Pink mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door miniM, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16

Moet zo naar het ziekenhuis dus denk daarom succes ;).

Jannie ze zijn er inderdaad vroeg bij. Maar bij mijn zusje was het vrij ernstig. Had anders niet kunnen lopen. Dus denk dat ze daarom zo vroeg zijn. Ik denk trouwens dat het bij Loïs meevalt. Maar ik ben natuurlijk geen deskundige...
    Hopelijk ben je inderdaad nu van de griep af. Is geen feestje op die manier.

Deesje zwemmen was erg leuk. Ze genoot er echt van dus we gaan het vaker doen. Dus zeker een aanrader.

Veel mensen die de prikken gaan halen donderdag :)

Meiden geniet van het mooie weer!

2. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Ow ja... Natuurlijk:)

3. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Hier weer terug uit het ziekenhuis. Heupjes lijken goed maar inderdaad met 3 maanden een echo. Verder is ze gewogen en gemeten. Ons meisje weegt nu 4545 gram en is maar liefst 58 cm. De arts vond haar heel erg helder kijkend en erg nieuwsgierig en natuurlijk heeft ze de heleboel onder geplast...:cool: Toch altijd fijn als ze weer goedgekeurd is!

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier vandaag ook voor de prikken geweest. Arm ding. Had geen koortst maar voelde zich duidelijk niet lekker. Heb haar zo'n 3,5 uur in de draagdoek gehad. Heb geen rug meer over maar ach ja...

Mijn meisje is 53,5 cm en weegt 4170 gram. :)

Kom ik net terug van sporten. Is die kleine nog beneden. Niks gedaan in huis. (vaatwasser leeghalen en weer vullen en kliko buiten zetten) Zegt hij : ben moe doe jij de honden.....

Grrrr mannen. Hij realiseert zich echt niet dat ik iedere nacht ook nog bezig ben. Ben al vanaf vanmorgen 5 uur bezig.
    Hij ligt nu op bed. Heeft eindelijk Kira op bed gelegd. Nadat ik haar nog een uur bv heb gegeven. Net de honden gedaan, ga nu de kliko doen en daarna nog douchen.

5. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Juul, goed nieuws! Fijn!

Vadie, ik zou er toch wat van zeggentegen je man. Je kunt niet alles alleen doen.

Hier weer een prima dagje achter de rug! Lekker genoten van het weer.
    Truste

6. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    @juul/miniM: ging idd over t zkh bezoek!!

Hier: Jim komt voor het eerst in lange tijd ineens voor 5 uur? Hij lag er rond 22.00 op dus slieptie nu maar 6.5 uur ipv 8. Vreemd...

7. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    juultje, fijn dat alles goed lijkt! en wat gaat het hard met die kleintjes..

vaddie, zou er zeker wat van zeggen hoor!

stampertje, als femke eerder komt geef ik haar alleen een speentje.. wil haar niet meer aanwennen dat ze 's nachts eten krijgt... heb liever dat ze haar regeldagje dan op de dag invult..

hier een heel verkouden meisje.. zo zielig.. ze lag in haar eigen bedje, maar heb de wagenbak weer naast mijn bed gezet.. ik bleef lopen..
    vanmiddag weer lekker fietsen.. ze vind het heerlijk in de fietskar!

meiden geniet van het mooie weer :D
    ik ga weer ff wat doen in huis...

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier een verschrikkelijke nacht gehad. Maar 4 uurtjes kunnen slapen. Ze had wat verhoging en voelde zich duidelijk helemaal niet lekker. Daarbij ook weer flink last van krampjes.
    Arm prul.
    Lijkt zich gelukkig een stuk beter te voelen. Maar is nog maar weinig wakker geweest vandaag.

Hier zo maar eens de vliering op gaan ruimen. Hebben zo veel speelgoed gekregen dat ik zelf niet eens meer weet wat we hebben.
    Vanmiddag lekker met de hondjes op stap. Man is ook thuis dus afgesproken dat hij Kira verzorgt vandaag. (behalve dan de bv natuurlijk)

Man: heeft het al moeten ontgelden vanmorgen.....

9. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Hey meiden, hier sinds goeie week geen laptop meer. Dus niet online geweest.

En reageren op mijn telefoon vind ik zo irritant.

Meeting, ja! Leuk! Ben benieuwd!

Hier gister ook eerste prikjes gehaald. Ze heeft zo goed als niet gehuild, de bikkel!

Daarna wel meer moe, hangerig en snel huilen. Eind van de middag kreeg ze verhoging en savond had ze opeens 39.4. Dus toen paracetemol gegeven, daar knapte ze goed van op. Vandaag nog niet helemaal top. Vanmorgen nog iets verhoging, maar net weer 37.4 dus dat is prima.

Heb veel de beentjes gemaseerd, daar gelijk en thuis ook nog paar keer. Ook van vsm baby arnikid erop gesmeerd. Dat verkoelt heerlijk en helpt goed.

Sinds tijdje slaapt ze overdag bijna niet meer. Meestal maar 3 x een half uurtje. Daar in tegen slaapt ze snachts super goed. Maar het is wel een handenbinderje overdag. Mevrouw wordt ook het liefst vermaakt.

Juul, fijn dat alles voor zover er goed uitziet voor Lois.

Ik ga snel weer, de tijd dat ze even slaapt is heellllll kostbaar op het moment.

Liefs voor jullie allemaal en die vreselijk mooie kleintjes van ons!

10. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ jannie, ik ga het nu ook proberen met lars om hem 's nachts een tut te geven. Misschien dat hij dan door gaat hebben dat hij 's nachts geen eten krijgt. Ben er helemaal klaar mee. Ben zo moe.

@ vaddie, ik zou er zeker wel wat van tegen je man zeggen. Je hebt samen een kind. Hij kan je 's avonds ook gewoon helpen. Doet mijn man ook.

@ wen, wat een bikkel die meid van jullie zeg. Lars krijgt morgen ochtend zijn prikjes.

11. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    wen, balen dat ze zo'n last heeft gehad van de prikjes.. hopelijk is ze nu weer lekker je vrolijke meisje!
    maar oei, wat is ze veel wakker overdag... wat vond het cb ervan? hadden die nog tips??

deesje, hopelijk snapt lars het meis..

hier vanacht weer veel wakker.. femke is zo verschikkelijk verkouden dat ze soms bijna stikt van benauwdheid.. dan vergeet ze ff door haar mond te ademen ofzo denk ik...
    zo maar weer een vers ui naast haar bedje... haar hoofdeinde staat al hoger...

12. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Goedmorgn,

Jannie, is Femke weerbopgeknapt?

Wen en Vaddie, jullie dames ook weer de oude na de prikjes?
    Morgen is Ties aan de beurt:(

Dees, doorslapen is gemiddeld pas na 3 mnd. Dus een paar van ns zijn er erg vroeg bij. Bij mij scheelt t ook dat Ties groot is, dus dan slapen ze eerder door.
    En als je zo moe bent, probeer overdag nog ff te slapen?

13. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Mama's succes allemaal met die rotprikken!! Hoop dat de kleintjes er weinig van merken en er anders snel weer vanaf zijn!

14. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    miniM, femke is nog steeds snot verkouden, dus was vanacht weer drama, arme meid.. ik trek het wel, maar vind het zooo zielig voor haar...

helaas zegt ook grootte niet als miniM, mijn jongens waren beide 8,5 pond bij de geboorte, maar sliepen pas door toen ze 2 waren en naar een groot bed gingen... helaas.. met femke worden we ook echt verwent! hadden ons al ingesteld op weer 2 jaar gebroken nachten..

femke hoeft pas volgende week donderdag haar prikjes... ze zitten zo verschikkelijk vol bij ons cb, dat ik niet eens een afspraak kon maken.. ze moesten eerst afspraken verzetten of een arts vragen om langer door te werken voor ik een afspraak kreeg...
    krijg dan ook de verwijzing voor de heupecho... kan ik daar ook de afspraak voor maken...

vandaag de jongens lekker vrij, dus kon rustig opstarten... vanmiddag is de dierenweide open, dus gaan we ff naar de geitjes :D heerlijk dat mooie weer.. lekker wandelen en fietsen.. geen dure sportschool voor mij :D de kids houden me wel in beweging en fit :D

15. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ jannie, wat vervelend zeg dat ze zo verkouden is. Mag je daar verder niks voor geven?

