Pink Ladies (Part III)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juultje, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Snap dat je je rot schrok met bruine afscheiding. Gelukkig is het nu weer normaal.

Hahaha hoe kom je daar nu weer bij?!? :D Heb maatje 36/38 en altijd al slank geweest...

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahahaha geen idee eigelijk...dat dacht ik gewoon:p

3. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    He meiden

Is alweer even geleden... heb een beetje bijgelezen (maar natuurlijk weer niet alles onthouden...:)) Maar ga een poging doen om toch te reageren :) Als ik iemand vergeet...solly!

Skaya: Ja, die verschillende culturen kunnen nogal eens botsen he. Hier hebben we geen cultuurverschil, maar wel een nationaliteitenverschil, en geloof me, dat geeft soms ook vervelende situaties. Maarre, echt je eigen ding doen hoor! Laat je niets opdringen door je schoonfamilie. Jij en je mannetje moeten beslissen over alles. Oke, soms een beetje water bij de wijn doen voor de goede vrede in huis. Maar niet naar schoonmoeders pijpen gaan dansen! Hoop dat jullie eruit komen met de naam.

Hier ook een schoonmoeder die een voorstel had wat betreft de naam... Deze naam is eigenlijk een samentrekking van het begin van manliefs naam en het einde van mijn naam. En blijkt nu ook nog eens dat deze naam op het namenlijstje stond van mijn schoonmoeder die ze voor haar eigen kinderen had verzonnen. Heeeeeel raar! Enfin, ik ben blij dat manlief en ik het al zo goed als eens zijn over de naam. Dus heb ook gelijk s-moeders hartelijk bedankt voor haar inzet, maar toch gezegd dat haar naam het niet zou worden :) Kon ze gelukkig toch wel om lachen. Maar ze is superbenieuwd naar de naam :D Vraagt ook telkens naar hoeveel letters het zijn enzo :D

Kwiebje: NESTELDRANG!!!! Zo herkenbaar :) Hier ook wel last van. Maar gelukkig is mn mannetje heel meelevend. Scheelt ook weer dat ik niet zo goed uit de voeten kan. Heb nog steeds erg last van mn liezen en mn muts (komende donderdag toch maar even laten checken bij de gyn) dus ik plan niet teveel in. En vanwege de moeheid kom ik ook niet toe aan alles wat ik in mn hoofd heb zitten. Ben nu lijstjes aan het maken met dingetjes die ik nog gedaan wil hebben. En ik probeer dingen te combineren zodat ik niet elke week aan manliefs mouw moet trekken.
    Maar geloof me...ook hier gebeurt het wel eens dat manlief even geen zin heeft in mn nesteldrang :D

Kirsten: Jeeeeeeej! een ongi! Wat goed! Op naar een ei :)

Mams: Gefeliciteerd met je 12 weken! Fijn dat de gyn je gerust heeft kunnen stellen ivm het bruinverlies. Is misschien een adertje geweest dat gesprongen is. Als het alweer opgehouden is, zou ik me er verder niet te druk om maken. Fijn dat het feestje zo meegevallen was. Leuk truitje hoor van je kleine man!

Mira: mutsie mutsie toch! Nooit iets tekenen waarmee ze aan de deur staan. Maar dat weet je ondertussen ook wel :) Kan ik zo kwaad om worden he...die mensen aan de deur. En dat gaat dan van verkopers tot aan onze gelovige medemens tot aan collectes voor goede doelen. Sommige mensen zijn zoooo opdringerig! En dan kijken ze ook nog eens kwaad omdat je niets in hun busje wil gooien. Nou...manlief doneert maandelijks aan goede doelen. Maar dan rechtstreeks op het juiste banknummer. Tegenwoordig kan iedereen met een pasje en een busje aan de deur staan. Respect voor de mensen die collecteren voor goede doelen, maar liever niet aan mijn deur. Maar ieder zijn ding!

