@Jannie, heel veel plezier vandaag! @Juul, echt over praten hoor. Geef het anders ook echt aan bij je nacontrole, is niks om je voor te schamen. Hoe heeft jou vriend het ervaren? Hier fysiek ook zeker nog niet de oude hoor. De ene dag gaat het beter dan de andere. Ben nog snel moe, of chronisch moe vanaf nu vrees ik... Het zweet kan me opeens nog uitbreken, en heb nog regelmatig last van hoofdpijn en duizeligheid. Hier ook vaak de vraag of er gelijk een tweede komt. Nou echt ff niet hoor. Mag wel een paar jaar tussen van ons. Hechtingen zijn helemaal goed nu, vanmorgen ook weer voor het eerst sex gehad. Beetje eng, maar ging super. Echt totaal geen pijn of wat dan ook. @Dees, zielig hè! Floor heeft ook zo last van krampjes. Heb je er wat tegen? Ze heeft allemaal rode pukkeltjes opeens in dr gezicht. Hebben de kleintjes van jullie dat ook al gehad?
sorry girls...ff ego-trippen! jim heeft vanaf vrijdag regeldagen..hij huilt ineens veel en vaak..vanavond heeft hij bijna de hele avond gehuild, niks was goed..heel frustrerend! ga nu slapen, ben kapot! xx
he bah meis... balen dat ie het een paar dagen heeft... jij gaf bv toch?? leg je dan ook vaker aan?? hier een relaxte ochtend.. mijn schoonmoeder doet sjoerd naar school brengen dus hoef zelf pas om 8.55 weg.. ff jelle naar de psz brengen, naar de assistente en dan ff boodschapjes doen. tussen de middag ook maar weer ff plat, want zo lief als femke gisterochtend was, zo vermoeiend was ze gistermiddag/avond en vanacht. ze kwam om de 2 uur en wilde elke keer niet meer slapen... gister een schitterende dienst gehad met veel vrienden en familie. daarna een huis vol, want iedereen kwam koffiedrinken en wat eten.. gelukkig rond 1.00 iedereen weer weg.. konden wij weer bijkomen.. ben, helemaal nadat femke daarna zo onrustig werd, blij dat we haar niet van hand tot hand hebben laten gaan... ze heeft heerlijk in de box gelegen.. anders hadden we wssl vanacht helemaal een beetje slaap wel kunnen vergeten... een volgend kindje... wij hebben na de 1ste gelijk gezegt, voor dat hij een jaar is gan we er niet eens over nadenken... en de kriebels kwamen pas toen hij 1,5 was.. en toen waren we ook snel zwanger.. hier komt geen volgend kindje meer.. en dat is voor iedereen ook wel duidelijk... weet ook niet of mijn lijf het nog wel trekt.. pukkeltjes, heeft femke ook.. en volgens mij hebben de meeste kids het wel.. de een wat erger als de ander... fysiek... ook hier nog erg moe.. en geef er ook lekker aan toe.. lig vaak tussen de middag nog op bed en in de weekenden is tjeerd de pineut.. ik blijf echt liggen.. ook nog erg veel duizelig.. moet me echt vastpakken om niet om te vallen en zie gewoon zwart... mijn ijzer is niet extreem laag en ook mijn bloeddruk is goed... volgens de assistente kwam dat omdat ik gewoon te snel en te veel wil (en ik vind dat ik het al heel rustig aan doe..hmmm....) ga ff sjoerd verder klaarmaken.. denk dat ik straks nog wel ff kom bijlezen.. als femke tenminste vandaag beter in haar hum is...
Hoi mama's, Ties heeft een goede nacht gehad. Eten na 5 uur en na 4,5 uur. Dus maa 1x wakker vannacht. Erg fijn! Verder doet Ties het erg goed op zn nieuwe voeding. Dees, fijn dat Lars zo goed slaapt! Juul, hier ook nog echt niet denken aan een tweede hoor! Eerst genieten van deze! Wen, ties had ook van die rode bultjes. Heb t nagevraagd bij de dokter en schijnt vd hormonen te zijn die nog eruit moeten. Stampertje, weet je zeker dat hij genoeg voeing binnen krijgt? Je geeft toch bv? Ties was ook huilerig en onrustig. Maar had dus echt honger. Jannie, fijn dat t gisteren zo'n mooie dag was!
