miniM, nog gefeliciteerd meis... lekker genieten nog deze week... Wen, geweldig, snap dat je daar van gaat brullen is ook erg bijzonder... Ook hier het laatste weekje dat tjeerd thuis is.. gelukkig krijgt femke steeds meer de nachten in de gaten.. vanacht ging ook weer super! morgen zelf jelle naar de psz brengen... moet nl ff kijken hoe lang ik er over loop... heb het alleen nog maar op de fiets gedaan en dat zie ik nog niet zitten en word ook afgeraden zo snel na de KS. vanochtend en vanmiddag weer visite.. de mannen zijn tussendoor ff lekker schaatsen samen met mijn broertje... en ik ben ff lekker met femke naar buiten geweest... zo langzamer hand begint het gewone leventje weer en moet zeggen dat dat erg lekker voelt... zullen we trouwens een lijstje maken met afspraken end. voor CB/KArts?? want anders ben ik het zo kwijt en vind het erg fijn om gewoon lekker met jullie mee te kunnen leven!
Goed idee een lijstje Jannie. Ik ga vrijdag as wegen bij het CB. En23 feb de 1e afspraak bij de arts op het CB. Hier weer een goeie nacht en dag gehad. Vanmiddg wel lekker onder de wol gekropen, 2 uurtjes geslapen. Heerlijk!
he meiden, hier nu 2 heerlijke nachten gehad.. hoef er 's nachts maar 2x uit en ze slaapt daarna netjes weer in.. ben begonnen om een lijstje te maken.. moet nog ff de geboorte datums opzoeken... daarna zal ik hem plaatsen... vandaag ook voor het eerst zelf de jongens klaar gemaakt voor school, zodat ik een beetje weet hoelang ik extra nodig heb voor femke aankleden en voeden... en was gewoon optijd klaar... ga er nu 20 minuten eerder uit.. tjeerd heeft wel sjoerd naar school gebracht, want durf in de wijk nog geen auto te rijden... en breng straks lopend jelle naar de psz.. kan ik ook zien hoe lang ik daar over doe.. met 3 kids is het echt wel goed plannen....
Pinkbaby's: Floor- Wen- 05-01-2012 Lars- Deesjedees 20-01-2012 Jim- Stampertje- 21-01-2012 Ties- miniM- 22-01-2012 Femke-jannie 24-01-2012 Loïs- Juultje ............... afspraken: 9feb: Loïs intake CB en wegen 10 feb: Ties wegen 23feb: Ties CB 24feb: Femke Kinderarts 28feb: Lars CB Femke CB 1mrt: Jim CB 3mrt: Lars Kinderarts 8mrt: Jannie Gyn nacontrole 13mrt: Jim CB 1ste vacc
@Jannie, mooi lijstje!! En ik doe het je nog even niet na, een planning met 3 kids. Heb soms al moeite met 1 hier.. ik krijg het niet voor elkaar op de iPad om die lijst aan te vullen. Misschien zou je mij erbij willen zetten. Ma 13 feb, controle kinderarts cb. En wo 15 feb nacontrole gyn. Prikjes weet ik even niet, zoek ik zo even op. Ik had al 2 dagen zo vermoeden, maar sinds gister avond dus bloedverlies. Denk dat ik ongesteld ben geworden. Verklaard meteen die vreselijke emo buien, en mijn buikpijn en extreme honger/trek.. Mooi dat jullie goede nachten hebben gehad, hier niet echt. Maar ze is ook niet zo heel lekker heb ik het idee. Gebruik al weekje zoutoplossing omdat ze zo verkouden is, was zo zielig. Die groene dikke snottebellen voor zo klein meissie. Ze begon steeds om de 2 uur te huilen, en wilde dan alleen bij mij liggen. Lekker kroelen, dan sliep ze wel weer even. Ik durf niet te slapen met haar tegen me aan in bed, dus hier behoorlijke wallen vandaag! En vandaag zit ze weer helemaal vol. Ze huilt sneller, is heel moe en drinkt niet zo makkelijk als normaal. Ze drinkt hem wel op gelukkig, en plast ook goed. Arm kind. Temp was 36.9, dus dat is gelukkig ook goed. Hier komt als ze tijd heeft de vk zo nog even langs, nu is naast het af en toe bloeden van de hechting, het waarschijnlijk ook beetje aan het ontsteken. Keek er gister even aan, zat opeens rode bult op. En toen ik die aanraakte, kwam er beetje rommel uit. Vanmorgen gelijk gebeld, dat moeten we niet hebben daar... ze komt dus zo ff kijken. @Juul & stampertje, alles goed meiden?
