@nino, ik vind het prachtige testen. Je hebt twee strepen dat is het belangrijkste. @ Mira, wel jammer dat de placenta aan de voorkant komt te zitten. Voel je je kindje later en veel minder vaak. Hier ook gehad. Op het laatste voelde ik hem helemaal niet meer. Fijn dat je nog eens mocht kijken.altijd leuk. Hopelijk bloeddrukde volgende keer lager.
@mira, hier bij sjoerd ook placenta aan de voorkant.. voelde hem wel heel snel, maar voornamelijk aan de zijkant.. daar zag ik ook de trapjes...(bij jelle en femke was het andersom en zag ik de voetjes idd bij mijn navel end..)
Nino, toch ook maar even komen kijken naar je testen! Zien er supergoed uit. Hele duidelijke strepen!! Mira, mijn placenta zat aan de achterkant. Maar heb een vriendin gehad die de placenta voor had en toch ook dr kindje goed voelde. Spannend. Lang gelede dat ik hier geweest ben. Wel weer leuk. Veel tijd doorgebracht hier voor Berkays geboorte.
Nino: Echt wel mooie testen zeg! Verder heb ik heb niet echt veel te melden, maar kom wel even voorbij. De energie voor twee in het tweede trimester slaat mij over, dus ik moet nog steeds goed plannen. Maar ik klaag niet, want ik geniet volop van alle bewegingen die ik steeds vaker voel. Wel laat ik komende week even naar mijn bekken kijken, want ik vertrouw het niet helemaal, en liever een keer te veel dan te weinig he...
Hier is de echo. Gyn kon er niet veel over zeggen. Misschien is het een begin van een vruchtje, maar kan ook n restje zijn denk ik.
Als ik het zo zie zou ik ook de hoop nog niet opgeven, zou best eens een begin kunnen zijn.., Maar dat is toch echt afwachten.., O meissie wat wil ik graag dat ik iets voor je kan doen zeg..,
Dikke knuffel meid! Ik denk ook dat je, zolang je nog geen helder bloed gaat verliezen hoop moet houden. De duimen draaien hier overuren!!!
Hmmm, je ziet inderdaad vrij weinig op de echo... Ik heb bij Joya met +/- 5 weken een echo gehad om een te checken of het vruchtje zich ditmaal wel op de goede plek bevond. Mijn echo zag er heel anders uit... Ik weet niet of je mijn foto-album kan zien? Ik wil je niet ontmoedigen meid, bij iedereen ziet het er anders uit! Ik hoop echt dat het nog goed komt bij jullie.
Sorry dames, even klaagzang van mij... Ik ben terug van de GYN. Aangegeven dat ik deze week al 2x heb overgegeven ongeveer uurtje na het innemen van de pillen en dat ik iedere keer na inname meteen een vol, misselijk gevoel krijg wat enorm lang duurt voor het weg trekt. Bloeddruk was, doordat ik me echt niet lekker voelde, daarom ook weer wat hoger en dat zou met een hogere dosering niet moeten. Nu gaan we dus overstappen op een ander medicijn voor de bloeddruk, maar moeten we de vorige afbouwen. Maandag mag ik weer naar de GYN om mijn bloeddruk te laten meten en te kijken of we kunnen gaan afbouwen. Ik moet van de GYN die dag ook echt even gaan rusten in het ZKH voordat ik mijn bloeddruk laat meten, dus eerst even kopje thee drinken, even rustig aan doen en niet het ZKH inhollen, bloeddruk laten meten en dan gesprekje met de GYN... Hopelijk werken deze pillen beter, want de hele dag misselijk zijn, soms zelfs overgeven en enorm moe zijn (dagen zonder inspanning waren 12 of hooguit 14 uur...) is toch niet wat ik van het tweede trimester van de zwangerschap had verwacht... Voor de rest gaat het prima hoor. Mijn moeder, ze was mee omdat ik met de huidige meds niet mag rijden als ik me niet lekker voel, zag dat mijn onderbuik al echt omhoog komt, dus die was meteen trots Op naar een mooie buik, hij komt eraan!!!
Ik kwam weer eventjes bannertjes spieken @Kirsten: zonder meteen als een juf over te komen... jouw banner mist ergens de letter 'b'...
Ik zie t! Thnx.., stom.., van de week ff aanpassen als ik op de laptop zit., hihi Maar wat zijn we al ver he! Whiehooeee
Ja super ver! Echt niet te geloven! Mijn schoonzusje nog 5 weken, Kirsten nog 10 en ik nog 15... Raar idee...
