Nou precies zoals je moeder zegt, zo denk ik er zelf ook over. Maar ieder voor zich natuurlijk. Ik probeer ook zo goed mogelijk op te letten. Maar ik wil het voor mezelf niet teveel overdrijven. Zo heeft me nicht ooit geen dessert genomen omdat er kaneel in zat, en dat kan dan geloof ik weer weeen opwekken. Ja sorry hoor, misschien als je kilo kaneel gaat zitten wegsnuiven. Maar van zoiets echt niet. Maar als jij er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen hoor meis.. Het is jou lijf!!!
hier deed ik alleen tussen ongi en ei zondigen... anders kon ik idd vor mijn geveol heeel lang geen file eten en das echt een verslaving.. lekker op toastje met een glas rose erbij wie neemt deze week mijn file en wijntje
@Wen: gaat ook niet om een voedselvergifteging maar om een of andere bacterie. Wij (volwassenen) hebben daar geen last van, raken hooguit een beetje aan de diarree. Maar kleine ukjes zijn nog heeeeel kwetsbaar en zullen er hoogstwaarschijnlijk aan overlijden. Het zelfde geldt voor de rauwe vis, gerookte voorverpakte zalm en gesneden voorverpakte rauwe groente. Voor ons niet schadelijk maar voor ukje des te meer. (verdorie, kan niet meer op de namen van die bacterien komen) Natuurlijk is het wel zo dat het KAN voorkomen. In 80 % van de gevallen zit de bacterie er niet. Maar kan me voorstellen dat je het jezelf heeel lang kwalijk zou nemen als je miskraam zou krijgen doordat je rauw vlees ophebt. (he ba, al die doemsenarios) @skaya: je moeder heeft helemaal gelijk. Was toevallig van de week een docu van op tv. Dat veel mensen te schoon zijn en daardoor de volgende generatie opzadelen met allergieeen enzo. Wil natuurlijk niemand bang maken maar ieder boek wat ik lees en ook in in info pakket van de vk staat dat het echt belangrijk is om die dingen niet te eten. Ukje is nu nog zo vatbaar voor vanalles en nogwat. (weet dat het enorm belerend overkomt en is echt niet de bedoeling. ik bedoel het goed.)
Jaaa ik wil het ook niet gaan overdrijven idd! Zal ik even komen plagen met dat ik gisteren een pistoletje met filet op heb met wat peper en zout...smaakte heeerlijk!
@Wen: hahahaha ik zie spontaan iemand voor me die een kilo kaneel wegsnuift. hihi. Zo hoorde ik een vriendin roepen dat ik geen bitterlemon meer mag drinken want dat die ook weeen zou kunnen oproepen. Ik had zo iets van: ???? Misschien als je 38 weken bent maar nu waarschijnlijk niet. (toch?)
Vaddie, Ik weet dat je het goed bedoelt. Vind je helemaal niet belerend. Ik vroeg zelf naar of iemand het hier wist en ben alleen maar hardstikke blij met alle informatie en meningen.
Wen en Vaddie jaaa preciess dat overdreven gedoe is natuurlijk onzin! hahaha wel grappig!!! Kmoet er echt wel om lachen om zulke dingen
@skaya: lolbroek. Filet zal ik niet zo missen. Maar die rundercarpaccio........ Werd net gebeld door een kennis: of ik zwanger bent? Want dat had ze gehoord via via. Nou blijkt Lief dus echt zijn mond niet te kunnen houden. Ben een beetje pissig en Lief meteen even gebeld. Dat hij mag uitleggen als het wel mis gaat..... (waar we natuurlijk niet vanuit gaan) Hele dorp is dus ondertussen zowat op de hoogte maar mijn schoonfamilie weet nog van niks.....
@skaya: dat krijg je als je op je werk te veel hebt om op internet te zoeken + een boekenfreak bent en de bieb hebt leegehaald over zwanger zijn. (en niet te vergeten bol.com leeg gekocht)
heb d'r toen ook echt voor gek verklaard... En kreeg er gewoon de slappe lach van. Kon ze niet zo waarderen toen...Ga er over 2 weken eten, zal vragen of ze verse appeltaart met kaneel wilt maken. hahaha Nu we het er toch over hebben, maar wil iets niet dubbel posten (heb het ergens gemeld op het forum, maar weet niet meer waar). Heb vorige week de ah gebeld omdat ik hier op me werk toevallig ook een discussie had over geitenkaas van de ah. Ik had voor mezelf zo'n stoommaaltijd van de appie gekocht met geitenkaas, wat ik dus volgens me collega's niet mocht eten. En ik vond van wel. Dus toen heb ik de klantenservice van de AH gebeld. En die zeiden het volgende, alle kazen, of gerechten waar kaas in is verwerkt bij de AH. Zijn veilig voor de zwangere vrouw of kleine kinderen. Daar wordt alles op gescreent voordat het bij hun de winkel in gaat. Is er een uitzondering staat het duidelijk met een aparte sticker op het produkt aangegeven. Maar dit zijn uitzonderingen. Dus ik eet sindsdien lekker me maaltijd of salade geitenkaas als ik daar trek in heb, is nu ff niet meer aan de orde... Of een pizza, met verschillende kazen. Het kan geen kwaad. Zolang je er maar goed op let.
