Pink Ladies (Part III)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juultje, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Skaya ik heb toevallig gisteren de hele tijd lopen wrijven over een bepaald stukje onder mijn ribben wat raar aanvoelde. Ik heb de laatste tijd ook dat ik de schoppen helemaal aan de zijkant van mijn buik en vlak onder mijn ribben voel. Als ze hoog aan het schoppen is dan ben ik altijd bang dat ze een rib raakt. Maar dat is nog nooit gebeurd. Althans niet dat ik dat duidelijk voelde. Ik kan nu ook minder goed bukken en zo. het gaat echt in de weg zitten, hihi. Heb je dat ook?

2. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Me sterkte vandaag! Ik denk aan je.

Juultje fijn dat er nu actie wordt ondernomen. Geeft alweer een geruster gevoel lijkt me. Even een vraag. Zijn die steken en krampen niet van het indalen of is het al ingedaald?

Kirsten wat vervelend dat je nog steeds zo bloed en dan moet je ook nog werken. Best lastig lijkt me. Kan je je aandacht er wel een beetje bijhouden?

Hier gisteren naar de vk geweest. Ik ben een beetje van slag ervan, dus daarom even het hele verhaal. Dan ben ik het even kwijt.
    Ben nu 1 kg aangekomen. Gewicht was prima volgens deze vk. (Was een andere dan vorige keer) Ik lig mooi op schema. Bloeddruk van 55/120. Onderdruk was een beetje laag, maar dit is niet erg.
    Verder gaf ik dus aan de ik snel moe ben en redelijk vaak harde buiken heb. Toen ze het hartje ging luisteren hoorden we de hartslag eerst snel en toen langzaam. Ze vroeg of d'r veel voelde. Ja gelukkig wel. Ik dacht oh jee straks is het niet goed. Toen bleek het mijn hartslag te zijn die er doorheen te horen was. Ze vroeg of ik gespannen was. Tja ik had wel weer een drukke dag gehad. Dit is volgens de vk in combinatie met mijn strakke buik op dat moment, de harde buiken en het snel moe zijn niet goed. Ik moest maar in bad gaan of douchen om te ontspannen. Verder moet ik rustiger aan gaan doen, omdat ik anders kan heb op een vroeggeboorte:$. Dat was even schrikken. Nu maar met mijn mannetje afgesproken dat ik mijn werk prioriteit is en dat ik verder weinig afspraken maak. Daarnaast komen mijn moeder en schoonmoeder helpen schoonmaken. Ik hoop dat dit helpt, anders moeten we dan maar weer verder kijken.

Sorry voor het hele verhaal, maar ik moest het even kwijt.

3. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Kwiebje, jaaaa dat met dat bukken heb ik ook. Schoppen voel ik ook steeds hoger. Soms ligt hij ook met zn hoofd onder mn navel te duwen...ook bijzonder gevoel moet ik zeggen :p Gelukkig zijn de bewegingen niet pijnlijk...vind nog steeds heerlijk :D

Je vk verhaal is wel even schrikken ja. Maar beter dat ze nu al zeggen dat je een stapje terug moet doen en je hier op tijd gehoor aan kan geven. Hoop dat je buik zich dan wat meer gaat ontspannen. Hoeveel uur werk je in de week? Wel fijn dat je hulp krijgt bij het huishouden!

4. me83

me83 Niet meer actief

hey meiden bericht vanuit het ziekenhuis.. nog redelijk rustig.. net de 2e ronde pilen gehad.. en nog weinig pijn. ik heb zo het idee dat dit nog wel lang gaat duren.. pfff.

5. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Kwiebje/Skaya: Hier ook soms een pijnlijke buik. Heb het gevoel dat frummel er soms langs mn navel uit wil. :D Dan voel ik echt een harde bobbel in mn buik. Gelukkig heb ik zittend werk en voel ik het dan niet zo erg...maar o jee als ik naar de printer loop. Dan is het soms echt wel pijnlijk. Buikje gaat ook in de weg zitten. Als iets verder weg ligt op mn buro, stoot ik volgens mij frummels hoofd wel eens ;):D Autorijden is niet meer zo comfortabel en iets oppakken van de grond...tja, das dan met de benen wijd en dan door de knieën :D Tja, je moet jezelf een beetje behelpen he.

