@Daantje gefeliciteerd met jullie dochter! @Sann het mag nu wel komen hoor ! spannend! @Derona mooie echo meid ! en ja je bent 1 dag na Gwen der verjaardag uitgerekend!
@Joma haha ja ik zie het,nou de maand Januari is hier toch al gezellig druk,Roelof is de 26 ste jarig en ik de 31 ste en mijn moeder de 8 ste dus ja beter kan niet hahaha
@sann doe rustig aan meid, je hebt ook bijna je kleine. idd meiden bevallen op 5 juli 2008 van damanja. ze weegt 3385 gram en is 50 cm lang. vrijdag 4 juli om 8 uur moesten we in het ziekenhuis zijn en hebben ze haar weer gedraaid. daarna gelijk de vliezen gebroken. na 2 uur zaten we al op 5 cm dus dat schoot op. ,maar daar bleef het bij. de weeen werden heviger maar indalen ho maar. na een tijdje kregen we een ruggeprik en werd de weeenopwekker op het maximale gezet en zelf toen schoot het niet op. na 10 uur lang op de 5 cm gezeten te hebben heeft de gyn net voor 12 besloten om een keizersnee te doen en konden we gelijk gaan. zelf ben ik hellemaal weggeweest omdat ik ze mes voelde. maar toen dus om 01.14 is onze kleine meid geboren. meiden ga even rustig aan doen want zo keizersnee is toch wat spreek jullie snel weer en zal dan wat foto's plaatsen.
@dIAANTJE heftig verhaal maar wel een mooie meid! rustig aan en nogmaals gefeliciteerd en geniet van jullie meissie!
Wow Daantje heftige bevalling! Maar gefeliciteerd met jullie dochter Damanja ! Geniet lekker van elkaar en rust goed uit !
Heftige bevalling Daantje ... heeft wel wat weg van mijn laatste. Fijn dat ze hebben ingegrepen en dat ales goed gaat met jou en je dochter. Rustig aan en geniet van je gezinnetje.
Klinkt niet gemakkelijk Daantje. Hoop dat het hier wat gemakkelijker zal gaan (als ze ooit nog s besluit te gaan komen ) Geniet van jullie meisje!
Dik en ongeduldig vooral Het gaat wel aardig hoor. Vind het erg lang duren allemaal en krijg steeds meer last van van alles en nog wat, maar red me verder nog aardig. Moet alleen mn bloeddruk een beetje in de gaten houden, want die is af en toe wat hoog.Hoop wel dat alle voorweeen nu toch s snel door gaan zetten. We zijn hartstikke nieuwsgierig naar onze uk. Jij lekker aan het genieten?
Sann, nog wel ff snel een foto nemen van je buik hoor ... ik ben zo blij dat ik er 1 heb van een paar dagen voor de bevalling ... en spannend! (iedere keer als ik hier kijk verwacht ik een berichtje van jou of je buddy )
@ Daantje, wat balen dat je op die 5 cm bleef hangen, maar wel lekker dat ze dan uiteindelijk toch voor een kz hebben gekozen. Doe rustig aan meid, want het is niet niks zo'n keizersnede. Lekker genieten van je meisje hoor!
@daantje.. jeetje wat naar! Maar ze is er! Wacht met spanning op de foto's! @beeeeebje van Sann.. kom maar snel!