Euhmmm...aaah! ben de rest van de meiden dus weer vergeten. Pfff. Vervelend hoor, zo een geheugen dat je telkens in de steek laat. Heb ik echt heel veel last van. Op het werk bv ook. Dan zeg ik tegen een collega, ik stuur het je zo per mail door! Komen ze na een half uur terug...euhm...ben je niet iets vergeten? En dan weet ik al niet meer waar ze het over hebben he :) Verschrikkelijk! Manlief laatst ook. Belt ie me dat ie onderweg naar huis is en of ik de zelfgemaakte appelmoes uit de vriezer wil halen. Ja hoor schat! Geen probleem! Komt ie 3 kwartier later thuis...oooh ik heb zo trek in appelmoes! :):):) Ooooow sh******t!!! Gelukkig hebben we een magnetron met ontdooifunctie :p Appelmoes is heilig voor mn vent! :D

Hier gaat het lichamelijk op en af. Ik slaap slecht vanwege de pijn in mn liezen. Elke keer als ik me omdraai schiet er een pijnscheut door waardoor ik dus wakker word. Ben de laatste tijd ook erg warmbloedig aangelegd. Moet tegenwoordig mn vestje regelmatig uittrekken. Heel raar. En 's nachts moet ik de deken gewoon van me afgooien. Verder overdag veel last van mn liezen en muts. Pijn is op zich wel dragelijk (op opstarten na) maar het is bloedje-irritant! En bij wandelingen met de hond krijg ik dan van die krampen in mn onderbuik. Dus probeer maar zo rustig mogelijk aan te doen en in de namiddag veel te rusten. Merk ook dat ik de laatste tijd erg moe ben. Maar zal ook door de gebroken nachten zijn. Mn suiker schommelt de laatste week ook erg. Dan word ik gewoon effe niet lekker. Dus heb altijd een blikje cola bij. Verder schopt, beukt en beweegt frummel erop los. Is wel leuk om je buik zo op en neer te zien gaan. Het is alleen pijnlijk als ie tegen mn buro aan loopt te stoten. Maar dat nemen we er maar bij :)

Zo genoeg geklaagd en gezeverd. Manlief kan elk moment thuiskomen en dan gaan we samen een patatje halen. En vanavond weer naar de cursus. Krijgen een video van een bevalling te zien. Zal maar een blikje cola meenemen...heb het nogal moeilijk met dat soort beelden ;) Kan niet zo goed tegen bloedige beelden ;):)

4. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ tina, heb je geen bekkeninstabiliteit. Dat pijn in je muts komt me erg bekent voor. Ik had pijn aan mijn schaambot op het laatst van de zwangerschap. Lopen deed toen echt zeer.
    Succes vanavond met de bevalling te bekijken. Het kan ook reuze meevallen hoor bevallen. Hier niks te klagen gehad.

@ mams, hoe laat heb je donderdag de echo?

5. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Heb Vaddie toegevoegd en Mams een berichtje gestuurd., leuk om gezichten te zien bij namen!

Mams., kan me voorstellen dat het eng is hoor die buikpijnen ! Bah! Maar ik heb helemaal vertrouwen in je zwangerschap.., komt vast goed!

Verder niks onthouden! Wat erg..,

Heb heerlijk gewerkt vandaag., echt een lekkere dag, en weer op de fiets geweest!

Tandarts: 1 gaatje en 1 vulling (grijs) wil ik laten vervangen., dit was geen probleem het moet alleen ff op afspraak dus die zal ik maken als de volgende roosters bekend zijn op t werk., bah ik houdt er echt niet van, maar wil het wel mooi hebben! hihi.,

6. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    #1906 kwiebje, 13 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2012
    Mams dat is even schrikken! gelukkig ben je in middels al gerust gesteld door de vk. Fijn dat je morgen langs mag komen.
    Je had het over prikkende ogen. Heb je geen hooikoorts?? Ik heb daar zelf ook altijd last van rond deze tijd van het jaar. Maar nu niet! Lang leve de zwangerschap.

Me heel goed dat je bezig bent om dingetjes in te plakken en zo. Dat is toch weer een deel van je verwerking.

Deesje het gaat de goede kant op met het slapen van Lars!! Fijn al 5 uur achter elkaar. Hopelijk wordt het nog langer.

Mira je hebt er weer een wijze les bij geleerd moet je maar denken. Gelukkig was je er snel achter en kan je er nog vanaf.
    Wat heb je vandaag een gekke uitschieter met je temperatuur! Misschien heb je gisteren toch je ei gehad? Dat verklaard wel de steken.

Skaya heel fijn dat je het nog goed volhoudt allemaal. Hoe lang moet je nog werken?

