Pink ladies

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MissQ, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

morgen 10uur MvM...

18mei echo... savonds
    en 24mei intake vk:)

2. bibaatje

bibaatje Actief lid

8 okt 2010
    189
    0
    0
    Bij de ALDI
    drenthe
    Hallo dames,
    wolfje van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Sandra gefeliciteerd met jullie zoontje hoop voor jullie dat snel alles goed gaat en jullie lekker naar huis kunnen genieten!

Hier gister de 20 weken echo gehad mijn 2meiden waren mee we krijgen weer een meisje heel leuk vinden we dat!
    Alleen kregen wij ook een teleurstelling ons klein meisje haar linker niertje is niet goed was sterk vergroot 22mm moeten nu voor verder onderzoek naar groningen,wil mij er niet te druk om maken maar toch houd het mij enorm bezig:(
    Verder was alles goed ze lag zelfs iets voor op groei:)
    Wilde dit toch even met jullie delen mss hebben jullie er wel eens van gehoord?
    Durf niet te gaan googlen ben bang voor nare verhalen.

Liefs Bibaatje

3. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    @Bibaatje:
    Ik heb er nog nooit van gehoord.
    Maar kan mij zo voorstellen dat je er wel over in zit.
    Laat je niet gek maken door dit akelige nieuws hoe moeilijk dat ook is.
    Gelukkig is zo voor de rest wel in orde.
    Hou je ons op de hoogte.
    Wel heel erg leuk nog een meisje er bij.

4. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    Hoe is het Wolfje? Heb je al last van de bekende kwaaltjes?
    Altijd weer een fijn gevoel om de eerste afspraken te hebben staan.

5. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @bibaatje ik heb er wel eens van gehoord maar weet niet precies wat het inhoud, is het geen optie ff met je vk te bellen dat geeft misschien wat rust.
    Bryan had met 20 weken echo een hersenventrikel vergroot en das nu allemaal goed. Hoop heel hard meid dat bij jou meisje ook goed komt. Xxx

6. Zeepaardje

bibaatje; een meid wat leuk:) oei alleen erg onzeker over het niertje, s6 ermee!

miranda; lief dat je ernaar vraagt! zeker fijn gevoel om afspraken te hebben staan, en ben af en toe wat misselijk, kan niet goed naar de wc en steekjes in me buik...

nou MvM komt zo,als die test maar posi wordt:) knuffel

7. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hier vanmorgen weer met bryan naar cb geweest voor ogentest maar hij doet het gewoon niet hij werd er super kwaad van........conclusie als hij 3jaar en 9mnd is moet hij zowiezo naar de arts toe en dan probeert zij het nog een keer en als hij het dan niet doet en zij het perse wil moet hij naar de oogarts laten we hopen dat dat niet nodig is

8. mrt

mrt Actief lid

16 aug 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bibaatje!
    Jemig, ook alweer 20 weken! En inderdaad, niet gaan googlen, hoor, dat maakt je alleen maar onzeker.
    Ik ben er wel mee bekend.
    Bij mijn oudste is met 20 weken dat probleem bij beide nieren vastgesteld.. Uiteindelijk bleek dat zijn blaas aan het dichtgroeien was en dat de urine niet weg kon, en dus in de nieren bleef staan. Over het algemeen komt dit probleem voor 98% bij jongens voor.. En jij krijgt een meisje... hmmm..
    Ik ben uiteindelijk tijdens de zwangerschap 2 x geopereerd. Ze hebben geprobeerd de blaas door te prikken..
    Het was wel heftig allemaal maar zeker omdat het om beide nieren ging en ze zo groot waren dat ze niet konden voorspellen of ze nog zouden functioneren als hij geboren werd! Dus al met al, heel spannend geweest.
    Nu gaat alles goed.. Hij heeft een nierfunctie van 75% en dat is 65% meer dan we hadden verwacht..
    Bij jouw meisje is het 1 niet die vergroot is.. en de andere is goed?? Met 1 nier, als die goed functioneert, heb je nog steeds 100% nierfunctie!!
    Een tip die ik je wil geven is idd NIET Googlen.. Daar wordt je alleen maar verdrietig en onzeker van. Alleen de verhalen waar het niet goed gegaan is zijn te vinden terwijl het vaker wel goed gaat.
    En alle vragen die in je opkomen, direct opschrijven en in Groningen vragen.. Artsen vinden het alleen maar fijn als je met een lijstje komt met vragen.. Tenminste, dat is mijn ervaring.. Elke onbenullige vraag had ik opgeschreven en op sommigen kreeg ik geen antwoord maar dan zei die arts ook eerlijk dat ze het niet kon zeggen..

Heel veel succes en sterkte.. Ga ervan uit dat het goed komt.. De rest is immers pico bello in orde.. En als je dat wilt, dan mag je me best mailen, PBen.. Ben inmiddels een ervaringsexpert op het gebied van nieren bij (ongeboren)babies)!!!

Toedeloe
    -x- mrt

9. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @bibaatje He bah zeg :( De onzekerheid lijkt me zo vervelend, dat ze alleen iets constateren en dan verder niets vertellen. Hopelijk krijg je in het UMCG (neem ik aan?) meer duidelijkheid. Inderdaad, een lijstje maken met vragen is een goed idee. Dan vergeet je het ook niet als je daar eenmaal bent.

Volgens mij hebben ze bij mij niet eens naar de nieren gekeken trouwens tijdens de 20 weken? :( Is dat standaard?

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Bibaatje: Och meis wat erg voor jullie! Ik hoop dat het niks ernstigs is hoor.
    Ik heb er verder weinig verstand van.
    Heel veel sterkte!
    Wel heel leuk dat jullie een 3de meid krijgen!

