ohh meiden, wat baal ik dat ik niet meekan met de meeting.. lijkt me zo leuk om iedereen te ontmoeten... maar ja, met 3 kids is het ook wel ff iets anders als alleen met een kleintje... en dan zonder auto... kansloos.. lekker dat de kleine man het zo goed doet miniM. hier helaas al ruim een week gebroken nachten... parasolletje... ik heb er ook 1.. ong. dezelfde kleur als de wagen, maar gewoon een van de prenetal.. maar ik ga binnenkort ook ff naar de prenetal voor een brilletje en een hoedje voor de kleine meid.. moet er toch heen voor een buggy. er zijn er die kunnen vanaf de geboorte, dus ga die halen, want de wagen past niet op de fiets en om haar nu een hele middag in de babyschaal te laten zitten vind ik ook geen strak plan... hier lekker druk... al mijn klantjes beginnen weer te bellen, mijn dinnetje is een weekje bij haar ouders, dus gister lekker de stad in geweest. en vandaag rommelen in huis en vanmiddag weer lekker haartjes freubelen... morgen de prikjes... zie daar gelukkig niet zo tegenop, maar ben wel benieuwd hoe ze gegroeit is.. we vinden haar zo lang.
Jannie: vind t ook heel erg jammer dat je niet naar de meeting kunt komen.. Maar wie weet komt er nog wel eens een 2e meeting!! Succes vandaag met de prikjes!!
Jannie, succes! En vandaag dag 3 dat ik Ties s morgens wakker moet maken. Ik merk wel dat hij overdag meer wakker is. Gezellig! Zijn jullie al gestart met de pil? Mijn vorige strip had ik doorbraakbloedingen, maar ik was gewoon ergens gestart na de bevalling dus ik dacht dat ik ds toch al ngesteld werd. Gewoon pech qua timng om te starten zeg maar. Nu d 2e strip en ben nu halverwege en bruine afscheiding.vk had aangegeven als dat zou gebeuren dokter bellen omdatde pil misschien te licht is? Herkent iemand dit? Dokter belt vanmiddag terug...
@ minim, dat is lekker zeg dat ties zo goed slaapt. Hier gaat lars ook steeds langere nachten maken. heerlijk. @ jannie, sterkte met de prikjes. @ pil, ik ben begonnen met de pil op de eerste dag van mijn menstruatie. Morgen slik ik de laatste pil van de strip en heb er verder nog geen last van gehad. @ ontwikkeling, gaan jullie kindjes al dingetjes vast houden?
Pil: ik ben 6 weken na de bevalling gestart maar ik heb n minipil omdat ik bv geef.. Dan wordt je sowieso niet ongesteld!! Vastpakken: ja mijn hand enzo haha maar nog niet echt speeltjes ofzo.. Hij is wel steeds alerter..
zo, de prikjes gehad... gelijk ff over inbakeren gehad.. heb doeken te leen, dus gaan we morgen proberen(mag nu niet ivm met evt. koorts) pil, nee ben er niet mee begonnen.. wil ff geen hormonen... kom ik nl zo enorm van aan... maar ben ook nog niet ongi geweest.. lang leve de BV.. femke slaapt niet meer door.. helaas... maar is zowiezo helemaal van de leg.. ook overdag is het een zootje... komt vanzelf wel weer goed.. ze is enorm alert, volgt ons echt als we bewegen en begint naar dingen te grijpen.. maar de coördinatie is er nog niet helemaal. ze is inmiddels 59cm en 5750 gram ga gauw de kinderwagen klaarmaken.. hebben vandaag palmpasen lopen met de psz. jammer dat het zonnetje niet schijnt..
Zo dame even boven op bed gelegd. Viel iedere keer in slaap tijdens een voeding dus was volgens mij niet goed uitgeslapen. (boven heeft ze toch minder prikkels en slaapt ze langer) Pil: ook al weer mee begonnen. Vorige week. Zomaar want hier ook nog geen ongi te bekennen. Ook minipil vanwege de bv. Vastpakken: nog niet echt. Wel vingers en doekjes. (doekjes doet ze al langer) Maar speeltjes nog niet echt. Ze begint wel te graaien maar mist meestal. Gelukkig kan ze zich nog erg vermaken met naar dingen kijken. Gisteren heeft ze bijna een half uur naar de schildpad liggen kijken. Hier ook helemaal van de leg. Heb het idee dat de bv niet goed gaat. Ze lijkt niet voldaan na een voeding en komt iedere drie uur. In een ander topic een berekening gekregen hoeveel fv Kira zou mogen krijgen. 100cc. Verpakking zegt echter max 150cc. Bied nu 120cc aan en daar lijkt ze niet genoeg aan te hebben maar vanwege het verschil in advies nu aan het twijfelen of ik wel moet ophogen. (verlagen doe ik niet in ieder geval) Nu duimen dat de bv zich verbeterd......
@ vaddie, je kindje mag minimaal 150 ml voeding per kilogram lichaamsgewicht en maximaal 180 ml. De totale hoeveelheid moet je dan over het aantal voedingen van de dag verdelen. Dat is bij flesvoeding. Weet niet of het bij borstvoeding hetzelfde is. Ze moet ook ongeveer 15 a 20 minuten over haar fles doen. @ jannie, wat een grote meid alweer zeg. Ik vind het inbakeren heerlijk. Lars slaapt veel beter. Hij valt ook beter in slaap.
