Pink mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door miniM, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Zo die Lois, gelijk even 6 uur slapen in de nacht. Lucky Juul...;)
    Heerlijk hè, ik ben ook alles op aan het schrijven, zelfs de kleinste dingen. Hoop dat ze later ook moeder mag worden, en vind het leuk om haar dan dat boekje te geven.
    Ik vroeg nu steeds aan mijn moeder, ma had jij dat ook? Of herken je dit ook? Ja dat weet ik niet meer hoor, is 30 jaar geleden was steeds het antwoord. Hoop dat ik dan wel wat antwoorden voor haar heb, en het is heerlijk om alles op te schrijven, heel emo maar wel heel fijn!

Hier komt ze nu om soms 3 maar meest 3,5 à 4 uur. Snachts soms nog steeds 3 maar ook wel eens bijna 5. Alleen wordt ze snel wakker door de krampjes, en ja dan slaapt ze ook korter. Wakker, is sneller honger..:p

Hier moest ik er vanmiddag wel even uit. Naar het cb om te wegen, heb dr helemaal in de warme dekens gewikkeld, met aan beide kanten een warme kruik tussen de dekentjes. Was gelukkig maar 5 min lopen, nou ze was heerlijk warm toen ik haar uit de wagen pakte.
    En mevrouw weegt nu 4230 gram. Super goed!!

@minim, had ik ook hoor. Toen ik meer op de been was, begon ik gelijk weer meer te vloeien.

Hier verlies ik alleen nog maar heel veel slijm, jullie ook?

Maandag toch even bellen voor mijn hechtigen, had de vraag hier even bij de vk gesteld.

2. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Vloeiem, ik ben 'blij' dat jullie t ook hebben/ herkennen. Maakte me toch wel ff druk. Soms voel ik t er echt uit lopen... Lijkt op dag 2 ofzo van mn menstruatie.
    Nu ik weer op bed lig is t wat minder.

Wen leuk dat je lles bijoudt. Ik probeer het ook, heb zo'n baby's 1e jaar boek en daarkun je elke week dingen in noteren.

3. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ minim, dat vloeien komt denk ik omdat je nu wat meer hebt bewogen. Ik had dat vorige week ook in het ziekenhuis. Ik voelde het toen ook echt lopen.

@ voeden, lars is daar nog verschillend over. Nu krijgt hij als wij komen om de 3 uur eten. Straks als hij thuis is moeten we het op verzoek doen. Als hij maar wel zijn 7 voedingen krijgt.

@ jannie, ik zal je bevallingsverhaal eens lezen.

@ hier, nu ik weet dan lars misschien zondag naar huis komt ga ik toch aan mezelf zitten twijfelen of ik het allemaal wel kan. Tis toch raar. Ben bang als hij niet genoeg eet dat hij weer terug moet naar het ziekenhuis.

4. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    @ dees: tuurlijk kan je dat! Je bent ervoor gemaakt :) iedere moeder twijfelt wel eens hoor, maar het moederinstinct red je overal uit!! X

5. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Deesje ik kan me voorstellen hoor. Maandag ben ik ook voor het eerst alleen. Vind ik ook eng. Maar je kunt het echt! Kijk gewoon wat je allemaal nodig hebt. Dus of om boven of om beneden te overleven. En zorg voor back-up. Een vriendin of moeder, zus, schoonzus die je kan bellen om je eventueel te helpen als het je het moeilijk hebt.

6. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Vannacht wederom 5,5 uur! Ze lijkt op haar vader denk ik....:) Ik schrijf inderdaad ook alles op. Zwangerschap en bevalling mogen niet heel makkelijk zijn geweest maar Loïs zelf is het wel :)

Ik zou graag naar buiten gaan met haar maar het is toch te koud ben ik bang.

MiniM ik vloei veel maar is ook pas een week geleden. Dus kan er nog niets over zeggen.

VK kwam gister langs en die zei dat je na 3 a 4 weken weer seks kunt hebben. Ook moet er weer nagedacht worden over anticonceptie. Ik wil graag wat ruimte tussen de kinderen. Even alle tijd voor Loïs. Dus ik ga weer aan de pil. Wat doen jullie?

7. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    Mogge.. Hier helaas een meisje wat op haar broers lijkt... Dus weer een beroerde nacht... En een sjaggie man, tetwijl Hij niets hoeft te doen in de nacht.. en Dan dat klote weer.... Grrrr ben er klaar mee, wil lekker kunnen wandelen en ijs geoworks ook Bij -4... Kan ik er yenminste uit....

Hier ga ik weer een spiraal laten plaatsen. Beviel goed Heb hem 2 x gehad nu... Volgend jaar is het tjeerd zijn beurt...

8. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    Tjeerd is nog een week Vrij.. ergens wel lekker, maar wil ook mijn Eigen ding weer kunnen doen..

9. stampertje89

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Ik ga terug aan de pil.. Maar wel die speciale pil die je tijdens bv gewoon kan gebruiken! Heb nooit echt last gehad van de pil. Geen klachten..

10. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Hoi,

Dees, komt goed hoor, je vind het nu spannend maar als hij thuis is handel je gewoon.

Juul, wat fijn zo'n lange slaper! Ties is sinds gister naar 120cc en komt nu om de 3,5 a 4 uur. Netjes!
    Hij ligt weer in zn eigen bedje, en ik ff onder de zonnebank!

Pil, ik ga ook weer aan de pil. Ties is super, maar moet nu nog niet aan een 2e denken. Eerst voor 200% genieten van Ties en mn kersverse nieuwe gezin!

