Ruggeprik...heb et een paar x op tv gezien en ik beval liever zo dan dat ik zo'n ding laat zetten. En dat is heel wat van iemand die in 1 bevalling, buik&rug&been weeen heeft gehad. Ik bedoel, die prik is er alleen maar om de pijn van de weeen weg te maken. Maar aan het eind moet je het toch zelf doen en voel je het allemaal als het goed is wel. En als het niet goed is voel je helemaal niks meer en kun je niet eens zelf persen. Nee vriendelijk bedankt. Deze mevrouw gaat voor primitief.
Ik wilde ook geen ruggeprik. Maar na een weeënstorm van 6 uur, wat 1 cm ontsluiting extra had opgeleverd, was ik de beste man heel dankbaar. Toen die tegen me zei, wen, ik neem je nu mee. Je krijg een ruggeprik. Gyn was bekende van ons, dus had ook wel veel vertrouwen in hem. Scheelde ook natuurlijk. Je voelt echt helemaal niks van de ruggeprik zetten, alleen dat je doodstil moet blijven zitten, ook al komt er een wee. Het gevoel wat je dan krijgt, is echt hemels... wat een opluchting. Werkt bijna gelijk tot max 10 min geloof ik. Alleen jammer dat die bij mij niet helemaal goed is gezet, werkt maar aan 1 kant. En na een uur was die helemaal weg. Maar dat uurtje iets rust heeft wel voor meer ontsluiting gezorgd. Heel raast trouwens, maar aan 1 kant van je lichaam weeën voelen. Van het beetje wat ik heb gevoeld, ik ben om!! Volgende zwschap, gelijk ruggeprik. En nooit meer borstvoeding!!?
Wen kan me er iets bij voorstellen hoor...als je helemaal uitgeput bent heb je gewoon hulp nodig. Maar ik wil geen ruggeprik en vertel ook bij voorbaat dat ik er echt om moet smeken voordat ze em mogen zetten. Want als je pijn hebt is makkelijk praten. oh zet maar. Maarja bevallen hoort pijn te doen. Hallo er komt een hele baby van gemiddeld genomen 3 kilo uit een inimienie gaat nadat het maandenlang in je buik heeft gezeten. Dat is de natuur. Ik wil echt pas een ruggeprik als ik echt kapot ga voor een geruime tijd. Want mijn evaring leert: als je denkt dat je dood gaat ben je er bijna hahahaha. MAar ik heb dan ook geen weeenstorm gehad. Alleen buik,rug en been weeen.
Ik doe het liever zonder zeg ik nu, maar dat komt doordat ik heel bang ben voor de ruggeprik zelf. Maar ik was ook altijd heeel bang voor de kaakchirurg, maar toen ik eenmaal pijn had aan mn verstandskiezen hing ik smekend aan de telefoon. Dus zie mezelf ook nog wel met ruggeprik eindigen tijdens de bevalling
Mocht ik flink gehecht moeten worden wil ik echt een goede verdoving...dat ga ik toch wel aangeven. Maar we gaan ervan uit dat ik ervan af kom met een schaafwondje of juist niet? Dan kan het alleen maar meevallen
Hahahaha jaaa daarom zei ik al...of toch niet dan kan het alleen maar meevallen. Maar wil positief blijven
Hihi...ik ga der nu ook vanuit dat die baby er gewoon 'uitvalt' Denk dat dat binnenkort wel gaat veranderen als ik dingen leer op de cursus... Stressen zal ik op het moment van de weeën wel doen Maar ik sta ook iets gemakkelijker tegenover een ruggenprik. Als het niet nodig is, doe ik het zonder...maar ik wil niet onnodig veel pijn lijden. Ik wil met een leuk gevoel terugkijken op mn bevalling. En niet met het idee van: man wat heb ik afgezien... Maar ieder zo zijn ding Ach ja...een bevalling gaat toch nooit zoals je hem gepland hebt. Ik zie wel hoe het meevalt...of tegenvalt Het is nu nog veel te vroeg om mij daar nu al zorgen over te gaan maken Voorlopig denk ik er nog positief over.
hahahaha ohja ik las het een beetje krom. Gewoon uitgaan van een totaalruptuur en een bevalling van 3 dagen
Tina, jaa precies zo denk ik er ook over. Aan de ene kant denk ik er ook nog niet zo veel aan, maar aan de andere kant staan wij nu bovenaan de ploplijst en met die pufcursus van morgen lijkt het toch ineens ook wel dichtbij de komen.
