pink vs. speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strijkkraal, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoi!
    Mijn meisje is niet zo van de spenen. Op de een of andere manier wil ze die gewoon niet. In het begin wel, maar ongeacht welke we gebruiken, ze blieft ze niet.

Nu zal je denken, wat is het probleem dan? Nou, ze heeft wel degelijk een behoorlijke zuigbehoefte. Want als ik mijn pink aanbied, dan pakt ze die gretig en zuigt ze er behoorlijk op los. Soms kan ik haar foppen (alleen als ze echt heel moe is) door snel mijn pink te vervangen door het speentje in haar bed, maar vaak trekt ze na een paar keer zuigen een vies gezicht en is het weer huilen.

Ik kan natuurlijk moeilijk bij haar blijven staan en mijn pink geven (het liefst volgens mij wil ze dat ik 'm d'r af hak :D). Heb al een aantal spenen geprobeerd, dental spenen, kersenspeen, kleine speen, grote speen, Difrax, Bibi, Hema).

Hebben jullie een tip of is het gewoon ... jammerdebammer, pink eraf :D:D:D?

Thanks!!

2. meelezer

meelezer Niet meer actief

Mijn dochter pakt niks anders dan Avent.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hahaha! Ja, het is niet anders, dat word pink eraf :D! Lol!!!

Ff zonder dollen, ik zou het echt niet weten. Mijn dochter maakt het niks uit, NUB(bibi), NUK(brede speen), pink, ze vind het allemaal prima.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bij ons werken ook alleen de spenen van Avent... Heb je die al geprobeerd?

5. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Stimuleren dat ze d'r eigen handje pakt?

Wij hebben verschillende speentjes en echt alleen een hele rechte van avent vindt hij echt lekker, laten we die nu kwijt zijn... In geen winkel te vinden, dus moet echt gaan zoeken op internet. Nu lijkt het de laatste dagen wel aardig te gaan, maar hij is ook ziek (geweest?hopelijk is het nu echt klaar). Dus wie weet, hoeft hij z'n speentje niet meer :)

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Gaat ze bij het ontbreken van jullie pink niet op zoek naar haar eigen handje? Hier duurde het eventjes, maar ontdekte ze zonder onze vinger toch vrij snel haar eigen handje. Eerste sabbelde ze op haar middelvinger/wijsvinger en vrij snel daarna werd het haar duim.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje weigerde ook echt een speen, dus die had mijn pink of tepel ;). Uiteindelijk vond hij zijn eigen vingers en daar was hij ook tevreden mee. Hij heeft heel lang op zijn middel- en ringvinger gezogen, maar inmiddels nagenoeg niet meer. Ik heb hem nooit aan de speen gekregen.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, probeert regelmatig haar hele handje in te brengen. Smaksmaksmak hoor je dan ;).
    Ik merk ook wel dat de mouw van haar shirt of boxpakje vaak kleddernat is, daar ligt ze dan soms op te sabbelen.

Ik heb ook tegen mijn man gezegd, het duurt niet lang meer voordat ze gaat duimen, ik zie haar regelmatig haar linkerhandje naar haar hoofdje brengen (dat ze met haar haartjes gaat frummelen) en dat gaat haar rechterhandje naar haar mondje. Ze begint nu ook een beetje met een knuffel/tutspeeltje

Aventspeen heb ik nog niet geprobeerd, die zal ik van de week eens halen. Lukt dat ook niet, dan denk ik dat het haar eigen handje wordt.

9. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier hadden wij precies hetzelfde, was ff bang dat ik tegen leidster moest zeggen stop je pink er maar in tot ze slaapt toen ze bijna naar kdv zou gaan maarrrrr ze is op dr eigen vingers gaan tutten dr ring en middelvinger.