Kirsten die tandarts is toch altijd een noodzakelijk kwaad he? Bah hou er niet van.

Nino wauw een knaller op de MvM test. Mooi man. Nu maar raak piesen, hihi.

Fb heb ik wel, maar ik doe er eigenlijk niks mee. Net als hyves. Het heeft voor mij dus geen zin om jullie toe te voegen. Niks persoonlijks hoor!

Maccie jaaa lekkerrr. I love augurk om mijn burgers! Het liefst heb ik de dubbele cheeseburger, maar die hebben ze bijna nergens. Daarom neem ik dan altijd maar een quarterpounder zonder ui. Ik hou niet van rauwe ui, bah!

Tina heeej daar ben je weer. Die nesteldrang is wat. Ik had ook een lijstje. Daar hoef ik nog maar 1 dingetje van de te kopen. Ik moet nog een nachthemd. Liefst eentje met knopen, maar die zijn moeilijk te vinden. Verder zijn het alleen klusjes voor in huis, maar dat schiet toch ook al aardig op.
    De vergeetachtigheid is bij mij ook zo erg. Op het moment dat je omdraait ben je het alweer kwijt. Heel vreemd, hihi. Gelukkig hebben mensen wel begrip daarvoor. Wat is soms ook heb als ik moe ben is dat ik in de ah bij het boodschappen doen als een kip zonder kop achter manlief aan loopt. Die lacht me dan gewoon uit (wel lief hoor!) Dan weet ik het even niet en kan ik ook geen keuzes maken. Lang leve de mannen om ons te helpen.
    Die pijne muts van jou is wel vervelend zeg. Ik heb dat ook, maar volgens mij lang niet zo erg als jou. Ik zou het toch even navragen. Ik ben benieuwd.
    Hoeveel dagen moet jij nog werken?

Hier alles prima naar de hoogzwangere omstandigheden. Op het werk is het wel opeens erg druk nu ik nog minder werk. Nu zijn een collega en ik gisteren ook nog eens van werkkamer verhuist, waardoor dat ook nog eens tussendoor komt. Maar ach ik red het wel. Morgen in ieder geval weer een dag vrij tussendoor. Heerlijk! Nog maar 7 dagen werken in totaal... Spannend het komt dan toch wel heel dichtbij.

7. me83

me83 Niet meer actief

voor degene die ik nog niet heb op FB.. stuur dan even een pbtje met je naam dan voeg ik je toe.. weet niet meer uit me hoofd wie ik wel en niet heb hahahha:D

8. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Zo, cursus zit er weer op voor vandaag. Hebben video van een onderwaterbevalling gezien. Zag er nog wel netjes uit. Dus geen bloederige taferelen ofzo. Verder nog gepraat over een stel uit onze groep. Die zijn vorige week bevallen met 29 weken...kleine maakt het goed naar omstandigheden. Maar vond het best wel eng om te horen. Ik zou er naar mijn gevoel mentaal nog helemaal niet klaar voor zijn...en ik ben al verder dan hun. Maar was wel fijn om het er met de groep over te hebben.

Kwiebje: Ik moet met morgen erbij nog 13 dagen werken. Zijn wel maar halve dagen. Heb het ook enorm druk momenteel. Ik ben zo gek om te proberen om mn 40-urenweek nu in 20 uur te proppen, plus ook nog eens twee collega's op te leiden/in te werken. Ja is gekkenwerk natuurlijk! Heb ik vandaag ook gemerkt. Dat is dus een onmogelijke taak. Maar wil toch alles goed overdragen, en mn werk ook gewoon goed doen. Hoop dat het volgende week iets rustiger wordt als mn ene collegaatje wat meer kan overnemen en ik niet telkens dingen moet uitleggen. :) En dan hoop ik stilletjes mn burootje te kunnen opruimen. Moeders is toe aan rust!

Van rust gesproken...ik duik mn bedje in. Ben moe...

Tot morgen maar weer!

9. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Skaya Je hebt me toegevoegd of FB of niet?? Ik ken de namen nog niet bij de forumnamen maar aan de foto's te zien..., leuk!

