Kirsten wat is het toch fijn dat je mannetje je zo goed bijstaat. Dat scheelt al zoveel. Dan heb je niet het idee dat je het alleen hoeft te doorstaan. Denk je dat je morgen weer kan werken? Vlot hoor. Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt. En misschien is een dag werken wel even afleiding. In ieder geval veel sterkte nog. Stampertje wat een mooi mannetje!!! Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal verliefd op bent! Minim het lijkt me echt wennen om alleen te zijn met de kleine! Wel heel leuk, want dan heb je hem helemaal voor jezelf. Geniet ervan!!! Skaya leuke meubeltjes! Staat erg leuk bij het blauw! Ik zie dat je twee kruiken hebt. Ik heb er maar 1. Maar kan er wel eentje lenen als ik er meer nodig heb. Tina hoe is het vandaag met je buikje is het weer flink bezig? Ik vind dat toch zo leuk. Gisteren zat ik in vergadering bent ze tekeer te gaan. Ik zag mijn hele buik bewegen! Dat leidt trouwens wel af, hihi. Kylie heel goed dat je hulp hebt gezocht bij het stoppen! Als je nu 100% ziek wordt gemeld, dan redt je die twee thuis ook! Al snap ik dat dat wel erg jammer is dat dat moet. Mams gefeliciteerd dat je al drie (misschien inmiddels) 4 dagen niet hebt overgegeven!! Erg fijn lijkt me. Nu aan de burgers! Hier vorige week burger king op. Was ook errug lekker met veel kaas!! Vaddie fijn weer dat jullie weer aan de slag zijn gegaan! Het lijkt me normaal dat het niet als voorheen was. Er is nogal niet wat gebeurt daaronder! Goed die spieren trainen, dan komt het goed! Hier Blijf ik thuis vandaag. Ik trek het anders niet. Gisteravond weer een huilbui gehad. Ik voel me erg schuldig! Maar daar moet ik maar aan wennen.
@Tina: hier komt de kraamzorg a.s. vrijdag al.. Vond het wel errug vroeg. @Kwiebje: goed dat je een dagje thuis blijft. Waar voel je je schuldig over, heb ik gemist?
Waar voel je je schuldig over dan kwiebje?? Over de tranen?? Nou dat is toch heel normaal., dan mag ik me wel heeeeeel schuldig voelen., Jezelf geen schuldgevoel aanpraten he !! Werken: Ik denk dat als ik morgen een half dagje ga werken ik inderdaad wat afleiding heb., en daarbij zit ik thuis ook maar alleen, daar ben ik geen type voor., Ga straks met mijn moeder een paar boodschapjes doen omdat ik wel kan lopen maar tillen lijkt me niet zo handig, merk wel dat t allemaal nog wat gevoelig is., maar dat is ook niet zo gek., Donderdag is mijn vrije dag dus opzich na een half dagje werken weer vrij en dan vrijdag heel dagje is niet zo gek denk ik., Kijk vanmiddag wel ff als ik mijn werkgever moet bellen.
HAPPY VALENTINE GIRLS!!!! Kirsten: Fijn dat het achter de rug is. Doe je wel rustig aan? Ik merk dat je een werkertje bent, maar luister ook goed naar je lichaam. Beter een dagje extra rust dan ééntje te weinig. Mams: Gaat alweer een beetje beter met je. Mac-monster! Hier had ik het wel eens met de patatjes van de mac. Mmmm, lekker zout! Kylie: Tja, dan nog maar wat rustiger aan. Enne, goed dat je de stop-strijd niet opgeeft! Wow! Is de kraamzorg NU AL bij je langsgeweest???? Das echt supervroeg! Ben benieuwd wanneer ze hier contact gaan opnemen met ons... Vaddie: Hoppa!!! Pas je wel op dat je je bekkenbodemspieren niet te sterk traint. Er zijn vrouwen die dan helemaal niet meer kunnen ontspannen vanonder. Volgens mijn lesgeefster op de cursus mag je maximum 2 keer per dag de spieren trainen. Skaya: Oooh ja, denk dat wij aan heel veel dingen nog niet gedacht hebben Maar dat zullen we nog wel allemaal te horen krijgen van de kraamhulp Hier: Vanmorgen even flink boos geweest op frummel :x Potverdikkie! Gaat 'ie zitten draaien op een plekkie waar dat gewoon NIET past! En moeders maar jammeren omdat ze helemaal uit de vorm getrokken wordt! Verdorie dat doet pijn! Sorry voor mn gevloek, maar het doet echt pijn! Mn buik wordt er ook helemaal hard van. En dat doet ook nog eens pijn. Dus vandaag extra rustig aan op het werk. Moet vanavond tenslotte ook nog naar de cursus. En als het echt niet gaat...tja, dan maar wat eerder naar huis... Dus ga nu effe goed doorwerken. Wil mn werk er ook niet onder laten lijden. Oh...heeft er al iemand een valentijnskadootje gekregen? Ik nog niet...