Ik zit erover te denken om een "upsie belly" aan te schaffen... De buikband voor tijdens en na de zwangerschap! | Upsie Belly Dat zou meer steun aan je buik/rug/bekken geven. Heb wel steeds vaker last van mn rug, en vind mn buik soms best zwaar. Volgens manlief begin ik ook zo een "zwangerschaps-waggeltje" te krijgen. Als we gaan wandelen met de hond, kan mn buik soms echt pijn doen. Alsof ie echt 'hangt'.
    Iemand van jullie ooit gehoord van zo'n upsiie belly? Of misschien ervaring ermee? Ik kan op internet geen ervaringen vinden namelijk...

Kwiebje: Jee das wel schrikken ja... maar vind het wel goed dat ze je een beetje 'bang' gemaakt hebben. Je beseft gelijk goed dat je je rust moet nemen en wat de risico's zijn als je dat niet doet. Hoop in ieder geval dat de situatie wel veranderd als je die rust neemt. En wie zegt nu nee tegen een warme douche/bad en een beetje hulp in het huishouden?;) Het heb ook z'n voordelen hoor :)

Me: zow dat duurt wel lang hè...of lijkt dat maar zo? Had gehoopt dat je nu alles al achter de rug zou hebben. Sterkte meid. Ik steek straks een kaarsje voor jullie aan.

6. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Me vlot dus nog niet echt. Hopelijk werkt de tweede pil beter. Sterkte!!

Tina en Skaya ik herken het benen wijd als je iets moet oppakken, haha. Dan voel je je pas echt zwanger! haha. Zo'n upsie belly zicht mij niks. Maar ik kan me voorstellen dat het ondersteuning geeft en de boel meer op zijn plek houdt. Dan blijft je belly lekker upsie;)

Bang ja dat was ik. Ik kon zowat niet in slaap komen! En als ik eerlijk ben is hulp bij het huishouden heeeeerlijk!! haha ik heb er nu een geldige reden voor. Daar ga ik lekker van genieten:D Positief bekijken.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Me, scht, wat jammer dat het niet wil doorzetten.
    Heb je cytotec???En 2 pillen tegelijkertijd??

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Me: sterkte vandaag

@Mams: idd wel goed geslapen. Ze heeft tussen 2 voedingen 4 uur ipv 3 laten zitten. Helaas heeft ze een regeldag en is ze wat afgevallen. Baal er zo enorm van. Net geprobeerd haar wakker te maken voor extra voeding..... maar helaas vergeefse moeite. (zucht)

beurs gevoel: misschien de baby die veel op dezelfde plek heeft liggen schoppen?

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Me, ik vind dat er ook erg lang tussen zit, die pillen?
    Ik moest om 7uur de 1e 2. Om 10 uur de 2e set en om 14:00 de 3e al.
    Zou gewoon vragen of ze wat korter op elkaar mogen hoor.
    Anders ben je straks 3 dagen bezig, dat lijkt me niet de bedoeling.

Vaddie, jammer altijd die regeldagen. Maar ze hebben ze niet voor niets he.

Kwiebje, oei dat is idd wel heftig.
    Ik persoonlijk kan me niet vinden in je standpunt dat werk prioriteit is. Lijkt mij dat de baby prioriteit heeft.
    Als jij straks in het ziekenhuis beland omdat je bevalling begint heeft de baas ook niks aan je.
    Minder aan een ander denken meid, meer aan jezelf!

10. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    goede middag meiden...
    heb nog niet bijgelezen.. vanmiddag pas de laptop gekregen en internet lag er in het ziekenhuis uit...

maar goed...
    zal ff beknopt vertellen wat er zoal is gebeurt.. binnenkort uitgebreider in mijn weblog..

dinsdag
    om 7.00 melden inleiden
    om 7.30 vliezen gebroken en 2 cm ontsluiting, tuutje half verstreken
    om 8.00 de eerste weeën, arst verwacht dat het snel zal gaan..
    om 10.00 4cm ontsluiting en verweekt
    om 12.00 7 cm, perweeën
    gyn erbij, mee mogen persen om te kijken of de laatste cm wilden ontsluiten.. erg heftig!

