krijgen jullie al een beetje regelmaat.. hier zal ik wel moeten, maar merk wel dat het met de kleine diva nog erg lastig is.. juist op de momenten dat het niet uit komt heeft ze haar huilmomentjes... ach ja, hoort er bij en de jongens zijn zo lief voor haar... kijken nu uit naar zondag. dan word ze gedoopt... en ze krijgt de doopjurk aan waar al mijn broertjes en zusjes, sjoerd en jelle en ikzelf ook in gedoopt zijn.. dus das wel weer bijzonder...
Hier ook nog niet echt eenritme. Meestal om de 3 a 4 uur honger. S nachts slaapt hij wel goed, overdag is het wisselend. De ene keer slaapt hij 2 uur, andere keer 20 minuten. Verder nog niet echt een ritme. Jannie, bijzonder ja de doop! Veel plezier alvast
Hier ook nog niet echt een ritme. Mooi hoor Jannie de doopjurk waarin jullie allen in zijn gedoopt. Zo slaapt Loïs in het wiegje waarin mijn moeder, ik en mijn broer en zus ook geslapen hebben. Is toch bijzonder. Loïs heeft een duidelijke voorkeurskant met liggen. Nu draai ik haar hoofd telkens maar na vijf minuten ligt ze weer net zo.... Hoe doen jullie dat? Hoe lang doen jullie baby's gemiddeld over een fles? Ik verdik namelijk de voeding met Nutriton op aanraden van het CB ivm spugen. Nu spuugt ze minder maar met de minimale dosis nutriton kan ze soms wel een uur over de fles van 90 ml doen. Dat is best lang volgens mij. Verder gaat het met mijzelf elke dag beter. Merk wel dat ik beter nog niet te veel kan willen qua fysiek.
ritme; Jim slaapt s'middags van een tot drie.. En verder is t nog heel wisselend! Hoe gaat t met jullie?
hier lekker druk kan daar zo van genieten... raar eigenlijk he.. vanochtend eerst de iedereen klaar gemaakt voor school, toen lekker met de bus naar school, terug en gelijk door wandelen naar de psz, terug naar huis, femke eten gegeven en toen lekker begonnen met soppen... zo jelle weer halen, daarna femke weer eten geven en dan lekker met z'n 3tjes op bed.. sjoerd word thuis gebracht, maar rond 16.30 gaan we weer naar mijn schoonouders omdat sjoerd moet zwemmen... dan gauw thuis eten, kids op bed en dan nog kraamvisite... zal wssl kapot zijn vanavond, maar kan zo genieten van al die dagelijkse bezigheden... helaas is femke snotverkouden, dus slaapt ze slecht... en mama ook
ben vanacht verwent... de kleine diva heeft van 23.00-6.00 geslapen... half wakker 1 borst gedronken en vervolgens heb ik haar wakker moeten maken om de jongens naar school te brengen(en gelijk nog maar 1 borst aangeboden) straks ff jelle wegbrengen en dan met oa mijn schoonzusje mee als ze haar trouwjurk (voor 6 juli) gaat passen....
Oh Jannie wat fijn! Ik mocht vannacht er 2x uit.... Zo naar CB, wegen en voeding bespreken want hij blijft honger houden...
Hier ook nog niet echt ritme hoor. Als ik thuis ben, probeer ik wel steeds beetje zelfde aan te houden. Flesje, boeren ( duurt nogal lang hier..), schone luieren, even spelen, en zodra ik merk dat ze moe wordt ipin bedje of reiswieg leggen om te slapen. Maar dit werkt ook vaak niet hoor.. Hahahaha.. Dan wil ze echt niet slapen!! Of ik ben weg, dan pas je er ook een mouw aan. Voorkuerskant, hier ook iets. Ik geef nu even maaadoptie 1 arm de fles, heb haar wiegje gedraaid. En leg de speeltje aan de andere kant. Misschien een andere fles voor Lois, of een grotere speen. Of iets verdunnen de voeding met 10 cc extra water. hier dronk ze veel ste snel. Moest juist en fles om rustiger aan te doen. Ze doet nu ong, 15 min over een fles van 130/150 cc. Met de avent dronk ze hem binnen 10 min leeg, dat was veel ste snel. Maandag controle gehad bij het cb, alles was perfect. En woensdag had ik de nacontrole bij de gyn. Ook daar alles goed, hechtingen zijn helemaal genezen nu. Gister was mevrouw helemaal van de leg, bijna constant huilen. Niks was goed en heel erg honger. Vandaag is ze zo mak als een lammetje, en zo zoet. Doorslapen hier ook nog steeds niet, ze slaapt nu zo 4 heel soms 5 uur achter elkaar in de nacht. Ach ja, hoort erbij. Komt vanzelf wel. Maar oohhhh.... Wat zou ik graag eens lekker willen doorslapen en uitslapen... @Juul, we hebben jou mooie meid nog niet gezien. Ben zo benieuwd!
