Wie heeft hier ervaringen mee? Kreeg een brief of ik met dit onderzoek mee wil doen. Ze komen 9 keer bij je thuis, Ze nemen o.a bloed af en zo. Ze krijgen ook vaccinaties alleen dan met wat erbij wat ook tegen oorontstekking kan verminderen en Hepatitis B. Wie gaat dit ook doen?
Wij doen mee. Dit onderzoek vind in een paar regio's plaats, dus niet in heel Nederland. Vaccinatie krijgt het toch, of het nu op het cb is of thuis. Je krijgt of de gewone vaccinatie, of de vaccinatie met iets tegen hep B of de vaccinatie met iets tegen oorontsteking. Het is dus niet een extra zwaar vaccin in één keer. Er wordt twee keer bloed afgenomen en een aantal keer een beetje neusslijm dat onderzocht wordt. Je krijgt niet te horen welk vaccin je kind krijgt maar na afloop van het onderzoek (of eerder als dat nodig is (bv bij reis waarvoor hepb vaccinatie nodig is of ziekenhuisopname) kan je dat wel opvragen, het is bekend bij de onderzoekers. Je kindje krijgt extra uitgebreide onderzoeken van een arts en later van een verpleegkundige voordat het de vaccinatie krijgt. Hartje/longetjes luisteren ed. Je kindje wordt als het ware extra gemonitord. Wij hebben de eerste vaccinatie gehad en ik vond dat de arts die langskwam goed de tijd nam om alles nog een keer uit te leggen en ons mannetje te onderzoeken. Hij was wat verkouden en hiervoor kregen wij nog wat extra tips. Verder zijn de onderzoekers (telefonisch) goed bereikbaar, wat mij vertrouwen geeft. Wij hebben gekozen om er aan mee te doen omdat dit een kans is ons kind extra te beschermen (als we een meisje hadden zou ik haar ook tegen baarmoederhalskanker laten vaccineren als dat niet in het programma zou zitten). Zo'n vaccin wordt, voor het hier gegeven wordt uitgebreid op dieren (of in een ver buitenland op kindertjes) getest. Voordat het in Nederland aan kindertjes gegeven wordt kan je er volgens mij van uitgaan dat het door en door getest is. Verder heb ik met de arts op het cb overlegd, hij gaf aan dat hij z'n eigen kinderen ook mee zou laten doen.
mijn kleine man doet ook mee. erg handig dat die mensen bij je thuis komen. ook hebben ze alle zorg en tijd voor je die er nodig is. inderdaad goed bereikbaar en absoluut volledig betrouwbaar. je kindje krijgt echt niet iets wat niet goed genoeg doorgetest is. tot 2 jaat komen ze bij je thuis. foetbal heeft de rest al gezegt
Wij denken er ook over om mee te doen, Heb de papieren door gelezen en mevrouw zal mij deze week bellen voor een afspraak te maken. Maar vroeg me af of er mensen van dit forum die hier aan mee doen of beter gezegt de kindjes
wij doen niet mee, omdat er antistoffen of whatever, voor de minst erge complicaties in het vaccin zitten en met de inenting neemt de kans toe dat áls je geiinfecteerd raakt door het virus en je complicaties krijgt, je de ergste complicaties krijgt. Als ik dan moet kiezen, dan maar liever oorontsteking dan dat ons kindje in het ergste geval hersenvliesontsteking zou krijgen. En daarbij willen we onze keuze niet baseren op angst. Er zijn tegenwoordig zzooooveel vaccins. Maar ieder zijn ding natuurlijk! (als je maar weet waarom je ervoor kiest:--) denk ik maar zo.
nog even ter aanvulling voordat ik allemaal boze mensen om me heen krijg...wat ik zojuist vertelde heb ik gewoon van het rivm zelf..Goed alles doorlezen en informatie inwinnen
Hoewel je natuurlijk niet mee hoeft te doen info misschien toch nog even doorlezen want wat hier boven staat klopt niet. Je kindje krijgt evt. een vaccin dat de kans op oorontsteking en de kans op een aantal soorten hersenvliesontsteking verminderd. Er blijft altijd een kans dat je kindje oorontsteking of hersenvliesontsteking krijgt (kan door meerdere soorten bacterien veroorzaakt worden), maar door het vaccin is het beschermd tegen een aantal bacterien die dit veroorzaken. (dus niet tegen alle bacterien die dit veroorzaken). Dat je je keuze niet op angst wilt baseren lijkt me heel verstandig. Doe ik ook niet, maar in dit geval wordt het aangeboden dus waarom zou ik er geen gebruik van maken.
ik vermoed dat het dan om een ander vaccin gaat dan het pneumokokkenvaccin wat standaard in het programma zit? Want die heeft alleen de antistoffen tegen de minst erge complicaties. wilde dat ik kon zeggen dat dit niet waar was, maar zelfs op het cb ontkenden ze het niet Maar goed, ik hoef geen discussie te starten. Ieder zijn ding. wij doen in ieder geval niet mee
wat foetbal zegt klopt allemaal, wij doen ook mee....ik vind het ideaal dat ze thuis komen, dan kan je kindje na de prik lekker meteen zijn bedje in...je kindje wordt met dit onderzoek ook extra in de gaten gehouden...ik ben er heel enthousiast over... @ pip2 laten jullie je kindje ook niet op het cb inenten?
het gaat trouwens om een vernieuwd pneunokokken vaccin....tegen meerdere ziektes...als dit onderzoek klaar is dan wordt het huidige pneunokokkenvaccin vervangen door deze...
ben benieuwd, hoe TIjn het zal doen dan.... Hij is 1 van de laatste kindjes die nog mee mag doen, Ze zitten vol. De oudste kindje is nu 11 maanden de jongste dus 1 maandje
het valt allemaal hardstikke mee....en denk je dat als het gevaarlijk zou zijn of als ze ziek van die vaccins kunnen worden ze het op baby's gaan testen....hier is al vooraf uitgebreid onderzoek naar gedaan alleen moet het officieel bewezen worden dat het nieuwe vaccin beter is en geen nare bijwerkingen heeft vandaar dat 1 op de 3 het oude vaccin nog krijgt die je anders op het cb had gekregen....ze kijken dan naar de onderzoeksresultaten en vergelijken...hoeveel kindjes met het nieuwe vaccin ziek zijn geweest en met het oude vaccin...als het goed is als je kind het nieuwe vaccin toegedient krijgt, zijn ze beter beschermt tegen oorontstekingen....en die komen bij baby's jonge kindjes heeel vaak voor...
linda@ had jou kind rode plekken na het prikje? Tijn namelijk niks zie en voel niks. zijn Temp was iets hoger... Heb jij het idee dat ze andere vaccian gehad heb?
noa had geen rode plekken...niets...de eerste vaccinatie was de temp ietsjes hoger.. en s'avonds beetje huilerig...de 2e en 3e prik had ze helemaal nergens last van...