Sorry meiden ik verwaarloos jullie! Wen klinkt niet lekker van je hechtingen. Fijn dat ze even komen kijken. Dat zijn nu juist niet de plekken waar je geen ontsteking wilt. Zielig voor Floor dat ze verkouden is. Zo'n klein hummeltje. Verwen haar maar extra. Jannie al weer goed op de been lees ik. Knap hoor. MiniM nog gefeliciteerd! Vanochtend intake gehad van het CB. En Loïs doet het goed. Ik was bang dat ze niet genoeg aankomt. Omdat ze zoveel spuugt. Maar ze was het de benodigde 200 gram die ze moest aankomen aangekomen. Dus ze weegt nu 3480. Wel een opluchting. Ze is een tevreden meisje dat er wel plezier in lijkt te hebben. Dus dat is wel heel egr leuk om te horen. Verder vond ze me een ontspannen moeder die er duidelijk plezier in had. Ook mocht ik naar buiten met haar. Dus meteen gedaan. Maar valt toch een beetje tegen. Jeetje ben echt moe nu. Zijn jullie het gevecht al begonnen tegen de kilo's? Ik heb geen weegschaal dus ik weet niet wat ik nu weeg. Maar gedurende de hele zwangerschap ben ik 3 kilo aangekomen. Die zal ik nu wel kwijt zijn. Maar die blubberbuik..... Hoe snel zou dat weggaan?
Floor- Wen- 05-01-2012 Lars- Deesjedees 20-01-2012 Jim- Stampertje- 21-01-2012 Ties- miniM- 22-01-2012 Femke-jannie 24-01-2012 Loïs- Juultje 27-01-2012 afspraken: 9feb: Loïs intake CB en wegen 10 feb: Ties wegen 13 feb: Floor controle kinderarts CB 15 feb: Wen Gyn nacontrole 21 feb: Loïs kinderarts CB 23feb: Ties CB 24feb: Femke Kinderarts 28feb: Lars CB Femke CB 1mrt: Jim CB 3mrt: Lars Kinderarts 8mrt: Jannie Gyn nacontrole 13mrt: Jim CB 1ste vacc
Dank jullie wel voor de felicitaties! Wen, hoe was t met de hechtingen? Juul, hier inmiddels10 kilo kwijt(met niks doen). Was er 15 aangekomen dus heb er nog wel wat te gaan. Hier vandaag gaan wegen ipv morgen(moet naar de kapper). Onze bollie weegt 4440 gram! Hij is nu 2,5 week oud. Dg 8 woog hij 3740 gram. Dus flink aangekomen maar hij kan t hebben want hij is ook langer dan gemiddeld. Hij krijgt nu 120cc om de 3 a 4 uur.
@wen, lekker laten rollen die tranen. Lijkt met niet echt fijn een ontsteking. Heeft de vk er iets aan kunnen doen? @ lijstje, Dat vul ik binnenkort aan. @juultje, Fijn dat jullie meid toch lekker groeit. @ hier, Gaat eigenlijk best goed, alleen die nachten. Lars heeft eerst van 11 tot 3:15 geslapen en vervolgens is hij al om 5 uur wakker. Zolang hij zijn tutte heeft is het goed. Moeders nu dus met hem achter de pc. Hij mag zo eten.
