Pink mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door miniM, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Lars vandaag op het bureau weer helemaal goed gekeurd. Hij weegt nu 3800 gram en is 53 cm. Kon zijn hoofdje al beetje omhoog houden toen hij op zijn buik neergelegd werd. Dit oefen ik thuis ook met hem.
    Hij mag vanaf as dinsdag naar 5 voedingen. Ik weet alleen niet of dit al gaat met hem. Hij komt 's nachts denk ik daar nog te vaak voor.

2. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Jannie, ik heb steeds beter een ritme. Ben inieder gval in de ochtend al gedoucht!;)
    Komt ook omdat ties zo goed slaapt nu.

Dees, ties mag ook naar 5 voedingen maar dat red hij nog niet. Komt s nachts ook nog.

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    deesje, volg je eigen gevoel erin!
    en wat doet tie het netjes qua gewicht en lengte!!!

hier weer thuis.. kids in bed..
    vandaag bij schoonmoeder geweest.. daar tussen de middag warm gegeten en vanavond heeft ze bij ons brood gegeten en geholpen de kids in bed te doen (lees de jongens in bed gedaan en deze mama lekker femke eten gegeven en in bed gedaan)
    nu lekker bankhangen en wachten op tjeerd.. hij stopt een uurtje eerder.. morgen moet tie weer vroeg op... moet tie naar Brugge... dus weer een lange dag :(

4. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Nou poging 2.. Dit keer op de pc dus dat scheelt want dat typt een stuk sneller ;)

Mijn post: Sorry, nu ik het achteraf terug lees was het wat onvolwassen.. Mijn excuses dus..!

MiniM: Mijn dag begint om n uur of 8 pas hoor.. Meestal slaapt ie daarna namelijk nog wel :) En dat is de enige keer dattie snachts komt! Dus das heeeerlijk.. Soms komt ie om half 6, soms om 5 uur.. Dus das wel echt een luxe alstie dan om 23.00/23.30 voor t laatst gegeten heeft! :D

Juultje: Hm.. wat vervelend.. :( Die schoonmoeder... Zou t helpen om te 'spiegelen'? :p Dat je zegt zo lois, dan mag je even bij oma bet-weter op schoot whahaha.

Jannie: Ja het kraamfeest was heeel erg leuk en gezellig! En hij heeft echt heel veel cadeautjes en waardebonnen gehad :) Super..!

Heb trouwens nu de foto's besteld van de bevalling tot nu.. Ben erg benieuwd!! Zijn 325 stuks :eek: Zal wel een dik pak zijn :)

Ik hoop dat ik nu nix vergeten ben om te zeggen.. want ik had dus gisterochtend een heel verhaal maar weet niet precies of er nu alles instaat..!

Iphoners en androiders: Nieuw spelletje op de markt.. Draw Something! Is onwijs leuk :D Soort engelstalige pictionary.. Je mag dan uit 3 woordjes kiezen, en datgene moet je dan tekenen! De ander moet dan raden wat het is. Als die dat goed doet krijg je punten. Met die punten kun je weer andere kleuren kopen en woordbommen (die zorgen er dan voor dat de overbodige letters wegvallen)
    Mijn gebr.naam is hetzelfde als bij wordfeud ;)

Fijne avond allemaal! xxx

5. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    stampertje.. maakt niets uit hoor.. snapte je wel..

dat zijn een hoop foto's.. hier niet zo van het inplakken end.. foto's staan allemaal wel netjes in mapjes in de computer en draaien elke nacht backups.. dus zal nie zonder komen (tenzij het huis afbrand) maar inplakken ie echt niet mijn ding.. heb he alleen voor sjoerd gedaan... maar er liggen zelfs nog vakanties van jaren terug.. ik begin er niet meer aan.. kijken wel lekker via een slide show...

femke woog trouwens vandaag 5330 en was 57 cm...

6. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Ach stampertje, we zullen t maar op de hormonen gooien he;)
    En Jim komt s nachts dus maar 1x? Fijn! En jij dan dus internetten? :D

Hier ook al heel veel foto's besteld en bijna alles al ingeplakt. Ik dacht, doe het nu, anders komt t er niet meer van ben ik bang.

7. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Zo Jannie! femke groeit als kool!

8. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Nou al die kleintjes van ons, worden steeds minder klein!! Super dat ze allemaal zo goed groeien. Hier was ze afgelopen vrijdag 4570, en ben sinds vrijdag ook overgegaan op 5 flessen van 150.
    Nou dat in combi met de Puckababy zorgt ervoor dat mevrouw sinds dien zo 7 a 8 uur achter elkaar doorslaapt. Vaak is ze dan even uurtje wakker, om dan weer een ruk van een goede 3 uur te maken.
    Savonds is ze nu wel veel wakker, maar dat is wel gezellig.

@jannie, beterschap meid. Wat vervelend, moet er niet aan denken nu. Heeft dat ook nog invloed op de borstvoeding?

@stampertje, zo leuk al die foto's. Ik kijk hier regelmatig ook alles even terug. Wat zijn ze dan al weer groot he..

@juul, oohhh irritant!! Ik wordt er soms ook helemaal gek van, al die zogenaamde goedbedoelde adviezen. Trek me er niks van aan, en doe het al helemaal niet. Maar me haren gaan ervan overeind staan.
    Ik heb niet zo hele goede band met bv mijn schoonvader en middelste zusje. En laten nou precies die twee Floor steeds Floortje noemen. ZE HEET FLOOR!!! Roep ik dan ook gelijk, gaat nergen over. Maar ik vreet me er helemaal over op. Snap je goed..

