Assje, dat klinkt als last van je bekken. Zelfde symptomen, maar dat is misschien nog wat vroeg nu. Misschien even naar de HA? Slop, wat een prachtige jurk!! Wolffje, sterkte met je rug. Sandra, jij bent veel te druk volgend mij, wel af en toe tijd voor jezelf hoor... (of is dat niet te doen met twee van die lieve draakjes thuis ?)
Vivi, die onregelmatigheid lijkt me slopend inderdaad. Ben je nu dan de rest van de week bij dat gezin?
@CM: Ohhh ik ga mn duimen blauw draaien dat het dat niet is hoor!!! pffff wat kunnen er veel dingen toch nog mis zijn Heel veel succes vandaag en ik hoop dat je met goed nieuws terug gaat komen hoor!
@cm ik ga voor je duimen dat het meevalt meid!! uhm normaal zou ik daar idd de rest van de week zijn maar kreeg vanmorgen telefoontje dat mevrouw nog een keer flauwgevallen was dus opgenomen is in het zh en zag er niet naaruit dat ze vandaag thuis kwam dus nu vanaf 16 tot 0.00 weer wachtdienst hoop stiekem dat ze morgen weer thuis komt en ik het dan toch kan afmaken
@CM Wat vervelend zeg hopelijk is het niet ernstig. Veel succes! Ik betwijfel het, want dan zou ik in mijn niet-zwangere leven af en toe ook last van mijn bekken moeten hebben? Kan dat wel? Het zit diep in de bil/been, niet vlak onder de huid. Ik zak er af en toe van door mijn been heen. Normaal gaat het vrij snel weer weg. Ik heb het vandaag nog niet gevoeld, dus duimen dat het over is! Ik heb gezegd dat als het dit weekend niet helemaal weg is, ik maandag de fysio bel. Verder heb ik hier een slecht voorgevoel. Sinds gisteren doen mijn borsten ineens geen pijn meer. Ze deden zo pijn dat ik bij aanraking al schreeuwde en nu ineens niet meer. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant komt het bovenop de gedachte dat het hartje niet meer klopt. Geen idee waarom, maar ik denk sinds een paar dagen dat het hartje niet meer klopt en dat we dat dus maandag horen Er is geen reden voor, geen aanleiding, er is niets gebeurd, geen bloed en ik heb nergens pijn. Het voelt gewoon zo en ik heb er zelfs al vrede mee in gedachten Ook dat komt nergens vandaan, zomaar ineens dacht ik dat en nu zit het steeds in mijn hoofd. Net alsof ik het zelf niet denk. Als het maandag niet zo blijkt te zijn, moet ik misschien toch maar naar de psycholoog stappen want het lijkt me niet normaal om dingen te denken die je zelf niet bedacht hebt.
@Assje: Rare dingen denken is heel normaal hoor tijdens de zwangerschap. Ook heftig bv dromen hoort er bij helaas. Maar het kan geen kwaad om het te gaan bespreken. Ik heb ook steeds de angst dat het hartje niet meer klopt hoor. Gelukkig ben ik nu al zo ver in de zwangerschap dat ik de kleine kan opzoeken met mn angelsount. Dat zou voor jou ook geen overbodige luxe zijn. Vandaf 12 wkn kan je het hartje vinden en kan je luisteren.......heel rust gevend. Het enige nadeel is dat je wat oefening nodig hebt om het hartje te kunnen vinden en het kan zo gebeuren dat je de eerste keer wel 30min nodig hebt waar je ook weer onzeker over kan worden. Ik kon deze zwangerschap emmy al met 10wkn horen maar bij Megan kon ik het hartje de eerste keren niet vinden....