Daar hoef jij je niet schuldig voor te voelen! Ik begrijp dat je het zelf vervelend vind. Ik vind het ook erg dubbel om vandaag misschien wat vroeger naar huis te gaan. Je wil toch niet profiteren van de situatie, en voor je collega's is het ook niet erg leuk. Maar het is helemaal niet leuk als je helemaal niet meer kunt komen omdat je maar blijft gaan. Ik probeer mezelf nu ook een beetje in te prenten dat ik nu al 100% mama ben, en dat ik mn werk er nog 'eventjes' bijdoe. En niet andersom. Vind het erg k*t voor mn collega's, maar moet nu niet aan hun denken of aan mezelf, maar aan de kleine... Zou het mezelf niet vergeven als er iets gebeurd omdat ik met mn stijfkop toch maar door blijf gaan. Genoeg is genoeg... en dan houdt het gewoon op! Maar is niet gemakkelijk om zo te denken...ik weet het.
Jeetje Tina., das wel heel vervelend ja! Kan me voorstellen dat je dan ff boos wordt, want je kan er NIKS tegen doen., he bah., Nou rustig aan doen he.., Ja ik ben een werkstertje, maar ik overwerk mezelf niet hoor., Daarom begin ik met een halve dag, Wat moet ik dagen op mijn reet en dan ook nog eens alleen? Pfff dat kan niet hoor! haha., Gister natuurlijk ook al 8u op mijn reet gezeten in t ziekenhuis (JA we hebben werkelijk 8u zitten wachten!!) Merk gewoon dat ik het zitten en liggen zat ben, maar kan ook niet heftig gaan opruimen ofzo in huis, dus ja, werken lijkt me wel even fijn. Ochtendje denk ik. Eigenlijk voel ik me nu behoorlijk opgelucht, ik kan eindelijk verder. WIJ kunnen eindelijk verder., nu nog een ongi afwachten en deze bloeding natuurlijk, maar ik ben gewoon schoon!!!! Fijn fijn fijn., Ben wel heel erg ego bezig nu he., maar kan het nergens kwijt, sorry meiden.
@Tina: helaas niet veel aan te doen maar idd behoorlijk pijnlijk zo'n stuiterende frummel in je buik. Toen ik nog zwanger was werd Kira rustig als mijn man zijn handen op mijn buik legde. En als de hond er tegen ging liggen. Maar ja.... daar heb je op je werk natuurlijk niet heel veel aan. Hier weer een drukke nacht achter de rug. Dame kwam weer om de drie uur. Dus niet echt uitgeslapen. Kira wel en die ligt hier nu helemaal blij te wezen in de wipstoel.
Kirsten, fijn dat je je goed voelt meid. Dat is al heel wat. Je moet voor jezelf bepalen wanneer je weer aan het werk gaat. Ik vind morgen persoonlijk wel wat snel, maar als jij er aan toe bent, moet je het doen!
