Nino: Meid, ik weet hoe je jezelf op dit moment voelt! Het leven is oneerlijk, maar het kan idd nog erger! Richt je op de toekomst, de eitjes die bij je gaan groeien en hou Tina als voorbeeld: Het kan echt!!! Ook wij PCOS-ers met een 'foutje' kunnen zwanger worden. Dit wat je nu voelt, Tina ook heeft gehad en ik gisteren heb gehad, is volgens mij een soort van fase waar we doorheen moeten ofzo... Maar hou in het achterhoofd: Het gaat ons lukken, wij worden ook zwanger! Een super dikke knuffel van mij!!!
Nino en Mira, meiden ik begrijp jullie ook zo goed!!! Ik had hetzelfde gevoel nog een week geleden toen ik dacht gewoon ongesteld te worden. Heel frustrerend om de blauwe lijst steeds kleiner te zien worden. Hoop dat jullie heeeeel snel op de roze lijst mogen, meiden ik duim me gek! Nino, idd deze ronde pre-seed gebruikt haha! Kvind een wondermiddel Hier ook trek aan het krijgen. Manlief werkt tot 20uur dus ga lekker voor mezelf een klein bakkie aardappelgratin maken met een salade. Vk-praktijk was trouwens al dicht. Zijn maar beperkt telefonisch bereikbaar per dag voor het maken van afspraken enz.
heeey dames, sorry voor de verwaarlozing... @ Wen: hahah ik had ook van die boterkoekblokjes Zit alleen net iets onder jou, had er 3 op hahaha. @ Mira&Nino: Snap jullie heeeeel goed, komt allemaal goed.. T duurt alleen zo alle-jezus lang haha. Echt, het komt goed!!!! @ Skaya; Get used to it Ik ging ook van 36/38 naar dit haha. @ Foto: ff snelle snapshot!
@ skaya: na n weerk of 8 was mijn 'ingevallen' gedeelte van mn buikje weg haha. En na n week of 12 zag je echt n rond buikje en nu ben ik 21 weken.. Als ik kleding aan heb zegt iedereen dat t nog weinig voorstelt voor 21w. Nou ik vind t prima, des te minder hoeft er straks af
Stampertje, jaaaa precies! Je hebt gelijk! Hoewel je nog kans hebt dat je ineens heel hard gaat groeien! Van collega's weet ik dat je buik na de eerste nog wel grotendeels 'terugveert' in zn oude staat, maar dat het na de tweede en zeker de derde meer los gaat zitten. Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen foto's en filmpjes tijdens de bevalling? Het valt mij op dat heel veel mensen dat wel doen, terwijl ik heel duidelijk weet dat ik daar geen foto's of filmpjes van wil hebben! Na de bevalling is de camera meteen welkom!
Camera (foto of video) bij de bevalling: Ik zou een fotocamera niet erg vinden. Foto's kun je uitzoeken en dus ook foto's waar een bepaald lichaamsdeel op staat (die ik andere niet wil laten zien) kan je eruit halen en alleen voor jezelf/manlief houden. Dus dat zou ik niet eens zo erg vinden, maar video.. Neeeeeeee! Schoonzus heeft foto's van haar bevallingen en deze zijn erg discreet gemaakt (ik mocht de persoonlijke foto's wel zien ), dus niet constant haar 'onderkant' super duidelijk in beeld, maar bijvoorbeeld net haar been ervoor of alleen een foto toen het hoofdje te zien/geboren was, zoiets. Dus af en toe was er iets te zien van haar 'onderkant' of een borst/tepel. Maar we zijn samen al een paar keer naar de sauna gegaan, dus ik heb wel meer van haar gezien Vanmorgen opgestaan met een dikke en rode wang/oog (ter hoogte van mijn jukbeen en alleen de linkerkant). Vanmorgen al proberen te koelen (met een zak groente uit de vriezen ) om de zwelling weg te krijgen en die is inmiddels al weg, maar de roodheid is nog steeds niet weg en het voelt ook nog steeds erg warm. Ik heb niet het idee koorts te hebben. Iemand ooit zelf ook gehad? En dan vooral een hele dag (of langer)? Ik heb zelf wel eens vaker dat ik met een dik oog/jukbeen wakker wordt, maar dat trekt dan na een half uur tot een uur weer weg. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Zwager vroeg al of ik last had van mijn verstandskiezen, maar als het goed is heb ik die niet.