Je zou n prematurenspeentje kunnen proberen, zon grote ronde die je in het ziekenhuis ook vaak ziet op couveuse afdeling of nicu. Die lijkt op de vorm van je pink, ging hier af en toe. Je kunt ze bestellen op prematuursite.nl

10. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter had precies hetzelfde. We hebben verschillende spenen geprobeerd want ze had enorme zuigbehoefte en we zaten soms uren met pink in haar mond. Maar na 2 maanden hebben we het opgegeven. Ons meisje sliep toen al klokje rond en we wilden niet door de speen op te dringen het risico lopen dat ze die perse 's nachts nodig ging krijgen. En ze wilde gewoon echt geen speen. En na ongeveer 3-3,5 maand sabbelde ze meer op haar eigen handjes e.d. en vanaf dat moment merkte wij sowieso dat de zuigbehoefte af nam. Het gebeurde nog wel eens dat in het sprongetje of andere ongemakken we weer als speen dienden maar verder bijna nooit meer. En ik geloof dat het in de afgelopen 2 maanden misschien 2 keer paar minuten is gebeurd. Ze duimde op een gegeven moment maar dat is ze ook mee gestopt. Ik merk dat de zuigbehoefte hier echt enorm afgenomen is afgelopen 2 maanden.
    Dus in ons geval nam de zuigbehoefte vanaf de leeftijd van jouw dochter echt met de week af. En achteraf ben ik super blij dat ze geen speen heeft. We hoeven niets af te leren en in mijn omgeving slapen alle kinderen wel door maar de ouders moeten er alsnog 3-4 keer per nacht uit voor de speen. Dan ben ik blij dat wij gewoon lekker doorslapen... ;) Maar de eerste 2-3 maanden heb ik het wel echt gemist hoor dat ze niet gewoon speentje wilde.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland

Dit!
    Hier wilde ze ook alleen of mn pink of mn tepel en heb ik tig verschillende spenen geprobeerd zodat z e bij de go op iets zou kunnen zuigen.. Die prematuurspeen doet t hem :)

12. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook dat probleem gehad. Echt geen speen.... en wel graag mama haar pink. Wat heb ik afgezocht naar knuffeltjes of doekjes welke hij in zijn mondje kon en wilde nemen. Uiteindelijk een knuffel elke keer naast hem gelegd en heb proberen te geven in zijn mondje om te zuigen.. ze zijn nu onafscheidelijk! Hij kan echt niet zonder in slaap vallen.. toen hij 8 maanden was kon hij hem zelf in zijn mond doen dus dat was ideaal! Dus wellicht voor jullie ook een optie om te proberen; een knuffel!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Familie in Spanje? Bij onze eerste werkte alleen een Spaanse speen (met een echt bolletje). Onze middelste maakte het niets uit. Nu een die niet van spenen houdt maar volledige bv krijgt en dat voldoende vindt

14. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Herkenbaar verhaal!

Jenthe wilde de eerste weken wel een speen (inderdaad alleen Avent) ineens accepteerde ze die niet meer. Maar uiteraard wel zuigbehoefte.. ;) Dus mijn pink was het ook een tijdje. Toen nam ze plots wel de speen weer! Voor een weekje :cool:. Nu als ik de speen geef dan gaat ze er op kauwen en duwt em met tong er uit. Op dit moment geen speen, geen pink maar een knuffeldoek waar ze een op sabbelt en mee in slaap valt.

Dus ik zeg ook; iets van een knuffel??;)

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb wel het idee dat ze met knuffels iets wil. Als ik er eentje naast haar leg. Dan kan ze 'm pakken en heerlijk tegen haar gezichtje drukken. Het ziet er zo schattig uit *zwijmel*.

Ze heeft nu het knuffeldoekje van Nestlé, dat blauwe beertje.

Ik heb op de prematuursite.nl gekeken, dat lijkt idd veel op een pink. Ik denk dat die ook ga aanschaffen. Op zich heeft ze 'm niet nodig met slapen, maar meer om in slaap te komen en als soort van troost. Als ze huilt dan ligt ze bij mij en dan vreet ze mijn pink zowat op. Maar op de manier waarop ze lekker ligt bij mij, is het lastig om die pink te geven ... Net ff in een rare positie

Deel Deze Pagina