Pink mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door miniM, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Hallo Meiden,

Hier gaat alles voorspoedig. De bevalling was heftig maar welke bevalling is dat niet. (Vacuum, hechten wat niet wilde vlotten, veel bloed verloren en flauwgevallen)

Loïs doet het super goed en huilt eigenlijk alleen als ze fles wilt. Ze is een tevreden meisje dat met grote ogen om zich heen kijkt! We zijn zo ontzettend trots op haar.

Nu nog even niet de puf om verder te reageren. Sorry.

2. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Klinkt pittig meid. Neem maar lekker je tijd om op krachten te komen. Fijn dat Lois het zo goed doet. Lekker genieten!

@Dees, wat bedoel je precies met in het in bed leggen van Lars als die thuis is, wat vindt je daar lastig aan?
    En ik ga duimen dat die snel z'n flesje leegdrinkt. Lekker naar huis, heel de dag kroelen met jou!

3. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Ties heeft t weer zo goed gedaan vannacht, 1x 4 uur geslapen en 2x 3,5 uur!
    En hij drinkt inmiddels 110cc.
    Hij begint ook wel een boller toetje te krijgen;)

4. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Ties ligt voor de 1e keer in zn ledikantje in zn kamer, alleen... Ff oefenen ipv naast mij in de wieg.
    Ben al tig keer gaan kijken. Hij slaapt gewoon goed, maar ik heb er nog niet helemaal rust bij... Hebben/ hadden jullie dat ook?

Ga ff snel onder de zonnebank, beetje bijkleuren.

5. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ juultje, lekker genieten van lois.

@ wen, ik bedoel dan om hem in bed te leggen boven. Ik wil hem beneden eten geven. maar dan moet ik dus iedere keer naar beneden en naar boven als ik hem in bed wil leggen. Met mijn bekken is het niet zo'n slim plan om zo vaak de trap op en af te lopen.

@ minim, dat is lekker warm onder de zonnebank. Tis maar koud buiten.

@ hier, Lars laat vaak een gedeelte van zijn fles staan. Vanaf vandaag krijgt hij nu de rest niet meer door de sondevoeding. Hij mag dan op 24 uur 60 ml laten staan. Alles wat hij extra laat staan krijgt hij in een flesje bij. Ze hopen dat hij dan door gaat krijgen dat hij zijn fles leeg moet drinken. Als dit vandaag goed gaat mag morgen zijn sondevoeding er uit. Heeft vanmorgen zijn fles leeg gedronken en heeft om 11:30 10 ml laten staan. We gaan dus de goede kant op. Hij zuigt alleen zo hard dat hij de speen vacuüm zuigt.

6. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    he meiden, hier weer ff een berichtje van mij...

vandaag de kraam voor het laatst gehad.. ga haar echt missen... hadden een wat ouder vrouwtje... erg gezellig en een harde werker.. kreeg elke ochtend ontbijtje op bed en mijn hele huis is netjes :D
    nu moeten we het weer zelf doen..

Femke gaat ietsje beter slapen in de nacht, maar komt nog minimaal 2x en slaapt niet meteen weer in :(
    ze was gister weer op haar geboortegewicht, maar we zijn nog niet buiten wezen wandelen... de wind is zo guur..
    zijn gister wel naar schoonouders geweest.. femke haar eerste feestje... want schoonmoeder was jarig..
    verder nog steeds druk met visite en tjeerd en de kids....

deesje, fijn dat het zo goed gaat

juultje, geniet van je pracht dochter! en neem je tijd om te herstellen he!

miniM, wij hebben een babyfoon naast haar bedje staan...(voor overdag, want de nachten ligt ze nog naast ons, zeker omdat ze nog zo slecht slaapt 's nachts...

sjoerd is weer thuis.. dus ff snel bij ladies bijlezen en reageren en dan weer van mijn gezinnetje genieten!

7. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Hahaha, heb ik nog steeds. Toen Rem vorige week voor het eerst werken was en ik alleen was heb ik bv 3 x de douche uitgezet tijdens het douchen. douchedeur open zovan hoor ik dr nou of niet. douche ook heelllll snel tegenwoordig...:)

@Dees, ik probeer Floor in de ochtend altijd in het wiegje op haar kamer te laten slapen. Dan blijf ik zelf ook zoveel mogelijk boven. Even douchen, wasje, strijken e.d.
    Overdag/middag heb ik haar eigenlijk steeds beneden. Heb een reiswieg gekocht, en deze zet ik in de box. Lekker bedje daarin maken, en ze slaapt heerlijk. En ik heb haar dan lekker bij me, kan ze ook goed wennen aan alle geluiden.