helaas ging het toen minder met femke.. hartslag daalde flink(zat soms op de 80 volgens tjeerd), ze had in het vruchtwater gepoept en had enorm veel en heftige weeën (toen hadden ze tussendoor de pomp al van 4 naar 2 gezet.

uiteindelijk na veel verschillende mensen op de kamer gezien te hebben met grote spoed naar boven voor een keizersnee.. medicijnen gekregen om oa de weeën te stoppen, kinderarts gebelt, geen tijd voor ander bed, geen tijd om sieraden te verwijderen en nagellak end.

ruggeprik gezet, wat een zaligheid!!! en heel vlot daarna is femke geboren.. heb haar een seconde gezien, toen is ze samen met tjeerd naar een andere ok gegaan om te checken(lag op een ok waar ze normaal geen KZ doen, maar was heeeel erg druk dinsdag)
    toen femke heel even mogen vasthouden... voor ze weer naar beneden moest met tjeerd, want was te koud boven..
    ik naar de uitslaap, waar ik onder een warmtedeken kwam, want door alle adrialine bleef ik trillen en kon ik niet ontspannen..
    rond 15.30 mocht ik ook naar beneden, waar ik hoorde dat femke 4640 gram woog...

helaas viel ze daardoor onder diabetesprotecol en was haar suiker 2.3 en krijgt ze dus bijvoeding...
    inmiddels een hoop voedingen verder heeft ze diabetesprotecol verlaten en goed afgesloten.. en krijgt ze alleen nog vanacht bijvoeding...
    door de bijvoeding loopt bv nog slecht, kost een hoop tijd en energie van mama en femke....

zo ff eten (ze zijn al in de gang aan het uitdelen en dan weer eten geven, bijvoeding geven(via slangetje bij de tepel) en dan andere kant kolven....

11. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Kwiebje ik kan me voorstellen dat het schrikken is maar inderdaad je moet het van de positieve kant bekijken en doen wat er nodig is voor je baby. Dat beurse gevoel kan inderdaad de ligging van de baby zijn.

Me wat duurt het lang. Hopelijk is het nu wat sneller aan het gaan. Veel sterkte.

Jannie heftig. Hopelijk gaat het snel een beetje beter.

Kwiebje je vroeg of de steken geen indalen was. Maar baby is aantal weken geleden al ingedaald en lag vast in de bekken. Dus dat is het niet.

Mijn moeder woont ver weg van mij maar stond onverwacht op de stoep. Heel fijn! Dus die heeft vandaag voor wat afleiding gezorgd en ook echt gemerkt dat het weeen zijn wat ik af en toe heb. Dus hopelijk kunnen ze vanavond in het ziekenhuis iets voor me betekenen en anders kan ik hopelijk een nachtje goed slapen.

Vaddie jammer dat ze weer iets is afgevallen. Blijft lastig. Maar verder doet jullie meisje het goed?

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jannie, meid wat een verhaal!!
    Maar het is voorbij, achter de rug en klaar.
    En je hebt Femke in je armen :D
    Wat heerlijk genieten.

Me, ik hoop dat het nu allemaal wat vlotter gaat nu dat we niks meer van je horen.
    Mocht je dit lezen.
    Als je druk naar beneden begint te voelen...gewoon melden.
    Ik heb er een uur mee gelegen omdat ik niet durfde.
    Het kindje is zo klein meid..je hoeft geen uren hevige pijnen te lijden.
    Succes meid.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Juultje, wat fijn dat je moeder er vandaag was.
    En ik hoop dat ze vanavond in het ziekenhuis ECHT wat voor je kunnen betekenen.

14. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Jannie dat ging allemaal snel zeg! Fijn dat ze van het diabetisprotocol af is! Hopelijk zijn de bijvoeding ook snel niet meer nodig. Geniet in ieder geval van jullie meisje. Wat zeiden de jongens over hun zusje?

Balen dat ze nog niet goed op gewicht zit! Misschien morgen als ze weer een goede dag heeft.