@Assje: Volgens mij doen ze dat alleen bij een uitgebreide 20wkn echo. En die maken ze als er aangeboren afwijkingen voorkomen.
    Maar als er echt wat aan de hand is dan zien ze die wel hoor.

11. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ga er ook vanuit dat als ze zoiets zien, ze dat altijd laten weten. Maar dan klopt het dus dat ze daar niet standaard naar kijken. Ingewikkeld gedoe ook :)

Ik heb weer eens (heel licht) bloedverlies ;) Net de vk gebeld want ik moest eigenlijk de gyn bellen als het gebeurde, alleen dat doe ik niet want die wil dan inwendig onderzoek doen en dat kan bij mij niet vanwege vaginistische klachten. Dus wat moet ik dan? De vk belt me straks terug. De kleine leeft in ieder geval nog, hij duwde me net nog in de blaas. Wat mij betreft laten we het dus lekker zo als het niet erger wordt.

12. bibaatje

bibaatje Actief lid

8 okt 2010
    189
    0
    0
    Bij de ALDI
    drenthe
    Ben vanmorgen al gebeld door het UMCG en mogen vrijdagmiddag al heen dus wel fijn dat we al zo snel terecht kunnen.
    Ons meisje is verder helemaal gezond en haar rechter niertje zag er goed uit ook had ze wel urine in de blaas en genoeg vruchtwater dus dat is wel een goed teken.
    Mijn vader is er op zijn 40ste achter gekomen dat ie maar 1 nier heeft en waarschijnlijk daar ook mee is geboren en die is supergezond dus dat is wel weer een geruststelling maar of het erfelijk is weet ik eigenlijk niet.
    Het is vrijdag afwachten wat ze dan zien en dan hoor ik er vast meer over.

Dank je voor jullie berichtjes ook al ben ik er niet veel lees altijd alles nog mee hoor!

Zal jullie zo snel mogelijk op de hoogte brengen.

13. bibaatje

bibaatje Actief lid

8 okt 2010
    189
    0
    0
    Bij de ALDI
    drenthe
    dit is ze!!:)

14. mrt

mrt Actief lid

16 aug 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ieder 20 weken echo kijken ze ook naar de nieren, hoor.. Zit standaard in het lijstje.. Net als de hoofdomtrek, buikomtrek, lengte boven been en arm, maag gevuld, blaas gevuld, middenrif dicht, alle organen aan de juiste kant van het midenrif, ook niet geheel onbelangrijk, Aorta en Holle ader aan de juiste kant aangesloten aan het hart, 3 bloedvaten in de navelstreng, en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Alleen wordt niet alles bij naam genoemd als er geen bijzonderheden te zien zijn.
    Dus Assje, je mag er van uit gaan dat bij jullie beeb alles in orde is! Anders hadden ze het wel gezegd.

Fijn dat ze gelijk verder kijken, Bibaatje. En je vader geboren met 1 nier? tja, of het erfelijk is, de afwijking die onze kerel heft niet, zeggen ze.. Al heeft mijn neef het ook... ;)

Toedeloe!!!

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

aaah Bibaatje, heeft ze haar duimpje in haar mond :)? (smelt...)

Fijn dat je zo snel al terecht kunt bij het UMCG!

Zelf net controle gehad bij de gyn. Hoge bloeddruk voor mijn doen en spoortje eiwit in de urine. En aangezien ik al een aantal dagen wat hoofdpijn heb, wilden ze dit verder onderzoeken. Dus bloedprikken en nog een potje urine bij het lab ingeleverd. Ze willen een beginnende zwangerschapsvergiftiging uitsluiten. Het zal wel meevallen allemaal, ze vond me er nog goed uitzien ;). Vanmiddag hoor ik of er iets gevonden is en dan moet ik evt. 12 uur urine sparen om te kijken hoeveel eiwitverlies ik heb over 12 uur. Afhankelijk daarvan dan weer verder kijken. Maar eh...volgende week woensdag mijn laatste reguliere controle :D! En dan zondag 8 mei controles voor de keizersnee....en dan heel snel daarna....is het zover!

We noemen de datum niet, beetje gek misschien, maar we willen het niet jinxen. Zo van...als we het noemen komt ze straks ineens eerder ofzo. Slaat nergens op, maar ja, das met gevoel af en toe he ;). Ik vertel 8 mei wel wanneer het gepland staat :D.

16. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    ff vraagje op welke afdeling hebben jullie een afspraak gemaakt voor 20 weken echo???

17. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Haha Meijke, vertel 8 mei dan maar meteen de naam hihi!!!
    Spannend hoor, hopelijk is het niks en hoef je geen verdere onderzoeken. De laatste loodjes, leuk hoor. Geniet er nog ff van.

@Bibaatje, wat lief zeg, al een heel mensje. En zo schattig, ze is aan het duimen. Succes vrijdag.

18. Zeepaardje

MvM knallende test:) foto komt snel!
    armband gekregen, tijdschrift zwanger en na afloop krijg ik een schoudertas!

knuffel voor jullie allemaal!

19. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Super Wolfje!!!!!

Ik heb me net toch een leuke lamp gekocht voor in onze nieuwe lounge hoek! Een soort turkse lamp met allemaal verschillende kleuren glas erin. Ik zal eens proberen om er een foto van te maken :)

-x-

20. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @meijke goed van je vk dat ze dat controleert want een hellp syndroom kan heel snel gaan en idd eiwitten,hoge bloeddruk en hoofdpijn zijn voortekenen super dat je vk zo allert is!!
    en spannend als ik hoor dat je 8 mei voorcontroles hebt schat ik dat je 9 of 10 mei de keizersnede krijgt ;)

Deel Deze Pagina