Gefeliciteerd skaya! Tijd om te genieten van je wondertje Hoe spreek je zijn naam eigenlijk uit? Ik heb hem nog nooit gehoord Hier: ben weer aan het voeden, vandaar de absurde tijd Ik merk dat veel mensen joya der naam ook verkeerd uitspreken... Kom je ze tegen op straat, en dan hebben ze het maar over 'joja'... Euhm het is 'djoja'. tja, dat krijg je met zo een aparte naam. Maar we krijgen wel heel veel positieve reacties over de betekenis. Ben er weer vandoor. Kleine valt in slaap zoooo schattig!
Tina: Heb t ff opgezocht.., WAUW! Inderdaad een hele mooie betekenis, de naam zelf moet ik nog aan wennen, dat het Djoja was had ik wel begrepen.., Ach ook ik heb wel apartere namen op het lijstje staan hoor, maar manlief is er niet zo van, maar wie weet tegen die tijd !
We liepen al jaren rond met de namen joy en faith. Al een jaar of vijf...er was toen absoluut nog geen sprake van een zwangerschap Faith staat voor ons voor vertrouwen, geloven in en het lot. Na onze bbz en pcos kreeg deze naam een diepere betekenis. Zwanger worden zou voor ons niet vanzelfsprekend zijn... Joya betekent vreugde en komt van joy. Ook hier weer heel toepasselijk na ons 'verleden'. We zijn zo blij met dit wonder. Verder betekent joya in het oud grieks in zakynthos 'mijn lief'. Mijn man en ik spreken elkaar nooit aanbij de voornaam, maar altijd met 'lief'. En zakynthos was de bestemming van onze eerste vakantie samen. Een naam, boordevol met betekenissen voor ons. En het feit dat we dan een dochter hebben gekregen en we deze naam konden gebruiken... Het was zo voorbestemd voor ons... Een naam vinden is niet gemakkelijk. Over een jongensnaam werden manlief en ik het ook niet eens. Gelukkig zagen we met 30 weken dat het een meisje werd manlief zei toen gelijk: mooi, dan hebben we in ieder geval een naam!
@tina.. idd mooie betekenis voor de naam van jullie meid.. ik hou daar ook wel van van namen met betekenissen.. @dutch.. lees ik goed dat je weer 0.6 kg bent afgevallen? echt supergoed bezig meid! het gaat zo lukken om op je streefgewicht te komen!weer een stap in de goede richting! die dokters staan straks versteld van hoe goed jullie bezig zijn!
WAUW!! Mooi hoor.., Alles valt helemaal op zijn plek dus.., heel bijzonder! Hier: Vandaag ongi geworden, EN HOE?!?!! AUWWW!! Zit wel redelijk lekker in mijn vel, komt denk ik ook wel door het hele mooie weer.., wat genieten he meiden? Ik ga het hier wel weer op een laag pitje zetten, Maandag aan de Clomid beginnen, smorgens wel ff gyn bellen, maar deze cyclus mocht ik dus dan ga ik er ook voor ook! Heerlijk gewerkt vandaag, lekker druk, en net dik een uur met mijn maatje gelopen en genoten van dit heerlijke weer! Dutch: Je bent goed bezig, en ik denk veel aan je, ik hoop echt dat het voor jullie helemaal goed gaat komen. Ik kom nog wel weer een keer kijken hier, en ik hoop dat het niet dooft hier door FB...,
goeie avond meiden... ook hier heerlijk genoten van het mooie weer... manlief was een dagje weg, dus de ochtend in huis en tuin bezig geweest, ff mijn schoonmoeder gekleurd en geknipt en daarna heerlijk in de tuin gezeten... vanavond ff lekker hardgelopen (les5) en daarna een tutavondje erachteraan.. manlief zit met mijn broertje voetbal te kijken.. kirsten, fijn dat je ongi er is.. kun je weer verder.. ga heel hard voor je duimen.. dutch, zag je onderschrift... goed bezig meis... ook voor jouw blijven we duimen! tina, de naam kenden we hier al, jelle had een vriendinnetje op de psz die zo heette... vind hem erg mooi (al paste hij niet bij onze namen) facebook... tja, dat leest voor mij wat makkelijker op de telefoon... tijdens het voeden is de pc niet echt handig en ook in bed of in de tuin heb ik mijn foon meestal binnen handbereik.. dus vandaar dat ik daar vaker aanwezig ben... al is reageren ook dan minder.. met 3 kids ben je nu eenmaal altijd bezig en in de avonden ben ik blij dat ik ff rust heb
