@sloppy ik kwam de vorige keer ook bijna niets aan geloof uiteindelijk 3 kilo boven mijn eigen gewicht (na 10 afvallen door het overgeven) hier gaat het op en af ene dag heel goed en dan wee een dag slecht, ben blij dat ik niet hoef te werken nu dan trek ik het idd beetje beter, ze zou begin van de week bellen ben benieuwd
@vivi: had jij ook dat je, ondanks dat je gewicht gelijk bleef aan voor de zwangerschap, je kleding tocht te groot werd? Ik heb het idee dat ik toch op andere plaatsen smaller word zoals om mn boven benen en mijn armen.... Zou ook wel kloppen ergens omdat je 1,5 tot 2ltr mer bloed heb. 500gram extra borsten en dan je baarmoeder met kleintje nog die nu bij elkaar ook wel zo'n 500gram wegen. Ik maak me er gelukkig niet meer druk om, heeft ook weinig nut. Het ziekenhuis gaat me na 20wkn strenger op gewicht controleren en als ik dan nog niet aankom dan pas gaan ze zich zorgen mkn...........nou dan hoef ik me nu nog geen zorgen te mkn Ik heb een ABkuur van de HA gekregen en nu maar hopen dat het werk. Wel zei hij dat keelontsteking en overmatig braken vaak samen gaan en hij niet zeker wist of de AB wat ging doen. Wel vond hij het gek dat ik ook af en toe verhoging had tijdens die zeerpijnlijke keelpijn en dat was reden genoeg om toch AB te proberen. Ook omdat ik opgezette klieren heb. Nu is het afwachten
Ik was gisteren niet meer geweest want mijn vent had een knuffelige bui dus wij hebben even lekker een avondje aan elkaar besteed en over onze toekomst gepraat Ik heb geen vers bloed meer verloren maar nog wel oud. Gisteren ietsje meer dan gebruikelijk en vandaag ongeveer 3 keer zoveel als gebruikelijk. Vanmorgen de vk gebeld en ik kon meteen even langskomen. We hebben geluisterd en het hartje klopte nog helemaal goed. Wel heb ik een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen voor een check. Die kan kijken met echo of het geen stukje van de placenta is dat over de baarmoedermond ligt en dan doen ze ook een kweekje of er misschien iets kan zitten dat dit veroorzaakt. De vk zei dat er meestal niets gevonden wordt, maar dat het gewoon prettig is om zoveel mogelijk uit te sluiten. Dat is beter voor de gemoedsrust en dus voor de gezondheid van mij en de baby. Ik ga er over twee weken heen.
@sloppy dat had ik idd ook ja, ik begon eigenlijk ook pas na de 20 weken echt aan te komen en toen ik bevallen was waren mijn eigen broeken me te groot hahahaha kon meteen gaan shoppen (had wel nog een buikje) @assje goed dat ze je even doorstuurt kan nooit kwaad een extra check he vandaag een bagger dag voel me weer niet goed pfffff, en ben zo ontzettend moe echt niet te geloven zou het liefst hele dag slapen, denk dat ik maar snel op ijzer moet laten testen
@assje: Fijn dat je doorgestuurd ben. Je kan maar beter zeker weten dat er niks is als zo in onzekerheid zitten! Ik duim voor je dat je over 2wkn goed nieuws hebt hoor! @Vivi: Oehh nieuwe kleding wat er Ik merk het aan mn positie kleding heel erg nu al.......alles wat ik bij Megan droeg en in de eerste 8wkn gekocht heb is te groot. Geeft niks komt allemaal goed. Hé Balen dat je vandaag zo'n slechte dag hebt! Inderdaad ff je ijzer laten checken. Hier vandaag toch weer overgeven.......niet veel maar ik hield het echt gewoon niet binnen. Maar goed een keer per dag vind ik ook nog wel te doen
@Sloppy, fijn dat je ab hebt gekregen, hopelijk gaat het wel helpen! @Assje, fijn dat je doorgestuurd wordt, het zal vast niks zijn maar het kan je weer even geruststellen. @vivi, balen dat je een rotdag hebt. Gelukkig ben je nog thuis zodat je je eigen tempoo een beetje kan bepalen. Heeft je werk al gebeld? Hier is het ei geweest en kunnen we dus weer eens wachten, wachten, wachten, pfff, het duurt me nu al te lang haha. Gelukkig ga ik het weekend een weekend weg met een vriendin en haar kleintjes dus genoeg afleiding.
