Juultje: Als we zwanger zijn gaan wij ook geen combinatietest doen. Het kindje is welkom zoals het is, we zullen er toch ontzettend veel van houden! Ik vind het voor jullie niet leuk dat je schoonouders zo reageerden. Het is jullie keuze en dat zullen ze moeten respecteren. Hier heeft een zwager van mij eens gezegd dat hij 'geen peetoom wilde zijn als het kindje een afwijking had'. Daar is iedereen toen enorm over gevallen, kindjes kunnen gezond geboren worden, maar door een ziekte of ongeluk nog een beperking krijgen. Bij mijn moeder in de straat woont een jongen die heeft door de ziekte van lyme (de tekenziekte) een hersenbeschadiging opgelopen en heeft daardoor nu ook een beperking. Hoe oud hij precies was toen hij dit kreeg weet ik niet, maar hij zal rond de 15 zijn geweest. Wat nu als hij peetoom van die jongen was, wilde hij vanaf zijn 15e dan opeens geen peetoom meer zijn?!?!?! Mijn man en ik hebben daarom al besloten hem nooit peetoom voor onze kinderen te laten worden, we vonden zijn reactie belachelijk! Gelukkig heb ik nog een lief zusje en lieve schoonzus en zwager die we maar al te graag peettante en peetoom laten worden
Vaddie, succes vandaag bij de echo! Bereidt je voor op een overdosis geluk, een dikke roze wolk en een onbeschrijfelijk gevoel! WOW Dees, zie nu jouw bericht!!! dikke roze strepen! Van harte meid! Wat een super nieuws! Ik zou de k bellen, ook ivm je voorgeschiedenis. Waarschijnlijk kun je al vroeg terecht. En lijnen? Nu even niet denk ik... Wen, gefeliciteerd met je mannetje! Juultje, wij laten ook geen combi test doen. Zelfde reden als Wen. Hier alles goed. Nog steeds moe, maar misselijkheid word minder. Zit heerlijk op mn dikke roze wolk!
zo, kraamzorg is geregeld.. en gelijk 16 uur extra aangevraagt.. heerlijk zo'n uitgebreide verzekering zo ff eten en dan slaapje doen.... vanaaf uit eten, hopelijk dan niet misselijk...
oja, de combi-test... gaan we niet doen.. kindje is en blijft welkom. 20 weken echo is een medische echo, die doen we wel.. wil nl weten of het verstandig is om in het ziekenhuis te bevallen.. juultje, lijkt me een fijne instantie.. heb net een fijn gesprek gehad. nu pakket afwachten.. was over kraamvogel niet zo tevreden nl. dus ben geswitcht.... en bij de eerste heeft mijn schoonzusje de kraam gedaan, die is verpleegkundige.. dus miste alleen de bv- aandacht, want daar heeft ze geen verstand van..
Leuk al dat geklets over kraamzorg Geen idee waar wij voor zouden kiezen, ik vermoed de regionale kraamzorginstelling. Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en de GYN-afdeling van het ziekenhuis gebeld voor een afspraak. Ik kan terecht op een speciale kinderwensafdeling/kinderwensspreekuur. Op 4 augustus was de eerste gelegenheid voor een afspraak dus die heb ik aangenomen. Ze hebben graag dat mijn man dan meekomt (voor de nodige achtergrondinfo denk ik). Nog maar 6 weken en dan hebben we de afspraak al
@mira, heb ik er nou overheen gelezen, maar wat was je bloeduitslag? Wat goed dat je de gyn heb gebeld, en redelijk snel terecht kunt.
Jannie: Geeft niet hoor Is hier ook zo druk met alle berichten, gaat erg snel met het posten hier Ik ben ook erg benieuwd wat de GYN te vertellen heeft. Na het gesprek met de HA over overgewicht heb ik gisteren besloten om met modifast te beginnen, niet de shakes (die vind ik echt niet lekker ) maar de kant en klare flesjes en de repen. Samen met de HA afgesproken om het ontbijt en de lunch te vervangen door modifast en bij het avondeten hetzelfde als mijn man te eten. Ik weet van mezelf dat als ik alles om ga gooien naar modifast ik snel weer aan ga komen na het stoppen of afbouwen me modifast. Vanmorgen mijn eerste flesje modifast op en ik vond het best wel lekker Op naar minder kilo's
Wen: Bloeduitslagen waren HCG < 1 (dus niet zwanger), LH 6 (komt overeen met voor of na eisprong) en FSH 12 (komt overeen met rondom de eisprong). Heb een afspraak gemaakt met de HA om de uitslag te bespreken, maar ik denk dat ik die toch af ga zeggen omdat ik toch maar meteen de GYN heb gebeld.
Mira, heel goed! Zo schiet het tenminste op. Maar gezien je pendels is het misschien niet eens meer nodig!! Kraamzorg? Geen idee. Hopelijk kunnen jullie mij straks tips geven, hihi.
Kwiebje: Klopt, de pendels zijn erg positief. Mocht het niet meer nodig zijn, dan bel ik de afspraak af, maar nu staat er tenminste iets waarbij we verder geholpen kunnen worden! Heeft iemand enig idee wat er allemaal gedaan wordt tijdens zo'n eerste afspraak? De receptioniste/assistente zei dat het prettig zou zijn als mijn man mee zou komen, voor de nodige info. Worden er dan al onderzoeken gedaan of moet dat een andere keer? Stom dat ik dat niet gevraagd heb...
Sorry Mira ik heb daar (gelukkig) geen ervaring mee. Maar misschien iemand anders. Ik vermoed dat ze veel vragen gaan stellen.
@deesjedees: gefeliciteerd. Echo was vervroeg dus ben al geweest. Foto is een beetje vaag maar het zit er echt. Hartje gezien en gehoord. (uitwendig) Kon alleen de termijn nog niet bepalen.
mooie echo meis! uitwendig kunnen ze idd zo vroeg de termijn nog niet bepalen.. daarom was ie bij mij inwendig hier belde manlief net... die gaat sjoerd zo ophalen, dus kan nog 30 minuten lekker in bed liggen, dus laptop gaat weer aan de kant.. wekkker ging nl net...