Kirsten dit de plek waar je het lekker kwijt kunt! Trouwens acht uur wachten Tina die van jullie is wel een wilde hè? Hier heeft ze de neiging om tegen mijn ribben te bonken als ik lig. Niet zo hard dat het pijn doet gelukkig, maar zeer ongemakkelijk. Kraamzorg komt hier donderdag. Ze zij aan de telefoon dat het kamertje niet af hoeft te zijn. Dat scheelt weer. Ik moet nog wel al mijn vragen op papier zetten, want anders ga ik dat vergeten. Schuldig voel ik me doordat ik thuis blijf en ik zo'n muts ben die zich druk maakt om wat anderen er wel niet van zullen denken. Maar ik probeer het te blokken!! Het is nodig dat ik rustig aan doe. Wil niet een te vroeg geboren kindje, omdat ik niet durf aan te geven als het te veel is. Mijn vk waarschuwde al eerder voor vroeggeboorte. Daar ben ik van geschrokken zeg! Oh ja bijna vergeten te vertellen. Gisteravond heeft mijn moeder het kamer schoongemaakt. Ze ontdekte een grote kras op het voetenbord van het bedje!!! We hebben geen idee hoe het daar gekomen is. De winkel gaat daar natuurlijk niks mee doen. Echt balen!
O wat herkenbaar kwiebje!! Ik maak me ook altijd druk om mijn werk en om anderen en wat anderen wel niet zullen denken., zoals nu ook., als t goed is weten ze op t werk niet wat er speelt, alleen mij werkgever, en ja wat zullen ze dan wel niet denken? Wat moet ik zeggen? Pfff moeilijk, maar het is heel goed dat je je grenzen aangeeft kwiebje! Echt waar., Dat is ook de rede dat ik morgen een halve dag wil werken en niet een hele omdat ik simpelweg denk dat ik dat niet trek. Maar wil het wel gaan proberen. Wat balen van het bedje joh!!! Denk indd dat de winkel er niet veel meer aan doet, tenzij je zegt dat je van het weekend pas het bedje hebt opgezet en het toen zag omdat toen de doos pas open ging?? Maar helemaal eerlijk ben je dan niet., Je kan het proberen. Hier een mooie brief geschreven ter afsluiting, het is een kort briefje maar wel uit mijn hart, en had gister een foto genomen van de mooiste echo die ertussen zat, vruchtzakje van 7w2d maar helaas leeg. Ben blij dat ik de foto genomen heb zodat ik die nog heb als herinnering aan t geluk en aan ons sterretje!
Lief, lief Sterretje, Voor de wereld niet gezond genoeg, Voor de hemel een mooi engeltje erbij. ONS engeltje! We missen het geluk, maar ze zeggen dat het beter is zo. In 3,5week tijd hebben we stukje bij beetje afscheid van je genomen, 13-2-12 hebben we je echt moeten laten gaan. We zullen je nooit vergeten!! Liefs, papa en mama.
Dankjewel Jannie, In mijn fotoalbum staat nog een foto van de echo, ik heb nooit echo's meegekregen omdat ze niet goed waren, maar gister heb ik een foto gemaakt uit mijn dossiermap hihi, omdat ik er wel iets van wilde hebben. Deze echo vind ik persoonlijk zo mooi! Ook al is hij niet compleet, ik was echt zwanger en ergens super klein zit ons sterretje.