@Wolfje en Chelleke: Sterkte weer met het slechte nieuws van de ongi. @Assje:Wat akelig zeg al dat bloed verlies, ik hoop dat de gyn het een en ander kan afsluiten. @Mrt wat fijn dat de 20 weken echo goed was en zeker na al de narigheid van de vorige keer. En nu lekker genieten. @Sloppy: Beterschap , en ik hoop dat je toch nog van je zwangerschap kan genieten na de misselijkheid ed. @Vvivi: Werkgever van Vivi laat Vivi met rust ze belt wel weer als ze zich goed voelt!!!!! @Sunshine:Ik hoop dat jullie wens snel mag uitkomen en ga voor je duimen deze ronde en hopelijk zijn al die onderzoeken niet nodig
Wij hebben vrijdag een gesprek gehad in het zh. Alle uitslagen van de onderzoeken waren binnen, ze konden aan het bloed zien dat ik een bacterie infectie heb gehad mogelijk veroorzaakt door een blaas ontsteking waarvan ik niet wist dat ik dat had. Ik heb ook een veel te grote hoeveelheid B2 streptokokken, maar de kans was klein dat de oorzaak was. Volgens de gyn hebben we gewoon pech gehad. Ik heb bij een eventuele volgende zwangerschap geen extra risico, maar ik moet wel bij de gyn op controle en antibiotica slikken bij 12 weken. In April moet ik nog een keer terug komen voor een echo om te kijken of er mogelijk ook nog een lichamelijk oorzaak is geweest bijv een verkorte baarmoedermond.
@Miranda: Gewoon pech dus........pffff valt niet mee lijkt mij! Wel goed om te horen dat jullie bij een eventuele volgende zwangerschap extra risico hebben maar wel extra in de gaten gehouden worden. Wij doen nu me aan een onderzoek voor de oorzaken van tevroeg geboorten en de lengte van de baarmoedermond bij 20wkn. Als ze dat in kaart brengen kunnen ze beter en sneller in grijpen. Hier gaat het met het pokkenkind gelukkig weer een stukje beter en ze heeft geen nieuwe pokken gekregen Wel 2 hele grote in haar gezicht maar ze blijft van de korstjes af gelukkig.... Hopelijk zijn ze snel weg. Verder weinig nieuws.
Hoi allemaal!! @Miranda: Poeh dat een blaasontsteking zoveel gevolgen kan hebben he, wel fijn dat je ws. geen extra risico loopt tijdens een volgende zwangerschap. @Sloppy: Hoe gaat het met je keelpijn? @Sunshine: Succes op wachtbankje, hopelijk heb je deze ronde geluk! Hier zou ik naar het strand gaan, maar daar is helemaal niets van gekomen, ik ging nog even boven op zolder de was aanzetten en kreeg toen een acute aanval van nesteldrang. Alle ramen gingen open, alle bedden werden afgehaald en alles van Zolder t/m beneden is schoongemaakt en gestofzuigt. Heb de kledingkasten van de kids uitgeruimt en nieuwe zomerkleding besteld (onlline) 10 vuilniszakken met oude zooi weggegooid. De honden helemaal geborstelt. En toen wou ik nog even lekker dweilen en toen brak de stok van de dweil doormidden grrrrrrr, nou ben ik nog niet klaar, dus zo maar snel even naar de marskramer Ik heb nu trouwens wel last van mijn rug, hoe zou dat nou toch komen Fijne dag allemaal!
@sandra: Ja dat blaasontsteking zulke gevolgen kan hebben! had net direct het idee dat ik blaas ontsteking had.............pfff geeft wel ff onzekerheid hoor. Kunnen zwangere vrouwen niet zo'n potje met die stiks krijgen dat we het af en toe kunnen checken? Aan de zijkant staat psis wanneer het niet goed is
@Miranda, thnx voor het duimen. Daar denk je toch ook niet aan? En al helemaal niet als je het niet eens wist. Fijn dat er geen extra risico is een dat je in ieder geval wel onder controle blijft. Wel spannend dat je alsnog onderzoeken moet doen voor het lichamelijke gedeelte. Sterkte nog ff. Hihi en als je dan bij Assje klaar bent Sandra, mag je hier ook gerust even komen hoor?! Niet mijn hobby, schoonmaken.
Had ik jullie al verteld dat we in aanmerking komen voor vruchtwaterpunctie dit omdat bryan chromosoon afwijking heeft we zijn er nog niet overuit wat we gaan doen blijft moeilijk
Dat is zeker een moeilijke beslissing, zo'n punctie brengt ook weer risico met zich mee. Als je wel mee doet kunnen ze dan iets doen met de uitslag? Hoe was het bij de kapper?