Tina: Ooo wat genieten dat ledikantje.,!! Lijkt me inderdaad heerlijk! Hahaha., ik zie beelden voor me hoe je je in je douche probeert te proppen! hihihi, sorry het is misschien niet om te lachen, maar mijn voorstelling wel.,! hihi Wen: Wat fijn dat het zo goed gaat me je mooie meid.,! Nu nog het ritme wat beter vinden., maar het komt helemaal goed bij jullie zo te horen. Skaya: Wat leuk dat je nu het kamertje kan inrichten!! En wat ziet het er super leuk uit!! Echt mooie kleuren., whiiiii wat wil ik dit ook graag zeg,.!!! hihi Me: Wat een mazzel met je uggs!!! Ik ga morgen ff wat rondstruinen.,, Eerst naar de gyn en dan lekker ff tijd voor mezelf., misschien mijn haar wel weer laten doen! Heerlijk! hihi. Hier ook vaak goedkopere schoenen., en uggs ja heb ik anderhalf jaar geleden 1 paar gekocht maar vind het indd ook wel prijzig., En eerlijk gezegd vind ik ze snel lelijker worden., maar goed, ze blijven stoer! hihi Dees.,: Dat gaat al goed zeg.,!!! Nu nog ff dat flesje leeg en hij mag mee!!! Wat fijn., MiniM: O jeej., wat een verhaal., nee snap dat je er niet om stond te springen om dat te vertellen., bah! Maar gelukkig is je ventje er! Hier: Weer een klein beetje bloed gespot., maar t zijn echt een paar drupjes per dagdeel zeg maar., ben benieuwd morgen., Verder voel ik me goed., kereltje weer op storing dus ff lekker een paar bel-momentjes gehad vanavond en verder lekker niksen., heerlijk ! Lijstje: Hoop dat ik me gauw weer mag aansluiten., ik denk zelf dat ik in april weer zwanger wordt., en waarom? Geen flauw idee., maar ik vind het prima,. Werk: Vandaag NOG MEER complimenten!! WAUWWIIEEE wat gaat t lekker!
Deesje wat fijn allemaal meid. Nu nog even goed drinken en dan lekker naar huis!! Wen volgens mij ben jij helemaal verliefd op jullie kleine meid! Geniet ervan!! Skaya leuk kamertje!! Ben benieuwd als alles klaar is. Kirsten ik denk dat je minstens vijf centimeter gegroeid bent na alle complimentjes! Ik duim voor je dat je morgen te horen krijgt dat je schoon bent. Daar lijkt het wel op. Tina ik duim voor jou dat je kindje er gewoon uitvalt, haha Mams ik denk dat ik maar alvast een paar pakken kotex ga halen! Ploppen: spannend hè skaya en Tina!!! Maar ik ga toch eerst hoor!! Waag het eens om eerder te gaan Ik vind het ook spannend. Ik wilde altijd in het ziekenhuis met prik. Nu zijn we maandag naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest. En ben ik er niet meer zeker van of ik dat nog wel wil. Als alles goed gaat ben je maar kort in het ziekenhuis en is een prik ook niet nodig. Ik vond de kamers er ook niet echt huiselijk uit zien. Misschien wordt het toch thuis. We wonen ook maar tien minuten er vandaan, dus als er wat is dan zijn we er zo. Ik heb er ook een nachtmerrie over gehad. Mijn man bracht me elke keer naar het ziekenhuis, omdat ik harde buiken had. Toen opeens wilde ze me gaan inleiden in het ziekenhuis. Ik had er niks over te zeggen. Ik werd huilend wakker! Mijn mannetje heeft moeten beloven dat hij me niet zomaar naar het ziekenhuis zal brengen, hihi!