Hier weer even een update over mijn wekelijkse controles bij de GYN en iets uitgebreider dan op FB Gisteren weer naar de GYN voor extra controle ivm bloeddruk. Hij was nu super, 121/75, en ik mocht mijn oude meds stoppen (waarvan ik bij een hogere dosis zo misselijk werd met overgeven en nog wat extra 'gezellige' bijwerkingen) en heb nu alleen de nieuwe meds nog over. Ik had aangegeven dat ik toch wel wat angstig was over of het nog wel goed ging met de kleine omdat ik nu opeens zoveel meds moest slikken en ik normaal zo anti-meds ben. En toen gebeurde er een wonder: De GYN die nooit extra dingen doet, want dat is gewoon niet nodig dus doet hij het niet, bood me een super super super snelle echo aan... WAUW! Dus de kleine gisteren weer even gezien. Echt secondenwerk hoor, maar toch weer een geruststelling Volgende week woensdag heb ik de 16 weken afspraak en kijken we meteen hoe het met deze dosis gaat en of we met de nieuwe meds moeten ophogen of niet. Vandaag komen ze van Moeders voor Moeders de laatste bakken ophalen. Afgelopen week erg moe geweest door een drukke week, dus veel geslapen en de plasjes de plasjes gelaten en dus vrij lege bakken. Maar toch heb ik met veel plezier meegedaan, heerlijk om mee te kunnen doen! We gaan snel he dames... Kan me nog zo goed voor de geest halen dat de informatrice van MvM hier zat en ik de week erop mocht beginnen met plassen in die kannen. Het gaat nu wel wat sneller, voor mijn gevoel. Mss door die wekelijkse controles bij de GYN. Dan denk je toch: Weer een weekje verder... Hier nog 25 weken te gaan, maar ik heb zelf het idee dat ik dat niet ga halen. Mede door mijn hoge bloeddruk, die vast nog wat op zal lopen tijdes de zwangerschap vermoed ik dat ik toch eerder of volledige bedrust ga krijgen of opgenomen zal worden in het ZKH... Ik zal het er volgende week bij de controle van de Verpleegkundige eens over hebben wat hun ervaringen zijn en wat de kansen zijn hierop.
Laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen Mira. Lijkt me geen pretje om te worden opgenomen voor langere tijd. Hier nu 3 dragen met griep ziek thuis en heb voor mijn gevoel al bijna doorligplekken.
Weer een update van mijn controles Vandaag weer op controle geweest, was eigenlijk de 16 weken controle, maar dan extra voor bloeddruk. Controles waren goed, bloeddruk ietsje aan het schommelen, maar dat maaktte niet uit. Verpleegkundige hield een heel verhaal over dat ik haar altijd mocht bellen enz... Nu ben ik niet zo van tussen afspraken door naar iemand toe, dus ik zal er niet vaak gebruik van maken, maar fijn om te weten dat ik haar altijd mag bellen voor extra controle, hartje luisteren ofzo. Meteen even hartje geluisterd en deze keer een trotse oma naast me op de kruk gezien. Helemaal glunderen Super om te zien hoor! Daarna even moeten wachten en door kunnen gaan naar de GYN. Die was ook helemaal blij met de bloeddruk en wilde me zelfs pas over 3 of 4 weken zien. We hebben samen voor 3 weken gekozen, aangezien ik hiervoor elke week ben geweest vanaf de 12 weken controle. En de GYN had een goede bui, want hij bood zelf een echo aan. Even verbijstering van mijn gezicht afgeveegd en daarna een nog blijere mama naast me gezien. Die had de kleine alleen nog maar op echofoto gezien en niet in real life op het apparaat Haar dag kan niet meer stuk, hahahahaha! De verpleegkundige gaf mij aan dat we na de bevalling sowieso 48 uur op het ZKH moeten blijven voor controle vanwege bloeddruk. Dus dan weten we dat ook alvast weer. Kan ik me erop voorbereiden
Als je het niet vertrouwd altijd bellen he. Ik ben ook niet zo van het bellen. Heb het een keer gedaan. Had het spaans benauwd. Had lars al 2 dagen niet gevoeld. Toen gebeld en mocht ik meteen komen. Gelukkig was alles goed. Hier ook aantal dagen moeten blijven na de bevalling. Was voor hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging. Word je bloeddruk goed in de gaten gehouden. Toch wel een fijne gedachte vond ik. Hoe voel je je verder? Kleine al gevoeld?
Als er echt iets is zal ik wel bellen, maar heb het idee dat ik het niet snel nodig zal hebben. Mijn moeder zei al dat ik me dan lekker 2 dagen kon laten verwennen door het personeel van de kraamafdeling... Nu denk ik dat ze sowieso proberen je veel zelf te laten doen, tot zover je er lichamelijk voor klaar bent natuurlijk, dus lekker verwennen dat moet ik nog zien, hahahaha! Verder voel ik me goed, sinds de nieuwe meds niet meer moe, misselijk, overgeven of die vervelende oprispingen waarbij ik kokhalzend bij het toilet stond. Ik ben tot nu toe in totaal 2,3 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap, nog helemaal niks erbij. Iets dat me nog steeds verbaasd. Ik eet normaal, vooral extra behoefte aan fruit, en neem daarbij gewoon mijn vitaminepillen zodat de kleine iig niks tekort komt. De kleine heb ik nog niet gevoeld. Wat ik lastig vind is wat ik nu precies moet voelen... De een zegt het gefladder van een vlindertje, een plopje in je buik, vanalles komt voorbij als de kleine, maar ik heb geen idee hoe dat dan precies voelt en waar precies. Ik voel vanalles in mijn buik, maar dat had ik voor de zwangerschap ook, vermoed zelf mijn darmen ofzo... De plancenta ligt voor, volgens de arts assistent die laatst een echo had gemaakt, dus ik vermoed dat we nog even moeten wachten voordat ik iets ga voelen. Vind het jammer, want had de kleine graag al willen voelen omdat het me zo ontzettend speciaal lijkt. Als hij/zij eenmaal sterk genoeg is zal ik het vast wel gaan voelen, dus ik probeer geduldig af te wachten