Jannie, pittig zeg jouw nachten. Hopelijk komt er snel verandering in!

Stampertje, Wen, daar alles oke?

11. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Naarbuiten, ikdurf tnog niet aan met deze extreme kou. Misschien volgende week.

12. stampertje89

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Ik ben vorige week al 2x met m naar buiten geweest! Ging prima hoor, goed dik inpakken.. Mijn overbuurmeisje komt vaak in ijsland, zij zei ook daar kunnen ze er toch ook tegen? En straks gaan we even de stad in, maar dan gaat ie mee in de draagzak, dus lekker warm tegen een van ons aan!

13. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Zo.. Ze slaapt..puff...:) toen ik fulltime werkte was ik minder moe.. Hahahaha... Nee hoor, ze is geweldig. Kom alleen af en toe een paar handen tekort. Iedere dag krijg ik meer het ritme te pakken met alleen zijn met haar, dus komt helemaal goed.

Hier straks denk ik ook maar aan de pil, zou echt graag een tweede willen maar pas over een jaar of 3 daar weer eens aan beginnen. Nu nog even niet.
    Denk dat ik wel even een maand of 3 à 4 wacht. Even de ergste hormonen uit me lijf, en dan pas aan de pil.

Jeetje sex na 3 à. 4 weken al. Zou echt graag willen, maar als ik nu op me me hechtingen druk doet het nog steeds pijn. Dus ik wacht nog maar even..

Hier gister naar buiten naar het cb. Had 2 kruiken bij dr in de wagen gelegd, en dat ging prima. Maar ben ook niet lang buiten geweest.

@minim, :D lekker hè die zonnebank!!

@Dees, Komt helemaal goed hoor. Maar logisch dat het spannend is. Hebben we allemaal. Hier gaat het super, maar sta ook nog wel eens dat ik denk van oohhh jeetje en nu...maar komt altijd goed.

Herkent niemand van jullie dat slijm? Jij Jannie misschien van je vorige bevallingen. Het is echt heel veel, dikke draden. Niet normaal.
    Nu al bijna 2 weken, toen het vloeien is gestopt is dit ervoor in de plek gekomen zeg maar. Of zal ik nu een mega eisprong hebben. Hahahaha..:p

14. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Wen maandag anders ook even aan je VK vragen. Ik wil ook een jaar of twee/drie wachten met een tweede.

Hier een luie dag. Wilde eigenlijk even naar buiten. Om langzaamaan weer wat conditie op te bouwen maar zit toch maar met een dekentje op de bank of lig op bed.

15. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    sorry meis, herken het niet...
    wel lekker dat je zo langzaam in een ritme komt..
    met de kruik naar buiten... ze adviseren om geen kruiken erbij in te leggen, maar wel voor te verwarmen met een kruik... zou even moeten opzoeken hoe precies.. maar dacht dat je ze hetzelfde moest aantrekken als dat jezelf aan hebt..
    als je ze voor en na de tijd tempt is er een waarde om te kijken of het idd de goede aankleding is, maar weet niet meer wat de tempverschil mag zijn... zal van de week ff in mijn papieren kijken,,, daar moet het ergens staan...

hier zijn schoonpa en manlief chinees halen... hmmm heerlijk.... zo mogen ze vaker komen eten ;)

vanavond lekker lijn 32 kijken (2 afleveringen... vorige week gemist)
    en femke leggen we vanacht in de kinderwagenbak.. kijken of dat beter gaat als de wieg.. die is nl vrij groot.. wagenbak is wat kleiner...

16. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Eindelijk zit ik ff op de laptop dus zal ons wonder eens ff showen!

17. stampertje89

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    @ miniM: lieeeef :D

18. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ minim, wat lief zeg.

@ pil, ik ga ook weer aan de pil. Wil wel graag een 2de maar daar hoef ik voorlopig niet aan te denken.

@ naar buiten, In het ziekenhuis zijn de meningen verdeeld. Lars mag van de ene wel naar buiten en van de andere niet. Ze zeggen dat je hem hetzelfde aan moet kleden als je zelf. Hij moet alleen een muts.

@ hier, helemaal happy. We gaan lars vandaag om 9:30 ophalen. We zijn lekker vandaag heel de dag met z'n 3tjes. Willen vandaag geen visite hebben. Krijgen alleen nog een paar uur hulp vandaag. Couveuse nazorg noemde ze dat in het ziekenhuis. Is 4 dagen en dan iedere dag 3 uur. Vind ik toch wel fijn.

19. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    miniM, wat een schatje!!!

deesje, wat heerlijk!! en groot gelijk dat je vandaag lekker van je gezinnetje wilt genieten hoor! wij plannen die dagen nog steeds in!

vanacht heeft Femke in haar reiswieg geslapen... en dat ging een stuk beter.. ze kwam wel vaak voor een voeding (23.30-02.15-4.45-7.30) maar sliep na 10 min. zelf weer in...
    hebben haar nu ook op haar zij neergelegt, want ze draait daar zelf ook naar toe en de bak is zo smal dat ze niet kan doordraaien naar haar buik..

tjeerd is nu met sjoerd naar de kerk en ik ga weer via internet meeluisteren... daarna gaat tie lekker met de jongens naar buiten... en ik ga maar lekker rommelen in huis... en lekker tutten (nageltjes, epileren, maskertje....)

20. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Minim wat een droppie!

Ik vloei extra als ik moet ontlasten. Herkennen jullie dit? Schrok er eerlijk gezegd een beetje van. En het het ontlasten doet heel erg zeer.

Deel Deze Pagina