestel wel vlaai bij een vriend...

20. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    1,647
    0
    0
    @ jannie, fijn dat je wat aan de tip hebt met slapen. Hier werkt het namelijk prima.

@ kirsten, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe jong ga je worden?

@ boek, ik heb hier nog niks gelezen over de zwangerschap op bevalling. Alleen help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Die hebben we gekregen. Me echt kapot zitten lachen.

@ hier, vandaag weer verder aan de slag met het huis. Stofzuigen laat ik aan mijn mannetje over denk ik. even kijken hoe het gaat. Vanmiddag naar nieuwe auto's gaan kijken. Heb er zin in.

Share This Page