Pink mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door miniM, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    10 dagen?!?!?! Ik voel me al beroerd als ik een tweede dag niet kan :p

Vaddie, gelukkig heeft die olie geholpen! Gaat ze nu weer wat regelmatiger?!

MiniM, jij hebt het goede voorbeeld daar dus!! :D

Wen, ohhh heeerlijk dat je zo geniet van je meissie, als ik jou verhaal lees kan ik niet meer wachten!

Stamper, Jim al weer wat beter?

Jannie, bedoel je dat jongens beter slapen dan meiden :p?

Dames, jullie laatste week(jes) verlof gaan in! Geniet er nog even van hoor!!
    Mijn laatste werkweek is begonnen!
    Eigenwijze draaikont hier ligt de ene dag in stuit en de andere dag 'heads down'. Ga hem maar eens vertellen dat ik zn zakgeld inhoud als hij weer met zn kont naar benede gaat liggen. Hij houdt het nog even spannend!

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Poepen. Ze krijgt nu 50/50 dus denk dat die tien dagen niet meer op gaan. Ze heeft er ook echt last van dat ze niet kan. Olie hielp wel maar helaas geen structure oplossing. Morgen maar even cb bellen voor tips

3. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Pfff.. Ik trap t spits af! Vandaag voor t eerst werken. Blegh, wil mijn ventje niet wegbrengen!! :(

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Werk ze.

5. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Heel veel succes vandaag stampertje!!!

6. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    StampErtje, succes! Hoop dat het wegbrengen een beetje mee s gevallen.

Vandaag hebben we de intake op het dagverblijf. Ik ben benieuwd...

Ook heb ik de Kinderwagen al omgebouwd tot buggy. Wel vroeg, ik weet het. Maar onze grote kerel lag zo krap, hij gilde al als hij erin moest. De buggy kan bijna plat dus dat scheelt veel. En hijvindt het prachtig!

7. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @stampertje, suc6 meid. We horen het wel.

@Juul, heb je toevallig ook Facebook. We hebben het allemaal beetje druk om veel te schrijven hier. Maar op Facebook zie je nog wel eens foto's voorbij komen van de kleintjes. Is zo leuk.

@minim, en anders stop je hem gewoon in z'n AH winkelwagentje. Dat vindt die wel leuk :)

8. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    stampertje, ik hoop dat het wegbrengen meegevallen is en dat je genoten hebt van je eerste werkdag!

miniM, hier kan het ook niet lang meer ben ik bang..maar probeer het zo lang mogelijk uit te stellen... (ga zelf denk kijken voor een gewone buggy.. die zijn er ook vanaf de geboorte en past op mijn fiets :D)

miniM, hoe was de intake op het kdv? voelde het voor jezelf goed? das altijd de eerste graadmeter toch?

hier enorm druk.. vanochtend om 7.45 de deur uit gegaan en pas om 12.45 weer thuis... ff snel gegeten en de strijk gedaan en toen er weer uit om de oudste op te halen... straks weer naar zwemles... pfff, soms een beetje jaloers op alle tijd die jullie aan de kleintjes kunnen geven en vind het soms ook sneu voor femke... ze word zo vaak meegesleurt omdat 1 van haar broers weer ergens heen moeten...

morgen haar heupecho... vind het zo spannend....

9. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    @Wen, ja dat wagentje is cool he! Maar heel de weg dat karretje duwen, is gegarandeerd een hernia... Dus tooch maar niet!

@Jannie, de intakke ging goed. Ik werk zelf als manager in de kinderopvang en hij gaat naar een locatie van ons. Ik ken de locatie en de leidsters goed, dus dat gaat goed komen. Al zie ik er wel tegen op...

Jannie, succes morgen hoor!

10. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ vaddie, wat zei het cb als oplossing om kira te laten poepen?

@ mama's die weer moeten gaan werken. Succes.