Verder heb ik haast nu, moet al om 8u beginnen ipv 9u, dus stap zo maar weer actief op de fiets.., (hoop maar dat die arme auto zich niet afgestoten voelt., hihihi)

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    kirsten ik heb je ook toegevoegd :) Skaya, ik wil jou ook op FB!

Net ff dokter gebeld, dalijk ff een plasje weg brengen voor een check op blaasontsteking.

Heb best wel krampen in mn buik maar allemaal links...en vorige week zat er kindje nog rechts, dus dat schept wat vertrouwen.

11. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Facebook: Mijn naam is Kylie Stend :) Je kan me ook vinden bij Kirsten natuurlijk :)
    @Mams: Fijn he, zo'n blaasontsteking, sterkte ermee..
    @Tina: wat heftig! Met 29 weken? Ik zou er ook totaal nog niet klaar voor zijn, maar ik denk dat ik dat nooit ben! Hoe voel je je nu?

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tina, he bah, lees het nu pas :( 29 weken.
    Hopelijk komt het allemaal goed!

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Goedemorgen meiden!

Hier weer een berichtje uit de ziekenboeg ;) Manlief is gisteren ziek naar huis gekomen, voelde zich al niet lekker, maar wilde nu eens goed uitzieken dus is vandaag ook nog thuis. Ik voel m al iets beter, maar nog niet 100% dus moet me nog afmelden voor de cursus die ik zou geven vanavond :( Jammer voor mij, want dat scheelt me weer wat eurotjes...

Temp is zelfs al van eergisteren, maar was toen ook al ziek (verkouden, last van de keel...), dus dacht dat het mss daardoor zou komen want ovutesten lieten niks zien... Vandaag weer getempt *vraagt zich af waarom ze dat toch wel doet als ze toch ziek is...* en die was nu 36,90. Ik vul ze maar in, maar zet ze wel op discarded ofzo ;)

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Kirsten, jaaa dat ben ik!!

Nino, heb jou ook toegevoegd op fb. Hoe voel jij je??

Mams, wij zijn inmiddels ook vriendjes!! Schrikken van je bruinverlies zeg!!! Wanneer hoor je de uitslag van je urine?

Mira, beterschap daar!!

Tina, moet die kleine toch ook niet lekker vinden als hij tegen je bureau aan het stoten is lijkt me :p?!
    Ohhh bahhh een bevallingsfilmpje, ik kan daar ook echt niet tegen. Gelukkig is het meegevallen!
    29 weken is wel erg vroeg zeg!!! Gelukkig gaat alles goed!! Hoop dat onze reusjes nog even blijven zitten.

Kwiebje, na deze week moet ik nog 4 weken werken :D in totaal nog 12 dagen vanaf nu.
    Hier ook vergeetachtig. Komt gewoon doordat alles bijzaak is geworden naast de kleine :p

Tina en Kwiebje, hebben jullie je wensen voor de bevalling al doorgesproken met de vk/gyn? Hier gaan we het daar vanaf 34 weken over hebben.

Lijstje, poehhhh druk met lijstje, bedenken wat ik nog vergeet. Dingen die ik nog niet heb en over twijfel wel/niet te kopen: kolf, flessenwarmer, boxmatras (voor onder t kleed) en nog kleertjes voor de kleine. Maar kleertjes doe ik even rustig, want mn babyshower komt er nog aan.
    Ook binnekort maar eens gaan kijken naar lijstje voor de vluchttas, kan ik daarvoor nog gaan inslaan.

Vandaag vrij. Boodschapjes doen en vanmiddag naar de vk. Ben benieuwd of ze al een beetje een inschatting kan maken naar zn uiteindelijke lengte of gewicht. Weet wel dat ze er vaak nog een pond of 2 naast zitten, maar ben toch wel nieuwsgierig. Heb t idee dat hij nu al mn hele buik vult.

15. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Mira wat balen dat jullie ziek zijn! Helemaal nu waarschijnlijk je temp erop reageert. Anders zouden het mooie temperaturen zijn. Hopelijk zijn jullie snel weer beter.

Mams je zou niet de eerste met een blaasontsteking zijn hier. Het komt schijnbaar regelmatig voor bij zwangeren. Ben benieuwd.