Vaddie; hoe lang doe je over 1 voeding? En dan verschonen en boertje laten er niet opgeteld hè.. Heb je al welleens gekolfd om te zien hoeveel voeding je borsten leveren? Kan ook goed helpen, dan heb je n beetje een idee!
stampertje, kolven om te kijken heeft geen zin... hier voldoende melk bij jelle gehad, maar kolven leverde max 30cc op... wat ik wel deed was tijdens weegmoment daar voeden en dan voor en na wegen. dat geeft een beter beeld. Vaddie, zou gewoon ff overleggen met een lactatiekundige. die kan je vaak wel tips geven en evt kijken of ze wel effectief drinkt. maar begrijp ik nu goed dat je nu ook fv geeft erbij? of geef je bv in een flesje? want hoeveelheid fv kun je niet vergelijken met bv. kan best wezen dat jou bv bvb minder voedzaam is dan fv of juist voedzamer.. probeer iig dat ze 1 borst goed leegdrinkt, zodat ze voormelk en achtermelk krijgt. hoop dat ze snel weer tevreden meisje is. hier overdag drama met femke, maar nu ligt ze al de hele avond te slapen.. ben zelf net thuis, maar had het idee dat ze om 19.00 iets verhoging had. zo ff voeden en dan hopen op een redelijke nacht... geef haar voor de zekerheid toch ff sinaspril..
@Stampertje: kolven werkt bij mij niet. Heb er echt een enorme antipathie tegen dus er komt amper wat uit. @Jannie: ze krijgt twee flessen met kunstvoeding. Moet binnenkort weer gaan werken en wil dus niet kolven. Goed leegdrinken doet ze gelukkig wel. Net 1,5 uur gevoed en nog altijd niet het idee dat ze voldaan is. Wel genoeg melk maar heb niet echt idee dat het genoeg voedt. Kijk het een paar dagen aan en anders ga ik nu al over op fv. (is ook nogal iets om te willen, overdag fles en s'nachts bv)
Jeetje maar 1.5 uur is toch veeeel te lang? Wil je niet ongerust maken hoor maar dan krijgt ze toch duidelijk niet genoeg (voedingsstoffen) binnen.. Succes, ik hoop dat t snel betert..
Ben weer even aan het meelezen meiden! Jannie, hoe is het met kleine Femke? Lijkt de verhoging weg? Sinaspril, moet ik dat al in huis halen of is dat echt voor latere zorg? Vaddie, 1,5uur voeden is lang zeg! Heb geen idee hoelang het normaal duurt hoor. Accepteert ze het wel goed de ene keer de fles en de andere keer bv? Hier steeds meer baby in buik..soms lijkt het wel alsof ik helemaal vol zit met kind Niet zo lang meer!!! Ik wil hier meekletsen!
Vaddie, 1,5 voeden is echt te lang... zou, of overstappen op fv of advies inwinnen bij een lactatiekundige! is voor jou en haar fijner.. want 1,5 uur energie ergens instoppen wat voor beiden geen voldoening geeft is niet leuk.. skaya, voor jou gaat het idd ook al opschieten! zag weer mooie buikjes voorbij komen.... geniet ervan meiden (al mis ik hem totaal niet!!!!) hier vanacht begonnen met inbakeren.. ze heeft van 22-5 geslapen, speentje gegeven en toen doorgeslapen tot 8. dus echt super.. ze begint ook lekker te spelen in de box.. verhoging was gisterochtend helemaal weg..dus zijn lekker op de fiets naar school gegaan.. weer 2uur sporten fiets 4x in de week 4x6km, waarvan 2x met ruim 40kilo extra belasting en 2x 20kilo belasting gratis sporten dus voor mij geen extra sportschool.. doe alleen de oefeningen van de fysio (vooral buik en rugspieroefeningen) vandaag lekker rommelen in huis en vanavond gezellig eten met schoonzus en zwager.. de oudste wilde gourmetten, dus dat gaan we dan maar doen!
@Jannie: die 1,5 uur is niet continu hoor. Dan zou ik geen tepels overhouden... Ze was ook zo moe dat ze iedere keer in slaap viel. Leg haar dan op haar rug (dat wil ze niet) tot ze weer wakker word. Denk dat ze totaal 35 minuten actief heeft gedronken. Me zelf voorgenomen dat als er voor dinsdag geen verbetering is we over gaan op fles. Dan krijgt ze twee weken twee flessen s'middags. Heb het idee dat het ietsje beter gaat maar even afwachten of dat blijvend is.
@ jannie, dat is dus een prima nachtje geweest. @ skaya, Ik denk niet dat je het meteen in huis hoeft te hebben. Ik had het ieder geval niet. Vlak voordat lars zijn prikje heeft gehad heb ik het gehaald. Hier op het bureau adviseerde ze ook pas met 39,5 te geven. of als hij krijste van de pijn. @ hier, lars is nu 2 daagjes niet echt in zijn hummetje. Hij huilt meer dan normaal. Slaapt overdag niet goed, terwijl hij echt moe is. Vanmorgen al om 3:45 wakker. Terwijl het de laatste tijd pas rond 5:30 op z'n vroegst is.
Vandaag kwam ze om de drie uur. Net maar 20 minuten gedronken, toen op bed gelegd. Een keer speen terugngegeven en verder niet meer gehoord. Was duidelijk nog moe van gisteren. Er lijkt verbetering te zijn. Gelukkig
Skaya,nog ff en dan is jullie kleintje er! Spannend! Jannie, fijn dat het inbakeren zo goed werkt! Dees, hopelijkis Lars snel weer de oude! Sprongetje misschien? Vaddie, hoe slaapt Kira dan als ze niet op derug wil liggen? Hier nog stteds 200% genieten! Ties eet goed, slaapt ged en is zo vrolijk! Heerlijk! Welterusten! Ga t laatste flesje geven en lekker slapen!
@ minim. Ik zat ook aan een sprongetje te denken. Het huilerig zijn is toch voor de sprong? Wat fijn dat ties zo'n gezellige mannetje is.