Hey meiden! Sorry dat ik weinig van mezelf heb laten horen. Mijn tel abonnement liep af dus had even geen internet op mijn telefoon! Heb nu een nieuwe tel, de nieuwste samsung galaxy. Minim : heb ik jou wel gefeliciteerd? Zo niet dan spijt me dat! Alsnog van harte. Wen: had hier van de week ook een dipje hoor. Het lucht daarna ook wel op he?? En mama zijn is gewoon druk! Jannie: mooi lijstje! You go girl Deesje: geniet ervan he meid! Juul: fijn dat lois zo goed slaapt! Hier: jim slaapt vanaf dinsdag op zn eigen kamer.. Hadden jullie daar de eerste nacht ook zo'n moeite mee?
Vk is niet geweest gister, had het heel druk. Kan me voorstellen dat een bevalling voor gaat ja.. hopelijk komt ze vandaag. Hier echt een ongi from hell!! Niet normaal, ik loop leeg. Mega buikpijn, straat door naar me benen. Hoofdpijn, duizelig. Het hele pakket!! Maar dan tig keer erger. Hoop niet dat dit een cadeautje is van moeder natuur. En dat dit nu blijft iedere maand. @juul, fijn dat jullie het zo goed doen. En valt tegen hè even een blokje lopen. Ik kwam mezelf ook heel hard tegen de eerste keer. En die kilo's, ja dat komt straks wel. Wil me eerst lichamelijk iets beter voelen voordat ik ga lijnen. Heb ook echt mega honger sinds de bevalling. Blijf boterhammen smeren hier. Mijn buik owrdt nu minder flubber hier, maar ben dan ook dik 2 weken verder dan jou, heb wel van dat strakke oma ondergoed van de hema aan. De topjes en de onderbroeken. Geeft lekker steun even, en houd de boel goed bij elkaar. @stampertje, hier slaapt Floor nog steeds bij ons. Of in dr eigen wiegje, en als ze veel krampjes heeft dan tussenin op haar matrasje. Overdag slaapt ze wel in haar kamertje in het ledikantje. Maar vind het nog zo fijn om haar naast ons te hebben snachts. Ik laat dat ook nog wel een paar weken zo denk ik. Merk wel dat ze sterk een voorkeurshouding heeft. Probeer dat steeds te voorkomen, maar ze blijft haar hoofd dan toch omdraaien in bed.
grrr, vanochtend met veel moeite een stukje geschreven op de telefoon.. was ie ineens weg ...grrrrr nieuwe poging dus... femke kwam vanacht om 23-3 en 6.30 dus gaat ook de goede kant op... wel ligt ze nog in de kinderwagenbak naast mij, zodat ik mijn bed niet uit hoef.. weet nog wel van de jongens dat ik de eerste nachten in het slaapkamertje veel lichter sliep... ben toen de babyfoon naast mijn bed gaan zetten, de sensitivity steeds wat lager, geluid steeds zachter tot dat ik hem uit kon zetten... wen, hopelijk heeft de VK vandaag wel tijd voor je en anders ff de ha of gyn bellen hoor... niet te lang mee door blijven lopen! hier gister uit nood ff snel naar de stad geweest, maar wat viel dat tegen.. verging van de pijn toen ik thuis kwam.. vandaag dus maar een dagje wat minder.. al moeten we vanavond wel weg, want mijn nichtje viert haar verjaardag... pakken we gelijk de andere verjaardagen mee, want elke keer zo'n eind rijden zie ik nog niet zitten... (hebben 5 verjaardagen in ons gezin in feb en 1 in jan die we gemist hebben) vanochtend weer ff opp de weegschaal gestaan.. weeg nu 13 kilo minder als op de dag dat femke geboren werd... en 8 minder als voor mijn zwangerschap...gaat de goede kant op.. en dat terwijl ook ik me te pletter eet.. helaas nog veel duizelig, terwijl mijn bloeddruknetjes is (104/62) dus maandag maar ff vragen of ze mijn hb ff snel kunnen prikken.. slik al ijzer, maar misschien is het toch te weinig.. en anders de internist maar ff bellen.. kijken of hij een idee heeft... wie gaf er nog meer bv? heb nl een vraagje.. heb regelmatig een toeschietreflex, maar ook op momenten dat femke lekker ligt te slapen of heel tevreden in de box ligt... heel irritant... hebben jullie dat ook?? vanochtend lekker door mannetje verwent.. kon lekker blijven liggen.. hij heeft sjoerd klaargemaakt en weggebracht.. ben er alleen uit geweest om ontbijtje voor mij en jelle te maken en hebben we lekker in bed opgegeten.. heb ik nog ff liggen dommelen en jelle tv gekeken.. pas om 10 uur eruit.. jelle in bad en ik ff lekker tijd voor een uitgebreide douche... alles weer strak ga maar weer snel naar femke.. die ligt de boel bij elkaar te krijzen
oeps, voorkeurshouding... doe je met voeden (fles of bv) ook andersom leggen.. meestal liggen ze het lekkerste met gezichtje tegen je aan, dus links en recht omwisselen of juist de voorkeurshouding vermijden wil dan wel eens helpen... net als in de box de voorkeurskant geen speelgoed neerzetten en aan de andere kant een fel gekleurd speelgoedje wat de aandacht kan trekken... s6 ermee.. en hou het in de gaten en geef aan bij het cb. vaak hebben ook zij nog wel tips!