@ wen, ik heb heel het lijstje gehad wat je allemaal kunt doen als hij last heeft van kraampjes. Heb niks gevonden. Toen hij om half 5 poepte was het ook over. Gisteren wel wat kraampjes gehad maar niet zo erg als die nacht ervoor. Heb jij er iets voor? @ jannie, fijn dat het een mooie dienst was. @ stampertje, das ook niet fijn dat jim heel de avond heeft gehuild en dat er niks goed was. Hopelijk gaat het snel weer goed. @ minim, hoe merktje jij dat tien niet te vrede was met de andere voeding? Ik heb hier soms met lars ook wel eens het idee. Hij komt dan al na 2 uur of zo om te eten. terwijl hij nu ongeveer er 3.5 uur tussen moet hebben. Krijgt nu 6 voedingen van 80ml. en voor de nacht 90ml. @ hier, weer een lekkere nacht gehad. Zijn voeding van half 12 wilde hij pas om half 1. En vanmorgen om 4 uur kwam hij weer. Toen heeft bij mij mij op mijn borst in bed nog een uurtje geslapen. Ik toen dus ook.
Krampjes, ik geef Ties 3x per dag 3 druppeltjes cinababy en hij heeft nunauwelijks krampjes meer. Voeding, ties kwam al om de 2 max 3 uurvoor zn fles. Daarbij was hij na zn fles ook erg onrustig. Ik heb m toen eerst wat meer voeding gegeven. Dan was hij stil maar spuugde het later terug. Hij kreeg toen te veel binnen. In overleg met cb krijgt hij nu nutrilon forte , voeding voor hongerige baby's. Nu is hij na de fles tevreden en komt overdag na 3 a 4 uur en s nachts 4 a 5 uur. Ik meng de forte nog met gewone nutrilon.
fijn dat het beter gaat miniM.. hier nog steeds een wakker meisje... sliep alleen toen ik met haar aan het wandelen was.. maar zodra ik stil sta is ze wakker...en begint ze te huilen......
Deesje: Van de kraamzorg heb ik geleerd dat als ik merk dat ze meer wil qua voeding ik het gewoon moet geven. Dus als ze blijft smakken en sabbelen en huilen na de fles maak ik een schepje bij. Ik moet wel zeggen vandaag drinkt ze veel maar de andere dagen zit ze niet aan de maximum volgens de formule. Ieder kind is anders en ik denk dat je gewoon een beetje op je gevoel moet afgaan. Morgen naar het CB voor het eerst. (ze zijn al wel thuis geweest) Ik ben benieuwd wat ze is aangekomen. Bij ons zal het ook wel een poos duren voordat we aan nummer 2 gaan denken. Denk wel een paar jaar zelfs. Vandaag opeens weer meer gaan bloeden. Herkennen jullie dit?
@Dees, ik gebruik infacol voor de voeding en ben over gestapt naar de difrax fles. Tijdens de fles haal ik om de 2 à 3 min even de speen eruit, wacht dan zo 30 sec om weer verder te gaan. Op de helft laat ik haar boeren, en ik zorg ook dat ze rechtop zit met de fles. Sinds ik dit alles doe gaat het stuk beter met haar krampjes. Ik lees dat Lars 6 flessen krijgt, Floor kreeg er toen nog 8 per dag. Heeft die daarom niet wat meer honger? Hier krijgt ze nu 2 flessen van 150 en 4 van 130. Ze heeft echt nog nooit een druppel geweigerd. Volgens mij kan ik erin blijven stoppen bij haar. Floor heeft ook een tijd slecht gepoept, dan merkte ik dat het er aan zat te komen maar niet lukte. Wat hier goed werkte was dan even de termometer erin. Wist ik gelijk haar temp, en 9 van de 10 keer kwam de poep dan gelijk mee. @stamperje, vreselijk hè. Hier is ze ook een paar dagen helemaal van de leg geweest. Huilen en nog eens huilen, kon niks goed doen. Maar het is echt zo vermoeiend en zo zielig voor de kleintjes. Hoop dat het snel beter gaat meid! @Jannie, leuke dag gehad zo te lezen. Fijn hoor!! @Juul, volgens mij is het heel normaal, dat het vloeien even minder is en daarna weer wat erger. Lijken wel van die golven die dan nog even komen. Ik herken het wel. En suc6 morgen bij het cb, ik vond het erg leuk! Ik ga ze tussendoor nog wel eens wegen op van die inloopuurtjes. Gewoon leuk om te zien hoeveel ze zijn bijgekomen.