Ondanks dat ik maar 1 kindje heb hier ook erg druk. Heb eigenlijk alleen op mijn werk tijd om hier te kijken. (hoe erg is dat eigenlijk? haha) @skaya: ook hier gefeliciteerd met jullie man. @Kirsten: je weet dat je op fb ook al die meldingen uit kan zetten. Dan kan je kijken wanneer jij eraan toe bent. We willen je natuurlijk (hier en daar) niet missen. Kira doet het erg goed. Je ziet er per week nieuwe ontwikkelingen. Zo kan ze sinds gisteren dingen met 2 handjes vastpakken. Nog even en ze kan de fles zelf drinken. (hij is nu nog veel te zwaar) Met mij gaat het wel redelijk. Zit niet lekker in mijn vel en merk dat ik weer richting een depressie neig. Man en ikzelf zijn dus bezig om te zorgen dat het niet gaat gebeuren.
@vaddie.. oh wat rot zeg dat je weer wat depri bent.. hopelijk maakt het mooie weer en leuke uitjes het een beetje beter..komt het door je werk dat je niet lekker in je vel zit? als je er niet over wilt praten moet je het zeggen hoor.. sommige dingen zijn prive(al delen we hier behoorlijk veel met elkaar) super dat kira het zo goed doet.. en ook motorisch gezien al lekker met de handjes wappert!
Jannie: Les 5 al? Goed bezig! Doe je het om wat af te vallen of gewoon voor je conditie en ontspanning? Vaddie: Wat rot dat je niet zo lekker in je vel zit... hoop dat het mooie weer je een beetje kan oppeppen. Of die kleine meid van je. Leuk om te lezen dat ze het zo goed doet. Ik kijk stiekem ook uit naar de ontwikkelingen van Joya. Ze is enorm sterk in haar nekje en zou het liefst van al gewoon haar hoofd rechtop houden. Doet ze heel erg haar best voor. Vind het alleen zo zielig dat haar hoofdje dan naar voren 'kopt'. Tja, zo moeten ze het leren he. Ik heb nog een vraagje... heeft iemand hier een boek van 'oei ik groei'? Ik zou er ook graag 1 bestellen, maar nu zag ik op bol.com dat er verschillende boeken zijn...en nu weet ik dus niet welke ik juist moet hebben
@tina.. ook al zo sterke meid!die ontwikkelingen zijn altijd leuk om te zien... al gaat het soms heel snel!
@Vaddie: wat *** dat je je zo naar voelt.. Goed dat jullie er samen wat aan doen, heb je ook iemand om op terug te vallen. @Oeiikgroei: geen idee.. Ik wilde hem kopen, maar heb hem aan mijn moeder gevraagd, anders had ze niets meer om te geven
vaddie, wat rot meid dat je je weer wat depri voelt Hopelijk kunnen jullie het samen goed aan. Oei ik groei, ik heb me toen op de website geabonneerd op de sprongenwekker, en verder nooit in het boek gekeken. Tygho is op school, niet verkleed...En twas drama met wegbrengen. Alles was anders, moesten meteen in de kring enzo. Heb em huilend bij de juf achtergelaten. Arm jong, hij kan er zo slecht tegen als dingen anders gaan dan normaal.
@Me: wil ik best delen hoor. Is (denk ik) een combinatie van facturen. De veranderingen ivm de komst van Kira (ben niet zo goed met veranderingen), de onzekerheid op mijn werk, en natuurlijk die hormonsters. @tina: enigste waar je op letten zijn de hoeveelheid sprongen. Oudere boeken gaan nog uit van 8 sprongen ondertussen zijn het er 10. Heb het boek toen 2e hands besteld. En wat idd ook al gezegd is. De app is ook goed en kost een stuk minder. @Mams: vervelend dat je kleine grote man zo overstuur van die veranderingen. Hopelijk heeft hij toch nog een leuke dag ondanks het vervelende begin.
