Snel maar verantwoord afvallen? Hoe dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Starry, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik zou graag snel maar wel verantwoord 5 a 7 kilo willen afvallen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, aangezien ik dit nog nooit heb gedaan. Ik eet niet heel veel maar snoep wel iedere avond bijna :) dit zal ik dus moeten laten en waarschijnlijk mijn Redbull's vervangen voor water, heel veel water. Maar wat kan ik dan het beste eten overdag? zodat ik geen honger gevoel heb want dit heb ik namelijk best wel snel. Ik hoop dat er meiden zijn die mij advies/tips willen geven.

2. Onje

Onje Niet meer actief

Stop met snoepen, stop met red bull. Ga lekker water drinken.
    Eet gezond gewoon 3x op een dag en een gezond tussendoortje.
    En ga lekker sporten.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

6 keer per dag eten. gezond schoon eten. veel water en thee. en gaan sporten.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat is snel? Volgens mij gaan echt snel EN verantwoord afvallen niet echt goed samen...

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou gewoon eens beginnen idd met het snoepen 's avonds drastisch te verminderen en geen redbull of andere gesuikerde frisdranken te drinken. Ik vermoed dat je dan al een heel eind komt. Kijk gewoon eens wat er dan gebeurt.
    Het is eigenlijk helemaal niet zo verstandig om te gaan dieten, het gooit je eetpatroon in de war en je lichaam raakt in de war. Dus als je het kunt voorkomen, niet doen! Je wilt maar een paar kilo afvallen...

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mag ik vragen wat je bedoelt met schoon eten?

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Even een voorbeeld wat ik tot nu toe vandaag heb gegeten 2 geroosterde witte boterhamen met room bieslook kaas, 2 bruine boterhamen met boter en een plakje jonge kaas. 1 appel en 5 a 6 aardbeien. Als ik hier bv iets van zou moeten laten heb ik echt honger :( het is inderdaad maar een paar kilo wat ik kwijt wil, ben ook niet dik maar voor mij gevoel pas dat net iets beter bij mezelf.

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

geen sausje dingetje datjes dat soort dingetjes:D

9. Islah

Islah Niet meer actief

Dat kan niet. Verantwoord afvallen gaat niet snel... Ligt er natuurlijk aan wat je met snel bedoelt.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    over de hele dag water drinken 2 liter
    thee drinken
    na 8 uur savonds niet meer eten
    sporten of anders elke dag een half uurtje wandelen etc
    en snel afvallen werkt niet 1 kilo in de week is genoeg

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    t
    Ik zou die twee witte boterhammen vervangen door 2 bruine boterhammen.. Met kipfilet of ander mager beleg. Jonge kaas kan je ook 30+ kaas nemen..

Hoe snel wil je afvallen? Want ik denk als je nu veel snoept en veel redbull drinkt en je daarmee stop en goed beweegt dat je dan na een maand al op de helft bent..

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou hierin ook niet gaan schrappen. Je zou wel bijvoorbeeld kunnen overwegen om ipv witte en bruine boterhammen volkoren te nemen en ipv gewone kaas 30+ te nemen en ipv roomkaas bijvoorbeeld hutekase. Je kunt dan je boterham aanvullen met sla of komkommer of tomaat. Je maakt dan net iets gezondere keuzes.
    Het is ook niet goed om honger te hebben, maar dat kun je voorkomen door meer vezels te nemen en wat dingen te eten die wat meer vullen. Waar je maag dus iets langer mee bezig is.

Verder schrappen in extraatjes als snoep, chips, frisdrank en dat vervangen door verstandigere keuzes. Ik zou wel 1 ding wat je echt echt echt heel graag hebt houden en daar dan ook extra van te genieten.

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Geen dieet volgen maar gewoon gezond eten, alles met mate en geen frisdrank en snoep/choco en sauzen.

Geen maaltijden overslaan, beter meerdere malen kleine porties te eten om de verbranding op gang te houden.

Magere produkten gebruiken, ipv ham een plakje kipfilet enz enz.
    Bewegen.

1.5 a 2 liter water per dag.

Zo val ik altijd snel af zonder te veel moeite.

14. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Met snel bedoel ik ongeveer 8 weken? of is dat onmogelijk?

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik vind het heerlijk om een Redbull in de ochtend te drinken maar daar zitten zoveel suikers in dat ik dat dan echt zal moeten laten.

16. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Drinken jullie allemaal zo'n 1,5 a 2 liter op een dag? Ik ga daarvan zo vaak naar de wc om te plassen, ik word er gewoon gek van elke keer dan heen en weer geloop..of moet je lichaam er juist aan wennen?

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je niet een light versie?

18. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Eiwitten als tussendoortje helpen enorm tegen de trek. Dus bijv. Gekookt eitje, schaaltje kwark, etc.

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Geen frisdrank, gewoon water. Sausjes laten staan. Minder zout.
    Belangrijkste is niet snoepen en iets meer bewegen. 5 -7 kg in 8 weken valt goed te doen.
    En ik raak altijd erg vol van een bakje kwark met een lepel brinta er door..

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je lichaam wemt er wel aan en juist veel plassen is gezond! Zo voer je alle afvalstoffen af en heb je na verloop van tijd geen red bull nodig om in de ochtend te ontwaken, omdat je gewoon gezond wakker wordt! Ik vind het sowieso al smerig chemisch spul, laat staan dat ik het in de ochtend weg krijg!
    Ik vind trouwens 2 witte boterhammen best wel een karig ontbijt...
    En voor die ene plak kaas hoef je echt geen 30+kaas te nemen hoor! Daar zal het hem echt niet inzitten! Tenzij je echt een kilo kaas eet per week.. Wat je ook nog kunt doen is je boterham versieren met kiemgroenten (alfa alfa bijv) en komkommer, tomaat etc..
    'S avonds een goed bord eten en als je 's avonds nog trek hebt eerst een groot glas water drinken en dan nog eens kijken of je trek hebt, en anders een gezonde snack zoals komkommertjes, snoeptomaatjes, paar walnoten, plakje vleeswaar, gekookt eitje.. Ik vind plakje komkommer met filet american erop erg lekker!
    8 weken voor 5 kilo is trouwens niet zo'n raar streven mits je de red bull laat staan!

Deel Deze Pagina