@ vraagje, hoeveel drinken jullie kindjes nu?
    Lars is sinds vandaag over op 5 keer 200 ml voeding. Ik vraag me alleen af als hij straks weer meer wil wat ik dan moet doen. Meer mag er dacht ik niet in de fles.

11. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Loïs drinkt 6 keer 120. Krijg er ook echt niet meer in. Mss het cb bellen? Ik dacht binnenkort al een fruithapje te proberen. Ze hapt heel erg als wij iets eten.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Deesjedees: cb heeft aangeraden over te stappen op speciale voeding, merk maakte niet uit. En meer water te gebruiken zodat het makkelijker verteerbaar is. Dat doen we dus. Krampen lijken idd wat minder. Maar het is wel alweer 3 dagen geleden dat ze een poepluier had. Maar ze lijkt daar nu nog geen last van te hebben.

Fruithapjes: dacht dat het pas mocht vanaf 4 maanden omdat daarvoor hun darmen niet voldoende ontwikkeld zijn?

Vanwege de problemen met haar darmen ben ik in ieder geval niet van plan om op korte termijn met pap of fruithapjes te beginnen.

Heeft iemand van jullie wel een gehoord van de Rapley methode?

13. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ vaddie, ik geloof dat je idd voeding hebt voor baby's met kraampjes.
    De rapley methode is toch dat ze zelf moeten eten?

@ juultje, dan zal ze er vast genoeg aan hebben. Als ze goed groeit verder is het toch prima.
    Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat een jaar of 5 a 10 geleden de kinderen met 3 maanden fruithapje kregen.

14. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Deesje klopt idd fruithapje was toen eerder. En wij en die kinderen zijn ook groot geworden dus denk niet dat het zo'n probleem is om eerder te geven.

15. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Stampertje, hoe is je eerste werkdag gegaan?

MiniM, jou kleine krijgt dus extra veel liefde daar met mama als manager :p hahaha! Ben benieuwd hoe je zoon het doet!

Vaddie, hoop dat er snel weer een poepluier aan zit te komen!
    Wist niet eens dat er dagen zonder poepluiers bestonden.

Hoeveel plasluiers hebben ze dan ongeveer per dag? Moeten er wel veel zijn dan toch ter (soort van) compensatie?!

Mijn verlof is begonnen. Woensdag terug naar de vk om te kijken of de kleine niet meer draait en nog zo hoog ligt. Zo wel dan krijg ik een liggingsecho om te kijken waarom meneer niet indaalt.
    Ze schat hem straks maar rond de 6 pond, had wel iets meer verwacht eigenlijk. Verklaard misschien wel waarom die nog kan draaien.

16. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Skaya geniet van je verlof. Het is zo om. Mijn kleine is ook nog op het laatst gedraaid. Dus het kan nog.

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Skaya Plasluiers in principe iedere keer als je verschoont. Dus iedere drie uur. Plassen doet ze gelukkig meer dan genoeg

18. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Vaddie, in de Wij Jone Ouders stond een stuk over Rapley.

Skaya, tja... Als onze Ties extra aandacht krijgt ben ik daar alleen maar blij mee! Slecht he ;)
    Geniet van je verlof! De mijne zit er na volgende week alweer op. tis om voordat je het weet.

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Juultje, wat was het geboortegewicht van Lois, was ze ook niet reusachtig?! :p

Vaddie, jaaaa dat klinkt logisch idd toch regelmatig een plasluier.

MiniM, heeeel slecht :p haha nee ik zou zelfde denken :p

20. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Nou ze was gemiddeld met 3400 gram. En twee dagen voor de uitgerekende datum. Dus zelfs dan kunnen ze nog draaien. Maar ik had ook liever dat ze meteen goed was gaan liggen :). Of dat ze definitief in een stuit lag want dan wist ik tenminste waar ik mee af was. Dus kan me voorstellen dat het erg spannend is nu voor je.

Deel Deze Pagina