@vaddie... ohh erg vervelend.. en zeker een kleintje.. hoe leuk het ook is.. brengt veel veranderingen mee.. die heeft niet een strak schema ofzo.. tis echt go with the flow! maar dat komt wel goed hoor meis... tis even moeilijk maar je groeit er wel in dat je sommige dingen even laat voor wat het is.. morgen weer een nieuwe dag! hopelijk vind je wel snel een superleuke baan! anders eens kijken op sites van MVM ... die zoeken soms nog wel eens consulentes om mensen een intake te geven bijv.. ook superleuk lijkt me dat.. al heb je dan wel een auto nodig of een leenauto van hun..maar je komt vast wel iets leuks tegen! nog een paar maandjes en de ergste hormonen zijn weg! maar lekker blijven sporten.. tijd voor jezelf is erg belangrijk.. je bent meer dan alleen een moeder!
Ohhhh Meiden wat is het druk met zo een kleine!!! Ik weet niet eens welke dag het is elke keer!! Alsk meer tijd heb kom ik meekletsen hoor!! Zn naam spreek je uit als Ber-Kaay. Tina, wanneer komt jou bevallingsverhaal De mijne hebk wel al soort van getyped maar heb t idee dat er gaten in mn verhaal zitten.. Liefs!!!!
Meid, je kleine is er net!! Tuurlijk ben je harstikke druk...al die mensen die jullie manneke willen bewonderen Komt allemaal vanzelf hoor Geniet nou eerst maar De tijd gaat al snel genoeg!
Skaya: Zoooooo herkenbaar!!!! Ik ben blij dat manlief de kalender invult en de agenda bijhoudt, want alles, maar dan ook alles gaat aan mij voorbij. Ik kan zelfs niet onthouden hoe laat ik nu gevoed heb, en wanneer de volgende voeding is... Ver-schik-ke-lijk! Maar dat komt ook door het slaaptekort En hoe moe ik ook ben...ik kan zo van der genieten. Hoewel ik tijdens het huiluurtje haar soms ook achter het behang kan plakken Het is een pittig dametje hoor Maar als ik haar dan probeer te sussen, smelt ik gewoon weer door dat gezichtje... Oh, bevallingsverhaal... Goed dat je het zegt! Was ik ook alweer vergeten Ga ik zo effe op mn profiel zetten Ook hier zijn er gaten hoor... gelukkig kan manlief die wel opvullen.
Meiden, ik heb een private-weblog aangemaakt met mn bevallingsverhaal. Hoop dat jullie het kunnen lezen...voor degene die interesse hebben
Jeetje Tina!! Ik heb net je bevallingsverhaal gelezen. Ik voelde gewoon mijn buik samentrekken. Je hebt het niet makkelijk gehad meid! Wat raar dat ze je op zaal lieten liggen. Dan duurt die nacht ook eeuwen lijkt me. Die paniek van de pijn doordat je ze niet door ademhaling kunt wegzuchten herken ik. Ik had op een gegeven moment wel een manier om het onder controle te krijgen. Gelukkig duurde het niet zo lang als bij jou!! Hoe kijk je nu op alles terug?
Tja... 1 keer en nooit meer! Ik kan er nu wel weer om lachen. Zeker als ik ons meisje zie. De pijn ben ik vergeten. Ik weet alleen dat ik door de hel gegaan ben op dat moment. Op de beelden (manlief heeft stukken gefilmd) is dat ook duidelijk te zien. Maar daar zie ik nu ook hoe zwaar manlief het heeft gehad. Dat heb ik tijdens de bevalling niet gezien. Manlief wil dit ook nooit meer meemaken... Dus ik acht de kans erg klein dat ik hier voor een tweede wonder ga meeschrijven