Dat zeggen er wel meer, maar toch houdt iedereen stug vol dat het vast weer een jongen word. Ik zelf denk ook heel sterk dat het een meid is hoor
Tina, ik heb je verzoekje niet binnen?? Maar ik heb jou er nu eenstje gestuurd, dan kun je ff in mn album kijken. Mams, die onderrug herken ik... Heb ik ook sinds een week ofzo.. .BALEN! Slaap ook met en voedingskussen en dat verlicht dan wel. 's Morgens voel ik het wel maar tis nog wel te hebben gelukkig.
Ik weet het, maar ik heb vanaf het begin af aan al heeeel sterk dat gevoel, dus ik ben heeeeeel benieuwd
Hellie is zo blij!!!! Bij de eerste wisten we zelf niet wat het zou worden, bij de tweede wisten wij het wel en mocht iedereen het weten.
zo, spuit zit erin.. de assistent was verbaast dat ik er maar 1 kreeg.. zij zei zelf al dat ik wssl erfelijk belast ben (moeder, tante en nichtje hebben het ook) en snapte wel dat ik een brief+info wilde geven... nu afwachten.. prik viel mee, nu afwachten of er bijwerkingen zijn.. over alcohol end... mira, maak je niet druk... tegenwoordig weten we het al zo vroeg... de eerste weken is er idd nog geen bloedband.. en dan nog zou het niet veel kwaad kunnen.. een paar jaar geleden adviseerden ze nog 1 wijntje per dag.. nu niet meer, omdat ze niet met 100% zekerheid kunnen zeggen dat het geen schade aanbrengt.. daar zul je nog wel achter komen... elk jaar zijn de richtlijnen weer anders.. dan moet de baby op de zij liggen, dan weer op de rug.. dan moet je de navelstreng afdeppen met alcohol, dan mag je er weer niets aan doen. benieuwd wat ze me deze keer weer gaan vertellen.. als mama (2b) gewoon lekker op je gevoel afgaan.. en een mama met stress of ze alles wel goed doet is slechter voor een kindje als een mama die ontspannen is en heel af en toe een wijntje neemt... (alleen bij rood vlees ben ikzelf altijd heeeeeel erg voorzichtig...maar dat lus ik zlef niet, dus daar hoefde ik me nooit druk om te maken)
zo leuk he om te weten.. kun je lekker gericht shoppen hier loopt mijn schoonzusje 3 weken op mij voor. ze verwachten een 1eiïge 2ling.. eerst mochten we het niet weten, maar mijn broertje kon zijn mond niet houden, dus de familie weet het nu. kan nu lekker gericht gaan shoppen... want gaan shoppen als ze bevallen is gaat niet werken...
Jannie: Ik weet het, ben gewoon niet goed bezig... Gewoon lekker rustig alles op me af laten komen. Woensdag proberen te halen (gelukkig geen erg testdrang overdag omdat ik gewoon perse in de ochtend wil testen ), dus alleen nog maar dinsdag doorkomen Mijn schoonzus zei ook al dat er steeds weer iets anders is. Peetkindje kon alleen slapen op de buik en dat mocht niet want moest op de ene zij en dan op de andere. De middelste is ook echt een buikslaper en die heeft er niks aan overgehouden hoor!!! Mijn schoonzus is zelf kraamverzorgster geweest (werkt inmiddels al weer een aantal jaar als verzorgende omdat ze het onvoorspelbare niet kon combineren met haar gezin), maar die was gewoon helemaal blij toen de kraamverzorgster vertrok, eindelijk haar eigen ding doen Ik ben ook benieuwd wat de regels zullen zijn, vast heel erg veel
Jannie, fijn dat de spuit meeviel! En wat leuk een 1eiige tweeling!!! Kan je alles in 2-voud kopen haha!
hé, dat verschil in de manier van de baby neerleggen is ook regio-afhankelijk volgens mij Mn nichtje en schoonzus zijn ongeveer op hetzelfde moment bevallen...mn nichtje moest de baby op de buik leggen, mn schoonzusje op de rug... Tja, hoe verwarrend wil je het hebben???