@ kleding, nou ik zal eens goed gaan shoppen. Was nu eventjes breda in. Ik kan niet meer heel de stad door. Dan doen mijn bekken zo'n pijn. Lijk wel een oud wijf dan. @ borstvoeding, ik wil dit niet gaan geven. Heb hier geen prettig gevoel bij. Geef liever een fles. Vind het wel mooi om te zien bij een ander, maar hier heb ik er helemaal niks mee. @ fototoestel hoeft hier echt niet tijdens de bevalling. Natuurlijk wel nadat onze knul er is. @ mams, Heb jij al aan je verloskundige gevraagd over je pijn in je bekken? @ hier nu aan het werk. Heb slaapdienst. Vandaag nog niet veel uitgevoerd. Houd me echt rustig. Veel pijn vandaag
Goedemorgen! Ik ben al weer een uurtje wakker en opgestaan. Was misselijk in bed (wat verkeerds gegeten denk ik), nu al minder last van Zelfs mijn dromen proberen me gek te krijgen. Gedroomd dat ik bevallen was van een jongetje (een super schattig kindje, leek heel erg op mijn vader). Hij was helemaal niet lastig, mijn moeder en manlief waren er helemaal blij mee Maar wat was het jammer toen ik wakker werd... Weg baby Vandaag weer middag en avond weg, dus tot vanavond laat!!!
whaha, mira, weet je zeker dat je iets verkeerds gegeten hebt ik was bij sjoerd elke ochtend misselijk.. en ging pas over na een crackertje... hier een rotnacht gehad.. lag er optijd in... lag lekker tv te kijken.. sliep ik eindelijk bijna, begint tjeerd mega te snurken.. vervolgens kwam jelle om 4 uur en 5 uur.. klaar wakker... wilde spelen.. had sjoerd om 6.30 zijn bed nat.. toen heb ik tjeerd er maar uitgeschopt... en ben ik blijven liggen tot 8.30 zo komt mijn zusje met haar 3 dochtertjes.. moet ze alle 4 even knippen voor de bruiloft.. om 12.10 gaat tjeerd weg.. om 14.50 word sjoerd opgehaald en om 18.15 komt mijn zwager mij en jelle halen... sjoerd doet vandaag mee met een profecioneel theater.. en dat stuk leren ze dan in 1 dag.. (www.devliegendespeeldoos.nl) morgen dagje bij mijn schoonouders (viert mijn schoonvader zijn verjaardag..) dus weer lekker veel verplichtingen.....
Nou Jannie, drukke agenda! Hier mega verkouden... Een vol snot hoofd. Kost zoveel energie... Neusspray mag je niet gebruiken tijdens je zwangerschap, stomen vind ik echt een hel.... Iemand tips?
Hier loopt het snot ook echt met bakken me neus uit, hoort erbij ook zeggen ze. Omdat alles slapper is in je lijf, heb je dit ook veel eerder en erger. Ik heb ook regelmatig een bloedneus nu. Ik snuif nog wel eens op zo Vicks neusDildo noemt mijn vriend het. Geeft even lekker lucht. En ja verder, ui naast je bed. Beterschap meid. En ja als het echt heel vast zit, toch maar even stomen. Ik doe het dan altijd met gedroogde kamille, net wat zachter.
