Pink Ladies (Part III)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juultje, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Jannie das shit zeg!! Hoor juist dat ongi minder pijnlijk is na een bevalling!
    Maatje 18 is idd klein zeg! Hier zit meneer al bijna in 20. Maar zijn rotmaten, precies tussen stevige en onstevige zool in.

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier maat 19/ 20 dus beetje zelfde probleem met schoentjes kopen.

Mijn oma is afgelopen vrijdag opgenomen in een hospice. Beetje raar allemaal. Aangezien er geen prognose is. (je mag daar maximaal 3 maanden blijven) Maar ze heeft een flinke longontsteking en is er goed ziek van.

3. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Sterkte meid!!! Hospice ben ik nog nooit geweest, mijn oma wilde nergens anders naartoe dan naar huis, die weigerde te erkennen dat ze ongeneeslijk ziek was... We denken deels uit bescherming naar ons toe, terwijl wij het goed genoeg doorhadden ;)

Hier de afspraak met Kraamzorg maar even verschoven. Voel me nog niet helemaal lekker en ze bood het me aan om het te verzetten aangezien ik het verkeerd had begrepen op welke termijn de afspraak moest. Ik dacht, ze belt/mailt nu, dus ze wil ook zo snel als mogelijk een afspraak... Dat bleek dus niet zo te zijn. Nu komt ze de 28e, kan ik die vervelende verkoudheid nog even kwijt raken en me wat beter in mijn vel voelen ;)
    Jannie: Je vroeg volgens mij bij wie ik zat toch? Bij Thebe. Hier in Brabant een redelijk grote organisatie voor zorg en welzijn met verschillende afdelingen (thuiszorg, kraamzorg enz...).

Gisteren voor het eerst sinds de zwangerschap een paracetamol ingenomen tegen hoofdpijn. Is een van de bijwerkingen van de pillen en sinds ik van 2 pillen van 100mg naar 1 pil van 200 mg ben overgestapt daar last van, of het is gewoon toeval met die verkoudheid van mij erbij. Voelde de kleine meid wat minder gisteren, dus beetje paniek in het moederhart, maar net zat ze al weer lekker te schoppen toen ik hier aan het lezen was :D

4. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ mira, hier ook thebe gehad. Hier iemand gehad voor couveuse nazorg. Kraamzorg heb ik in het ziekenhuis gehad. Ben er wel tevreden over.

@ vaddie, Sterkte ermee

5. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Zo, ook even hier weer een berichtje :D

Na de inzinking donderdag en natuurlijk een astronomisch hoge bloeddruk die avond bij de VK *Even onthouden: Nooit genoegen nemen met een assistent die je bloeddruk meet aan de linker arm met een kleine band als ze op het ZKH altijd aan de rechter arm met een grote band meten!!!* vandaag mijn afspraak gehad bij de VK op het ZKH.
    Bij de assistente al vol verbazing, en daarna echt de slappe lach gekregen, van mijn bloeddruk van 144/84. Zo laag is hij in tijden nog niet geweest! En daarna al snel een gesprekje met de VK kunnen hebben.
    Ze zei dat ze het een super mooie bloeddruk vond voor mij en dat ze graag wilde weten hoe ik me voelde. Verteld over dat ik me wel eens beter heb gevoel en vooral erg emotioneel ben onder alles wat er gaande is (niet alleen de ZKH-bezoekjes, maar nog meer in de prive). Ze gaf meteen aan dat ze het wel begreep en dat het vooral voor mijzelf fijn is als ik probeer de zorgen te laten varen en te gaan genieten van de zwangerschap, hoe moeilijk het ook soms is om dat te doen.
    Wat ik vooral fijn vind ik dat ze me uitleg heeft gegeven over hoe een bloeddruk veranderd tijdens de zwangerschap en dat deze tegen het einde altijd wat hoger gaat worden. Bij mij is dat net ietsje eerder, waardoor ik dus wat vaker naar het ZKH moet dan de 'normale' zwangere, maar dat dit nog niet wil zeggen dat ik me dan ook meer zorgen moet maken dan die andere zwangere. Zij letten op mij en de kleine en zolang ik mezelf niet abnormaal ziek ga voelen (in de ochtend niet lekker voelen is gewoon ochtendmisselijkheid gaf ze aan, dus dat kokhalzen en overgeven voordat ik gegeten heb is normaal, helaas:( ) is er niks om me zorgen over te maken!
    Dus haar advies: vooral lekker genieten van die druktemaker in mijn buik, veel ontspannen en geen zorgen maken over dingen waar ik me geen zorgen over hoor te maken!!!
    Al laatste nog even heerlijk naar de kleine meid mogen kijken. Baarmoeder was mooi op groei voor de termijn. De kleine meid lag weer lekker te bewegen, eerst even in stuit en daarna lag ze helemaal opgevouwen met de voeten boven haar hoofd. Even heel haar lichaam afgegaan, van hoofd naar voeten en alles zag er nog super mooi uit. Hartje was ook weer lekker aan het kloppen en vruchtwater was er ook voldoende :D Ben weer helemaal gerust gesteld na dit gesprek!!!

6. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    fijn meis!hopelijk kan je nu idd lekker gaan genieten... probeer die knop om te zetten... doordat ze je zo goed in de gaten houden is de kans dat het ineens de verkeerde kant op gaat zonder dat het opgemerkt word heel klein... en veel kleiner als iemand die de normale controles krijgt(waar ze steeds minder bezoeken willen gaan inplannen). die extra bezoeken kosten tijd en energie, maar mogen jou ook de geruststelling geven dat zolang zij het oke vinden het oke is!

7. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Klein berichtje om mijn banner nog even te zien!! Hopelijk kan ik hem gauw veranderen maar 40 weken is toch wel een mijlpaal die ik niet dacht te gaan halen..,
    Vannacht echt een vreselijke nacht gehad! Harde buiken, kind draait continue met rug van rechts naar links en van links naar rechts., fijn is anders met deze grootte :S Ook weer elk half uur naar de wc, ben kapot!! Straks nog maar wat op de bank proberen te slapen, in bed weet ik me geen houding meer te vinden., bah!

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Spannend. Benieuwd of ik gelijk ga krijgen met mijn 40+2. :)

9. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Dat is morgen! Wie weet!

10. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Ik kom hier ook eens even spieken. Maar verder niks meer gemeld.
    Ik heb net mijn banner maar eens aangepast. Wat is hij mooi he ;)

11. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Mooi hoor deesjedees!:)

12. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Gefeliciteerd deesjedees!

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Super mooi :D

14. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Jaaa moooi!!
    Zal ook eens een nieuwe maken haha

15. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    die van jou is ook mooi. Mag je helemaal trots op zijn.

16. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Ja mooi roze! Hihi., dankjewel.

17. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Prachtige nieuwe banners, woehoe!!!

18. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    En die van jouw tikt bijna de 40 weken aan!!! JOEHOOEEE!!

19. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ dutchdiva, het word tijd dat er bij jou een andere banner komt te staan met ...... is zoveel dagen

20. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hmm, lang niet hier geweest, maar ik moet ook maar eens op zoek naar een nieuwe banner, woehoe!!!

Deel Deze Pagina