Ff snel een fotootje dan De bovenste is van vanmiddag na de voeding. De onderste is in een veel te groot berenpak voor met de kou.
Goh is hier nu drie weken geleden dat Loïs geboren is. Over ongeveer drie kwartier dan. Ben er best wel een beetje emotioneel onder. Het is allemaal ontzettend leuk maar ook ontzettend heftig. Praten jullie nog veel over de bevalling? Ik merk dat ik op dit soort momenten er best nog wel aan denk. Ik ben ook erg bang voor de nacontrole bij de Gyn. Stel dat hij een inwendige controle wil doen. Na ja het zal er wel bij horen
Wow Juul, wat een mooie meid. Leuk om haar te zien!! Ik herken dat gevoel heel erg hoor. Heb het nog steeds wel eens, en hier is het al 6 weken geleden. Kan nog spontaan in huilen uitbarsten als ik aan de bevalling denk. Het maakt mij emotioneel, maar wel op een fijne manier. Kijk er met een heel goed en mooi gevoel op terug. Maar hoe kijk jij hier op terug? omdat je ook bang bent voor de nacontrole. Ze hebben hier bij de nacontrole trouwens alleen naar de knip gekeken. Geen inwendig onderzoek verder.
De bevalling mooi. Weeen gingen goed, persen ging goed. Maar ze hebben geen knip gezet bij de vacuum. Ik ben gescheurd. Daarna anderhalf uur lang gehecht. Dit deed veel pijn. Veel bloed verloren. Nu ijzerpillen etc. Kijk ik iets minder goed op terug. 'S nachts ben ik gevallen doordat ik flauwviel en ze niet met me mee terug liepen naar mijn bed van de wc. Gat in mijn hoofd. Dus al met al super blij met Loïs. Maar het is wel echt heftig geweest.
Ik vind het nogal wat meid. Ik moet zeggen dat ik heel goed ben begeleid door de kraamhulp, vk bij de intake van het cb en zelfs maandag nog op het cb door de arts. Ik heb er heel veel over gepraat. Het zat mij ook heel hoog. Blijf er alleen niet mee lopen als je voelt dat het je gewoon niet lekker zit. Vergeet niet dat je ook nog eens een hele zware zwschap heb gehad, dat in combi met je bevalling en val is echt niet niks hoor. Wie weet komt het er allemaal wel even uit nu. Goed huilen en er veel over praten. Het opschrijven heeft mij heel erg opgelucht. En ook hier lekker je hart luchten hoor bij ons!! Heel veel liefs!!
Jeetje Juul, ook heftig allemaal.... Vooral over praten, is goed voor je. Vanmiddag bij cb geweest. Hij was weer flink aangekomen. Hij krijgt nu nutrilon forte. Voeding voor hongerige baby's.
Ik lees dat bij een aantal mama's de kids al best een eindje slapen. Ben jaloers. Hier maximaal 4 uur. En dat is echt uitzondering. Begin het toch wel te voelen. Wat komen jullie kindjes per week ongeveer aan? Lars zie ik echt aankomen. Hij krijgt nu amsterwangen. Vind ik echt schattig om te zien.
he he, wat een mooi meisje juultje.. en idd, veel over praten.. is voor mij de enigste manier om het een plekje te geven.. ging allemaal zo anders als de bedoeling was.. hier pas 8 maart nacontrole bij de gyn.. en geen idee of ie hier ook nog inwendig onderzoek moet doen.. hij zal iig de wond wel willen zien vermoed ik... en wij hebben nog wat vragen betreft de bevalling(de manier van handelen voor de beslissing van de KS) slapen is bij femke hjeel wisselend hoor.. overdag zit er soms maar 2 uur tussen.. de nachten nu meestal wel 4 uur.. en vanacht heeft ze zelfs door geslapen.. ik probeer tussen de middag ook nog ff te slapen, maar vaak ligt jelle er in en dan komt femke na een 45 min. en voor ik dan kan gaan slapen... maar lig dan wel lekker in bed en kan me wel ff ontspannen... groeien... femke moet komende dinsdag naar cb.. wil niet wekelijks wegen.. maar wel elke 2 weken voorlopig.. dus ben wel benieuwd.. maar zie haar wel groeien en ook kleertjes komen steeds strakker te zitten of passen zelfs al helemaal niet meer.. we gaan volgende week ook de eerste spulletjes op marktplaats zetten.. het gezinnetje is voor ons zo compleet, dus oa kruiken, badje, badstandaard en de eerste kleertjes kunnen marktplaats op... ruimt lekker op... (dus mocht je nog iemand weten die goedkoop eea wil overnemen ... wij houden ons aanbevolen!