@Kirsten: Wat lekker al die complimenten Heeft ie alweer storing? Hou je me op de hoogte morgen? Ik ben op m'n werk, maar heb m'n tel bij de hand. @Kwiebje: Lekker hé die dromen.. Ik wil hier ook even in het ziekenhuis kijken, maar ben me vergeten op te geven,.. @Douchen: wij douchen vaak samen, kom er net onder vandaan.. Maar merkte al dat dat niet zo heel handig meer is
Even beetje algemeen. Kraamverband: vloeien na de bevalling is echt niet te vergelijken met een ongi. Is een wond die nog bloed. Hier 'maar' 10 dagen gebloed en maar 4 dagen kraamverband gebruikt. Klinkt misschie dramatisch maar je bent er na die bevalling zo niet mee bezig. Ruggenprik: wilde ik ook eigenlijk niet van te voren. Maar zo blij dat ik er toch voor gekozen heb. Bij mij deed het zetten wel pijn maar komt ook omdat ik me niet kon ontspannen (wie wel, als je weet dat er een naald je rug in gaat) Maar wat Wen al zegt... dat hemelse gevoel daarna. Na het zetten had ik binnen enkele minuten een slapend gevoel. Vanaf mijn borsten voelde ik niks meer. Als je de weeen goed aangeven tegen die tijd dat je 10 cm ontsluiting blijft de ruggenprik 'aan' Was heel blij dat ze dat ding pas hebben uitgezet toen het hoofdje stond. Had ook binnen 1,5 het meeste gevoel weer terug. (helaas waren ze toen nog niet begonnen met hechten) Na deze ervaring kan ik het echt iedereen aanraden. Mocht er een volgende baby komen dan zal ik er zeker weer voor kiezen. Ego: hier gesloopt. Afgelopen nacht slecht geslapen. Kira heeft veel last van krampjes en slaapt daardoor wat minder. Hopelijk komende nacht wat meer slaap. Verder gaat het hier lekker.
Whooooeeeee daag me niet uit! Wat jij skaya? Kwiebje: wat jammer dat het ziekenhuis tegenviel...hier een heel goede ervaring eigenlijk. Mooie kamers, nette badkamer, verloskamer zag er ook goed uit. En de kraamsuite was helemaal top! Met mn BBZ ook een goede ervaring gehad met de verpleegkundigen. Ik moet zowiezo in het ziekenhuis bevallen vanwege mn bloeddruk, maar ik zie er echt niet tegenop. Zou me thuis alleen maar ongerust maken.
ruggeprik.. liever niet! maar met mijn bevalling heb ik er toen het onhoudbaar werd wel om gevraagd.maar kreeg em niet... bleek toen dat de vruchtzak vast zat in de bm mond... dat geeft echt een rotgevoel.. heb ook zelf wel echt weeen gehad elke minuut maar met rustig in en uitademen kom je al een heel eind.. volgens mij ben ik zelfs een keer in slaap gevallen(al was het vast niet lang want heb haast elke minuut van de klok gezien)de tijd gaat soms ineens weer snel.. heel raar.. als je eenmaal mag persen kan je je pijn een beetje kwijt.. was voor mij wel moeilijk aanvoelen want had geen persweeen.. dus dat perst zo rot.. dan duurt het ook zo lang. maar mocht ik een volgende bevalling alsnog zo last hebben van weeen zal ik er zeker overnadenken..
Kylie: Ja storing duurt van vrijdag tot donderdag., dus dat is niet zo gek., maar gister was wel dramatisch! 6u thuis., half 7 weg, naar a'dam toen Vianen en toen Arnhem en toen weer terug naar de polder., pffff hij was kwart ove 12 thuis en vanmorgen om half 7 ging de wekker weer en zijn collega is vrij, dus nu is hij alleen op pad., gister gelukkig wel samen, hebben ze iemand om wakker te houden he., vind ik altijd wel zo prettig savonds., Nou ik moet hollen naar de fysio en daarna naar t ziekenhuis! Byeeeee
Ik ben juist heel blij dat ik ondanks heel veel pijn toch geen pijnbestrijding heb gedaan! Ik wilde absoluut geen ruggenprik en heb er daardoor ook niet aan gedacht/om gevraagd! Terwijl ik echt wel veel pijn had.. Ik had ook in mijn bevalplan gezet dat ik geen pijnbestrijding wilde, tenzij ik daar echt heel vaak om zou vragen.. @ hier: Jim doet t heel erg goed hij is erg lief en kwam vannacht om 2 uur-5 uur en daarnet om 8 uur weer gisteravond had hij zn laatste avondvoeding al om 21.30, dus toch al 4,5 uur achter elkaar geslapen.. Helemaal trots nu