@ juultje, ik heb er ook aan zitten denken om hem meer te geven. Ik kijk het nog zo even aan. Zijn vandaag gestart met na 5 minuten de fles er uit te trekken. Hij drinkt ze namelijk in max 10 minuten leeg. @ wen, wij hebben difrax flessen. Wij zijn uit het ziekenhuis gekomen met 7 voedingen. Hij is toen in 6 dagen tijd 250 gram aan gekomen. Er is afgelopen donderdag iemand van het buro geweest. We moesten overgaan op 6 voedingen. Krijgt over de gehele dag wel hetzelfde binnen.
OHHHHHOOOOOO!!!!! Jaaaaa ik heb jullie allemaal betrapttt!!! Hier hangen jullie dus uitttt!!! En ik maar denken dat jullie VEEEEL te druk zijn om op zp uit te hangen met zo een kleintje. Eigenlijk vind ik dat jullie vaker moeten nieuwsflashen bij de pink ladies, maar ik vind eigenlijk leuker om af en toe de uitgebreide verslagen te lezen dus dan kom ik gewoon even hier koekeloeren Over ongeveer 12 weekjes kom ik me hier aansluiten!!! Kan bijna niet wachten!!!
Ja we wachten op jouw komst! De onderwerpen bij pink ladies en hier lopen zover uit 1 dus vandaar dat we hier de 'mama-praat' doen. Over mama praat, ties heeft vannacht de 6 uur slapen gehaald! Fijn!
miniM, ook hier heeft femke 6 uur geslapen.. heerlijk he... en de jongens waren ook zo lief vanochtend, dus heb van 0.00-5.30 en van 6.00-8.30 kunnen slapen.. echt heerlijk.. en dan vandaag ook nog zulk mooi weer.. gaan dus ff lekker met de jongens naar buiten.. ff naar de diertjes kijken... en vanmiddag cake bakken met de oudste nu eerst ff lekker douchen...
en hier koekeloeren mag altijd hoor zal nog ff foto's spammen... staan er eindelijk op de pc.. alleen van het dopen nog niet..
Bekijk bijlage 225525 Bekijk bijlage 225526 de eerste is femke in de warmtekar, waarin ze van de ok naar de kamer is gebracht... de tweede is ook een foto van de eerste dag..
de bovenste femke in de omslagdoek in de wipper de onderste femke genietend van een badje... Bekijk bijlage 225529 Bekijk bijlage 225530
de bovenste: een gezellig gesprekje met papa de onderste: slapen op mama d'r buik Bekijk bijlage 225531 Bekijk bijlage 225532
de bovenste: de eerste keer naar buiten in de kinderwagen (naar het CB om te wegen) de onderste: femke in d'r pyama in d'r grote bed (waar ze alleen inligt als ik spulletjes opruim voor ze naar bedje gaat.. ze slaapt nog steeds in onze kamer in de reiswieg) Bekijk bijlage 225534 Bekijk bijlage 225535
*even inbreken hoor* Jannie; wat een droppie is Femke! Prachtige foto's van jullie mooie meisje! En wat is ze alweer groot vergeleken met de eerste foto's. *breek weer uit*