Tina hè getsie met 29 weken al bevallen is nog veel te vroeg! Dan ben je daar idd nog niet klaar voor. Wel goed dat jullie het daar bij de cursus over kunnen praten.
    Is zo'n onderwater bevalling wat? Het lijkt me zo'n geheisa met dat water en zo. Alles wordt ook nat lijkt me.
    Ik heb ook dat het werk van voorheen gewoo nog af moet. Ik heb wel al veel kleine dingetjes overgedragen deze week, omdat ik daar echt niet aan toekom. Maar idd daar krijg je vervolgens wel weer vragen over en dat kost ook weer tijd. Maar het komt uiteindelijk wel goed!

16. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Skaya ik had je bericht gemist.

Voor jou schiet het dus ook al op tot je verlof. Leef je er al naartoe? Of nog niet?

Ik heb het vorige week over de bevalling gehad bij de vk. Ze zei dat dat meer was om te kijken of ik er geen abnormaal beeld van heb. Volgende week zullen we het er wel uitgebreider over hebben denk ik. Dan kan manlief ook weer mee. Ze komen hier tegenwoordig met 36 weken thuis op spreekuur. Dat is zodat ze je huis al hebben gezien en om eventueel dingen te kunnen bespreken met betrekking tot de ruimte en zo.

Een kolfapparaat is nog niet nodig hoor. Het moet eerst lukken en dan kan je er altijd tijdelijk eentje huren en later misschien kopen. De goede zIjn namelijk verschrikkelijk duur. Flessenwarmer vind ik niet nodig, maar wij wonen dan ook in een appartement waar ik zo bij de magnetron
    ben.

De vluchttas heb ik nog niet klaarstaan. Vanaf hoeveel weken is dat eigenlijk verstandig? Ik vind het ook nog niet handig nu. Er moeten ook dingen in die ik nog aan wil en zo. Maar even kijken.

Ik ben benieuwd hoe groot ze jullie kleine inschatten. Hier 6 à 6,5 pond. Maar als ze daar 2 pond naast zit, dan kan het dus zo 8 pond worden! Haha dat hoop ik toch niet.

17. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Kwiebje, dat is fijn dat ze thuis op spreekuur komen. Zou ik ook wel wat voor voelen, maar is bij ons niet zo volgens mij.
    Jij gaat nu al om de twee weken dan? Ik ga nu pas sinds kort om de 3 weken.

Vluchttas is volgens mij pas na 36 weken. Ben er ook nog niet mee bezig, maar wil wel vast gaan uitkijken voor een eventueel een nachtjapon met knoopjes bij mn hals.

Dat is een mooie schatting die 6 pond!! Fijn meisje dus...als ze het goed hebben :p

Hier ook een magnetron bij de hand idd...daarom twijfel ik. Denk ook dat ik het maar ff laat.

Leef wel toe naar mn verlof ja, denk wel dat ik het contact ga missen en ga dan ook proberen de eerste weken elke week 1 keer een half uurtje langs te gaan om te buurten.

18. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ kwiebje, hier had de kraamhulp met de intake verteld dat de vluchttas met 37 weken klaar moet staan. Ik had hem met 35 weken klaar gezet. Was ook meer omdat ik op controle moest naar het ziekenhuis voor zwangerschapsvergiftiging en dat ik dan opgenomen kon worden. Was blij dat ik hem klaar had staan. Ben nl met 35+2 bevallen.

@ skaya, ik heb geen flessenwarmer. Mis hem ook niet. Warm de fles gewoon in de magnetron op. Met flesvoeding mag je ook warm water pakken uit de kraam. maar magnetron vind ik makkelijker.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Net de HA gebeld, Urine was niet schoon maar de HA had er zelf nog niet naar gekeken, dus na 2 uur nog ff weer bellen om te kijken wat e er aan gaan doen.
    Kan ik dat iig zo aan de VK doorgeven als ze hier is.

20. me83

me83 Niet meer actief

@mams.. ohh lekker dan... hopelijk is het snel op te lossen!

@vluchtkoffertje.. denk dat als je hem met 36 weken ongeveer klaar hebt het wel goed is... zo beetje wanneer je je verlof ingaat..

hier net overtuigd dat ik ongi ben geworden... voelde het gewoon lopen... ik snoeihar dnaar huis gefietst..had wel inlegkruisje aan.. kwam ik thuis... niks! weer afscheiding! pffff:(

Deel Deze Pagina