@all, ff jullie mening. Een vriendin van mij is haar studie voor huisarts aan het afronden. Nou loopt ze hiervoor ook hele diverse stages, en ze zit nu dus in een verloskundigepraktijk in Den Haag. Daar raden ze zwangere vrouwen aan dit te gebruiken. Ik had er al eerder over gehoord, maar toen zij me gister belde. En bijna gilde, Wen, dit moet je echt kopen hoor. De vk zweren hier erbij. Ga ik nu toch denken, zal ik?? Wat jullie?? Epino | Dé voorbereiding voor een natuurlijke bevalling
Mira, jaaa die dromen ken ik! Heel vervelend als je dan weer wakker wordt! Je droomt dan echt over het zitten op een prachtige roze of blauwe wolk! Jannie, woowww wat een drukke dag na zo een vervelende nacht! Ik wens je succes!! Wen, keb ff gelezen op de site. Vind het doel opzich wel handig, met dat oprekken. Heb alleen niet de prijs voorbij zien komen? Als jij het nou gaat uitproberen, dan ben ik benieuwd naar jou ervaringen! Vind het wel een beetje eng klinken, dat oprekken. Kan me het gevoel van een paar jaar geleden bij de gyn nog heel goed herinneren toen ze die eendenbek steeds een beetje verder opendraaienden. Toen bloede ik al een hele dag daarna. Je hebt ook een soort gel/creme, die je kan smere om die huid daar beneden elastisch te maken, schrijnt ook te helpen tegen scheuren en knippen. MiniM, hier ook verkouden!! Al sinds de bevruchting hier ongeveer! Ik gebruik al 2 jaar bijna dagelijks neusspray en kan echt niet zonder, want dan slaap ik niet. Gebruik wel heeeeel weinig, maar misschien toch maar is mee naar de dokter als ik er echt helemaaaal mee moet stoppen.
@skaya, je mag geloof ik alleen maar zoutoplossing neusspray gebruiken als je zwanger bent. Even goed navragen hoor. Volgens mij kost het appartaat 135 euro. En vanaf week 36 a 37 moet je hiermee beginnen. Ben als de dood om uit te scheuren, dus ik grijp alles aan. die olie heb ik ook al gezien. Staat ook al op me lijstje..
@stampertje, vergeet jou helemaal.. Wat een mooie ronde buik. Zo leuk om te zien. Kom maar door dames met die buikfoto's!!
Wen, ik gebruik die van Vicks met Aloe Vera en een chemisch goedje! Probleem is alleen echt dat ik zonder niet kan slapen, omdat zodra ik ga liggen alles volloopt en ik het ontzettend benauwd krijg. Gebruik maar voor 1 neusgat een half pompje zeg maar...maar toch even de ha belllen om te kijken voor een oplossing dan! 135 euro vind ik wel duur zeg!!! Ik wil ook wel alles aangrijpen wat scheuren en knippen en al helemaal de vacuumpomp of die tang kan voorkomen (vooral die laatste bezorgt me kippevel!) Heb je ook een link voor die olie?
Zou het echt even navragen hoor meid, volgens mij mag het niet die neussray. Dit is die olie die ik bedoelde. Helemaal tegenhouden kan je het denk ik nooit, maar als alle beetjes een klein beetje helpen, ga ik ervoor. Desnoods zo'n pomp van 135 euro. Perineum Massageolie - Weleda - Weleda
@Wen: vind het veel geld hoor. Zou eens informeren hoe je eigen vk er over denkt. En 'het gebied' door je Lief laten masseren schijnt ook goed te helpen. (helaas zou die van mij me uitlachten) Denk ook dat iedereen daar wel bang voor is, uitscheuren/ knippen. Snot: gelukkig (nog?) weinig last van. Hier: op tijd proberen te relaxen en ondertussen nog zo veel mogelijk proberen te doen. Vanmorgen (in opdracht van LIef) even gewinkeld. Wat broeken gekocht, kleding om te sporten en bh's.