Wat je misschien zou kunnen doen, is een waterkoker boven zetten, of een thermosfles met warm water. Dan heb je boven ook de gelegenheid om flesje klaar te maken.
    Ik ga ook een thermoskan kopen voor de nachten, vooral als Rem laat thuis is en ik lig al in bed. Kan ik zo op het nachtkastje de fles klaarmaken.

Snachts ligt ze met het matrasje van haar wiegje tussen ons in, ze slaapt dan stuk rustiger en wij dus ook. heerlijk!!

@Jannie, hier ook zo fijne kraamhulp gehad. Ook echt zitten brullen toen ze weg ging. Mis dr nog steeds wel eens. Wat een topmens was dat!!

8. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ wen, is wel een goed idee. Als lars thuis komt is het wel iets om te proberen. Ben namelijk wel van bed is slapen en box is spelen.

@ minim, ik heb bij lars ook wel dat ik hem heel goed zit te bekijken of hij nog wel ademt. Hij kan soms zo rustig in mijn armen liggen te slapen dat het net lijkt of hij niet ademt. Krijg het daar echt spaans benauwd van. Ben benieuwd wat ik ga doen als hij thuis is.

9. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @Dees, ik hou ook nog steeds wel eens een natte pink onder dr neusje om te voelen of ze nog wel adem haalt. Hahaha, volgens mij doet echt iedereen dat..

10. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ wen, Dan ben ik gelukkig niet de enigste. We zijn ook niet gewend dat hij zo rustig ademt. Hij heeft echt moeten vechten om adem te halen. En nu gaat het dan zo goed.

@ hechtingen, weten jullie eigenlijk wanneer die op lossen?

11. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    goeie vraag deesje... ben ik idd ook wel benieuwd naar.. al zijn mijn hechtingen van de keizersnee...

hier vanochtend op het gemakje wezen douchen hoor ;) kleine dame wilde niet slapen en mama wilde wel douchen, dus heb haar lekker in bed gelegt en ben gaan douchen... krijgt ze niets van ;)
    maar ja... is ook wel onze 3e.. merk dat ik daarom toch wat relaxer ben...

baal alleen als een stekker.. is elke keer zo koud en guur.. zit alleen maar binnen.. en lekker wandelen met femke en haar trost showen op school en psz zit er al helemaal niet in door de kou..\voel me nog steeds zo opgesloten en beperkt.. net als de laatste weken van mijn zwangerschap...
    en dan ligt er straks lekker ijs.. kan ik niet eens met de kids het ijs op... grrrrrrrr... ben er zo klaar mee.. wil gewoon weer normaal kunnen leven en alles doen... en dan zit ik nog een paar weken dat ik niet alles mag/kan.. bah...

12. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Hier is mij toen verteld in het zkh, dat de inwendige hechtingen oplossen, de uitwendige heeft de vk op dag 5 à 6 geloof ik eruit gehaald.
    Ik had er 5 uitwendig en 4 inwendig.

Hier vorige week nog naar de vk geweest, ze waren de knoop vergeten. Die zat er dus na 3 weken nog in. Was niet echt lekker gevoel toen ze die toen nog eruit trokken..

Hebben jullie er veel, zitten ze er bij jou nog in dan Dees?
    Weet dat ze bij Minim er ook uit zijn gehaald.

Hier zo Floor even wegen op het inloopuurtje bij het cb. Zou eigenlijk maandag gaan dan is de afspraak, maar komt helaas crematie tussendoor. Dus afspraak even week verschoven, naar volgende week maandag.

@Jannie, nog even geduld meid. Snap dat het extra lastig is met al twee kleintjes thuis. Maar het kan nu alleen nog maar de goede kant op gaan met de lichaamelijke ongemakjes..

13. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @wen, ik weet eigenlijk niet hoeveel hechtingen ik heb. In het ziekenhuis hebben ze gezegd dat deze vanzelf oplossen.

@ jannie, Waarom heb jij een keizersnee gehad?
    Kun je ook niet naar buiten als je je lekker warm aankleed?

@ hier, als lars zijn flessen zo goed blijft drinken als hij nu doet mag hij zondag ochtend meer naar huis. Hier dus helemaal blij. Was in 2 dagen weer 60 gram aan gekomen. Hij weegt nu 2730 gram.

14. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Deesje volgens mij lossen ze na 7 dagen op. Dat is wat er hier gezegd word. Uitwendig en inwendig. Fijn dat Lars zondag waarschijnlijk mee naar huis mag. Ik duim voor je dat hij zo goed blijft drinken.

Vandaag voor het laatst de kraamzorg gehad. Ik zal haar missen!