Whaaahaaa! een kilo kaneel snuiven! *beeld het zich helemaal in* Tja, als je overal rekening mee moet gaan houden kan je beter stoppen met eten...oh nee, das natuurlijk ook niet gezond Voorzichtigheid...oké...overdreven gedoe...nee... Tja, 'te' is nooit goed, zoals hier al eerder werd gezegd
@Wen: je hebt helemaal gelijk. Je mag alleen geen kazen van verse melk. Hier in nederland (europa?) wordt vrijwel alles gemaakt van gepasteuriseerde of gesterreliseerde melk. Alleen als je kaas koopt bij de kaasboer moet je extra alert zijn. Heb gemerkt dat ik moeite heb om mijn hoeveelheid thee te beperken. Dronk voorheen rustig 7 a 8 mokken thee (iets minder dan een kwart liter) per dag. Volgens de papieren van de vk mag dat max 4 mokken (kopjes?) per dag. (koffie drink ik niet) Kan toch moeilijk de hele dag warme chocomeld drinken? Dan weet ik zeker dat ik dicht groei. hahahaha
Wen, is denk ik het handigste om te doen, gewoon de winkel zelf even opbellen als je het echt zeker wil weten. Vaddie, wat voor thee drink je dan zoveel? Gaat het niet alleen om de 'zwarte' thee? Groene thee kan je gewoon drinken zoveel als je wilt toch?
@vaddie, ik drink naast veel water, altijd rooiboos of groene thee. Dat mag je gewoon drinken hoor.. De AH heeft ook kauwgomballen en marshmellowthee en daar zit ook geen theine in
@Wen: mooie buik Drink gewone thee of earl grey. Vind groene thee niet lekker. Wel verse munt thee. Maar dat drink ik alleen thuis. (en heb daardoor minder last van darmen)
@wen. mooie buik!!! @skaya.. ik las ergens dat de kans dat je iets krijgt van rauw vlees oid heel erg klein is.. vroeger wist niemand beter toch? zolang je maar met mate iets rauw achtigs eet is er niks aan de hand.. en ik ben echt een sucker voor brie.. ben blij dat ik dat wel mag!! als er maar geen cru au lait/au lait cru op staat mag je het gewoon eten als je zwanger bent.. deze kazen koop je dus bij de supermarkt.. juist het duurdere segment is wel met rauwe koemelk gemaakt.. ik dronk vroeger bij me tante op de boerderij niet anders als rauwe koemelk..ja met bakje zelf een koe melken en nog warm opdrinken ja.. hahahaa.. heb zelfs fruit opgegeten gelijk uit de boom (had vast wel ergens een luis op gezeten) ik ben niet zo pietlut met alles schoon.. vind het ook altijd erg als ik kindjes in de regen zie die willen stampen door de plassen en het mag niet van de ouders.. vind dat juist zo leuk aan kinderen.. genieten van alles en zo heerlijk onbehouden hahaha
@alle zwangere hier... heb vorige keer in scheveningen bij een tentje heerlijke alcoholvrije cocktails gedronken,, miss een tip voor jullie straks in de zomerdagen(en je bent het alcoholvrije rosebiertje zat) nr 1: sinaasappelsap met grenadine en veel ijs(ff kapot meppen in theedoek tot kleine stukjes) dit is een SUNRISE nr 2:7 up met muntblaadjes onderin.. limoentje erin.. en weer met crushed ice.. dit is een NOJITO dus dames.. leef je uit.. ze zijn heerlijk en er zijn er vast nog veel meer te vinden op internet
ben weer thuis hebben een kloppend hartje gezien... ook zat er nog een klein zwart vlekje onder, kan een 2de kindje zijn geweest, maar ook een bloedvlekje.. hopelijk heeft manlief tijd om de echo in te scannen vanavond.. maar dan moet ie het eerst aansluiten.. 21 juni mag ik weer terugkomen..