Pink Ladies (Part III)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juultje, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hier de "mazzel"dat het me verboden is vandaag... maar ja.. daar word mijn huis helaas niet schoner van.. zal zo blij zijn als ik eindelijk weer eens lekker kan gaan soppen.... ruikt altijk zo lekker... en zie nu overal alleen maar kinderhandjes, vlekken... grrrrrr

2. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Hier alleen ff ego, sorry!

Ik was vanmorgen weer erg vroeg wakker. Op een gegeven moment ben ik er maar uit gegaan. Ik was dus al op tijd op het werk. Alleen ik kan me totaal niet concentreren. Het intereseert me niet meer. Ik wil naar huis en rust hebben. Ik zat net alleen en heb effe stiekum wat traantjes weg zitten pinken. Daardoor kreeg ik ook alweer een bloedneus! Die wilde vervolgens haast niet stoppen. Ik zit hier gewoon futloos mijn tijd uit te zitten. Dit wordt een hele lange dag. Bleegh!!

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    meis, meld je dan ff ziek... beter een dagje rust en tot jezelf komen dan doorgaan en straks instorten...

bloedneus hoort er helaas bij... begint mijn dag altijd mee :(

dikke knuf meis....

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kwiebje, gewoon ziekmelden meid!!! Hier word het echt niet beter van!

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Juultje en Jannie, hopen dat de baby's gauw komen gaan,..

@Kwiebje: Inderdaad, meld je gewoon ziek, denk aan jezelf en de beeb.

Hier: de gedachten dat ik gisterenavond mijn laatste peuk gerookt heb, nou, laat ik het zo zeggen, dat ik er niet aan moete denken.
    Danny heeft gisteren ook zijn laatste gerookt en we zijn vandaag beiden vrij..

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heel goed Kylie!!!
    Probeer er maar gewoon niet meer aan te denken, dat maakt het een stuk makkelijker.
    De 1e paar dagen ff vermijden waar je altijd rookte en na 3 dagen is de lichamelijke verslaving over.
    Dan moet je alleen de gewoonte nog bestrijden! Je kunt het!

7. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Ziekmelden komt ook gewoon totaal niet uit. Dit is de drukste tijd van het jaar. Mijn directe collega is wegens omstandigheden er deze week alleen vandaag. En ik ben de enige die alles over kan nemen van hem. Zegt hij vanmorgen ook nog dat we nog veel moeten doen.:$
    Ohhhww daar komen weer tranen. Pff toch maar even kijken of ik eerder weg kan of zo. Ik moet heel de week nog. Ik denk dat ik het allemaal te makkelijk heb ingeschat.

Kylie heel goed meid!! En nu sterk zijn!!

8. me83

me83 Niet meer actief

@kwiebje.. kan je niet 50% ziek zijn.. dat je alleen een ochtend werkt en vroeg naar huis gaat.. doe je toch wat werk en ook wat meer rust! zou het wel bespreken dat het erg zwaar is voor je maar dat je hun ook niet wilt laten zitten met alles.. miss kom je tot een compromis.. waarbij de dag niet zo lang duurt;)

@kylie... heel goed meid!!! hou vol he!!!en als het erg stressvol is voor je besrpeek het met de vk over het stoppen.. zei kan je adviseren en bijstaan!

roken.. tja hier weer begonnen na dit alles.. pff.. moest echt ff een peuk hebben gewoon.de beeb ws ook de reden van stoppen.. en nu dat wegviel heb ik niet zoveel om van het roken te blijven.
    we willen voorlopig niet zwanger worden.. even verwerken en lekker leuke dingen doen deze zomer en vakantie.. daarna zien we wel weer.

9. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Me83: Kan ik me heel goed voorstellen.. Wanneer hoor je of het een j of m is?

10. me83

me83 Niet meer actief

@kylie.. ja is afwachten of je al iets kan zien als het geboren is.. zoniet dan doen ze onderzoek via de navelstreng. weet niet hoelang het duurt voor ze daar uitslag van hebben eigenlijk.

11. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Kwiebje: Aaah meisie toch! Ik heb ook wel eens van die vlagen. En op die dagen presteer ik gewoon minder. Ik meld me ook niet graag ziek, toch zeker niet als het zo druk is. Probeer lekker wat vroeger naar huis te gaan. Je was toch ook vroeger begonnen? Wanneer gaat je zwangerschapsverlof in? 4 of 6 weken van tevoren?
    Ik laat het 4 weken van tevoren ingaan, en daarvoor neem ik nog 2 weekjes vakantie op (heb nog dagen van vorig jaar) Dus als alles goed blijft gaan, ben ik over 9 weken met verlof. (Ja ook stiekem een beetje aan het aftellen hoor ;))

Kylie: Goed dat je gestopt bent... Maar het moet me even van het hart... Is eigenlijk al wel te laat hè... Ik vind een zwangerschap en roken absoluut niet kunnen. Maar ieder zijn mening/ding! Vind het wel goed dat je wel probeert te stoppen :)
    Ik heb zelf ook jaren gerookt...ben nu bijna 6.5 jaar "clean" en de verleiding is er soms nog steeds hoor. Maar ik doe het gewoon niet meer. Ik zie in het park wel eens moeders rokend achter de kinderwagen lopen...oh, daar kan ik zo boos om worden hè :) Ik vind dat dus echt geen zicht! Afschuwelijk... Tot zover mijn ongezouten mening ;):D

Hier: vandaag weer druk aan het werk. Nog een uurtje te gaan en dan moet ik voor een "spoedreparatie" naar de tandarts... :( Is afgelopen weekend ALWEER een stukje van mn vulling afgebroken :x Is al wel de 20-ste keer ofzo! Moet eigenlijk een kroon, maar dat komt er telkens niet van. Dus vandaag maar weer oplappen... *zucht* Verder gaat alles hier zn gangetje... ik mag niet klagen.

12. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Ff ego. Ctg was goed. Nu bloed bij de urine. Hoop dat het een voorteken is. Ga nu proberen te slapen.

Sorry dat ik niet op de rest reageer.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Me, ga er maar van uit dat je het niet kunt zien bij de geboorte. Als het met 14 weken al gestopt is met groeien is de kans erg klein dat er wat te zien is. Bij Mylan* was het wel te zien maar het was echt een iniminie pieleke hoor. En zijn hartje was gestopt bij 16,5 week. Dat maakt een stevig verschil.
    Maar mochten ze het moeten onderzoeken duurt het denk ik niet heel erg lang voordat je het weet.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Juultje, hopelijk betekend het wat!!!

Tina, tja het is natuurlijk altijd beter om te stoppen met roken maar ik heb een hele hard les geleerd in september.
    Ik was gestopt met roken in mei (zwanger in juni), geen alcohol meer, netjes vitaminepilletje elke dag, gezond en gevarieerd eten, veel fruit en groente... En ben ik nu hoogzwanger? Nee.
    Me83 was ook optijd gestopt met roken...en kijk wat haar nu is gebeurt?
    Een week na Mylan's* geboorte zag ik een hoogzwangere vrouw met een peuk op de lip. Ik kon me daar heel kwaad over maken.
    Maar waarom??? Alleen maar omdat zij zich niet aan de regeltjes hield en nu inmiddels een gezond kind heeft, ik deed dat wel en stond met lege handen.
    Mijn moeder heeft bij mij ook gerookt, 5sigaretjes per dag. Ze mocht niet stoppen van de gyn! de stress van het stoppen is gevaarlijker dan de sigaret zelf(mits je niet zo heel veel rookt uiteraard).
    Je moet net die pechvogel zijn of die geluksvogel...
    Net als dat niet alle rokers kanker krijgen, en veel niet-rokers wel.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb net de verloskundige gebeld en heb daar 8februari de intake.
    Morgenochtend mag ik met het echobureau bellen voor een afspraak voor een vroege echo (7weken).
    En dan heb ik 21 februari de intake bij de gyneacoloog.

16. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Nou mijn collega's zijn er ook achter! Het lucht op dat ik het heb kunnen vertellen! Ze waren ook heel begripvol. Ik kijk wel hoe ver ik kom vandaag. Nu het eruit is kan ik wel weer een beetje nadenken. Net lekker een zak snoep geschept, effe mezelf verwennen!

Tina ik stop 4 weken vantevoren. Dat is nog 10 weken. Ik hoop dat ik ook eerder wat vakantie op kan nemen. Vanmorgen ben ik om kwart over acht begonnen, normaal om negen uur. Als ik acht uurtjes wil maken dan kan ik om kwart voor vijf naar huis. Is niet heel vroeg, maar toch.

Roken het is niet goed, maar ja iedereen gaat er anders mee om. Ik weet alleen uit ervaring dat het verrekte moeilijk is om ermee te stoppen.

Me meis wat fijn dat je Mams hebt om dingen mee te kunnen delen. Gaat alles nog goed met je?

17. me83

me83 Niet meer actief

@kwiebje.. jaa beter dat je wat zegt.. hoef je nog niet eens wat mee te doen maar wel fijn dat je collegas weten dat je niet lekker gaat nu .. dan kan je af en toe gewoon lekker ouderwets klagen!zwanger zijn gaat echt niet altijd over rozen;)

hier gaat alles wel goed.. vanochtend op werk geweest en het uitgelegd. echos laten zien en beetje verteld wat ons te wachten staat. ze vond het knap dat ik persoonlijk kwam en niet gewoon belde omdat het al moeilijk genoeg is..maar vond het zelf te persoonlijk om ''even over de tel te bespreken''
    al vind ik het praten zelf niet moeilijk maar wel het hardop zeggen dat het niet meer leeft.. heb net lekker nog even gejankt!

@roken.. zeker moeilijk.. en nog moeilijker als je al wat verder bent en dan stopt.. daaom zei ik ook tegen kylie dat als ze het te moeilijk krijgt het moet melden aan de vk. stress is ook niet goed.
    maar roken is zeker niet dodelijk voor een kindje.. kan wat lichter zijn qua gewicht en wat benauwd zijn na de geboorte.. maar die keuzes moet iedereen voor zichzelf maken vind ik. en heb respect voor kylie dat ze het toch probeert! you go girl!!

@mams.. ohh wel fijn een vroege echo! krijg je nu ook meer controle en echos als normaal? jijloopt nu bij de gyn toch? ben benieuwd of ik dat ook moet hierna als ik weer zwanger zou worden of dat het meer ligt aan of ze een oorzaak hebben kunnen vinden dat het hartje stopte

18. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    Zit in zh, intake voor morgen inleiden... Ben zo blij.. al klinkt dat wat raar....

19. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Fijn Jannie.

Knap hoor me hoe je er mee omgaat!

Mams fijn dat je eerder terecht kan.

20. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Me het is zeker knap van je dat je het zelf gaat vertellen!! Respect hoor hoe je het doet! Knuffel van mij

Jannie jaaa hehe! Eindelijk het einde definitief in zicht. Wat moet dat een opluchting zijn.

Ik hoef nog naar iets meer dan een uurtje vandaag!!! Bijna gered. Vanavond maar vroeg naar bed. Nu hou ik op over mijn dipdag;)

Deel Deze Pagina