Tina: Lekker verwarrend idd. We luisteren gewoon naar de kraamverzorgende en als ze weg is zien we vanzelf wat het beste werkt Gelukkig kan ik heel wat navragen hier en bij mijn schoonzus
ohhh, op de buik.. wat een advies hier ook 2 buikslapers.. rolden van zij op de buik.. en dat heb ik voor de nacht lekker zo gelaten.. ze sliepen toch bij mij op de kamer en kregen minimaal 2 voedingen per nacht..(en in het begin nog meer) CB zegt altijd, wat zegt je gevoel als moeder.. das het beste instinct wat een gezonde vrouw kan hebben en dat kun je het beste volgen!
mira, ik was 11 toen mijn jongste breortje geboren werd en mijn moeder had toen bekkeninstabiliteit, dus toen deed ik al heel veel.. dus had toen al de nodige ervaring
Over het CB gesproken... Mijn schoonzusje was laatste weer geweest en die kwam voor de zoveelste keer chagrijnig terug. Die is daar echt geen fan van! Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Zelf vond ik het altijd verschrikkelijk (CB betekende prikjes en stomme testjes die ik niet wilde doen! Hoezo koppig )!!! Is vast anders als je zelf moeder bent.
dat CB hangt helemaal van de arts af.. ik heb een hele fijne arts, die altijd van mijn gevoel afgaat.. de kleine zet ik op schoot en laat ik ondertussen met de blokjes spelen.. dan kan ze de motoriek zien... verder lopen we altijd een vragenlijst qua ontwikkeling door, maar dat vind ik alleen maar fijn.. komt een kind op bepaalde dingen erg achter te lopen kunnen ze verder gaan kijken.. liever een keer teveel naar de Kinderarts oid, dan te weinig.. en als ik vragen heb of zelf tegen dingen (bvb qua opvoeding) aanloop dan bespreken we het, maar ze laat me altijd mijn eigen gevoel volgen.. geeft alleen tips en adviesen... kortom, ik word er altijd erg blij van.. in de periode van mijn 2 mk'en viel het opvoeden me tegen.. kort lontje en daardoor liet ik de oudste meer toe omdat ik anders de hele dag liep te mopperen.. zei ze dat ik echt aan de bel moest trekken als ik het niet redde of binnen moest lopen als ik wilde praten.. zo fijn...
Jannie: Als je op die leeftijd je moeder al hielp, dan heb je zeker een hoop ervaring. Dat is vast fijn. Ik durfde toen ons neefje geboren was niks te doen bij hem. Vasthouden vond ik al eng, laat staan verschonen of de fles geven... Inmiddels is dat wel veranderd en verschoon ik gewoon mijn peetkindje (al toen ze net geboren was) Ik denk zeker dat het per CB verschilt. Vind het zo jammer voor haar dat ze steeds chagrijnig terug komt. De oudste had geen zin om een gehoortest mee te doen (op dat moment behoorlijk eigenwijs) en diegene die het onderzoek deed probeerde hem er niet op niveau bij te betrekken (bijvoorbeeld een spelletje van maken wat hij wel leuk vindt), maar werd boos op hem dat hij niet mee wilde werken! Ja, dan gooit hij helemaal de kont in de krib natuurlijk... Ben super benieuwd hoe ik alles zal gaan ervaren
ik hoop dat jij het wel fijn zult hebben bij het cb.. toch wel fijn als je daar met een goed gevoel voor alles terecht kunt...
@Jannie: fijn dat de spuit mee viel. Hopelijk merk je snel effect. @Tina: spannend... Rugpijn: vanaf dag 1 last van. Afgelopen weken in een caravan geslapen, zonder voedingskussen dus toen was het erger. Nu gelukkig dus iets minder. (helaas is mijn nieuwe bureau al kapot en kan deze niet in hoogte worden versteld) Grindtegel: hahahaha. Hier ook vanaf ei enorm veel pukkels. Is nu ietsje minder dan een paar weken geleden maar nog steeds erger dan het ooit is geweest. Vakantie nu echt afgelopen, weer aan het werk.
oh en cb: ga erg betwijfelen of dat gaat klikken. Heb die richtlijnen eens gelezen en denk over sommige dingen heel anders.
werkse vaddie, hopelijk is je rugpijn snel over... en anders ff aankaarten bij de VK, misschien heeft zij tips.. hier wel iets meer last van plekjes op mijn gezicht, maar niet heel erg gelukkig.. zo ff de wasmachine aanzetten en dan mijn bedje in.. de oudste mag op de laptop (naast mij op bed) en de jongste gaat ook slapen... vanmiddag weer zwemles, hopelijk is het droog.. moeten fietsen en de oudste wil zelf meefietsen...