En de glimlachen en slappe lachen vliegen hier door het huis, zo heerlijk. Kan dr wel op vreten!!! Ze heeft zo mega sprong gemaakt sinds 2 weken echt heel leuk om te zien..

Maken jullie kids ook zoveel geluid in hun slaap, hier echt heel veel soms. Ze slaapt gewoon door, maar ik wordt er wakker van.

9. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Weet jij eigenlijk hoe dat gaat, het advies qua voedingen. Kijken ze naar het aantal weken oud van de baby. Of naar het gewicht. Hier dus sinds een paar dagen op 5 voedingen maar is wel wat zwaarder.
    Ze zeiden hier dat het niet zo heel veel uitmaakt als ik dan af en toe nog op 6 uit zou komen.

10. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Wen, je schreef over de puckababys in je berichtje bij de pink ladies. Heb er toevallig vandaag 3 voor 30 euro van iemand kunnen overnemen :D Ben er helemaal blij mee! Hoor zulke wonderverhalen over die dingen.

11. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Nou dan kun jij vooruit!!

12. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0

Ik weet helemaal niet waar ze dan naar kijken. Ik vind het voor Lars nog te vroeg. Hij slaapt 's nachts nog niet door. Als hij 's nachts langer gaat slapen ga ik het pas proberen.

13. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ jannie, hoe gaat het met je?

@ wen, wat een leuke foto's zeg. Hier is lars na de voeding af en toe ook wakker. Hij gaat wel na een kwartiertje weer terug zijn bedje in. Als hij over zijn slaap is hebben we een probleem. Hij wil dan bijna niet meer gaan slapen.
    Hier maakt Lars ook geluid in zijn slaap. Hij huilt soms ook wel eens in zijn slaap.

14. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Mega trots op onze Ties! Vannacht voor het eerst in zijn 'grote' bed geslapen ipv in het wiegje en gewoon meteen doorgeslapen! Tis toch geweldig! Laatsre fles om 12 uur, volgendeom 6.3 uur!
    Ga nu dus ok zn voeding iets verhogen van 120 cc naar 150 cc. Nog wel 150 maken +5 scheppen en dan terug gieten naar 150. Anders is de sprong ineens wel heel groot.

15. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    wat doen onze kids het toch goed he!!

hier nog steeds ziek.. met pcm goed te doen... zweet me alleen kapot.. en heb vastzittend slijm.. wat ik normaal alleen met bisolvon weg krijg.. maar dat mag ik niet hebben ivm BV..

jongens doe het gelukkig goed.. zo ff femke eten geven en douchen en de jongens aankleden en dan toch maar ff naar de winkel voor brood en boter.. moeten toch eten...

femke heeft vanacht weer 7 uur geslapen.. deze keer wel in onze kamer, zodat ik er niet uit hoefde als ze wakker werd..

16. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Dat is lekker zeg dat jullie kids door slapen. Ben jaloers. Lars wil echt nog niet door slapen. Hij komt om de 3,5 uur. Als het langer is, is dit echt een uitzondering.

17. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    is ok wel heel bijzonder hoor dat ze al zo vroeg doorslapen..
    mij werd verteld dat dat meestal pas vanaf 9 weken na de uitgerekende datum is...(en mijn jongens deden dat ook niet.. die gingen uit van 2 jaar na de uitgerekende datum..)

net ff naar de winkel geweest (gelukkig op maar 300 meter van mijn huis :D) en naar de apotheek.. heb nu dus gewoon bisolvon.. niet de gewone, maar die voor kinderen.. zelfde werkzame stof, alleen minder sterk.. en die mogen zuigelingen ook... nooit een man voor een boodschap sturen!! helaas duurt het minimaql 5 uur voor het gaat werken... moet dus nog ff geduld hebben...

18. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    deesje, wat hier wel scheelt is dat ze in de avond vaker komt.. soms wel om de 1,5 uur.. en de laatste voeding krijgt ze 2 borsten (das het voordeel van bv... weet niet hoeveel erin gaat ;) )
    met flesvoeding zou je overdag de flesjes wat kleiner kunnen proberen en dan de avond en laatste fles wat groter??

maar.. hoe oud is lars nu vanaf de uitgerekende datum?? wij liepen nl allemaal overtijd.. en dat scheelt wel.. je moet qua doen en laten altijd uitgaan van de uitgerekende datum..

maar snap helemaal dat je jaloerd bent.. die nachten kunnen je echt compleet opbreken..
    ik maakte mijn flesjes altijd in de slaapkamer.. had een torentje met poeder, een thermoskan heet en koud water en gedurende de nacht werd het steeds meer heet en minder koud water..
    ook deed ik geen schone luiers meer geven en niet praten tegen de kleine (wat trouwens allemaal bij de jongens dus niet werkte..)

19. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Ik denk als ik Lars minder geef overdag dat het dan flink mopperen is. Krijgt nu 100 ml en dan forte voeding. Hij is daar redelijk te vrede mee. Is iets meer dan hij mag hebben.
    Ik was afgelopen zondag uitgerekend van hem. Hij zou dus officieel 5 dagen oud zijn.

Hier beetje bang dat Lars ziek word. Heb dinsdag avond en die nacht boven de pot gehangen. Was goed.beroerd. Nu gaat het wat beter. Merk nog niks aan hem. Maar ben toch bezorgd

20. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hij heeft nog antistoffen van jou he!!!
    Als ie nu al forte krijgt zou ik idd niet overdag minder geven..
    hoop dat tie snel ook gaat doorslapen meis!

Deel Deze Pagina