Het stomme is dat het dus geen angst is dat het hartje niet meer klopt. Het is gewoon een gevoel, dat gevoel is er en ik heb er nog vrede mee ook. Zelf kan ik me dat niet echt voorstellen, maar blijkbaar is het zo want dat gevoel zit er nu. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik dat zelf bedacht heb Een angelsound lijkt me niets voor mij. Ik vind het namelijk een doodeng geluid, dat hartje. Afgelopen jaar heb ik een paar afleveringen van Babyboom gekeken via internet en in de opening van dat programma zit zo'n geluid van een hartje. Dat zette ik altijd uit, ik kreeg er de rillingen van En ik hoop ook dat de apparatuur van de verloskundige geen geluid heeft. Bovendien ben ik een neuroot en dan zit ik elke dag met dat ding te zoeken. Krijg ik denk ik alleen maar meer stress van. Als het niet meer klopt is er toch niets aan te doen, het maakt in mijn ogen dan ook niet meer uit wanneer je dat ontdekt. Ik zie mezelf al helemaal zitten Gel over het hele lichaam en maar neurotisch met dat ding over mijn lijf bewegen, met grote paniekerige ogen. Manlief die thuis komt en mij zo aantreft en direct een psychiater belt Maargoed, zeg nooit nooit. De hormonen maken nu al een ander mens van me. Wie weet ben ik straks gek op hartgeluiden. Ik sluit helemaal niks meer uit!
@Assje: ohhh meis jou angsten blijven me verbazen hoor Sorry ik weet niet wat ik hier verder nog op moet zeggen maar dit gaat voor jou een hele lange zwangerschap worden......... Het hartje horen is voor mij een teken van leven en ik word er helemaal blij van. Bij de VK gaan ze ook hartje laten horen hoor.
@CM: Mijn duimen draaien voor je dat het meevalt vanmiddag, wat houd het precies in waar ze naar gaan kijken? Heb er nog nooit van gehoord. @Assje: Persoonlijk denk ik dat je gewoon heel onzeker bent en jezelf in bescherming aan het nemen bent, mocht het maandag dan niet goed zijn, is de schok voor jezelf niet zo groot. Maar waarschijnlijk zie je maandag gewoon een kloppend hartje. @Drukte: Ik heb het deze week inderdaad heel druk, heb nu ook een paar dingen afgezegt, want ik moet er nu echt rekening mee houden dat alles zwaarder wordt. Ben ook al bijna 25 weken, dus het derde trimester komt eraan. Heb nu echt met mezelf afgesproken niet meer dan 1 afspraak op een dag te plannen en als ik moet werken spreek ik niets af. Moeilijk maar anders loop ik mezelf voorbij. @Werk: Net een gesprek gehad op mijn werk, ik ga vanaf nu alleen nog maar beneden staan, dat is een zelfstandige groep die geen verzorging nodig heeft, alleen begeleiding. Ik hoef dus geen trappen meer te lopen en clienten te verzorgen. In maart heb ik nog vier slaapdiensten staan en daarna krijg ik geen slaapdiensten meer. Mocht het dan nog te zwaar zijn, dan moet ik me ziek gaan melden, maar ik verwacht het zo wel vol te gaan houden tot 34 weken. Ben echt superblij met mijn werkgever, dat ze zo meedenken en absoluut niet moeilijk doen. Vanavond heb ik trouwens de 4D pretecho, ben benieuwd. Fijne dag allemaal!
@Vivi: Spannend hoor!! Vind het wel knap als je kan wachten tot maandag. Ik zou gelijk naar de kruidvat zijn gegaan
@CM; jeej wat een onzekerheid, wat houd vasa previa in sterkte en hoop dat je ons snel wat laat horen, knuffel! @sandra; fijn dat je op een andere groep staat nu!!! @vivi; wow meid, ik duim voor je!!!!! Ik heb maandag/dinsdag me nod, maar verwacht ongi... bleh
@sandra etos hebben we niet in dorp en bij apotheek werkt andere vriendin hahaha ik wacht nog ff rustig af was in okt ook 4 dagn overtijd en toen was het ook niets
@Vivi: Mijn duimen draaien voor je hoor! @Wolfje: Vervelend dat je zo'n last heb van je rug, sterkte! @CM: Heb net even op google gekeken naar Vasa Previa, ik hoop echt voor je dat, dat het niet is. Mijn duimen draaien.