Mams mijn kindje moet inderdaad prioriteit hebben. Ik wil alleen proberen door mijn tijd anders te besteden dat ik het zo lang mogelijk vol hou. Ik ga wel tot aan mijn verlof vrije dagen opnemen. Als dat niet lukt, dan moet ik wel minder werken.

Juultje het kan dus geen indalen zijn. Kunnen ze je dan wel vertellen waar het vandaan komt? Of hoort het er gewoon bij? Fijn dat je moeder is gekomen!!

Hoe zou het met Me zijn?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Vaddie...regeldagen zijn er niet voor niks...ik zou dr niet wakker maken voor een "extra" voeding.
    Lijkt me dat je zo snel mogelijk een ritme wilt vinden met dr?
    Dan zou ik het niet steeds door de war gooien.
    Als zij dat zelf doet is het prima...maar als jij het doet veranderd het ritme voor haar steeds, dat is verwarrend.
    Regelmaat is echt heel belangrijk... Dan zal ze uiteindelijk met de klok gelijk gaan slapen ;) word wakker als het echt tijd is voor de voeding enzo. En als ze vaker komt, komt ze vaker. Maar, zo legde de kraam mij uit, het is wel heel belangrijk dat jij zelf aan het ritme vasthoud.
    Hoe gaat het verder met jou?

16. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Sorry meiden, heel weinig tijd om terug te lezen en te reageren, dus alleen ff ego-bericht...

Me: Sterkte meid.. Hoop trouwens dat mijn verhaal je niet kwets/onnodig pijn doet.. Dat is het laatste wat ik wil..

Dit is hem dan!! Onze lieve Jim :D Tis zo'n ontzettend lief mannetje!!! Hij wil snachts alleen niet in z'n wiegje slapen, dus dat is t enige waar we nog tegen aan lopen. Borstvoeding gaat erg goed, hij is na 2 dagen afvallen nu weer 2 dagen al aangekomen, dus dat is bijzonder goed! Daardoor zit hij nu al weer op 3820 gram (geb.gewicht was 3940) Hij gedraagd zich echt voorbeeldig, is echt heel lief en rustig..

De bevalling is ook erg goed gegaan.. Helemaal zonder pijnbestrijding!! Ben daar heel blij mee. Kon goed omgaan met de pijn!
    Ff in t kort hoor..

04.30 begonnen de weeen.. Ze werden na een tijdje steeds pittiger, daarom verlosk. gebeld om 8 uur.
    08.30 Verloskundige kwam kijken naar mijn ontsluiting, 3/4 cm al!! :D
    Ze zei bel maar als je vliezen breken, en zo niet dan kom ik tussen 12 en 13 langs.
    11.00 Vliezen braken, wat is dat gek zeg!!! Alles zeiknat, echt bizar.
    11.30 Verloskundige kwam hier, weeen waren op dat moment erg heftig. Inwendig onderzoek gedaan en wat denk je? 6 cm, ik mocht al naar t ziekenhuis!!! Verloskundige gaf aan dat we naar t ziekenhuis moesten gaan, en dat zij rond 13.30 langs zou komen omdat ik dan waarschijnlijk rond de 10 cm zou zitten..
    12.00 Aangekomen in het ziekenhuis, weeen werden nog erger, gevoel van heel erg naar het toilet moeten, ook de drang van het persen bijna niet kunnen onderdrukken! Verlosk. gebeld, kwam er aan was nog even ergens bezig.
    12.15 Weeen waren zo heftig dat de verlosk. nogmaals gebeld werd. Ze zei er zo snel mogelijk aan te komen.
    12.30 Verloskundige kwam, en ja hoor, 10 cm ontsluiting!!
    13.00 tot 14.47 geperst, een heel klein knipje laten zetten en ja hoor, toen was Jim er!!! :D Echt zoooo prachtig om dat mee te maken!
    17.10 Yes! We mogen naar huis, om 17.30 waren we lekker thuis, fijn!!!

Verlosk., kraamhulp en mijn vriend waren helemaal verbaasd dat ik zo ontzettend kalm ben gebleven tijdens de bevalling. Ik was heel rustig en had alles goed onder controle. Ik heb niet gescholden, niet lelijk gedaan, en helemaal niet geschreeuwd of geroepen!!