Ben vorige week naar het cb geweest. Hun hadden het erover om het te proberen om hem 's nachts door te laten slapen. Ik ben met 6 uur achter mekaar al dik te vrede. Dat lukt hem nu nog niet. Ik heb sinds vanochtend ook zijn voeding omhoog gedaan. Hij kwam overdag steeds eerder. Hoor hem wel wat mopperen af en toe in zijn bedje, maar hij is nog niet helemaal over de zeik heen. Normaal gesproken had hij zich allang laten horen.

Zo maar eens met lars gaan wandelen als hij eten gehad heeft. Wat is het toch weer heerlijk weer zeg.
    Even naar de kruidvat toe. Heb met extra voordeelkaart 50% korting op de pampers. Die ga ik dus even halen.

16. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    die ga ik idd ook halen vrijdag deesje...

was hier lekker aan het soppen.. krijg altijd de kriebels met dit weer..
    de jongens lekker in de zandbak en ik hun kamers lekker opruimen en soppen... heerlijk!
    nu ff eten, femke voeden en dan naar buiten met de jongens

17. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @Dees, zou lekker zijn als die doorslaapt. Maar aan de andere kant, hij is nog zo klein. Wat Minim ook schrijft. Het zijn eerder uitzonderingen dat die van ons al doorslapen. Hier heeft de puckababy erg goed geholpen, misschien ook een idee voor Lars.
    En suc6 morgen meid, ik hield het niet droog...:)

@Jannie, zo zielig als ze verkouden zijn. Hier Floor ook al eigenlijk al sinds de geboorte. Geef ook iedere dag zoutoplossing. Ze hoest er ook bij. En dat slapen. Ja is lastig soms. Vaak valt ze rond 20.30 in slaap en dan om 22.00 laatste fles, daarna gaat ze gelijk slapen. Dan slaapt ze tot ongeveer 6.00. Na die fles ook gelijk weer slapen tot vaak 9.00 à 9.30 soms zelfs 10.00.

Uitzonderingen daar hè...;) vanmorgen vond ze het om 7.30 ook wel weer mooi geweest..:D

Dus dat is super. Het cb zag ook totaal geen problemen. Ze groeit goed, eet goed, doet het goed, is vrolijk en blij. Dus ja.. Ze maakt zo ruk snachts dat ze daar waarschijnlijk al een hele hoop uit haalt.

Er is maar 1 oplossing tot langer slapen overdag en dat is als ze bij mij in me armen ligt. Nou dat gaat niet altijd. En wie weet is het wel weer even tijdelijk. Een paar weken geleden sliep ze wel meer overdag.

Meiden geniet van het zonnetje!!

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @MiniM: Kira voelt zich gelukkig weer helemaal goed.

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 10 uur. Wel met Kira in mijn armen want ze had weer wat last van krampjes en was erg onrustig in haar eigen bedje. Had dus een beetje een stijve arm. :)
    Daarna drukke maar productieve dag gehad.

19. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Hier een lekker dagje ghad. Merk dat Ties ook steeds wat langer wakker is, gezellig!
    2x flink slapen na de fles van 7 en 11 en dan rond 17 a 18 uur nog en uurtje. Na de fles van 15 uur probeer ik elke dag te wandelen. Dan slaapt hij wel even maar niet heel vast, zodra ik stop met lopen gaan meteen zn ogen open.

Morgenvroeg zn prikken...:( heb er nu al buikpijn van... Maar goed, heb verder heel de dag niks gepland dus lekker kroelen met mn manneke.

20. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    meiden die met de ukkies naar cb moeten voor de prikjes s6!

hier de kids op school en ff de nodige administratie aan het doen.. straks maar weer strijken.. bah... niet leuk met dit weer... vanmiddag maar ff de ramen zemen in het zonnetje..

Deel Deze Pagina