Pink Ladies (Part III)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juultje, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Pittige meid Jannie? Ik herken het van mijn 2 nichtjes. De jongste is nog geen 2 maar heeft er al wel de kuren van: Ik ben 2 en ik zeg NEE! ;) en mijn oudere nichtje van bijna 6 kan soms echt kattig zijn :p
    Ik vermoed dat die meid van ons zo ook zal worden... Daar krijgen we de handen vol aan ;) :p

2. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Pittig hoor., maar karakter mogen ze wel hebben toch.., zo'n keurig meisje die alles wel goed vind is ook weer niks aan toch., hihi.

Infoavond was fijn.., hoop informatie maar wel fijn om te weten wat wel en niet kan., de filmpjes naderhand (vol van voren genomen) warenniet heel smakelijk masr ach e weet nu wel hoe het er aantoe gaat, haha.
    Morgen weer op controle., benieuwd of onze eigenwijs nu helemaal is ingedaald..,

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Kirsten: bevallen is ook helemaal niet smakelijk. :)

Hier flink geschrokken. Mijn oma is ziek en heeft vermoedelijk kanker. Verdere onderzoeken zijn nodig om te bepalen waar het zit en wat voor soort. Is het begin van het einde.

Ze roept zelf al zeker een jaar dat ze denkt dat ze haar 80ste verjaardag niet te halen. (juni)

4. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Kirsten: Smakelijke film dus ;)

Vaddie: He bah meid! Kl*te om die vermoedelijke diagnose te horen... Hier hetzelfde meegemaakt (oma was 80, al jaren last van de rug en daarvoor behandeling, uiteindelijk rontgenfoto en bleek kankergezwel dat tegen de ruggenwervel druktte...) Sterkte!

5. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    He gadver wat schrikken Vaddie! Dat is inderdaad een rotbericht.., hopelijk gaat de uitslag iets meevallen,.. Daar maar voor duimen dan..,
    Sterkte!

Nee dat bevallen niet smakelijk is snap ik maar dit was wel heel erg van voren gefilmd zeg maar! hahaha Ach ja, op HET moment aan overgeven en "gewoon doen" hihi.
    Zometeen weer op controle., ga de fiets weer eens pakken, ben benieuwd hoelang ik erover fiets (normaal gesproken kwartiertje, ga nu maar half uur van te voren weg, hihi).

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik kreeg met 35 weken mijn buik nog maar net tussen mijn stuur en zadel. En heb nog wel een mamafiets. :)
    En kwam amper meer vooruit. Waar ik normaal 10 minuten overdeed, deed ik toen bijna een half uur over. Toen maar met de auto gegaan en vanaf 35 weken niet meer gefietst. (oke, 2 weken later al bevallen)

7. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Nou zal je zeggen dat dit voorlopig de laatste langere fiets rit was!!! Ging verder lichamelijk prima, maar mijn onderkant voelde niet zo fijn op het zadel aan en had het idee dat ik op een hoofd zat ofzo met af en toe steekjes., niet fijn.
    Klein ritje naar de supermarkt (hier om de hoek) ofzo lijkt me geen probleem, maar nu ben ik het halve dorp door gefietst., doen we wel weer als ik na de bevalling hersteld ben! hahaha

Verder helemaal goedgekeurd., bloeddruk 120/62 (na fietsrit) , gewicht nog steeds + 9kg en kleintje volledig ingedaald en vast., :D Toppertje!!!

8. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Net controle gehad op het ZKH. Controles bij de assistente waren normaal. Zelfs vergeleken met vorige week weer kilo afgevallen en vanwege mijn vraag over eventueel blaasontsteking of iets in die richting ook daarin geen afwijkingen te vinden. Bloeddruk was nog hoog, maar goed genoeg om zo door te blijven gaan met deze pillen. Zelf heb ik wel aangegeven het belastend te vinden iedere week te moeten komen en voorgesteld om bij hetzelfde VK-centrum maar dan een praktijk in mijn eigen woonplaats wekenlijks bloeddrukcontroles te doen. Voor mij minder vervelend, lekker dichtbij en hopelijk ook goed voor de bloeddruk. Dat vonden zowel de klinisch verloskundige als de GYN een super goed idee en stemden meteen ermee in. Vanmiddag tijdens de bespreking gaan ze dit aan iedereen doorgeven zodat ze er vanaf weten en niet schrikken van mijn 'normale' bloeddruk ;) Ik ben er helemaal blij mee :D
    Ook onze kleine meid even mogen zien. Was relatief rustig, hartje kunnen luisteren en ook lekker even kunnen kijken. Opeens toch zwaaien en wat bewegen, mijn moeder helemaal blij. De VK op het ZKH zei al dat als ze zo morgen weer lag ze weer niet konden zien wat ze wilden zien... Eigenwijs is ze iig al, hahahaha!

9. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    fijn dat je de controles dichterbij kan mag doen. hopelijk komt dat ten goede van je bloeddruk, zodat tie iig niet verder stijgt.. en qua gewicht super hoor.. hoeveel ben je nu kwijt? (en dan rekenen we je zwangerschapskilo's voor het gemak maar ff niet mee ;) )

10. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Als ik de weegschaal op het ZKH mag geloven zou ik nu nog steeds rond de -1,5 kilo zitten, vergeleken met voor de zwangerschap. Dus ik moet gewoon zwanger raken, dan val ik tenminste af! Was afgelopen week aangekomen, maar denk zelf dat ik toen vocht vastgehouden heb ivm ziek zijn...
    Thuis heb ik nog niet op de weegschaal gestaan en normaal hou ik die aan, dus ik verwacht nog iets onder mijn begin-gewicht (4 weken zwanger) te zitten.

Ik moet zeggen dat ik ook enorm opgelucht ben. Had even het idee een super hoge bloeddruk te hebben omdat ik me niet lekker voelde de afgelopen dagen, maar hij was dus 'normaal'. Vanmiddag hebben ze bespreking met alle VK-praktijken en het ZKH van het centrum en geven ze mijn situatie door en weten ze dus ook van mijn komst. Morgen ga ik dan bellen voor een bloeddrukcontrole voor komende week. Ben benieuwd of het wat verschil maakt!

11. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Lang geleden dat ik hier geweest ben!

Addie, gisteren ook te horen gekregen dat mn oma kanker heeft. Nu afwachten hoe verder...kloteziekte!

Mira, fijn dat je de controles in de buurt kan doen!!!

Kirsten hahahaha gelukkig zie je jezelf niet van voren tijdens de bevalling. Dat scheelt.

12. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Skaya: He bah, niet bij jou ook al!!! Het is idd een rotziekte!
    Helaas zit het hier bij manlief in de familie, dus hij is er erg bang voor zijn ouders te verliezen eraan... Blijft heftig!
    Dank! Ik ben ook heel erg blij :D Is op fietsafstand straks en een hele verbetering!

13. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Jeetje heftig skaya.., bah! Bij mijn opa was een paar maand terug huidkanker geconstateerd, gelukkig erg goed te behandelen en als t goed is is hij er nu vanaf,maar blijft een rotziekte indd!

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Skaya: hier nickname gebruiken ivm zoek/ vindbaar via google. :)
    Echt #$%$%^%^ van je opa. Weten ze wat voor soort e.d.?

@Mira: lekker hoor, wat dichter bij huis voor het meten van de bloeddruk.

@Kirsten: niet op de 26ste gaan bevallen he? Dan ben ik al jarig. :)

15. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Hahaha ik hoop nog steeds op de 21e., dus daar gaan we dan maar voor!

16. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Bevallen: Ik denk zelf ook eerder te bevallen. Gewoon een voorgevoel en dat samen met de bloeddruk... We zullen het zien!
    Mijn moeder zou het verschrikkelijk vinden als ik op de 5e, dus eerder of de 15e, 2 dagen later, zou bevallen. De 5e zou mijn oma jarig zijn (haar moeder) en de 15e mijn vader. Beide te pijnlijk voor haar, maar ik zou het juist mooi vinden. Een eerbetoon ofzo... Mijn moeder weet dat ik er niks aan kan veranderen, de kleine bepaald, maar toch heeft ze wel voorkeur ;)

Maandag heb ik gesprek met de kraamzorg. Ze komen hier aan huis, duurt 45 minuten. Wat willen ze dan weten/doen/zien? Iemand tips? Heb echt geen idee en niet zoveel zin om mijn hele huis op en top op orde te hebben, zo goed voel ik me nu ook weer niet *Kan het waarschijnlijk toch niet laten om iig de voor de kraamzorg belangrijke ruimten goed schoon te maken... Daar komt de bandenpijn al aanzetten, pfffff*

17. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Ze kwamen bij mij niet boven hoor, alleen in de huiskamer en even een toiletbezoekje gebracht., verder vragen ze of je fles of borst wilt geven en waarom, wat je al weet en wat je nog wilt weten en belangrijke dingen vertellen ze je.., je krijgt een hele zooi info boekjes en een lijst met de dingen die je straks in huis moet hebben en straks klaar moet hebben zeg maar.., verder niet zo heel spannend.,

Mijn opa en oma's trouwdat is 4 april en mijn opa is inmiddels alweer 3 jaar overleden, ik zou het wel bijzonder vinden om op die dag mijn kind te verwelkomen, wel ligt nog steeds mijn voorkeur bij de maand Maart hoor,
    Ik snap je moeder wel heel goed, maar ik denk dat mocht t eenmaal toch zo zijn dat ze het ook wel weer bijzonder vind en indd, je kan er niks aan doen.., Ik zelf zou denken dat zo'n "beladen" dag er een stuk leuker en specialer van wordt.

18. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Aaaaaaah Vaddie sorrrrrrryyyyyyyy!!!! Heb dat helemaal niet bewust gedaan. Het is ook zo een en hetzelfde die namen van jou hahaha! Excuse me!!!!

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Payback? Noem mij ook maar ff keer bij me naam :p

20. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    he bah meiden.. dat zijn geen leuke berichten... (mijn opa jaren geleden ook aan verloren :( en een vriend van tjeerd :( )

intake... ze willen voornamelijk veel weten.. zijn complete vragenlijsten en veel info wat je krijgt.. welke kraam zit je?

hier lijkt mijn ongi weer eindelijk als vanouds te worden.. heb er iig niet heel veel last meer van.. hopelijk komt de lengte, of beter gezegt de korte, snel weer terug.. afgelopen keren zo'n 8 dagen... voorheen altijd 2,5 dag..hoe ideaal was dat...

femke inmiddels behoorlijk verkouden.. zo'n drama met slapen als dat neusje dicht zit... dus ui naast bed, boeken onder de poten aan het hoodeinde, luuf op haar rompertje... en nu hopen dat ze een beetje kan slapen...dan kan ik nl ook lekker slapen... ben zlef niet ziek oid, maar de laatste dagen zo verschikkelijk moe en komende 3 weken zo verschikkelijk veel afspraken staan dat het eigenlijk niet leuk meer is, maar ja, hoort erbij he..

verder vandaag de eerste echte loopschoentjes voor femke gekocht.. wat een drama... mevrouw heeft kleine voetjes, dus moet maatje 18 hebben en die is er bijna niet en wat er stond voornamelijk laarsjes, sandaaltjes of hoge schoentjes.. en met het voorjaar en de gedachte dat ze door haar beugel altijd rokjes of jurkjes aan heeft vond ik het best lastig... uiteindelijk geslaagd voor een half open schoentje.. wit/creme en een heel klein beetje glitters.. niet te zoetsappig, maar wel echt meisje meisje...

Deel Deze Pagina