Zo zie je maar, er bestaan ook vlotte bevallingen haha. Niet lullig bedoeld he, maar heb denk ik gewoon aardig wat geluk gehad ofzo?? En de zwangerschapscursus heeft hier ook zeker een aandeel in ! Dat weet ik zeker..

Wacht nu nog op de laatste avondvoeding, daarna gaan we slapen..

17. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Hier ook niet veel gelezen., Maar die foto kan ik niet omheen natuurlijk!!
    Mooi ventje Stampertje.,!! Heeel mooi.,

18. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Stampertje wat een mooi mannetje!! Zo schattig.
    Voor zo'n bevalling wil ik wel tekenen zeg. Rustig blijven is volgens mij heel belangrijk.
    Fijn dat Jim het zo goed doet! Je zult wel erg trots zijn op hem!
    Geniet ervan.

Hier heeft manlief gisteren het kamertje opgezet. Het staat leuk!! Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.

19. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Stampertje: Wat een mooi jongetje en een mooie bevalling (lijkt mij).
    @Me: hoe gaat het met je?

Hier: Vandaag weer proberen te werken, heb gisteren overgeslagen, kon dinsdagmiddag amper lopen..We zullen zien..
    Weet iemand wat cbp 39,7 betekend? Stond op mijn formulier van de gyn voor de vlk.

20. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Kylie: geen idee wat dat cbp betekend.

Stampertje: Ooooh wat een mooi mannetje! Gaat een hartenbreker worden! Let op mijn woorden! :) Wat een mooi kleurtje heeft ie ook. Zal dat italiaanse wel zijn...of je hebt em al onder de zonnebank gelegd ;):D Lekker genieten meid! Zo te lezen heb jij een droombevalling gehad. Daar teken ik ook voor!

Kwiebje: Tja, het rustiger aandoen is het enige wat op dit moment goed is voor je. Ik begrijp dat je graag wil blijven werken. Zou ik ook hebben hoor. Ik denk ook dat je bedoelt dat je werk prioriteit heeft op je huishouden en leuke-dingen-tijd. De baby staat natuurlijk op nummer 1. Zolang je tussendoor je rust maar neemt, lijkt me dat wel kunnen. Maar wel blijven luisteren naar je lichaam hè!

Hier gisteren overdag ook last gehad van mn buik...maar toch koppig doorgezet (ik met mn goeie raad hierboven:)), en dat heb ik me 's avonds kunnen bekopen. Superharde buik gehad! Douchen hielp niet. Ben van ellende maar op de bank gaan liggen tot manlief thuis was. Begon die ook nog te zeuren voor een rugmassage...ik kon 'em wel afschieten! "Man! Ik loop al dagen met een pijnlijke buik, pijnlijke rug, pijnlijke kuiten, moeheid en noem maar op...en jij gaat MIJ vragen voor een massage???:x Fl*kker jij gauw effe op!:x" Aaaah, was helemaal niet zo bedoeld...maar kwam der weer rot uit natuurlijk :) Whaahaaa hormonster!:D Maar de boodschap was wel duidelijk :) Zijn kort daarna maar naar bed gegaan. Lag al te soezelen op de bank.
    Vannacht gillend wakker geworden uit een nachtmerrie...pfff komt geen einde aan die dromen. En ik hoop zo dat ik een keertje Vin Diesel tegenkom in die dromen...nee...ik droom alleen maar enge dingen! En dan ben je overdag niet echt uitgerust. Vanacht kogels moeten ontwijken en gevochten tegen een hulk-achtige dame...die kennelijk alleen ik onder controle kon houden (en ik maar gillen tegen de politie dat ze haar moesten boeien :D), vorige nacht mn broer moeten redden omdat die vastzat in een gigantische worm, nacht daarvoor bevalllen en de baby ergens kwijtgeraakt...tja need i say more? Vin! Where are you????!!! :D:D:D
    Maar het gaat dus (wederom) een lange dag worden. Gelukkig had ik al afgesproken dat ik vandaag iets eerder naar huis ging. Heb nog een afspraak voor ons nieuwe huis. :)

Maar nu ga ik aan het werk...

Ow ja...effe ego...25-weken-mijlpaal behaald! Joehoe!

Deel Deze Pagina