Herkenbaar verhaal Daantje, neem je rust! En geniet natuurlijk! Knuffie voor jou en jullie meisje. Liefs
bevallingsverhaal damanja 05-07-2008 zwangerschap: De zwangerschap ging allemaal goed, geen probleempjes alleen dat ze elke keer in de stuit lag. In de week van 36 weken zwangerschap hebben ze voor het eerst gedraaid en dat was gelukt dus je lag weer met je hoofd naar beneden. met 38 weken bijna 39 weken hebben ze weer moeten draaien omdat er weer een stuitligging was gecontateerd. op 3 juli moesten we weer op controlle komen en lag je weer in een stuitligging. dus hup weer naar de gynecoloog. er werd afgesproken dat we de dag erop zouden terug komen draaien en dan gelijk inleiden. begin van de bevalling: s'morgens 4 juli 2008 moesten we om 8 uur in het ziekenhuis zijn. en werden we eest aan de ctg gelegd. daarna tegen 9 uur kwam de gynecoloog langs en gingen we draaien. eerst links om maar dat ging niet dus toen maar rechts om. tegen 10 uur was het gelukt en werden we weer aan de ctg gelegd. Rond 11:30 kwam de gynecoloog weer langs en lag je nog steeds goed. Dus we gingen de vliezen breken. om 12:00 waren de vliezen gebroken en kreeg mama een infuus om de weeen op te wekken. Na 2 uurtjes kwam de arts assistente langs en hadden we 5 cm ontsluiting. dat ging dus bets snel. Om 16 uur zou ze weer terug komen om te kijken hoe of wat. om 15:30 werden de weeen ineens heviger. Dus vermoeden we dat je aan het indalen was. de weeen werden ineens behoorlijk pijnlijk. Tegen 17:30 kwam de arts assistente weer langs, want het was erg druk die dag. en ze conctateerde dat het nog steeds 5 cm was maar wel wat weker was geworden. Na wat overleg met de gynecoloog besloten we voor een ruggenprik te gaan zodat ze de weeen konden opschroeven tot aan het maximale. tegen 18 uur kwamen ze de ruggenprik zetten. tegen 19:30 kwam patricia even langs om papa over te nemen zodat papa even wat kon rusten en wat kon eten. de ruggenprik werkte erg goed. voelde de weeen haast niet meer. kon zelf samen met patries een spelletje skip-bo doen. Tegen 22:00 kwam papa terug en gingen we met zijn 3en nog even wat kletsen. Tegen 23 uur ging patries weer naar huis toe. rond 23:30 kwam de arts assistente weer kijken hoe het ervoor stond. De weeenopwekkers stond ondertussen op 28 en dat is het maximale en we waren nog niks opgeschoten. Dus ze ging weer even overleggen met de gynecoloog. Rond 23:50 kwam ze terug en melde ze dat het een keizersnee wordt en dat we rond 01 uur naar beneden zouden gaan. 05-07-2008... de dag van de keizersnee: papa vincent ging nog even een peukie roken voordat we naar de operatiekamer zouden gaan. Mama belde even patries op om te zeggen dat het toch een keizersnee werd. En op dat moment kwamen ze weer binnen om te zeggen dat we nu al naar de operatiekamer zouden gaan. Papa kwam net op dat moment weer binnen zetten en kon de camera pakken en mee gaan naar beneden. Eenmaal op de operatiekamer ging het snel. Omdat de ruggenprik niet genoeg werkte en mama dus de snee voelde kreeg mama een roesje. Door dat roesje raakte mama in paniek en begon te schudden met alles dus hebben ze mama hellemaal onder narcose gedaan. Papa heeft wel alles meegekregen. Uiteindelijk om 01:14 ben je geboren en had je een apgare score van 10 en daarna weer 10. om 02:15 schrok mama wakker en was in paniek omdat jullie er niet waren. Al snel kwam papa mama halen en kreeg mama wat foto's te zien en gingen we naar onze kamer waar je lag te slapen. Toen mama er was mocht je even bij mama liggen en kreeg je de kleertjes aan. Papa en jij gingen daarna lekker slapen. Mama kon pas tegen tegen 03:30 slapen omdat mama eerst nog gewassen werd en zo. Bij de geboorte was je 50 cm lang en woog je 3385 gram. Toen je 4 dagen dagen oud was mochten we naar huis. Daar kwam kraamverzorgster jolanda coenen om ons te helpen totdat je 10 dagen oud was. Toen jolanda weg ging woog je 3360 gram en was je dus bijna weer op je geboortgewicht.Dus we mochten naar buiten met je. Dit was het bevallingsverhaal.
Mooi geschreven Daantje! Wat jammer dat je niet in die snelheid door hebt kunnen gaan met je ontsluiting zeg... Heb je geen vervelend gevoel overgehouden aan die keizersnee zo, want klinkt niet echt prettig...
Heftig verhaal Daantje ... Hoe gaat het nu met Damanja en met jou? Veel last van de snee? En wat vindt Brandon van zn zusje?