Deesjedees. Ik was gister bij de verloskundige en ondanks dat ik veel overgeef is mijn buik aardig gegroeid en baal daar een beetje van. Dus maakte ik er een opmerking over. Gezond eten is een must maar afvallen mag echt niet zei ze. Dus eet gezond maar wel genoeg. Probeer te genieten en positief te denken en ja ik zou meteen een afspraak maken bij de verloskundige. Kunnen ze je goed in de gaten houden. Dit keer gaat het helemaal goed komen!
OOHHHH DEES!!!! Jeetje meid, wat zie ik nou, GEWELDIG!! OOh ben zo blij voor je!! Deze blijft plakken hoor, echt!!! Hahaha, oohh super meid!! Bel idd gelijk even de vk, kan je misschien snel terecht voor een echo, of gesprekje. En zou het ook even navragen wat betreft je voeding. Ik maak zelf altijd de foto's gewoon met me telefoon, wel zo makkelijk. En jeetje wat een knalstreep gelijk, wat kan het leven raar in elkaar zitten he. Wel blij dat je een beetje opgelucht was gister, en goed met je mannetje heb kunnen praten. Fijn hoor! @kwiebje, jeetje dat was niet best die krampen van jou. Gelukkig is het nu wat minder. En ik helaas weer aan het werk sinds vanmorgen, en morgen ook nog...puffff... @kirsten, je moet idd vanaf de dag dat je helder bloedverlies heb tellen. Hier manlief jarig, heb hem de pretecho van 26 juli cadeau gedaan. Helemaal super blij was die ermee..
@Jutltje: gefeliciteerd met je echo, super! @Deesjedees: Jaaaaaaaaa gefeliciteerd!!!! @Kirsten: ik heb altijd begrepen dat je begint met tellen vanaf helder rood bloed en als dat pas 's avonds is na 18.00 uur geloof ik dan tel je de dag erna... Fijn hè, al die dingen die je maar weer moet weten... Hier alweer bijna op het einde van mijn ongie, nog wat laatste restjes (sorry!), dus op naar een prachtig (en bevrucht ) ei!
Ben zo in de ban van het goede roze nieuws dat ik er een paar vergeet... @juul, mij buik groeit ook al beter. Heb gelukkig niet zo hoeven spugen als jou. Maar was wel vaak heel misselijk. En daardoor at ik ook minder als normaal. Maar zorgde wel voor me 2 stuks fruit, groenten, brood en heel veel water. Merkte dat ik daardoor wat afviel, behalve me buik. Kon geen kwaad zei de vk. Zoalang je de nodige dingen per dag maar binnen krijg. Maar ik zeg, showen die buik. Foto!!!! @vaddie, Heel erg veel plezier vanmiddag. Het is zo mooi. Geniet ervan!!
Wen inderdaad. Ik ben voor de rest (armen, benen, gezicht) ook afgevallen. Maar bewust lijnen is nu niet de bedoeling. Gefeliciteerd met je man en een super cadeau! Ik zal snel ff een buikfoto uploaden. De echo zit nu ingelijst maar krijg er over 2 weken weer eentje. Dutchdiva op naar een bevrucht ei!
wen, gefeliciteerd met je mannetje.. die echo is idd een leuk kado! hier nog niets aangekomen maar buikje groeit wel... hopelijk blijft dat zo! bij de jongens viel ik in het begin ook af, terwijl ik wel goed at... bij mij dus gewoon een hormonenkwestie... zodra alle hormonen er weer uit zijn kom ik nl ook weer langzaam aan..
Wen: Gefeliciteerd met je manneke! Wat een leuk idee zeg Ik kan me voorstellen dat hij helemaal blij was met dit cadeau! Vandaag mag ik bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek. De kriebels beginnen nu toch wel te komen. Net even op internet wat waarden voor HCG, LH en FSH opgezocht zodat ik, als ik de waardes te weten krijg, zelf nog even kan kijken wat het betekend, want ik weet dus niet of ik ook uitleg krijg bij de uitslag... Vanaf hoe laat zou ik kunnen bellen? De HA heeft alleen gezegd, 'als je bloed laat prikken kan je de volgende dag bellen voor de uitslag'.
@mira, nu bellen dan. Krijgen ze het pas later op de dag binnen, hoor je het vanzelf. Onze huisart is alleen maar in de ochtend bereikbaar, en dan nog 1 uurtje in de middag. Dus ik zal gelijk bellen als ik jou was. Spannend hoor, laat je het gelijk even weten??
Laten jullie een combinatietest doen? Ik heb me vandaag al moeten opgeven voor kraamzorg. Gaat allemaal rap nu.
Nee wij laten geen combinatietest doen, als het een kindje is met met Down, is dat voor ons geen reden om de zwangerschap af te breken.
kraampakket is geregeld, nu nog ff achter de 16 uren extra huishoudelijke hulp aan hoe ik dat meot regelen, maar dan oet ik eerst naar beneden..
Wij hebben ook besloten om geen combinatietest te doen. Dus daar hebben we het gister ook met mijn schoonouders over gehad. Die vonden dat toch een risico. Vond ik best vervelend. Het is onze keuze. En het is hoe dan ook welkom.
Dames, ik heb gebeld. HCG was onder de 1 dus niet zwanger (wat ik wel verwacht had), LH was 6 en dat is volgens de tabel van internet hetzelfde als voor of na de eisprong en het FSH was 12 wat overeen komt met rondom de eisprong. Lekker duidelijk weer. Maar goed, het belangrijkste is dat ik niet zwanger ben. Ik heb de assistente, die niet goed wist wat ze met deze uitslagen moest, gevraagd of ik nog een afspraak met de HA moest maken voor de uitslag. Ze wist het zelf niet, maar we hebben nu maar een afspraak voor dinsdag gemaakt om de uitslag met de HA te bespreken. Of zal ik die afspraak annuleren en gewoon meteen naar de GYN bellen voor een afspraak? Lekker duidelijk he?!
spannend mira.. ben erg benieuwd.. ff heel iets anders.. vand e zwangere dames.... is er iemand die via ZINkraamzorg doet? of wil doen? dan kunnen we elkaar opgeven en een kado uitzoeken laat maar ff weten!
Helemaal mee eens meid! Ha gadsie, kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt dat je schoonouders zoiets zeggen. Ieder voor zich hoor, maar ik denk dan zelf altijd. Wat nou als het zo is, en je weet het. Wat dan? Ga je het dan toch weghalen, of je zelf nog een rot zwangerschap bezorgen de laatste maanden. Je heb nooit 100% garantie op een gezond kindje, ook niet na de 20 wkn echo. Ik heb zelf een neefje met Down, nou het is een poepie, zo vrolijk en leuk. Natuurlijk heb je extra zorgen, behoorlijk. Maar hij is geweldig. Ken genoeg gezonde kinderen, die lang niet zo leuk zijn. En waar ouders meer zorgen aan hebben.
@jannie, nee gaat niet op voor mij. Omdat ik een kraamhulp krijg met ons als voorkeursgezin, zit ik vast aan hun bureau.