zo, ff verder bijgelezen.. vaddie, voelt idd anders he, na een bevalling... en die nachten... hopelijk een regelnachtjes meis.. en daarna weer een stijgende lijn (al heb ik nachtbrakers, dus doorslapen deden ze pas vanaf een jaar of 2!!!!!!) kwiebje, meis... denk aan jezelf... anders krijg je er later spijt van.. ik werkte ook alsmaar door... en later, toen ik er op terug keek, heb ik totaal niet kunnen genieten van de zwangerschap omdat ik het belangrijker vond wat anderen wel niet dachten. NIET DOEN DUS!!!!! kies voor jezelf.. er zijn weinig bazen en collega's die jou op je donder zouden geven en alleen jij voelt wat wel en niet kan! kirsten, meis, wat knap hoe jij hier mee omgaat meis! en qua werken, herken het wel.. je wil weer verder, maar zou dan afspreken dat je wilt proberen een half dagje te werken, maar als het niet gaat dat je wel gewoon weg kan. mocht het dan niet gaan hoef je je niet schuldig te voelen dat je je "belofte" niet na komt.. en dan ook dat je vrijdag wilt proberen, maar dat je dat pas donderdag in de loop van de dag kunt zeggen... (donderdag kun je nog een klapje na krijgen van woensdag zeg maar). Tina, auw... draaien als het eigenlijk niet meer gaat... pijnlijk... hopelijk is dat snel over en weet de kleine uk dat koppie omlaag hoort en billetjes omhoog... (vond zelf draaien om de as ook geen pretje, maar niet zo pijnlijk als de koprollen, daar werd ik nl misselijk van de pijn van) kraamzorg.. tegenwoordig controleren ze het kamertje niet meer.. er zijn ook kraambureau's die het telefonisch doen.. maar idd je vragen ff opschrijven. (zoals verzorging van evt honden, uitlaten end.) ze gaan er nl vanuit dat je mantelzorg hebt(familie end die dingen opvangen) en de eerste dagen is het fijn om iemand om je heen te hebben, zodat je als de kraam naar huis gaat je niet alleen thuis bent en je bed uit moet voor bvb de telefoon, deurbel of als je nog wankel bent om naar de wc te gaan.. kras op bedje... balen idd.. je kunt altijd ff bellen en vertellen.. wie weet wat ze zeggen.. (je kan ook je verzekering nakijken... wij hebben een verzekering dat we schade die we zelf maken ook vergoed krijgen) volgens mij niets vergeten... en anders sorry.. hier vandaag zelf sjoerd naar school gebracht en toen naar de koffieochtend.. de rest van de dag lekker thuis.. sjoerd gaat spelen bij een vriendinnetje... nu hopen dat tjeerd bijtijds thuis is.. die zit vandaag in brussel.. vanavond komt zijn baas op kraambezoek..als tjeerd tenminste dan al thuis is... gelukkig is het niet meer zo glad buiten!
mooi meis! Van mij ook een dikke knuffel... ik wilde de echo bekijken, maar wij zijn nog helemaal geen vriendjes!! Dus heb je uigenodigd.
mooie echo meis.. jullie zijn papa en mama van een klein sterretje! heel verdrietig, maar ook iets om trots op te zijn!
Kirsten: Erg mooi! Heb de tranen in mn ogen. Dikke knuffel! Jannie: Lekker dagje zo! Oh en dat draaien om de as vind ik nog wel meevallen. Voelt raar aan, maar die koprollen zijn inderdaad erg pijnlijk. (denk toch dat het een koprol is) Ik plooi gelijk dubbel van de pijn! En dan die harde buik erna...bahbah. Geen pretje. En maar zuchten tussendoor Ik heb echt een eigenwijs en koppig kind! Begin me nu toch ook wel een beetje ongerust te maken over de bevalling... het zal maar echt zo een 'met-de-kont-tegen-de-krib-kind' zijn... Kan me maar beter voorbereiden op een totale ruptuur denk ik
ze hoeven pas met 36 weken goed te liggen he! femke heeft tot 36 weken ook gedraait.. daarna niet meer... helaas was ze te groot.. mijn jongens waren ook groot, maar had bij beide een klein scheurtje.. dus zegt niet zoveel hoop dat de kleine snel de positie weet en daarna netjes indaalt en er soepeltjes uitglijd
Meiden, ik bne het echt aan het verwerken heb ik t idee., En dat ik me goed voel helpt echt goed mee Das echt heel fijn., heb nog steeds geen pcm genomen, en voel haast geen pijn! Echt top. Ik wil inderdaad zeggen dat ik het ga proberen, maar mijn werkgever heeft ook gezegd dat wanneer t niet gaat ik t moet aangeven en naar huis moet gaan., echt heel lief. Zaterdag keek ie me ook al een paar keer aan van gaat t wel? Echt lief! Ik koester dit sterretje zeker, het is en blijft ONS sterretje die ons vanaf de sterrenhemel licht geeft op duistere momenten en die altijd bij ons zal zijn., En hij is in goede handen bij mijn o zo lieve opa die ik nog elke dag mis! Kunnen ze samen naar ons kijken.., want die man was toch altijd gek met kinderen! Dus ik weet zeker dat ons sterretje in goede handen is nu. Kwiebje: We zijn vriendjes hoor!!