Probeer er goed op te letten hier indd. Leg haar nu ook anders op het aankleedkussen, en geef nog maar even op 1 arm voeding. Ik zie nog niks aan haar hoofdje hoor, maar wil dat echt voor zijn. Ken een kleintje wat hierdoor met een helmpje heeft gelopen, moet er niet aan denken. @Jannie, fijn dat Femke het zo goed gaat doen ook in de nacht. En wat heerlijk even lekker kunnen blijven liggen. Ik hunker nu al naar een keer uitslapen.. Hahahaha Hier vk net geweest, niet heel veel wijzer. Ze raad aan 2 x per dag in een badje met soda te gaan zitten. En moet goed kijken dat het niet erger word. De ongesteldheid erbij maakt het ook niet veel beter, weer lekker dat broei maandverband en ik vloei als een gek. Mag helaas nog geen tampons gebruiken van haar. Heb zo hekel aan die flappen tussen mijn benen. Wat zouden jullie doen? Ik moet Floor na 4 uur wakker maken voor de fles als ze zelf niet komt. Nu is ze bijna 4 uur achter elkaar wakker geweest, niet te genieten was ze op een gegeven moment, ze lag gewoon te vechten tegen de slaap. Nu is het zo goed als 4 uur geleden, en je raad het al. Mevrouw ligt helemaal in coma. Wil haar eigenlijk niet wakker maken.
hier hoefde ik femke niet wakker te maken.. meestal halen ze de voeding daarna wel weer een keertje in.. zou haar na 6 uur wel wakker maken.. meer mag er volgens mij ivm de suikerspiegel nog niet tussen zitten als ze zo klein zijn...
wen, wel balen dat je idd erbij ook nog zo erg vloeit... heb hier ook altijd een hekel aan die luiers gebruik zelf vaak die softcups... echt ideaal.. kan er ook gewoon lekker mee naar de sauna.. zit je trouwens veel op zachte ondergrond? mijn vk adviseerde me bij de jongens om regelmatig op een stevige stoel te gaan zitten.. is nl goed voor de doorbloeding van je wond en dan geneest het sneller... misschien als extra bij het sodabadje??
en uitslapen... das na dit weekend ook over.. helaas.. en het heeft geen zin om vroeg naar bed te gaan, omdat ik zelf voed, dus tjeerd kan niet een flesje overnemen (wat bij sjoerd wel kon.. echt ideaal ) daarnaast kan ik niet echt slapen als jelle ook wakker is.. wil dan toch weten wat tie uitspookt...de komende jaren zal dat er echt neit in zitten.. of we moeten 3 kids kunnen onderbrengen bij vrienden/familie....
Nou kwartier later werd ze wakker, en ze is nog steeds wakker. Als die niet doorslaapt vanavond weet ik het ook niet meer. ik zit weinig op een harde stoel indd, dat kan ik wel even wat meer doen. En lekker in me harde soda badje.. Hier nog even me lieve meisje showen. Foto van haar eerste lachje, was net te laat. Maar hij is duidelijk dacht ik zo. En helemaal relax met papa in het grote bad.