pinypon vs playmobil

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn dochter heeft haar zinnen gezet op een pinypon waterpretpark ding. Ze heeft echter ook al een zwembad van de playmobil (was van haar broer maar die wilde het niet meer en heeft het aan haar gegeven).

Ik ben helemaal niet bekend met pinypon en vraag me dus ook af of dit echt leuk is of dat het heel veel op de playmobil lijkt. Is het stevig of gaat het snel kapot (mijn dochter is nogal een sloper)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Pinypon is echt voor meisjes en degelijk speelgoed. Je kunt het uitbreiden met poppetjes, die je los kunt kopen. Of je koopt er klelne setjes bij. Ik heb niks met Playmobil, maar ik vind het ook niet echt te vergelijken. Onze meid heeft het Pinypon Winkelcentrum en een auto.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind Pinypon kwalitatief heel slecht, niet te vergelijken met playmobil. Stickers vielen er ook allemaal af.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ben ook niet zo kapot van pinypon. hier houden we het bij playmobil.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Principe is natuurlijk wel hetzelfde (poppetjes in een huis, hotel, etc). Pinypon is alleen wel een echt meisjesding in tegenstelling tot playmobiel; poppetjes mooi maken met bloemetjes in de haren, tasjes, rokjes en haren kammen bij sommige poppetjes. Ook zitten er heel veel kleine accessoires, die je dus wel netjes moet opbergen. Via Google kan je wel wat filmpjes bekijken, zodat je een idee hebt van wat het nou precies is.

Dochter heeft het hotel en de camper en hier geen slechte ervaringen met stickers trouwens.

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    M'n zoon.. Jaja.. En dochter hebben deze week samen!! De pinypon winkel gekocht... Ze hebben ook de camper en het hotel.. Ze zijn er echt dol op.. Vooral die kleine frutsels doen het goed.. Playmobil hebben ze ook, maar dit is net iets meer gefreutel denk ik.. Ik sta er overigens echt van versteld dat mijn zoon zoiets leuk vindt.. Meestal is het treinen en Lego.. :)

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft zowel Playmobil als Pinypon. Je kunt het niet met elkaar vergelijken, ook al is het beide speelgoed met poppetjes.

Playmobil is steviger, vind ik. Bij Pinypon laten nu ook stickers los (na 2 jaar) en het is plastic is minder sterk. Bij Pinypon kunnen de poppetjes niet buigen of ergens op zitten. Er zitten gaatjes onderin de schoenen waarmee je ze op een puntje kunt zetten in de auto (hopelijk begrijp je mijn uitleg). Door het zware haar vallen ze sneller om. Wel leuk is dat je dochter de poppetjes uit elkaar kunt halen en de lijfjes onderling kan veranderen. Ook kun je de handen en haren versieren. Het appartement is leuk, maar de winkel valt hier steeds uit elkaar. (de lift schiet steeds los en ook de snackbar ervan).

Bij Playmobil kun je de poppetjes ook aankleden, maar met een hoedje en schoenen. Ze kunnen zitten op een stoel, in een draaimolen of op een paard.

Toch speelt mijn dochter met beide even leuk.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zag dat ze van de playmobil nu ook een kleding winkel hebben waar je dus de poppetjes ook aan en uit kunt kleden (ze heeft nu een prinsessenkoffer waarbij je bij de grote prinses ook de jurk kunt veranderen en dat vind ze leuk)

Wat haar aan de pinypon aantrekt is dat deze poppetjes verkeuren als je ze in het water doet

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Misschien kun je dan één zo'n poppetje kopen? Je hoeft toch niet meteen een hele verzameling aan te leggen. Volgens mij zijn ze ook los te koop.

Mijn dochter combineert haar speelgoed: in het barbiehuis ligt soms een babypop te slapen bijvoorbeeld. En de Barbies slapen in het grote poppenbed.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Miss T dank je voor de brainwave, zie net dat de losse poppetjes verkrijgbaar zijn tussen de 2.99 en 10,- dus ontzettend leuk om aan de rest van de visite losse poppetjes te vragen.

Voor het grotere cadeau van papa en mama neig ik toch meer naar de kledingwinkel van playmobil. Ook omdat ze al veel meer playmobil heeft (vakantiehuis, zwembad, manegekoffertje,prinsessenkoffertje en nog iets van de feeën serie)

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Wij - als ouders - denken altijd in series. Ik ook. ;) Maar kinderen kijken daar niet naar. Ik zou inderdaad even goed doorvragen of ze het waterpark wil of gewoon een verkleurend poppetje.

Op deze site staan filmpjes, de collectie en verkooppunten:
    ACT International | ACT International

Deel Deze Pagina