Ik moet 29 februari op na controle. Ik wil graag dat ze even daar beneden kijkt. Heb het idee dat de hechtingen er nog in zitten. Het voelt niet zo fijn namelijk. Ik mocht nog wel zeggen dat lars niet zo goed slaapt 's nachts. Hij heeft de eerste keer 4 uur geslapen en daarna 4,5 uur. Vind ik heel erg netjes. Hij ligt nu alweer 3,5 uur te slapen. Is wel mee geweest met de auto.
4 en 4,5 uur is ook heel netjes hoor deesje... vanacht kwam femke ook gewoon weer 1x.. en dan vroeg in de ochtend.. helaas wilde ze daarna niet meer slapen en is tjeerd er rond 7.30 maar uitgegaan.. sjoerd was ook al vanaf 6.15 wakker en kwam om het kwartier naar beneden denderen om te vragen of ie al beneden tv mocht kijken... daarna lekker ff de stad in geweest.. de kids aangemeld bij de bieb en boekjes gehaald.. en een mooi tuniek voor morgen voor dopen voor mezelf... kleding voor de jongens is klaar, tjeerd zijn pak is weer terug van de stomerij en ook de doopjurk hangt gewassen en geperst aan de kast.. morgenochtend de koffie end. vast klaarzetten... kan degene die als eerste weer terug is alles klaarzetten.. wij zullen pas als laatste komen wssl.. dus morgen huisje vol.. verwacht dat er uiteindelijk nog een mannetje of 30 komt koffiedrinken en daarna een broodje mee eet.. pfff, word al moe als ik er aan denk... gelukkig is mijn schoonmoeder en mijn dinnetje er.. die nemen me altijd een hoop uit handen(incl de kids).... deesje, balen dat de hechtingen nog irriteren... heb zelf na de bevalling van 1 van de jongens na 3 maanden nog een hechtinkje verwijderd... begreep van internet dat de hechtingen inwendig na zo'n 3 weken zijn opgelost... de hechtinkjes die aan de buitenkant uitsteken kun je dan vaak er zelf zo uittrekken... en heb dat toen ook gedaan.. deed met vrijen gewoon zeer... zo, tjeerd komt ook weer beneden.. gaan zo nog ff moordvrouw kijken en dan lijn 32....
Jannie heel vele plezier vandaag! Deesje netjes van Lars hoor. Wen ik moet er denk ik ook iets meer over praten. Ik vind al snel dat ik niet moet zeuren. En inderdaad begonnen met schrijven. Ben jij er fysiek al een beetje bovenop? Grappig he hoe je je kind de mooiste van de wereld vind. Werkt ook zo bij mijn vriend. Binnekort maar eens een weekje weg met zijn drieen. Lijkt me heerlijk. Wat me trouwens opvalt is hoeveel mensen vragen of en wanneer we aan een tweede gaan beginnen. Wij willen hier zowiezo mee wachten. Even alle aandacht voor haar voordat we aan een tweede gaan denken.
@ jannie, ik vind dat zo eng om te doen. Kan ze ook niet goed voelen. Moet volgende week toch op controle bij de gynaecoloog vraag ik het dan wel. en vrijen vind ik nog dood eng. Dus dat gebeurd hier nog niet. Veel plezier vandaag bij de doop van femke. @ juultje, ja hier ook hoor. Vind mijn kindje het knapste van heel de wereld. Als je in zit over de bevalling moet je er zeker over praten. En zeuren doe je niet hoor. Je hebt heel wat moeten doen. Nou had ik maar niet geroepen dat het een goeie nacht was. Hier vannacht echt een nachtbraker gehad. Had denk ik last van krampen. Heeft om half 5 gepoept en toen was het over. Zo zielig hoe hard dat lars dan kan huilen. Moest er zelf ook bijna van huilen.