Loïs doet het super maar spuugt af en toe. Dan komt het door haar neusje. Erg zielig. Verder maakt de dame (pas een week oud vanavond) al nachten van 6 uur. Dus het gaat best lekker. Wel komt ze overdag iets vaker voor de fles. Maar grote hoeveelheden zijn nog niet echt haar ding.

Hechtingen ik heb er 6 uitwendig en inwendig telden ze niet. Maar het waren er veel. Ik was ook panisch voor de katheter na de bevalling en wilde percé zelf plassen. Hechten duurde heel erg lang en er was veel overleg hoe het moest. Gaf niet echt vertrouwen. Dus nu heb ik er ook moeite mee als de verloskundige het wil aanraken om te kijken. Moet me telkens over die drempel zetten. Ben benieuwd hoe dat straks met seks gaat.

Ik vind het trouwens een hele mooie periode. Het is zo intens en geweldig.

15. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Hechtingen, geen idee hoe veel. Zij gebruikten hier 1 'touwtje' en maakten zo alles dicht. Ze regen aan 1 stuk door zeg maar;)
    T knoopje aan de bovenkant is losgeknipt door de vk op dag 6, zodat t wat minder trok. Verder lossen ze zelf op.

Vanmorgen voor t eerst beneden geweest. Was ff fijn, maar wel vermoeiend. Ben om 1 uur weer in bed gekropen en nu net wakker. Lekker! Blijf nu weer ff boven en probee t zo per dag op te bouwen.

Vloeien, ik vloei sinds gister ineens weer veel meer.... Vanmorgen ff de fk gebeld en moet t ff in de gaten houden. Tis ook weer roder dan de afgelopen dagen... Zou t komen omdat ik weer wat meer op de been ben?

Verder gaat t goed! CB is geweest voor de intake en we kunnen naar 120cc en kijken of hij 4 uur ertussen red. S Nachts lukt dit al met 2 voedingen, overdag nog niet. Dus eens aankijken hoe 120cc gaat.

Naar buiten, van de ene kant wil ik ook graag naar buiten, maar vind t nu echt te koud voor Ties. Dus we wachten nog een paar daagjes.

16. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    @ juultje: fijn dat t zo goed gaat met lois!! En idd deze periode is echt heerlijk he :)

@ dees: ik duim voor je dat hij zondag mee mag!

@ hechtingen: ik had alleen inwendig een paar hechtingen, maar het waren er volgens de verloskundige maar heel weinig, ik geloof 2 ofzo..

17. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    deesje, in mijn weblog staat mijn bevallingsverhaal.. en naar buiten, nee bedankt.. kou vind ik niet erg, maar die sneeuw.. bah.. daarbij ben ik veel te bang onderuit te gaan...
    hoop dat je kleine man idd dan mee naar huis mag meis...
    lekker thuis je gezinnetje compleet...

hier maandag ook naar het inloopspreekuur van het CB. dan heb ik daar ook een startgewicht.. wel zo fijn.. want nadeel van bv is dat je echt niet weet wat ze binnen krijgen..

hier de voedingen.. overdag laat ze er 4 uur tussen en vaak moet ik haar dan nog wakker maken.. de nachten zijn nog drama.. vooral het 2e gedeelte... dan wil ze na de voeding niet meer slapen...of ja, wel.. tegen mij aan, maar dan slaap ik nog niet :( dus vanochtend maar weer ff plat gegaan.. vanmiddag kwam SM lunchen en krijg zo weer bezoek....
    vanavond lekker saampies op de bank.. flikken en moordvrouw kijken.... heerlijk!

miniM, komt idd doordat je meer op bent.. lang leve de zwaartekracht.. was hier idd ook toen veel meer...

18. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    @ jannie: hier is t andersom.. Snachts gaat goed, dan laat ie ong 3/4 uur tussen de voedingen.. Overdag wiltie soms na 2 uur alweer :s

19. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ohh, was het maar zo'n feest.. hier slaapt ze de hele dag en de nachten ligt ze met grote kijkers me aan te kijken.. van de week was het echt helemaal erg.. toen ben ik van 23.00-7.00 met haar bezig geweest.. gelukkig had m'n mannetje het in de gaten en heeft haar van 2-5 bij zich genomen.. kon ik die uurtjes iets beter slapen.. de nachten wil ze ook 2 borsten drinken ipv 1.
    en nu is het wachten op de regeldaagjes...

20. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Hier ook zo. Overdag red ie de 3 uur net of net niet. S Nachts tussen de 3 en 4 uur, dus niks te klagen!

Deel Deze Pagina